سرنوشت تراژیک دایانا در آستانه تکرار شدن برای مارکل است؟ / شورش عروس جوان علیه ملکه کهنسال

طبق گزارش سایت اکسپرس انگلیس ممکن است مگان مارکل و پرنس هری (عروس و نوه ملکه انگلیس) از مقام خود استعفا دهند.

سرنوشت تراژیک دایانا در آستانه تکرار شدن برای مارکل است؟ / شورش عروس جوان علیه ملکه کهنسال

به گزارش خبر فوری ، بر اساس خبرهای منتشر شده توسط رسانه‌های انگلیسی به نظر می‌رسد اختلاف بین مگان مارکل عروس ملکه انگلیس و اعضای خاندان سلطنتی شدت گرفته است.

به نظر می‌رسد اختلافات به رفتارهای تابوشکنانه مارکل برمی‌گردد. دیلی میل طی گزارشی تاکید دارد که اخیرا عکس دونفره مگان مارکل و پرنس هری از داخل کاخ باکینگهام برداشته شده است. این در حالی است که تا چند ماه پیش، این عکس در داخل کاخ وجود داشته است. دیلی میل معتقد است این اتفاق نشانه نوعی جدایی و اختلاف در داخل کاخ باکینگهام است.

همچنین سان هم در گزارشی از تناقض جدید رفتار مگان مارکل و همسرش در داخل کاخ باکینگهام گفت. در حالیکه برخی رفتارهای نسبتا تابوشکنانه این زوج را نوعی مدرن‌سازی سلطنت در بریتانیا می‌دانند برخی دیگر از این رفتار به شدت انتقاد می‌کنند. سان به نقل از منتقدان تاکید دارد دخالت بیش از حد مارکل در امور سلطنت به نوعی مداخله در حوزه وظایف ملکه است.

شایعه یا واقعیت؟ استعفای مارکل و هری از مقام سلطنتی

طبق گزارش سایت اکسپرس انگلیس ممکن است مگان مارکل و پرنس هری (عروس و نوه ملکه انگلیس) از مقام خود استعفا دهند. اکسپرس معتقد است مگان زیاد فرزند خود(آرشی) را که تازه به دنیا آورده در ملاء عام حاضر نکرده و هیچ عکس و فیلمی هم از او منتشر نمی‌کند. این می‌تواند نشانه این باشد که این زوج سلطنتی قصد دارند مقام خود را ترک نمایند. چراکه یکی از نشانه‌های خروج از خاندان سلطنتی این است که افراد کمتر در ملاءعام و پاپاراتزی‌ها حاضر شده و ترجیح می‌دهند بیرون از خاک بریتانیا به سفر بپردازند.

آداب و رسوم عجیب کاخ سلطنتی؛ عامل شورش مارکل

در این مدت این زوج با فشارهای بسیاری مواجه شده اند. خاندان سلطنتی بریتانیا آداب و رسوم بسیار سخت و عجیب و غریبی دارد و به نظر می‌رسد این آداب و رسوم مگان را که اصالتی غیر انگلیسی دارد بسیار خسته کرده است.

برخی از این آداب و رسوم عجیب و سختگیرانه به قرار زیر است:

- شاهزاده های کوچک همیشه شلوارک تن می کنند.

- آنها به جز مراسم عزاداری نمی توانند لباس سیاه بپوشند.

-اعضای خاندان سلطنتی نباید حلزون بخورند.

- آنها نمی توانند امضا بدهند.

- آنها هیچ مذهبی به جز کلیسای انگلیکان (کلیسای انگلستان) ندارند.

- شاهزاده ها نمی‌توانند لباس پوست بپوشند.

- خوردن سیر در قصر باکینگهام ممنوع است.

- اعضای خانواده‌های سلطنتی حق گرفتن دست یکدیگر را ندارند.

- اعضای خاندان سلطنتی حق ندارند دست در جیب کرده یا غوز کنند.

- یکی از عجیب‌ترین قوانین خانواده سلطنتی، ممنوعیت بازی مونوپولی است.

- آنها باید کفش‌هایی شبیه بهم بپوشند.

- شاهزاده ها و اعضای خاندان سلطنتی حق ندارند غذای بسته بندی و حاضری بخورند.

شورش‌های عروس جوان علیه ملکه

حالا هری و همسرش مگان دچار مشکلات فراوانی با این قوانین دست و پا گیر شده اند. طبق گزارش اکسپرس این دو مدتی پیش با جت شخصی خود سفر کردند در حالی‌که مدتها است خاندان سلطنتی سعی دارند به علت تظاهرات و اعتراضات مدافعان محیط زیست حداقل علنی از این وسیله شخصی استفاده نکنند.

همچنین رسانه‌های تیزبین و جنجالی انگلیس در این مدت به ولخرجی‌های مگان انتقادات بسیاری کرده‌اند. یک نمونه اش سفر مستقیم مگان مارکل به نیویورک برای دیدن مسابقه سرنا ویلیامز(تنیسور مشهور زن آمریکایی) است که خرج بسیاری داشت. اما مهمتر از خرجش این مساله بود که او در حالی به نیویورک سفر کرد که در همان ایام ملکه او را به یک جشن مخصوص دعوت نموده بود و مگان این دعوت را رد کرده و ترجیح داد به نیویورک برود. پاپاراتزی‌های انگلیسی این اقدام را آغاز شورش عروس جوان علیه ملکه می‌دانند.

مارکل جا پای پرنسس دایانا گذاشته است؟

اکسپرس معتقد است شرایط مگان مانند مادر شوهرش پرنس دایانا است. او هم زنی فعال و شاداب بود که به آداب رسمی ملکه و خاندان سلطنتی اهمیت نمی‌داد. کل کل ها و مخالفتهای دایانا با ملکه و اصول خاندان سلطنتی سرانجام باعث شد او در مرگی مشکوک از دنیا برود. تا جایی که برخی معتقدند او را به قتل رسانده اند تا بیش از این مقام سلطنت در بریتانیا را زیر سوال نبرد.

اما دایانا که بود و چه کرد که برخی معتقدند او را به قتل رسانده اند؟ دایانا(مادر پرنس هری و ویلیام) یکی از چهره‌های محبوب خاندان سلطنتی انگلستان بوده و نزد مردمان عادی حتی از شخص ملکه هم مشهورتر و محبوب‌تر شده بود. دایانا فعالیت اجتماعی بسیاری داشت و به همین دلیل بسیار محبوب بود. همچنین او در مقابل قوانین سفت و سخت کاخ باکینگهام می‌ایستاد و همین چهره تابوشکنانه‌اش بسیار معروف بود.

زندگی دایانا و چارلز(پدر شاهزاده هری و ویلیام) آکنده از انواع شایعات و جنجال‌ها بود. در آن زمان‌ها، دایانا به عنوان یکی از خبرسازترین چهره‌های انگلستان مطرح بود و تصاویر وی بیش از هر کس دیگری در روزنامه‌ها و مجلات منتشر می‌شدند.

این دو از سال ۱۹۹۲ جدا از هم زندگی کردند اما سرپرستی فرزندانشان را به‌صورت مشترک برعهده داشتند. در همین حال چارلز نیز مجددا رابطه اش را با نامزد قبلیش آغاز کرد و بعدها هم به داشتن رابط عاشقانه با او اعتراف نمود. پرنسس دایانا در سال ۱۹۹۵ در یک برنامه تلویزیونی در بی‌بی‌سی پرده از نگرانی‌ها و مشکلات درونی خانواده برداشت و از فشارهای رسانه‌ای و اجتماعی که بر وی بود گلایه کرد.

دایانا در اواخر عمرش تصمیم به ازدواج دوباره گرفته بود. کسی که وی می‌خواست با او ازدواج کند "دودی الفاید"(یک تاجر عرب) نام داشت. این خبر حتی از ماجرای رابطه دوباره چارلز و نامزد قبلیش داغ‌تر بود زیرا اگر این ازدواج صورت می‌گرفت دایانا القاب سلطنتی اش را از دست می‌داد و دیگر عضو خانواده سلطنتی محسوب نمی‌شد.

در همین شرایط و اوضاع در ۳۱ اوت ۱۹۹۷، دایانا در یک تصادف شدید رانندگی درگذشت. وی آن شب به همراه نامزدش دودی الفاید و راننده‌اش برای فرار از دست عکاسان از در پشتی هتل خارج شد و قصد خروج از پاریس را داشت. آن‌ها در یک بنز لیموزین در تونلی در پاریس مشغول حرکت بودند که ماشینشان به دلیل سرعت زیاد و عدم کنترل راننده با دیواره تونل آلما پاریس برخورد کرد و راننده و الفاید به سرعت جان باختند. بعد از تصادف به نظر نمی‌آمد دایانا صدمه‌ای جدی دیده باشد اما وی یک بار در آمبولانس دچار حمله قلبی شد و در بیمارستان هم بر اثر خون‌ریزی ریوی و مغزی درگذشت.

بعد از فوت دایانا بسیاری تاکید کردند که دایانا به قتل رسیده است. چرا که در حال نابود کردن چارچوب کاخ باکینگهام و ساختار سلطنت در بریتانیا بود.

آیا سرنوشت تراژیک مادرشوهر برای عروس تکرار می‌شود؟

حالا بسیاری معتقدند مارکل جای پای دایانا گذاشته است. یک مقام مسئول سلطنتی به اکسپرس گفته که شرایط برای پرنس هری و مگان مارکل می‌تواند تکرار شود اگر آنها پا جای پای دایانا بگذارند. طبق گفته این مقام، شرایط زمانی برای پرنسس دایانا وخیم شد که او سفری به کشورهای فقیر آفریقایی داشت و در امور خیریه فعالیت بسیار زیادی کرد(دقیقا مانند مارکل که سفرهایی به آفریقا داشته). این باعث شد دایانا روز به روز مشهورتر و محبوب‌تر شود به طوری که عملا قدرت ملکه را تحت پوشش خود قرار داد. او سرانجام از مقام خود استعفا داد اما شهرتش متوقف نشد و همین هم باعث مرگ تراژیک و زود هنگامش گردید.

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ساناز جون
    0

    سلام هرکسی بخواهد خوب و کارساز باشد دشمن فراوان خواهد داشت ولی مهم نیست مهم اینه که وجدان آدم راحت باشه و در این دنیای زود گذر هر کاری رو که واقعا صلاح میدونه انجام بده البته شاهزاده مقصرم نیست انگلستان خیلی خیلی در زندگی و همه کارهایشان خیلی خیلی طبق اصول و قوانین سخت و غیر قابل تغییر قرار میدن که این با روحیه برخی جور در نمیاد و نمیتونند تحمل کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها