سد ساوه سرریز کرد

سد الغدیر ساوه پس از ۲۲ سال، امروز سرریز کرد.

سد ساوه سرریز کرد

شاهرخ مدیر امور بهره برداری سد الغدیر با بیان اینکه دبی ورودی این سد امروز ۵۰ متر مکعب در ثانیه است، افزود: حجم سد الغدیر ۲۷۷ میلیون متر مکعب است که بر اثر بارش‌های سال جاری به تراز نهایی رسیده و حجم آن تکمیل شده و به مرحله سرریز رسیده است.

گفتنی است، سد الغدیر ساوه با ۲۶۵ متر طول تاج و حجم ۲۷۱ میلیون مترمکعب آب از نوع دو قوسی بتونی است که در سال ۷۲ با هدف تأمین برق و آب کشاورزی ۲۳ هزار هکتار از اراضی این شهرستان احداث شد.

این سد براساس اهداف چند منظوره شامل تنظیم آب کشاورزی، کاهش خطرات سیل، تولید انرژی الکتریکی، اشتغال‌زایی و ایجاد مراکز گردشگری احداث شده است و از ویژگی‌های مسیر انتقال آب در سد الغدیر این است که آب از طریق کانال اصلی به طول حدود ۱۰ کیلومتر به شبکه اصلی آبیاری منتقل می‌شود.

از حدود دو هفته پیش همزمان با افزایش تراز آب ذخیره شده در دریاچه سد الغدیر ساوه عملیات تخلیه رسوب و مدیریت حجم مخزن سدالغدیر ساوه برای پیشگیری از سیلابی شدن رودخانه‌های پایین دستی بر اثر سرریز شدن این سد دو قوسی تمام بتنی آغاز و دریچه‌های تحتانی سد که از ظرفیت خروج آب تا ۲۲۰ متر مکعب بر ثانیه برخوردار هستند، باز شدند.

منبع: ایسنا

10

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد