خبرفوری بررسی می‌کند

معاون اول پزشکیان کیست؟ / از ظریف تا مخبر، در صف گزینه‌های نفر اول کابینه

دولت مسعود پزشکیان‌ احتمالا از آن دولتهایی است که نقش معاون اول در آن کلیدی است. اما گزینه مدنظر رئیس جمهور منتخب برای این جایگاه کیست؟

معاون اول پزشکیان کیست؟ / از ظریف تا مخبر، در صف گزینه‌های نفر اول کابینه

در دولتهایی که شخص رئیس جمهور سابقه طولانی در اجرا ندارد، معاون اول باید این خلاء را پُر کند. مثلا اسحاق جهانگیری این نقش را برای حسن روحانی ایفا کرد، محمد مخبر به کمک ابراهیم رئیسی شتافت و پیش از اینها محمدرضا عارف معاون اول اجرایی سید محمدخاتمی شد.

حالا گمانه‌زنی‌ها درباره معاون اول مسعود پزشکیان اوج گرفته است. در ذهن بسیاری، محمدجواد ظریف به سبب حمایت کلیدی‌اش از پزشکیان در ایام‌ تبلیغات، گزینه اصلی است (اینجا بخوانید). اما او خود گفته است، قرار نیست در دولت پزشکیان پُست بگیرد.

محمدعلی ابطحی، چهره اصلاح‌طلب هم با قدردانی از نقش محمد مخبر در برگزاری انتخاباتی سالم، پیشنهاد داده پزشکیان او را در مقام معاون اولی حفظ کند. ایده‌ای که بعید است مخبر آن را بپذیرد چون طبیعتا او با دیگر اعضای کابینه هماهنگ نخواهد بود.

از معاونان اول سابق هم به عنوان گزینه یاد می‌شود؛ مثلا اسحاق جهانگیری یا محمدرضا عارف، که هردو هم اصلاح‌طلبند و هم سابقه اجرایی دارند. با این حال گزینه جهانگیری، دولت پزشکیان را دولت سوم روحانی و انتخاب عارف او آن را دولت سوم خاتمی خواهد کرد. توصیفی که پزشکیان آن را نمی‌خواهد.

محمد شریعتمداری می‌تواند نقش معاون اولی را عهده دار شود، چراکه هم اصلاح‌طلب است و هم تعامل خوبی با دیگر ارکان حاکمیت دارد

بنابراین شاید او سراغ چهره‌ای متفاوت برود. چهاره‌ای که اگر جوان باشد، مشکل سن بالای پزشکیان را موقتا رفع می‌کند؛ مثلا محمدجواد آذری جهرمی می‌تواند یک گزینه باشد، هرچند شاید چندان مورد پذیرش ژنرالهای اصلاح‌طلب نباشد.

از بیژن زنگنه یا محمد شریعتمداری هم به عنوان گزینه‌های دیگر نام برده می‌شود. زنگنه البته به دلیل ورود به حاشیه کرسنت، شاید چندان ایده‌آل پزشکیان نباشد، چراکه با شعارهای فراجناحی او در تضاد قرار دارد، اما محمد شریعتمداری می‌تواند این نقش را عهده دار شود، چراکه هم اصلاح‌طلب است و هم تعامل خوبی با دیگر ارکان حاکمیت دارد.

علی لاریجانی هم از دیگر گزینه‌های اجتمالی است، هرچند خود داعیه‌دار ریاست جمهوری است و ممکن است دبیری دوباره شورای عالی امنیت ملی را به معاون پزشکیان شدن ترجیح دهد.

با این همه هنوز باید منتظر ماند و دید که پزشکیان می‌خواهد کدام چهره را در کنار خود در جلسات هیئت دولت بنشاند. معرفی این چهره، تا حد زیادی خط مشی دولت چهاردهم را روشن خواهد کرد.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 93
  • ناشناس
    82

    به نظر من اول آقای مخبر اگه قبول نکرد.
    آقای آذری جهرمی بهترین گزینه است.

    به امید موفقیت برای دولت چهاردهم.


    صلوات

    نظرات شما -
    • ناشناس
      4

      ههههههه
      چقدر بی مزه

    • ناشناس
      24

      اصولگرایان نظرندهند

    • ناشناس
      31

      به ۱۲:۱۷:۱۶: مودبانه بهت میگم ساکت شو

    • ناشناس
      11

      دولت پزشکیان از تفکر طالبانی ها دور باشد

    • ناشناس
      7

      والا در عمل بیست ساله ادارات اجتماعی تفکرات فرویدیه !!و بدتر افزایش نارضایتی ....تفکر قرص شادت در غزه گندش درآمد بدجور نوزاد سلاخی میکنند...ضمنا تفکر دهات آت احادیث را پس زد در اروپا کپی سرقت شد

    • ناشناس
      1

      اتفاقا ادارات اجتماعی افزایش خشونت بیست ساله در عمل فرویدی آند تو چه طالبانی که بیخبر ماندی

    • ناشناس
      3

      امان از تازه به دوران رسیده به داشته هایش هم لگد زند..نیش موذی..کارشناس مفتنگی آت هم حدیث کپی نزنه

    • ناشناس
      6

      یا ظریف یا لاریجانی

  • ناشناس
    47

    مخبر گزینه مطلوب نیست اما بین اینها بهترین گرینه است!بهتره اقای پزشکیان دایره گزینه هاش رو بزرگتر کنه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      6

      بچه‌ها ارزشی برای خودشون میبرن و میدوزن ههههههه
      جلیلی رو نمیخواید؟؟

    • ناشناس
      29

      ابتدای مقاله نوشته ؛ دولت مسعود پزشکیان‌ احتمالا از آن دولتهایی است که نقش معاون اول در آن کلیدی است.
      یعنی خوتان هم فهمیدید پزشکیان یک ریس جمهور توانمند نخواهد بود.

  • ناشناس
    9

    این بنده خدا /عارف/توسایه میشینه وموقع تقسیم غنایم سروکله اش پیدا میشه

  • ناشناس
    10

    باسلام.به نظرم،آقای دکتر پزشکیان،پیروزی خود را مدیون آقای دکتر همتی،کارشناس خبره اقتصاد دولت های بعد از انقلاب نیز است،ایشان از تقریبا ۳سال پیش با نقدهای کاملا اقتصادی خود،برنامه های اقتصادی دولت سیزدهم را به چالش میکشید.آقای دکتر پزشکیان،سه ضلع،اقتصاد،سیاست خارجی و سیاست داخلی را بالای ۵۰درصد کامل محقق و اجرا کند،میتواند،چهار سال دوم دولت خود را نیز در دسترس کامل و راحت خود بداند.باتشکر

  • ناشناس
    1

    معاون اول هر که باشد باید دارای خصوصیات ، خوشنامی ، دانش و علم سیاست ، پیشرو در مبارزه با انواع فساد اقتصادی و سیاسی و به معنای واقعی متقی و مقتدر باشد و نه چاپلوس و بله قربان گو

  • مهدی
    0

    از هر طیفی که انتخاب شود اگر بر مبنای سهم خواهی نباشد و شایستگی ملاک باشد مفید خواهد بود.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      4

      آقای ظریف یا عارف یا شخصی جوان و کارآمد از طیف اصلاحات با تفکرات آزادی خواهانه و امروزی
      ضد مافیایی و با قابلیت ایستادگی و مقاومت بالا در برابر زورگویان جماعت زر و زور و تزویر

  • ایرانی
    32

    درهیچ دوره ای که رئیس جمهور 4سال اول را تمام کرد در4 سال دوم ریاست جمهوری را به رقیب نداد. این به خاطر بود که ارکان چکومتی وتبلیغی دردست مبارکشان بود ولی دراین دوره علی الرغم عملکرد بسیار بهتر از دیگران وحل معضلاتی بزرگ مانند ارز 4200،رتبه بندی معلمان، عضو بریکس وشانگهای، احیای ارومیه، آبرسانی به کویرهای ایران، احیای مسکن سازی، درگاه مجوزها وغیره هیچگونه سو استفاده ای نشد وزودتر ازموعد انتخابات برگزار شد. این نشان از سلامت دوره رئیسی داشت دولتی که وقتی یک وزیرش تخلف کرد همان سال محاکمه ومحکوم شد ولی آیا از وزرای دولت‌های گذشته که خیانت و امانت واهمال کاری آنها موج می‌زند تا حالا کسی محکوم شد؟ اگر انصاف داشته باشید سالم‌تر از حکومت رییسی نخواهید یافت. شاید امیر کبیر مستقیما نان به سفره مردم نبرد ولی با تاسیس دارالفنون راه نان درآوردن را هموار کرد کاری که رئیسی در پیمان‌های شانگهای وبریکس وگذرگاه شمال جنوب وشرق به غرب واحیای چابهار کرد راه نان آوردن به خانه مردم را هموارکرد. به نظر من او امیر کبیر زمانه بود.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      4

      با این تفصیل که شما گفتید پس مردم را احمق فرض کردید که به همسو های رئیسی (قالیباف ،جلیلی)رأی ندادند
      یا همه اینها که گفتی تبلیغات بود ودرواقعیت به سفره مردم چیزی اضافه نکرده و نخواهدکرد
      من اعتقاد دارم اکثر مردم فهمیده اند وار آگاهی بالا برخوردارند واین اقلیت نادان هستند که نمی خواهند فهم مردم را درک کنند

    • ناشناس
      11

      بیمارستان شهریار که ۱۰ درصد کارش مانده بود رئیسی تمام کرد وبه اسم خودش ثبت کرد در واقع ۹۰ درصد از کارش را روحانی انجام داد اینو نمی گویند کار کرد اینو میگن غذا حاضر است بفرما

    • ناشناس
      18

      دولت شهید رئیسی را اگر با سیاست خارجی موفق ایشان و اقدامات اساسی و زیربنایی در زمینه ریل گذاری و هموار کردن تعامل منطقی و مفید و ترسیم افق روشن در حوزه سیاست، تجارت‌، اقتصاد و دیگر حوزه ها پیش روی ایران بزرگ قضاوت کنیم و نه با قیمت دلار و مرغ و گوشت و هزینه های دیگر زندگی - که این هم در جای خود اهمیت داشته و دلايل خاص خود را دارد - آن وقت به حرف این دوست بزرگوار خواهیم رسید که او امیرکبیر زمانه بود. و اثر خدمات و اقدامات او در گذر زمان، خود را نشان خواهد داد.
      بله شهید رئیسی و دولت سیزدهم را منصفانه و با اقداماتی نظیر:
      حل مشکلات و اختلافات سیاسی و بهبود روابط با کشورهای همسایه و سایر کشورها جهان، تسهیل و افزایش فروش نفت از ۲۰۰ هزار بشکه در روز به بیش از ۲ هزار بشکه، آزاد کردن پول های بلوکه شده در عراق و کره و دیگر کشورها، انعقاد قرارداد ۲۵ ساله با چین و ۲۰ ساله با روسیه، عضویت ایران در بریکس و شانگهای، احیای دریاچه ارومیه، آبرسانی به کویرهای ایران، احیای مسکن سازی، توجه ویژه به دولت الکترونیک و راه اندازی سامانه های متعدد از جمله: درگاه مجوزها، سامانه املاک و... شهید رئیسی را بایستی با این اقدامات بزرگ قضاوت کرد!

  • مهدی زارعی
    45

    فقط *سعید محمد* میتونه گزینه خوبی باشه

  • ناشناس
    29

    از عارف کرباسچی محمد هاشمی خاتمی مهر علیزاذه استفاده شود

    نظرات شما -
    • ناشناس
      6

      این دولت نیاز به یک دولت مشاور در سایه دارد تا از هجمه مخالفان احمق (نه مخالفان عاقل)درامان باشد دولت در سایه مشاوره داده و کارها پیش برود

    • ناشناس
      1

      بدترین گزینه های ممکن

    • ناشناس
      2

      عارف سنش بالاست، کرباسچی سوءسابقه دارد، محمد هاشمی توان راه رفتن ندارد، خاتمی علاوه بر سن بالا، خودش ۸ سال رئیس جمهور بوده، چطور می شود معاون رئیس جمهور؟!، مهر علیزاده نیز منفور بخش بزرگی از ملت است.
      به نظرم بهترین گزینه که علاوه بر دانش و سایر ویژگی ها، تجربه بالایی در مدیریت اجرایی دارد، تمایل زیادی نیز به اصلاح طلبان دارد، با اصولگرایان نیز رابطه بدی ندارد، علی لاریجانی است.
      هر چند خود من به عنوان یک شهروند، منتقد برخی مواضع و تندروی های انتخاباتی دور قبل و ثبت نام در دور فعلی انتخابات ریاست جمهوری او هستم.

  • ناشناس
    2

    اقای دکتر پزشکیان مردم ایران به شما رای دادند که افراد بد نام و بد پیشینه که خودشان یا بستگانشان دزدی و اختلاس و چپاول کردند و صدا از دیوار درامد از اقایان هم درامد را نمیخواهند لطفا به نظرات مثبت مردم که این جایگاه را بشما دادند احترام بگذارید و اسیر باند بازی ها و رانت بازی ها نشوید از قدر ت میز و از نفوذ بعضی این حضرات یا با هدایت انان بوده و یا اطلاع نداشتند که این اخری احتمال ضعیف دارد.و اگر هم باشد کسی که امورات بستگان درجه یک خودش را نمیتواند کنترل کنذ چگونه میتواند امورات مملکت به این بزرگی را کنترل و هدایت نماید . برادر مملکت را چپاول کرده یک ملت اعتراض میکنند پشتیبانی هم از او میشود ؟. داماد سر خونه بیت المال را به یغما برده و پولهای کلان بانک را تادیه نمیکند با وقاحت میگویند من اطلاع ندارم ؟ فرزند بیت المال را به تاراج برده مردم سر و صدا راه انداختند میگویند دردانه من ژن خوب است ؟ همسر و شازده خانمش کل وزارتخانه را زیر بلیط شرکتهای خصوصی اش دراورده جراید و سایت ها اسناد و مدرک مثبت میگذارند میگوید خیر چنین نیست اینها دشمنی است ؟ درد مردم همین هاست مگر قطع الرجال است از پاکدستان ووطن پرستان و خدا ترسا ن استفاده ببرید لطفا نمک به زخم دل این مردم نپاشید ؟

  • ناشناس
    1

    اقای دکتر انتظاری مردم و مخاطبین سایت خبر فوری بشما اعتماد دارند چون حسب وظیفه ژورنالیستی موضع بیطرفی را رعایت میکردید و نظرات مردم را منعکس میکردید چند وقت است شما روش حسین شریعتمداری را در پیش گرفته اید و از هر نظری که خوشتان بیاید چاپ میکنید ؟هیچوقت و در هیچ زمان از کسی و از دستگاهی نترسید که عین ثواب است خدمت واقعی و بازگو کردن نظرات مردم راهگشای امورات این مملکت است . کاش کمی هم دل سوز مملکت باشید شاید رئیس جمهور جدید سایت شما را نیز بخوانند . امید وارم اشتباه کرده باشم

  • ناشناس
    3

    به نظر اینجانب یک اقتصاددان برجسته غیرحزبی یا اصلاح طلب باید سکان معاون اولی رئیس جمهور را بر عهده بگیرد تا بتواند تیم اقتصادی دولت چهاردهم را به بهترین نحو رهبری و هدایت کند. اولویت برنامه های دولت چهاردهم کاهش مشکلات اقتصادی کشور است به همین منظور معاون اول رئیس جمهور بهتر است اقتصاددان برجسته باشد. اگر چنین نشد پیشنهاد اینجانب معاون اولی آقای دکتر عارف که در این زمینه در دولت دوم آقای خاتمی تجربه دارد می باشد. همچنین می توان از تجربه ۱۲ ساله آقای دکتر علی لاریجانی به عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی در پست معاون اولی رئیس جمهور نهم استفاده کرد. آقای دکتر ظریف اگرچه شخصیت برجسته ای در حوزه سیاست خارجی است ولی به دلیل جثه کوچک و اخلاق و منش جنتلمنی، کاریزما و توان اجرایی پست معاون اولی رئیس جمهور جهت اداره کردن کابینه دولت در غیاب رئیس جمهور را ندارد.!

  • ناشناس
    3

    آقای جهرمی خیلی پرحاشیه هستند

  • همرزم هادی
    2

    اجازه بدهید آقای دکتر باتوجه به توصیه های مکرر تصمیم لازم رابگیرند بعد اظهار نظر کنیم که چی شد

  • ناشناس
    5

    کسانی که سید ابراهیم را مسخره می‌کردند همه جمع شدند آغاز امتحان و انتقام خداوند فرا رسیده انشالله

  • ناشناس
    25

    باسلام و احترام ، ما ملت ایران از آقای پزشکیان خواهش میکنیم (((هیچ کدوم از وزرای دولت ریسی: مخبر و غیره ... ))) برای خود وزیر انتخاب نکنن اینها زندگی ملت شریف وصبور ایران رو بدبخت و بیچاره و نابود کردن خواهشاً در انتخاب وزیران دقت کنید ...با تشکر فراوان از آقای پزشکیان عزیز. التماس دعا..

    نظرات شما -
    • ناشناس
      13

      بله درست میگن. از مدیران دولت روحانی انتخاب کنن که باعث دلار ۳ هزار تومانی را ۳۰ هزار تومان، هر روز ۶ ساعت قطعی برق، جهش کانگرویی قیمت ماشین، و ..... شدن.

  • محمد
    29

    انتخاب مخبر توهین به رای دهندگان به اقای پزشکیانه دکتر مواظب باش همین قدم اول خود رو منفور ملت نکنی و به شعور رای دهندگانت توهین نکنی باید شایسته سالاری باشه.

  • مهدی
    6

    این مخبر چه کارنامه قابل قبولی دارد که این همه براش تبلیغ می شود،
    تا اونجا که ما میدونم یک طرف ساخت واکسن داخلی کرونا همین مخبر بود که نتیجه روشن است و در زمان معاون اولی هم یکی از ارکان سقوط بورس بود و ...

    نظرات شما -
    • Ali
      1

      هیچی نداره ولی بقیه پر از کارنامه هستند میگه فقط واکسن ساخته مگه مخبر پزشکی خونده واکسن بسازه😂
      یه سر به کار های بنیاد برکت بزن بعد بیا حرف بزنیم

    • Ali
      0

      حالا که اینطوری شد بهترین گزینه اینجانب هستم😁
      آقا منو بزار معاون اولی😉

  • ناشناس
    3

    هیچیک ازین افراد نباید باشند مردم باندازه کافی سوابق آنها را میدانند مردم چشم انتظار چهره کاملا جدید با قدرت تصمیم گیری بالا ومحکم ،مدیریت منحصر بفرد ،تمام وزارتخانه وعوامل اجرایی آن را بتواند آنالیز کند ،نقاط ضعف وقوت وزارتخانه ها وسازمانها وآنچه مشمول ذکر نام است ودرحیطه مدیریت کلان دولتی است چنان دقیق باشد که زودتر از سایرین قدرت فهم ورفع مشکلات آن را داشته باشد،تاثیرپذیرفتن ویا تاثیر نپذیرفتن درروابط داخلی وخارجی را قطع به یقین قبل ازآنکه اتفاق بیفتد او برنامه های جایگزین خوبی را درفایل های تصمیم گیری آماده داشته باشد .

  • ناشناس
    0

    باسلام بنده خداوکیلی ۱۰سال بعنوان سرایدار نیروی آزاد در مدرسه دو شیفت هم نظافتچی وهم نگهبان مدرسه هستم و نه حقوق ونه بیمه دارم ولی متأسفانه منتظر بخشنامه استخدام ۱۰سال هستم و هیچ برنامه‌ای در جذب اینجانب از سوی وزارت آموزش و پرورش ابلاغ نشد و فقط شامل سهمیه استخدام مخصوص بنیاد شهید و امور ایثارگران میشه اما متاسفانه برای من نمیشه و من هم متاهل و بچه مدرسه ابتدایی دارم و بلاتکلیف ماندم این کجا عدالت هس بنده در این مدرسه با زن و بچه ام از رفتن به زیارت محروم هستیم میخوام بگم این وزرای دولت های قبل ، زندگی مردم رو بدبخت و نابود کردن.خواهش میکنم در انتخاب وزیران دقت کنید و وزیران قوی و حرفه‌ای و باکفایت و بدرد بخور انتخاب کنید با تشکر از جناب آقای دکتر پزشکیان عزیز ... التماس دعا یا علی مدد به امید پیروزی برای همه ملت شریف ایران و با آرزوی موفقیت برای آقای پزشکیان

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      تو همون بالایی هستی . التماس دعا

  • حسین اصغرپور برسمنانی
    12

    مخبر بهترین گزینه هستش تا ترکیب مدیریتی شهید رئیسی و دکتر پزشکیان ادغام داده شود تا نتیجه‌ حاصله به سود مردم تمام شود و نه برای افراد خاص و منسب طلب

  • ناشناس
    9

    به نظر من اقای لاریجانی گزینه خوبی است

  • ناشناس
    7

    ولی بهترین گزینه برای وزارت خارجه آقای ظریفه چون قدر ترین وزیر خارجه دنیاست وهیچکس در روابط بین الملل مثل او نیست

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      احیانا اجداد شما از شاگردان چرچیل نبودن؟؟!!!

    • ناشناس
      0

      مجلس اکثریت اصولگرای دوازدهم به هیچ وجه به دکتر ظریف به عنوان وزیر خارجه پیشنهادی دولت چهاردهم رأی اعتماد نمی دهد! ضمن اینکه مجلس اصولگرای یازدهم در آغاز به کار خود می خواست دکتر ظریف وزیر خارجه وقت دولت روحانی را استیضاح و برکنار کند که رهبری مانع این کار شدند!

  • ارسلان
    1

    فقط شایستگانی که همدل و همزبان با تفکر و ایده های رییس جمهور منتخب هستند میشه به آنها اعتماد کرد آقای پزشکیان مراقب نفوذیها باشد هر گام درجهت رفع مشکلات مردم امتیازی برای دولت چهاردهم محسوب میشه و در این راه نخبگان و دلسوزان مردم بخصوص قشر محروم به کار گمارده شوند

  • ناشناس
    11

    بهترین گزینه محمود احمدی نژاد

  • امید
    23

    بهترین گزینه همون مخبر هست
    وگرنه مملکت به فنا میره

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      کی گفته بدون حضور مخبر مملکت به فنا میره؟
      اصلا همچین چیزی میس

  • ناشناس
    2

    بینوا طفلک!مگر رئیس و معاون در برابر این همه دیو مسلط بر سرنوشت کشور ومردم صاحب وجودی هستند که خط مش هم تعیین بکنند؟!

  • ناشناس
    1

    تاکید اصلی پزشکیان در مناظره ها بر انسجام ملی و حل اختلافات داخلی و به نوعی تاکید بر شایسته سالاری بود.
    از طرفی متهم می شد به تشکیل دولت سوم روحانی و ایشان نیز قویا این شائبه را رد می کرد.
    گزینه های افراطی اصلاح طلب و اصولگرا کمکی به ایشان نمی کنند. حتی مشکل ساز نیر خواهند شد. افراد مسن و جوانان کم تجربه و غیر مقبولِ عامه چون آذری جهرمی نیر گزینه های مناسبی نیستند.
    ظریف نیز چابکی یک معاون اجرایی پر کار و پر کوشش را ندارد. آقای عارف نیز سن بالایی دارند و همین مشکل ظریف را دارند.
    شاید بهترین گزینه که اصطلاحا سوار کار بوده و از ریز امور دولت قبل نیز باخبر می باشد، آقای مخبر است. البته لاریجانی نیز اگر بپذیرد، گزینه مناسبی است.

  • حسین
    2

    از خبر فوری انتظار دارم بجای همراهی با موج های خبری ، به سازوکارهای متفاوت تری بیندیشد ، تردیدی وجود ندارد که سازوکار انتخابات در کشور ما نیازمند تغییر است و مدل فعلی سال هاست که در کارآمدی خودش دچار اشکال شده است و شدیداً نیاز به توسعه یافتگی دارد ، با نبود تشکیلات حزبی و ضعف مشهود احزاب موجود که در زمینه کار تشکیلاتی فاقد بلوغ هستند ، جامعه انتخاباتی بعد از انتخابات رها گشته و معمولاً از فردای انتخابات باید انتظار ریزش هواداران را داشت . اغلب مقدمات شکل گیری احزاب سیاسی هم از همینجاها شروع میشه ، آرا مردم سرمایه اجتماعی دولت هاست و نباید این سرمایه به محض خاتمه انتخابات رها بشه و دولت ها یا بلد نیستند و یا سازوکار حفظ و ارتباط با رای دهندگان خودشان را طراحی نکرده اند و یا تقسیم قدرت ، فرصت چاره اندیشی را از آنها گرفته و از فردای اعلام نتایج تازه میروند دنبال تقسیم مسئولیت ها و ساختار سازی .
    کاش خبر فوری سرخطی را برای این موضوع در نظر بگیرد و از مخاطبان خود ، نظرخواهی کند .

  • ناشناس
    5

    مخبر
    اگر نپذیرفت اونوقت ؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!

    ملت رییس جمهورانتخاب کردند که مخبر معاونش باشه ؟!!!

    اینهمه دانشمند در زیردست و بال پزشکیان

  • ناشناس
    3

    عدم پذیرش پست وزارت خارجه ویا معاون اولی ازسوی خوشنامترین سیاستمدار ایران بعد ۵۷ _ جناب دکتر ظریف_ ظلم مضاعف به رای دهندگان ۱۵ تیر به آقای پزشکیان می باشد .مردم به عقلانیت رای دادند و در اطراف اقای پزشکیان این عقلانیت رو در اقای ظریف دیدند و به ایشان رای دادند .عدم پذیرش پست باعث سرخوردگی رای دهندگان خواهد شد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      منظرتون همینی که برای پزشکیان شاخ گذاشت؟ واقعا آدم احساسی نیست، خیلی عاقله، از حرکات و سخنرانیهای احساسیش میباره!!!

  • سعید
    4

    در بین حواشی داغی مانند انتخاب کابینه و استانداران و راسای دانشگاه ها ، نکته مهم توجه ویژه نیروهای انقلابی و ولایی برای از میان بردن هر فتنه ای از جانب اتاق فکر اصلاح طلبان است که امید دارند به صورت چراغ خاموش در پشت ژست های دمکراتیک رسانه ای پیگیری نمایند . ما همه آماده و بیداریم و هر فتنه گری را با پاسخی کوبنده مواجه خواهیم کرد .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      6

      برو بخواب بابا مخبر فقط خوبه اگه بپذیره بقیه اش به شماها ربطی نداره شماها باختید سنگ اندازیها شروع شده برای سهم خواهی

  • ناشناس
    21

    بهترین گزینه جناب آقای جلیلی سلام الله علیه.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      داری مسخره می‌کنی ؟؟؟ یا جدی میگی ؟؟ اگه شوخی هست هیچی ولی اگه جدی میگی !باید بگم خودت رو به یه روانپزشک نشون بده

    • ناشناس
      3

      جلیلی سلام الله علیه ؟؟؟؟؟؟
      خدایا ما رو نجات بده از شر تفکرات شما ها😐

  • ناشناس
    4

    بهترین گزینه برای خراب کردن همه چی دکتر محمود هستش. حتما استفاده کنید.

  • ناشناس
    2

    شریعتمداری نه سواد داره نه تیپ معاون رییس جمهوری
    اون اسحاق جهانگیری بیشتر بهش میاد روند معاونت رو هم بلده

  • حسن ستار
    4

    لعنت برهمشون

  • Yaser
    4

    سعید محمد یا پرویز فتاح یا درویش زاده

  • احمد
    1

    شاید من قبول کردم ولی اول باید 4سالی فک کنم فعلا به جای من دکتر احمدی نژاد رو بیاره تا ملت حال کنن

  • محمدی
    10

    قرار بر سپردن کار به کارشناس(تواناترین فرد آن حوزه) بود.
    جناب آقای دکتر لاریجانی معاون اول
    جناب آقای دکتر ظریف وزیر خارجه
    جناب آقای دکتر جهرمی وزیر ارتباطات
    جناب آقای دکتر مخبر معاون اقتصادی
    حیف است از ظرفیت عزیزانی که توانایی عظیمی دارند صرفاً با یک برچسب استفاده نکنیم اون وقت دولت و مردم هر دو متضرر شدند.
    حضرت علی که مقتدای ما و آقای پزشکیان هست بعضی کار را به اهلش که حتی مخالفش بود سپردند.
    یاعلی

  • ناشناس
    0

    ظریف که گفته تو دولت نخواهم بود
    عارف هم سنش زیاده

  • ناشناس
    6

    با عرض پوزش از آقای مخبر .معاون اول حتما باید فارسی را بدون و مد و جر صحبت کنه.مثلا دولت را دوولت نگوید

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      خب لر زبان است و فارسی را با لهجه لری صحبت می کند!

    • ناشناس
      3

      احتمال اینکه دکتر عبدالناصر همتی اقتصاددان و ترک زبان و کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری معاون اول رئیس جمهور نهم شود کم نیست!

  • ایرانی
    3

    من الان وقت ندارم ولی حاضر م این مسئولیت را قبول کنم.

  • ناشناس
    6

    بهترین گزینه مهران رجبی یا داریوش ارجمند.

  • ناشناس
    1

    طیب نیا گزینه هوشمندانه ایست

  • سیپا
    1

    درسته مهران رجبی.
    و دکتر محسن رضایی بعنوان وزیر اقتصاد. چون با معدل بالای ۱۹ دکترای اقتصاد داره. تبدیل ریال به بارزش ترین ارز دنیا از ایده های ناب جناب دکتر اقتصاد دان هست.

  • مهدی
    7

    آذری جهرمی بهترینه

  • ناشناس
    1

    فرشاد مومنی ، زاغفر ، طیب نیا و گزینه های خوبی برای وزیر اقتصاد و یا معاون اولی هستند محمد فاضلی و یا محسن برهانی هم برای معاون اولی مناسبند .

  • فرج
    4

    فائزه هاشمی=وزیر بهداشت تاج‌زاده=وزیرکشور.

  • ناشناس
    2

    بهترین گزینه بابک زنجانی است

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      😆😆😆😆

  • ناشناس
    4

    دکار عارف بهترین گزینه است بی حاشیه و متخصص

    نظرات شما -
    • قمصری
      0

      هنوز سهم خواهی از دولت قبل رو یادمونه

  • داود ملکی
    0

    عارف و مخبر از همه اینها خوب بوده و هستند

  • ناشناس
    0

    انشااللہ کسی باشد بانکھارااسلامی بدون ربا

  • ناشناس
    0

    به اقای پزشکیان توصیه میشود از محسن رضایی نخبه اقتصادی و فرمانده سابق با هوش سرشار استفاده کنندمحسن رضایی مخ اقتصاد ایران با رتبه اول و معدل ۱۹.۹ تنها کسی است که می تواند ریال ایران را بر یورو و دلار برتری داده واقتصاد ایران را شکوفا کنند با راهنمایی های قبلی ایشان در خصوص تعویض هر سرباز امریکایی با چندین میلیارد دلار در خلیج فارس و همچون سابقه ایشان در اداره جنگ هشت ساله و عملیات فریب ایندفعه هم دلار ویورو را فریب داده و حتی اقتصاد ایران را به اولین اقتصاد منطقه و حتی اول جهان برساند و حیف است اشخاصی چون محسن اقا و توانایی و هوش وافر ایشان در خانه خاک بخورد و اگر چه رضایی تا لحظه اخر مردم را تشویق به رائ دادن به جلیلی میکرد ولی ان را به حساب فرصت طلبی ایشان نگذارند .....علی برکت الله

  • ناشناس
    3

    امیر کبیر رئیسی نبود جانم هاشمی بود که مثل امیر کبیر کشته شد اما فرزندانی تربیت کرد که اگر کاندیدایی کوچکترین نشانه از پدر سیاسی و اجتماعیشان (هاشمی بزرگ) داشته باشد باقدرت او را برقدرت می گمارند بله هاشمی امیر کبر است که نامش هنوز امیری میکند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      هاشمی مقایسه با امیر کبیر!!!!! ....چی زدی پرت و پلا میگی هرچی گفتیم جنس از موتوری نخرید بگوشتان نرفت که نرفت و نخواهد رفت ...

  • ناشناس
    0

    اقای علیرضا بیگی استاندار سابق تبریز و نماینده تبریز در دوره های قبل سابقه مدیریتی د اجرتیی در تمام زمینه ها را دارد و مناسب معاون اول رییس جمهوری میباشد به امید معرفی افراد لایق به ریاست جمهوری و تیم منتخبش

  • ناشناس
    2

    بنظر من آقای جلیلی یا مخبر یا لاریجانی

  • علی
    0

    کسانی که در چای دبش نبودن بگذارید . خلاص

  • بهرام
    0

    ظریف هم معاون اول باشد، هم وزیر خارجه. عراقچی در اندازه ی وزیر خارجه نیست و هیچ مشکلی را نمی تواند حل کند.

  • ناشناس
    1

    مسول محترم ترابخدا حرف منو منعکس کن اقای رییس جمهور ما دقدقه های بسیار داریم یکی از مهمترین واصلی ترین واورژانسی ترین دقدقه که تمام طیف مشکلات را در بر میگیرد هم اقتصادی اجتمایی امنیتی سیایسی و... که اگه این مشکل راحل کنی وتمام جامعه ۱۰۰درصدی ایران کمکت میکنند وتحسینت میکنند مشکل افغان افغان افغان است بیا بایک تیر ۱۰۰نشان بزن وتاریخ ساز شو واولین رییس جمهوری باش که اصالت اصلی ایرانی رابه ایرانی باز گردان اگه اخراجشان کنی بوالله ایران وتاریخ اصالت فرهنگ نژادهویت وووووایرانی رانجات دادی وبرگ زرینی بر تاریخ ایران اضافه گرداندی دولت سالهاست به افغان غیر مجازمیگوید حداقل بیایید خودتان رامعرفی کنیدتادولت کارت ووووصادرکندومسایل دیگرکه..... ولی بیتوجه به دولت ودهن کجی به دولت ونظام وایرانیان انواع جرمها وضررهاشان ادامه میدند لطفا بیا قانونی وغیر قانونی ها رااخراج کن تااز اینهمه یارانه پنهان وغیر پنهان خلاص شیم بیا وبزرگترین کار رابرای مردم مظلوم ایران انجام ده واجبترین کار همین است... ترابخدامنعکس کنید باسپاس فراوان

  • علی
    0

    اگر مخبر کاندید می شد بهش ری می دادم واقعا معاون اول خوبی بود بعید بدانم با اطرافیان پزشکیان کنار بیاد بخواتر همین معاون نمی شه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد