دورکاری و تغییر شغل ۴۰۰۰ کارگر آسیب پذیر از کرونا در یزد

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با اشاره به غربالگری قریب ۲۷ هزار کارگر در زمینه ویروس کرونا، از دورکاری و تغییر شغل چهار هزار کارگر آسیب پذیر از کرونا در این استان خبر داد.

دورکاری و تغییر شغل ۴۰۰۰ کارگر آسیب پذیر از کرونا در یزد

عماد تشکری در نشست ویدئو کنفرانس ارائه آخرین اقدامات انجام گرفته از نحوه نظارت شورای هماهنگی بهداشتی بیمه‌شدگان استان‌ها در خصوص رعایت پروتکل های ابلاغی پیشگیری از شیوع کرونا در بنگاه‌های اقتصادی که با حضور معاون فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، گفت: ۲۰۵ کارگاه در سطح استان دارای خانه بهداشت کارگری است که کارشناسان بهداشت حرفه ای به حدود ۳۶ هزار کارگر خدمات بهداشتی ارائه می‌دهند.

وی با تاکید بر این که تاکنون قریب به ۲۷ هزار کارگر در زمینه ویروس منحوس کرونا غربالگری شده‌اند، گفت: قریب چهار هزار کارگر که دارای شغل‌های آسیب پذیر بوده‌اند نیز از تسهیلاتی همچون دورکاری و تغییر شغل بهره مند شده‌اند.

تشکری در خصوص شناسایی کارگران دارای بیماری کرونا نیز گفت: از ۲۳ فروردین ماه، ۹۳۱ فرد مشکوک به بیماری کرونا در واحدهای تولیدی شناسایی شده‌اند که تعداد ۶۹۱ نفر مبتلای قطعی بوده و یک کارگر نیز متاسفانه جان خود را از دست داده است و تعداد ۸۹۸ نفر نیز گواهی بازگشت به کار دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: بیش از ۳۳ هزار کارگر توسط خانه های بهداشت کارگری آموزش های لازم جهت پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا را فرا گرفته‌اند.

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اضافه کرد: در بسیاری از کارگاه های استان تب سنجی، ضدعفونی کردن محیط، اعطای ماسک و فاصله گذاری اجتماعی به نحو مطلوب انجام می شود.

تشکری در پایان از واحدهای تولیدی که یاری گر مراکز بهداشتی و درمانی مرکز استان و شهرستان بوده‌اند، تقدیر و تشکر کرد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها