سیلاب ۲ هزار میلیارد ریال به کشاورزی و دامداری ابرکوه خسارت زد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابرکوه گفت: در پی جاری شدن سیلاب هفته گذشته، در برآوردهای اولیه ۲هزار میلیارد ریال به بخش‌های مختلف کشاورزی و دامداری این شهرستان خسارت وارد شد.

سیلاب ۲ هزار میلیارد ریال به کشاورزی و دامداری ابرکوه خسارت زد

مهدی غیب الهی روز یکشنبه افزود: این میزان خسارت بیشتر مربوط به آبگرفتگی برخی از چاه های کشاورزی ، قنوات ، آسیب به جاده های روستایی و عشایری و محصولات باغی ، زراعی و گلخانه ای و همچنین اماکن دامی و تلف شدن ۵۰۰ راس دام است .

وی بابیان اینکه آب ۲ رشته قنات روستاهای مدوییه و احمد آباد بخش مرکزی این شهرستان به دلیل سیلاب قطع شده، اظهار کرد: باتوجه برآوردهای اولیه از این میزان خسارت حدود ۸۵ درصد آن مربوط به بخش کشاورزی است .

غیب الهی، با بیان اینکه خیلی از حوادث قابل پیش بینی نیستند از کشاورزان و دامداران خواست نسبت به بیمه محصولات و دام خود اهتمام بیشتری داشته باشند.

محمد علی طالبی استاندار یزد هم هفته گذشته در نشست ستاد بحران ابرکوه برنامه ریزی کارشناسی میان مدت و بلند مدت برای پیشگیری از وقوع سیل در ابرکوه و ساخت سد در منطقه فراغه برای جلوگیری از وقوع سیلاب که برخی پیشنهاد مطالعه آن را ارائه کرده‌اند، را خواستار شد.

اراضی قابل کشاورزی شهرستان ۲۰ هزار هکتار است که به علت کم آبی و تداوم ۲ دهه پدیده خشکسالی در حال حاضر ۱۵هزار هکتار آن به کشت محصولات کشاورزی توسط هشت هزار و ۵۰۰ خانوار اختصاص دارد که هشت هزار هکتار آن باغ های میوه و بقیه هم محصول زراعی است.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها