وزارت حوادث غیر مترقبه تشکیل شود

نماینده مردم بابل در مجلس، خواستار تشکیل وزارت حوادث غیر مترقبه و یا بلایای طبیعی شد.

وزارت حوادث غیر مترقبه تشکیل شود

علی نجفی خوشرودی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی، گفت: سیلاب اخیر حاصل سال‌ها کم توجهی به تغییرات آب و هوایی و اقلیمی و عدم توجه به مسائل زیست محیطی و دستکاری در طبیعت است.

وی اظهار داشت: بلایای طبیعی نباید تبدیل به فرصتی برای تسویه حساب‌های سیاسی و یا اقدامات نمایشی شود و پیش از این اقدامات باید مدیریت بحران در ایران منسجم، متمرکز و با روش‌های معقولانه و ویژه از تکرار وقوع این حوادث جلوگیری کند.

نماینده مردم بابل در مجلس تصریح کرد: اینکه چکمه بپوشیم و در میان سیلاب عکس بگیریم شاید در کوتاه مدت برخی مردم و مصیب دیدگان را اغنا کند اما چنان چه مدیریت بحران بلنگد که این گونه بود، وعده‌ها محقق نشود، زیرساخت‌ها اصلاح نشود و در یک کلام مردم احساس کنند که توجه به حل بحران صرفاً در همان چند روز بوده و در عمل تغییرات قابل توجهی در شرایط زندگی آنان و مقابله با بحران‌های جدید صورت نمی‌گیرد، دقیقاً کارکرد آن چکمه پوشی و عکس گرفتن به کارکرد ضد خود تبدیل خواهد شد.

نجفی خوشرودی تأکید کرد: در این راستا پیشنهاد می‌کنم وزارت حوادث غیرمترقبه یا بلایای طبیعی تشکیل شود و مدیریت بحران باید تجمیع و متمرکز شود.

وی تصریح کرد: متأسفانه در سیلاب اخیر چند شهر مازندران از جمله بابل دچار مشکلات عدیده شده اند که لازم است هرچه سریع‌تر این مشکلات مرتفع شود.

منبع: مهر

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها