«قیمت آجیل شب عید اعلام شد» | عوامل تاثیر گذار در قیمت آجیل شب عید

رئیس اتحادیه فروشندگان خشکبار و آجیل تهران اظهار داشت "برای آجیل شب عید نمی‌توان قیمت مشخصی را اعلام کرد زیرا بر اساس اختلاط مغزهای مختلف و کیفیت، نرخ های متفاوتی دارد اما در مقایسه با سال قبل افزایش نداشته‌ایم و حتی نرخ برخی از مغز‌ها کاهش یافته است.

«قیمت آجیل شب عید اعلام شد» | عوامل تاثیر گذار در قیمت آجیل شب عید

به نقل از سایت خبری جماران، غلامرضا خدامی رئیس اتحادیه فروشندگان خشکبار و آجیل تهران اظهار داشت "برای آجیل شب عید نمی‌توان قیمت مشخصی را اعلام کرد زیرا بر اساس اختلاط مغزهای مختلف و کیفیت، نرخ های متفاوتی دارد اما در مقایسه با سال قبل افزایش نداشته‌ایم و حتی نرخ برخی از مغز‌ها کاهش یافته است." همچنین وی افزود " آجیل عید نوروز 1403 در مقایسه با سال قبل افزایش قیمتی ندارد گفت: قیمت پسته در مقایسه با سال قبل ۲۰ درصد کاهش یافته است."

قیمت آجیل شب عید

رئیس اتحادیه فروشندگان خشکبار و آجیل تهران خبر داد که قیمت پسته بسته به اندازه و سایز متفاوت است و این محصول در هشت دسته قیمتی متفاوتی قرار دارد. به گفته وی، در نمایشگاه بهاره امسال، قیمت پسته اکبری از ۳۰۰ هزار تا ۷۷۰ هزار تومان متغیر است.

وی همچنین افزود که مغز بادام با توجه به سایز و کیفیت، دارای قیمت‌های گوناگونی است و در نمایشگاه قیمت‌ها از ۴۷۰ هزار تومان برای سایز ۲۷ تا ۶۵۰ هزار تومان متغیر است.

خدامی در ادامه یادآور شد که قیمت فندق با پوست در بازه‌ای از ۴۷۰ تا ۵۳۰ هزار تومان مشخص شده است، که نشان دهنده کاهش قیمت نسبت به سال گذشته است.

وی اظهار داشت که قیمت تخمه جابانی ممتاز ۳۲۰ هزار تومان است و تخمه جابانی معمولی بین ۲۵۰ تا ۲۷۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است. قیمت تخم کدوی ممتاز نیز بین ۲۷۰ تا ۲۸۰ هزار تومان است.

در نهایت، خدامی اشاره کرد که در نمایشگاه بهاره، آجیل چهار مغز به قیمت ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود و آجیل سلامت که شامل شاهدانه، نخودچی و مغز تخمه است، ۲۸۰ هزار تومان قیمت دارد.

آجیل شب عید شامل چیست؟

آجیل شب عید حاوی ترکیبات بسیار متنوعی است که معمولا پای ثابت آن چهار مغز (پسته،‌ مغز بادام،‌ مغز بادام هندی و مغز فندق) است.

بعد از آن نوبت به تخمه‌های می‌رسد که معمولا شامل تخمه ژاپنی (جابانی) تخم کدوی گوشتی و در موارد بسیار نادری تخمه آفتابگردان است.

در برخی از آجیل‌های عید مواردی را مانند انجیر خشک، توت خشک، مویز، گردو لوکوم به آن اضافه می‌کنند که طعم آجیل را دوچندان می‌کند.

انواع آجیل شب عید

آجیل شیرین عید

آجیل شیرین عید ترکیبی دوست‌داشتنی از مغزهای خام (بدون نمک) و خشکبار شیرین است. این آجیل شامل چهار مغز خام (معمولاً شامل پسته، بادام، فندق و گردو)، انجیر خشک، توت خشک، مویز و گردو می‌شود. همچنین، اضافه شدن لوکوم به این ترکیب، طعمی لذت‌بخش و مناسب برای کسانی که به هر دلیلی مایل به خوردن آجیل شور نیستند به همراه خواهد داشت. این نوع آجیل به دلیل تنوع طعم و ترکیبات غنی، علاوه بر خواص تغذیه‌ای، زیبایی خاصی به سفره عید اضافه می‌کند.

آجیل عید نوروز - تصویر 4

آجیل عید خوش خوراک

آجیل عید خوش خوراک، مجموعه‌ای از دانه‌های خوش طعم و مغذی است که شامل پسته، فندق، مغز بادام، بادام با پوست کاغذی، بادام هندی، تخمه ژاپنی و تخمه کدو گوشتی می‌شود. در این ترکیب فوق‌العاده سعی شده تا تمام مغزها و تخمه‌هایی که همه مردم آنها را دوست دارند قرار بگیرد تا با هر سلیقه و ذائقه‌ای جور باشد.

این آجیل برای هر مناسبتی بسیار مناسب بوده و باعث گرم شدن مجلس شما می‌گردد.

آجیل عید لوکس

آجیل عید لوکس بهترین و کامل‌ترین پکیج آجیل‌های عید است که انتخاب اصلی افراد مشکل پسند و خاص نیست هست. این آجیل شامل چهار مغز شور (پسته، مغز بادام، مغز بادام هندی و مغز فندق) به همراه تخمه ژاپنی و تخمه کدو گوشتی است که همگی از بهترین نوع هستند و قیمت بالاتری نسبت به بقیه دارند.

آجیل عید لوکس با کیفیت بالا و طعم‌های تمام‌کننده یکی از بهترین گزینه‌ها برای هدیه دادن نیز هست. زیرا دوستان شما با دیدن کیفیت آن شگفت‌زده شده و اعتبار شما نیز نزد آنها بالاتر می‌رود. در حقیقت آجیل عید لوکس یک هدیه درخور می‌باشد.

قیمت آجیل شب عید - تصویر 2

موارد تاثیر گذار در قیمت آجیل شب عید

قیمت آجیل شب عید 1404 به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم.

نوع آجیل

  • قیمت هر نوع آجیل مانند پسته، بادام، فندق، گردو، تخمه و ... به طور جداگانه بر اساس کیفیت، نوع و اصالت آن‌ها متفاوت است. به طور کلی، آجیل هایی مانند پسته، بادام و بادام هندی که از محبوبیت بیشتری برخوردارند، قیمت بالاتری نسبت به آجیل هایی مانند تخمه دارند.
  • در آجیل شب عید، معمولا از چند نوع آجیل مختلف به صورت مخلوط استفاده می‌شود. نسبت هر نوع آجیل در مخلوط می‌تواند بر قیمت نهایی آن تاثیر بگذارد. به عنوان مثال، اگر در مخلوط از پسته و بادام بیشتری استفاده شود، قیمت آن نسبت به مخلوطی که سهم بادام و پسته در آن کمتر است، بیشتر خواهد بود.

کیفیت آجیل

  • آجیل تازه قیمت بالاتری نسبت به آجیل کهنه دارد.
  • نوع و اصالت هر یک از مغزها باعث بالا و پایین شدن قیمت می‌شود.برای مثال پسته اکبری و احمد آقایی به دلیل کیفیت و مرغوبیت بالاتر، قیمت بالاتری نسبت به پسته فندقی دارند.
  • آجیل های درشت‌تر معمولا قیمت بالاتری نسبت به آجیل های ریزتر دارند.
  • آجیل بدون پوست معمولا قیمت بالاتری نسبت به آجیل با پوست دارد.

نوع بسته بندی

  • آجیل هایی که در بسته بندی‌های شیک و لوکس در خرده‌ فروشی‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای عرضه می‌شوند، معمولا قیمت بالاتری نسبت به آجیل‌هایی دارند که از یک عمده فروش با بسته‌بندی استاندارد می‌خرید دارد.

فروشنده آجیل

معمولا قیمت آجیل در مغازه‌های آجیل فروشی تخصصی نسبت به سوپر مارکت‌ها و فروشگاه‌های زنجیره پایین‌تر است. قیمت همان آجیل در عمده‌فروشی‌ها از همه پایین‌تر خواهد بود. در برخی از موارد خرید آجیل به صورت آنلاین از یک عمده فروش معتبر می‌تواند به مراتب بسیار ارزان‌تر از هر جای دیگر باشد.

خرید آجیل شب عید از عمده فروش

خرید آجیل شب عید از عمده فروشان می‌تواند مزایای بسیاری داشته باشد، به خصوص برای کسانی که به دنبال کیفیت بالا و قیمت مناسب هستند. یکی از بزرگترین مزایای خرید از عمده فروشان، دسترسی به محصولات تازه و باکیفیت است. از آنجا که عمده فروشان معمولاً محصولات خود را مستقیماً از تولیدکنندگان یا واردکنندگان خریداری می‌کنند، همیشه آجیل‌های آنها بسیار تازه بوده و از طیف‌گسترده‌تر و با کیفیت بالاتری برخوردار است.

علاوه بر تازگی، خرید از عمده فروشان می‌تواند از نظر اقتصادی نیز به صرفه باشد. با توجه به حجم بالای تامین کالای عمده فروشان، قیمت‌ عرضه آنها به عموم مردم پایین‌تر از خرده فروشی‌ها است. اگر شما هم میزان بیشتری خرید کنید باز هم قیمت تمام شده برای شما کمتر نیز می‌شود.

خرید آجیل عید از خشکبار علی گیاهی - تصویر 3

در انتها باید بگوییم که اگر قصد خرید آجیل عید را دارید، ما یکی از معتبرترین فروشندگان آجیل کشور را به شما معرفی می‌کنیم.

فروشگاه خشکبار علی گیاهی  یکی از بهترین عرضه کنندگان انواع آجیل و خشکبار در کشور است که سابقه بیش از 70 سال در بازار بزرگ تهران را در کارنامه خود دارد. قیمت آجیل عید خشکبار علی گیاهی اصلا با هیچ فروشنده دیگری در بازار قابل مقایسه نیست.

علت معرفی این فروشنده برتر این است که تمامی مشتریان آن رضایت کاملی از خرید خود داشته و همگی بر تازگی و کیفیت برتر آجیل‌های خریداری شده خود تاکید داشتند. بر اساس بررسی‌های ما، قیمت آجیل شب عید این فروشگاه بسیار مقرون به‌ صرفه و رقابتی بوده و در کنار آن می‌توانیم با اطمینان خاطر از آن خرید کنیم.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها