آرای محمودی برای فدراسیون پیام داشت

داورزنی: فعلا بازنشسته نشده ام

رئیس فدراسیون والیبال، گفت: براساس قوانین موجود فعلا در خدمت شما هستم و هنوز بازنشسته نشده‌ام.

داورزنی: فعلا بازنشسته نشده ام

محمدرضا داورزنی بعد از انتخابش به عنوان رئیس فدراسیون والیبال گفت: انتخابات در شرایطی کاملا آزادانه برگزار شد حضور کاندیداها در جلسه و اظهار نظرات نیز خیلی آزادانه انجام شد. طبق آنچه دغدغه مردم و جامعه والیبال است باید حال والیبال خوب شود. الان حال والیبال خوب نیست.

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم اتفاقاتی که رخ دهد تا حال والیبال خوب شود. مردم دوست دارند رشته‌ای که باعث غرور و عزت ملی در کشور شده است به روزهای خوبش برگردد.

رئیس فدراسیون والیبال تصریح کرد: نمی‌خواهم در مورد فرد خاصی یا بداخلاقی‌هایی که در 3-2 سال اخیر اتفاق افتاده، صحبت کنم. در آستانه انتخابی المپیک هستیم، شرایط خوبی نداریم و باید تلاش کنیم تمام دست‌اندرکارانی که می‌توانند به آماده‌سازی تیم در میدان انتخابی المپیک کمک کنند، وارد شوند.

*انتخابی المپیک از خود المپیک برای ما مهم‌تر است

داورزنی افزود: رقبای ما آماده‌سازی خودشان را شروع کرده‌اند. چین به عنوان میزبان مسابقات لیگش را تعطیل کرده و در اردو هستند. حتی اگر ما لیگ داخلی را تعطیل کنیم، تعدادی از بازیکنانمان در لیگ‌های اروپایی بازی می‌کنند که براساس قوانین تنها 10 روز قبل از مسابقات در اختیار تیم ملی خواهند بود. تعدادی از بازیکنان ما از نظر جسمانی در وضعیت مطلوبی نیستند. امیدوارم کادر فنی باشگاه‌ها در مدت باقی مانده تا شروع اردوهای تیم ملی به این نفرات فشار زیادی نیاورند تا وضعیت بهتری پیدا کنند.

وی با بیان اینکه تمام مسابقاتی که برگزار می‌شود برای آماده‌سازی تیم ملی خواهد بود، گفت: اگر قرار باشد لیگ به بازیکنان ملی فشار وارد کند و به آماده‌سازی تیم ملی لطمه بزند، نفعی نخواهد داشت. انتخابی المپیک از خود المپیک برای ما مهم‌تر است. باید تلاش کنیم تیم خوبی را برای حضور در المپیک آماده کنیم. اولویت ما در حال حاضر رساندن تیم ملی به شرایط مطلوب است. استعدادها و بازیکنان خوبی داریم که نیازمند تدبیر بهتری برای فراهم کردن شرایط مطلوب هستیم.

*جابجایی کولاکوویچ غیرمنطقی است

داورزنی درباره احتمال تغییرات در کادر فنی تیم ملی والیبال گفت: با توجه به اینکه قرار داد کولاکوویچ تا المپیک توکیو است و در شرایط فعلی جابجایی غیرمنطقی است. تلاش می‌کنیم اگر نقطه ضعفی در تیم ملی وجود دارد، برطرف کنیم. نحوه قراردادی که در زمان من بسته شده بود، 2+2 بود اما مجددا دوستان قرارداد را تمدید کردند و حضور یک دستیار ایرانی در قرارداد بود. اینکه دستیاران دیگری نیز وجود داشته باشد، باید بعد از مشورت با دوستان کارشناس تصمیم‌گیری کنیم.

* فدراسیونی می‌سازیم که از منابع دولتی بی‌نیاز باشد

وی درباره رقابت نزدیک با محمودی گفت: قرار نیست در هر مجمعی که شرکت می‌کنیم تمام اعضا به یک نفر رای بدهد. این موضوع نشان می‌دهد شرایط آزادانه‌ای در مجمع وجود داشت؛ البته نظر برخی از دوستان این بود که به یک کاندیدای جدید رای دهند و اعتقاد داشتند داورزنی 12 سال حضور داشته و هر چه در توان داشته گذاشته است و بهتر است نیروهای جوان ورود کنند. آرای محمودی این پیام را به فدراسیون والیبال داد.

رئیس فدراسیون والیبال ادامه داد: به بهنام محمودی تبریک می‌‌گویم. یکی از اقدامات جدی در فدراسیون والیبال تربیت و میدان دادن به نسل جدید این رشته است. والیبال تنها تیم ملی نیست و تمام بخش‌ها باید توسعه متوازن داشته باشد.

رئیس فدراسیون والیبال درخصوص تعطیلی برخی بخش‌های فدراسیون گفت: تقریبا تمام بخش‌های فدراسیون وضعیت بلاتکلیف دارد. سعی می‌کنیم در تمام بخش‌ها از نیروهای جوان و والیبالی استفاده کنیم و فدراسیونی بسازیم که از منابع دولتی بی‌نیاز باشد.

* الان زمان ورود به حاشیه نیست

داورزنی ادامه داد: الان زمان مناسبی برای ورود به حاشیه نیست. بهتر است در چنین مباحثی که ایجاد حاشیه می‌کند ورود نکنیم اما اینکه در آینده شفاف‌سازی شود بحث درستی است. باید هرچه زودتر وضعیت حضور تیم ملی را در انتخابی المپیک تعیین تکلیف کنیم. اولویت اصلی فدراسیون در حال حاضر این موضوع است.

وی افزود: مجمع در آینده والیبال تاثیرگذار خواهد بود. بعضی از بحث‌ها باید در جای دیگری مطرح شود. مسائلی که ایجاد حاشیه می‌کند، باید در مراجع دیگری مطرح شود و در فرصت مناسبی تمام ابهامات روشن خواهد شد.

* فدراسیون را با منابع مالی خوب سپردیم اما با بدهی گرفتیم

رئیس فدراسیون والیبال درخصوص رفت و بازگشتش به فدراسیون گفت: در مقطعی این احساس بود که می‌تونم در بخش‌های دیگری کمک کنم فدراسیون را با منابع مالی خوبی به دوستان سپردیم اما حالا با بدهی تحویل گرفتیم. باید به سمتی برویم تا والیبال به شرایط مناسبی برگردد و مجددا در ریل موفقیت قبل قرار گیرد و شتاب بیشتری بگیرد. نمی‌توانیم بگوییم تمام اقدامات در سال‌های قبل عالی بوده است. حتما نواقصی هم وجود داشته که نیازمند آسیب‌شناسی است تا با اشتباهات کمتری حرکت کنیم.

وی تصریح کرد: کار سختی پیش رو داریم اما این ظرفیت را داریم که با تدبیر بهتر شرایطی فراهم شود تا تیم ملی کسب سهمیه کند.

*اگر به المپیک نرویم، لزومی برای ادامه همکاری با کادر فنی نداریم

رئیس فدراسیون والیبال در پاسخ به این سوال که اگر کادر فنی نتیجه نگیرد، آیا شاهد قطع همکاری خواهیم بود یا نه گفت: اگر چنین اتفاقی رخ دهد که دیگر لزومی برای ادامه همکاری وجود نخواهد داشت، اما مطمئن باشید مجموعه والیبال کشور هر آنچه در توان دارد، می‌گذارد تا المپیکی شویم. انشاءالله با استفاده از حداکثر ظرفیت در چین کسب سهمیه خواهیم کرد.

داورزنی درخصوص اینکه زمانی آرزو و هدف والیبال حضور روی سکوی المپیک بود اما حالا برای کسب سهمیه نیز با مشکل مواجه هستیم، گفت: در دو سال گذشته مسائلی اتفاق افتاد که اهداف پیش‌بینی شده را با چالش جدی مواجه کرد. یکی از دلایلی که بین معاونت وزارت ورزش و فدراسیون والیبال بازگشت به فدراسیون را انتخاب کردم و دغدغه ما شد، همین موضوع بود که به عهدی که به مردم داده بودیم عمل کنیم. آرزوی ما این است که روی سکوی المپیک برویم.

*تا زمانی که وزارت ورزش من را بازنشسته نکند، خواهم بود

وی در پاسخ به این سوال که عنوان می‌شود بازنشسته‌ است و شرایط ادامه کار در فدراسیون را نخواهد داشت، گفت: هنوز بازنشسته نشدم و بازنشسته نیستم؛ 38 سال است کار می‌کنم اما براساس قانون تا زمانی که وزارت ورزش من را بازنشسته نکند، در خدمت دوستان خواهم بود. اینکه مطرح شده بود بازنشسته، هستم اینطور نیست. براساس قوانین فعلی در خدمت شما هستم،‌ اما اینکه در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد در اختیار مراجع تصمیم گیرنده و ذی‌صلاح است.

منبع: فارس

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها