حتما با پیروزی پزشکیان اتفاق مهمی افتاده که تندروها به زمین و زمان بدوبیراه می گویند/ دیر می جنبیدیم اموال دولت را به اسم مولدسازی می فروختند!

یک هفته بعد از پیروزی مسعود پزشکیان و ناکام ماندن اصول‌گرایی رادیکال برخی می‌پرسند می‌توان امیدوار بود؟ آیا اتفاقی می‌افتد؟ آیا ازعهده برمی‌آید؟

حتما با پیروزی پزشکیان اتفاق مهمی افتاده که تندروها به زمین و زمان بدوبیراه می گویند/ دیر می جنبیدیم اموال دولت را به اسم مولدسازی می فروختند!

این پرسش‌ها در حالی است که رییس جمهوری جدید هنوز مستقر نشده و از هشتم مرداد در این جایگاه می‌نشیند و معرفی و تأیید کابینه هم پروسهٔ زمان‌بری است. انگلستان نیست که تا حزبی اکثریت کرسی‌ها را به دست می‌آورد (‌مستقلا یا با ائتلاف) رییس حزب مأمور تشکیل دولت می‌شود و نیاز به اخذ رأی اعتماد هم نیست چون نمایندگان برگزیدهٔ مردم وارد کابینه می‌شوند.

ساختار سیاسی آنها البته پارلمانی است و ما مثلا ریاستی کرده‌ایم اگرچه در ریاستی‌ها دست رییس جمهور باز است و اینجا آن هم نیست و باید با چند جا هماهنگ کند.

همچنین قرار نیست برای دکتر پزشکیان مدح و ستایش بنویسیم اما در پاسخ به آنها که می‌گویند اتفاقی می‌افتد می‌توان گفت: بله. افتاده! نگاه کنید که مداحان سیاسی افراطی امسال چه ساکت‌اند. نگاه کنید که برخی از سخنرانان زن متمایل به پایداری مثل همین منصوره خانم معصومی اصل چه شاکی شده و به زمین و زمان بد و بیراه می‌گوید. یا آن یکی می‌گوید تقصیر شورای نگهبان بود. اگر پزشکیان را تایید نمی‌کرد ما برنده می‌شدیم!

اینها عادت کرده‌اند سهمیه‌ای درس بخوانند و با رد صلاحیت دیگران نماینده شوند و شغل دولتی بگیرند و خانه مصادره‌ای بنشینند و مثل بقیه مردم نمی‌توانند روزگار بگذرانند.

هیچ فکر کرده‌اید چرا همه مناصب را اشغال می‌کنند ولی مربی فوتبال نمی‌شوند؟ چون باید در رقابت واقعی شرکت کنند و عملکردشان زیر ذره بین است.

اگر اتفاقی نیفتاده بود که این قدر سرخورده نمی‌شدند و جیغ و داد نمی‌کردند. در این طرف هم اتفاق افتاده و امیدی ایجاد شده است. ببینید جهانگیر کوثری تهیه کنندهٔ سینما درباره فعالیت خود و همسر و دخترش ( رخشان بنی‌اعتماد و باران کوثری) در حاشیهٔ ویژه‌ برنامهٔ «یورو ۲۰۲۴» آپارات اسپورت چه گفته: «انتخاب دکتر پزشکیان به ریاست‌جمهوری می‌تواند منجر به یک انفجار امید در سینما و فرهنگ ما شود. همین امروز، این اتفاق بسیاری از حوزه‌ها را زیر و رو کرده است. به این انتخاب و تحول بسیار خوش‌بین هستم و قطعا امثال ما هم به میدان خواهیم آمد. در همین مدت جلسه‌ای هم با آقای پزشکیان داشتیم و خیلی از حرف‌هایی که در دل‌مان بود را به ایشان هم زدیم.

قطعا در دوران جدید، هم خودم و هم خانم بنی‌اعتماد حضور جدی‌تری در میدان خواهیم داشت. اینکه فیلم «رگ‌های آبی»‌ هنوز اکران نشده هم دلیلش ممنوع‌التصوری باران است. باران کوثری امروز علاوه‌بر ممنوع‌التصویری، ممنوع‌الپوستر و ممنوع‌الخروج هم هست و به همین دلیل شخصا فیلم را به جشنواره تورنتو بردم و آنجا فیلم را اکران کردیم. با وجود همه این محدودیت‌ها همین فیلم را هم در آینده اکران خواهیم کرد.» -[ممنوع‌الپوستر ( ال عربی + پ فارسی) را هم کیهان در زمره دستاوردهای نشان دهنده «اسب زین شده»‌ می‌تواند احصا کند!]

البته که اصل ماجرا در اقتصاد و معیشت باید رخ دهد. ولی در آنجا هم اتفاق می‌افتد. وقتی تیم امام صادقی‌ها که همه جا را قبضه کرده بودند بروند کنار و فضا را برای دیگران باز کنند.

سه سال گرفتار تفکری بودیم که جهان را محدود به خودشان می دید و خلاص شدن از دست اینها اتفاق کوچکی نیست.

در برخی زمینه‌ها همین که مزاحمت ایجاد نکنند اتفاق مثبتی است. یعنی همین که کاری نکنند.

قابل حدس است که دوباره برخی امامان جمعه سخنان تکراری و هزاربار گفته شده و واقعا ملال آور دربارهٔ پوشش زنان را باز بر زبان بیاورند ولی خودشان می‌دانند که تفکری که تبلیغ می کردند در جامعه پایگاه ندارد و مورد قبول اکثریت نیست. هم رای نداده ها و هم پزشکیانی ها مجموعا ۸۰ درصد مردم ایران و اینها نباید خیال کنند آن چند صد نفر حاضر در مراسم مردم ایران اند. نصف مردم دعوت آنها را به هیچ انگاشتند و اصلا نیامدند و از نصف دیگر بیش از نصف به نامزدی رای دادند که او را ازجبهه انقلاب بیرون می‌دانستند. تازه خود آن یکی نامزد هم خیلی به این جماعت اظهار ارادت نکرد!

بله. اتفاق افتاده و البته اتفاقات بهتر هم باید رخ دهد. منتها از تنش و تقابل باید پرهیز کرد چون این موفقیت به آسانی به دست نیامده است.

این وسط صدا وسیما هم دست و پایی می‌زند ولی آن قدر وسایل ارتباطی گسترده شده که فوتبال یورو که تمام شود باز می‌توانیم به آن نگاه نکنیم و از این سم دور باشیم. (مختارنامه را البته زیاده دوست دارم و برای چندمین بار شب‌ها پای آن می‌نشینم. بیشتر مفتون نقش آفرینی بازیگران آنم و نه خط داستان که می‌دانیم امام چهارم حرکت مختار ثقفی را تایید نمی‌کرد و به دنبال محمد حنفیه بودند. آخر این چه بازی درخشانی است که داوود رشیدی و فرهاد اصلانی ارایه دادند. در نقش حاکم کوفه و ابن زیاد!)

اتفاق افتاده ولی نباید قانع بود و باید مطالبه کرد. فراوان هم تا به دولت ملی برسیم. تا صدای امثال منصوره خانم به آسمان برسد. تا از شدت خشم و غیظ و غضب دروغ‌های بزرگ‌تری به این و آن نسبت دهد. تا استناد به نهج البلاغه را هم برنتابند.

قابلیت آرای مسعود پزشکیان بسیار بیش از رأی او در نیمه تیر است و در ادامه هم تحریمی‌ها را می‌تواند جذب کند و هم بخش معیشتی و غیرایدیولوژیک و احیانا سازمان‌دهی شده آرای سعید جلیلی را. چون پایگاه رأی واقعی آنان ۱۰ تا ۱۲ و نهایتا ۱۲ و نیم درصد است.

خوش بختانه در مناظره‌ها بین رییس جمهور و رییس مجلس تنشی پیش نیامد و به جز اعلامیه عجولانه بعد از شکست چند باره و در حمایت از جلیلی خطای خاصی از او سر نزد و سودای ریاست جمهوری هم از سر او افتاده و قاعدتا باید با دولت همکاری کند.

اتفاق این است که اولین ماه تابستان رو به اتمام است و پاسبان ها دنبال زنان و دختران راه نمی‌افتند.

اتفاق این است که هر وزیری که پزشکیان برای آموزش و پرورش انتخاب کند از وزیر فعلی که از ریاست حراست دانشگاه فرهنگیان به وزارت رسید قاعدتا کارآمدتر است و فرهنگیان متقاضی استخدام در دانشگاه فرهنگیان با مدرک دکتری به «تراز» و «ناتراز» تقسیم نخواهند شد.

همین که آقای مراد صحرایی دیگر وزیر نباشد اتفاق خوبی است. ندید می‌توان گفت هر که جای او بیاید بهتر از اوست و این قاعده شاید برای برخی دیگر از همکاران مرحوم رییسی در دولت فعلی هم صدق کند.

رفتارهایی مانند این که بگردند و دو کلمه در یک نشریه چاپی پیدا کنند و تذکر بدهند در حالی که سر مردم در کانال‌هایی با چند ده هزار عضو است هم قاعدتا نباید ادامه پیدا کند.

اینها حدس و گمان است ولی اگر هم کار مثبتی نشود همین که آزاری نرسد مغتنم است. سقف آرزوهامان پایین آمده؟ بله! بس که آدم‌های کوچک را در کارهای بزرگ گماردند.

اتفاق اصلی در دولت آتی استفاده از نیروهای جدید است. یکی از فریب‌کاری‌ها این بود که پسرخاله‌‍‌ها و پسردایی‌هاشان و داماد و برادر دامادشان یا برادر زن با مدرک سهمیه ای را به اسم جوان گرایی سر کار آوردند حال آن که منظور از جوان گرایی این نبود.

دیر می جنبیدیم اموال دولت را به اسم مولد سازی می‌فروختند و خرج افزایش هزینه های دولت می‌کردند. اگر این اتفاق نیفتد هم خود یک اتفاق است و البته به تعبیر بهرام بیضایی اتفاق، خودش نمی‌افتد. اتفاق اصلی را مردم رقم زدند با بی اعتنایی به موج تحریمی‌های دل‌خوش به کاهش مشارکت با هدف سلب مشروعیت و با حضورآگاهانه و مسوولانه درصحنه و راندن رقیب به عمق راهبردی توهّمات خود. این هم کم اتفاقی نبود.

منبع: عصر ایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 35
  • ترک
    2

    تندروها عامل بدبختی مردم است اینها همیشه به فکر خودشان هستند واز بدبختی مردم احساس آرامش می کنند اینها از اسم دین برای خودشان حمامی درست کردند واز آب گرم لذت می برند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      فرویدی ها را بگو‌ که به آب حمام هم کم مانده قرص آرامبخش بریزند

    • ناشناس
      25

      بی وجود ها دیگرانی که زن را بخاطر خودش می خواهند و به عزت و عفت و پاکی زن می نازند و عزت و اعتبار کشور را می خواهند و مذاکرات ملتمسانه رو قبول ندارند تندرو می گویند همونها که زن را بواسطه بهره کشی و به عنوان کالا به آن می نگرند
      اما کور خوندید زنان سرزمین با عزت و عفتشان معروفند و پوزه ی شما بی هویت ها را به خاک می مالند

  • ناشناس
    0

    در دوره مسیحیت کشیشان وقدیسان در کلیسا چه فسادی براه می انداختند تا مردم مجبور شدند علیه اینها مبارزه کنند

  • ناشناس
    7

    امام صادق هر دقیقه خانه اش را آتش می زدند و احادیث گرانقدری دارد که الان سرقت میشه و خواب دیدم نام ایشان و امامان با خون در آسمان نوشته شده مسبحی به امامان در کربلا سر. تعظیم فرو می اره
    صحیح نیست من فرویدی گفتم از من سرقت کند و تغییر دهد و استغفرالله صادقی بگوید و اینکه از من کپی می زنند زیاد تر بودن علم مرا می رساند چون من نوشتم بیست ساله نتیجه اصول فرویدی را می بینیم. با تغییر ...گفته

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      متوجه این متن نشدم.

  • ناشناس
    1

    خداروشکر۸۰درصدمردم ایران امید دردلشون روشن شد این دفعه خدایارفقرابودااهی امیدشون نامیدنشه

  • ناشناس
    0

    یه اتفاق جالب در همین صداوسیما افتاده، سرخط خبرها به جای تحولات سیاسی ایران و جهان ،جاش رو به اخبار هواشناسی داده!

  • ناشناس
    0

    حامیان جهل مقدس موجب سقوط کشور به ته دره شده اند ..با اتحاد و افزایش اطلاعاتمان می‌توان ریشه این جاهلان را خشکاند .

  • یک نفر
    0

    این حزب الهی وتندروها از این وحشت دارنند که مناغع مفت وبدون زحمت از دستشان برود وچون سواد واعتباری در بین مردم ندارند مریص وروانی می شونند وناسزا وبد وبیرا میگویند وگند کارها. و برخور وبخورشان در این مدت رو میشود نگران اما مردم دیگر بیدار شد ه اند واین جماعت را خوب می شناسند و حر فهای انها فایده ندارد

  • ناشناس
    0

    مشخصه بخور بخور شون و کاسبی تحریم شان از بین میره

  • م
    1

    این بخشی ازسناریو از پیش طراحی شده برای تسکین عوارض دولت سیزده است ،،،هیچ چی خاصی نیست ،،،

  • ناشناس
    0

    گیرم یک هنرپیشه خطایی کرد کل عوامل یک فیلم باید تنبیه شود. دهها نفر دیگر را باید به خاک سیاه نشاند؟ این عدالت و انسانیت است؟

  • ناشناس
    2

    حیف که اگه وقت بذارم جوابتا بدم منتشر نمیشه

  • مردم
    0

    امیدوارم در این دولت فیلم کوروش کبیر به سرانجام برسد افتخار ایران در تاریخ به یادگار بماند متاسفانه ثروت ایران برای ساخت فیلم هایی مثل مختار صرف شد که تا می تونست فرهنگ ایرانی را تحقیر کرده بود

  • ناشناس
    0

    انشالله خدا هر چی تندرو «از ایران گرفته تا سایر کشور ها» از روی زمین بردارد .
    اگر همین یک دعا در جهان مستجاب میشد ، تمام بدبختی ها و فلاکت هایی که امروز گریبان جهان شده بود برطرف میشد ...

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      احسنت

  • ناشناس
    0

    باعث بانی وبدبختی مردم مظلوم تندروای افراطی ست

  • ناشناس
    12

    نویسنده مراقب خودت باش غصه نخور سبوس بخور و بده ظریف فیزیوتراپیت کنه بهتر می شی
    چرا جوش آوردید آقای پزشکیان قرار نیست با طناب شما به چاه بره چون فرهیخته و انقلابی است رکب خوردید نمی دانم چرا محلتون نمی گذارد قرار ما هم این بود فتنه گرها و نون به نرخ روز خورها را محل نگذاره
    بنی اعتماد و شوهر و دخترش کاری هست که تا کنون نکرده باشند اراجیف شما به تهدید تحریم غربیها می مونه چون چیزی نمونده که تحریم نکرده باشند
    بای غصه نخورید سبوس بفرمایید

    نظرات شما -
    • حیدر
      0

      اشتباها مثبت دادم نظرم منفی ضربدر 2000
      کشک سابیدی دادا … حرف نمیزدی که واست بهتر بود
      این حرفا نخنما ، چیپ ، و یه معز فندوقی همچین تراوشاتی داره

    • ناشناس
      0

      بی تربیت

  • ارسلان
    0

    همیشه افکار عصر حجری و بسته و تک بعدی محکوم به شکست هستند در این قرن و این عصر این دیدگاهای خود بزرگ پندار هیچ جایگاهی بین توده مردم ندارند دنیا در حال دگرگون شدن است به سرعت نور اما گروهی با همین سرعت به قرون ....

  • اشنا
    0

    ادرس اهل فن و مردمی بودن و کاری بودن خیلی پیداست کافیست اقای پزشکیان نظری اندازد . رسول خادمها و اذری جهرمی ها زیادند و فقط دید باز و کاری میخواهد ببیند مبادا در رودربایستی و خجالت بیفتید و تعارفاتی کنید که اهل تعامل هستید و چشم بستن از جوانان واقعی و با تجربه و صادق و امین به بهانه تعامل با رقیب . مبادا گول ظواهر بخورید و هر روز و کل زحمتی که میکشید بوسیله افرادی که در زمین رقیب بازی میکنند دود شود و هوا رود اینها نه اهل تعامل هستند نه اهل تعادل. یا باید از خود جلیلی اون هم با همراهی کار اقتصادی را بهش بمدت معلومی واگذار کرد که اگر نشانه هایی از پیشرفت داشت خودش سرافکنده نشودو اینده هم رای بیاورد هم دستگاههایی که کارشکنی و در سایه هستند ساکت شوند فقط راس اونها باید بیاید و ثابت کند که آینده مال اوست وگرنه از همه راهها برای شکست استفاده میکنند کوچکترین هاشون نباید بیایند چون اصل بر حق بودنشون هست و بزرگشون و مرکز فکرشون باید ثابت کند. اشتباه روحانی را تکرار نکنید

  • مهدی
    0

    خیلی عجیبه که اقلیت تمامیت خواه که جلیلی و اعوان انصارشونه اینقد دست و پا میزنند !!! چه چیزایی را ازدست میدن که اینقد دست وپا میزنن ؟؟ مگه امام رحمت اله علیه تاکید به وحدت نداشتند اینا حرف چه کسی رو قبول دارند !!!

  • ناشناس
    1

    تهشان سوخت و دیدند بین مردم اعتباری ندارند . و ممکن است دزدیها و اختلاسهایشان لو برود . البته حضرت علی گرسنه میخوابید و فکر بیت المال بود گریه و شبون ور این ایام یادتان نرود محکم بزنید .

  • مدینه فاضله
    0

    اموال دولت را که بنام مولد سازی فروختند ، ابی هم روش نوش کردند ، گوشت را هم به خلق الله می فروشند کیلویی ۸۰۰ هزار تومان ! محسن رضایی دامت توفیقاته هم افاضه فرموده که پزشکیان باید راه دولت سیزدهم را ادامه دهد، به تعبیری یعنی راه تورم و گرانی افسار گسیخته ای که می بینیم !!!

  • ناشناس
    0

    هر رئیس جمهوری که می آید ایده و برنامه های خودش را پیاده می‌کند. یعنی چه که باید ادامه دولت قبل باشد .مردم اگر ادامه دولت رییسی را میخواستند به جلیلی و یا زاکانی رای می‌دادند .
    آیا فرضا در صورت پیروزی ترامپ کسی میتواند به او بگوید باید راه بایدن را ادامه دهی .حرفهای خنده دار نزنید..

  • ناشناس
    0

    این اراجیف چیه آخه مینویسید؟؟؟؟؟؟!!!!
    انگار دوست دارید بین ملت نفاق و کینه و دشمنی ایجاد بشه، نه ؟؟؟؟؟
    خجالت بکشید باباااااا.
    پزشکیان هم مثل بقیه...
    ضمن اینکه؛ شاهنامه آخرش خوشه...

  • ناشناس
    0

    این تندروهای بیسواد مفتخور، راحت طلب، اگه بریم جزFATF دیگه از اون پولهای مفت و باداورده که بی حساب کتاب میگرفتن خبری نیست، میخوان بسوزن

  • عزراییل
    1

    چرا حرف مفت میزنی در دولت روحانی و باندش چقدره زمین ،شرکت کارخانه به کمترین قیمت به اقوام خودتون فروختن و بعد از مدت کوتاهی اظهار ورشکستگی کردند و آنها را با چندین صد میلیاردی بیشتر فروختند والی هم روش هردولتی اگر اموال بیت را مفت فروخته معلومه منظر نماند ببر قوه قضاییه کاری ندارد ولی الکی هی همه را آلوده نکن دزدان نفتی کوهی دکلی شمسی معادن گمرکات رانت فروشی و عدالت فروشی. جاسوسان و و و حتما وزارت اطلاعات میداند ،به تمسخره میگم آذری هم می‌دونه تو چند ماه خیلی اطلاعات میداد

  • ناشناس
    0

    چند ماه صبر کنید همه چی روشن میشه

  • ناشناس
    0

    من که زن خانه دار سوادی هم ندارم ولی میفهمم که اگردرمملکت بخور بخورنیست چرااینقدرگرانی اگرتحریم برای عده‌ای سودنداره چرااینقدر دستوپامیزنن که ادامه داشته باشد اگرروزی ظلمهایی که به مردم شدبرملاشودکتابهابایدنوشت به نام اسلام چه کردن بامردم بدبخت مثل هند یک عده ازپول داری منفجرشدن بسیاری از مردم ازفشاراقتصادی گرانی بامرگ دستوپنجه نرم میکنن خداپشتت باشه پزشکیان بتوانی کمی راند فسادوَََََََ

  • ناشناس
    1

    آخ که وقتی ترامپ لعنتی توافق پاره کردنفرینش کردم ارخداخاستم پوشکی بشه دودا به بخوربخو ر عده ای از خدا بی خبر به اسلام چه کردن بامردم

  • ناشناس
    0

    واقعا میترسن اخرهاشون کم بشه الهی به روز مردم فقیر بیچاره بیفتین

  • سعید
    0

    آقایان عادت به فروش سهام شرکت های دولتی و واگذاری به آقازاده ها و نوچه هایشان دارند مانند هفت تپه . چنان سخن می رانند که گویی ماجرای هفت تپه نیز کارشکنی جریان انقلابی است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد