گزارش خبرفوری از هزینه تست کرونا در آزمایشگاه خصوصی در غرب تهران؛

535 هزار تومان؛ هزینه تست غیر دولتی کرونا

کرونا؛ ویروسی که این روزها با زندگی روزمره مردم جهان گره خورده است نه تنها قصد جان و سلامتی ملت را کرده بلکه هزینه‌های سرسام آورش جیب‌های خالی مردم را هم هدف گرفته است.

535 هزار تومان؛ هزینه تست غیر دولتی کرونا

به گزارش خبر فوری ، اوایل اسفند ماه بود که به طور رسمی خبر شیوع ویروس کرونا در ایران پخش شد و در پی آن نگرانی مردم از هزینه‌های تحمیلی تشخیص و درمان این بیماری لرزه چندباره به جان‌ها انداخت. همان زمانی که نمایندگان مجلس که مرکز شیوع بیماری کرونا تشخیص داده شدند به رایگان تست دادند، دولتی ها مردم را مطمئن کردند هزینه برای تشخیص و درمان کرونا از مردم دریافت نمی شود در این بین مدیر روابط عمومی بیمارستان مسیح دانشوری گفته بود اگر بیماری هزینه‌ای پرداخت کرده مدارک آن را منتشر کند.

پس از آن مشاور وزیر بهداشت تاکید کرد هیچ آزمایشگاه خصوصی امکان انجام تست کرونا ۲۰۱۹ را ندارد و یکی از روزهای اسفندماه بود که ابراهیم حسنی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه انجام آزمایش کرونا رایگان است، اظهار داشت: آزمایش کرونا فقط برای بیماران مشکوک به کرونای بستری در بیمارستان‌ها انجام می‌شود و عموم مردم نمی‌توانند بدون داشتن علائم تست دهند.

تنها یک ماه از این تاکیدات گذشته است که یکی ازآزمایشگاه های خصوصی در منطقه سعادت آباد تهران هزینه ای بالغ بر 535 هزار تومان برای تست کرونا دریافت کرده است.

این فرد که قبض را در اختیار سایت خبر فوری قرار داده است، می گوید پس از آنکه علائم خود را در سایت سلامت که وزارت بهداشت و درمان ارائه داد، وارد کرده به او گفته شد که مشکوک به کرونا بوده، از این رو برای اطمینان خاطر تست کرونا داده است.

حال این سوال مطرح است که آیا همچنان آزمایشگاه های خصوصی مجاز به انجام تست کرونا نیستند؟ و هزینه بیش از 500 هزار تومانی این تست را کدام مسئول می تواند تکذیب کند؟

76

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 19
  • علی
    0

    هه بدبخت شدیم از فردا تست کرونام پولی میشه

    نظرات شما -
    • اگبر
      0

      تست لازم نیست اگر کشت می کشه اگر زنده ماندیم بدون تست هم میمانم هنوز کرنا نگرفتم اگر هم بگیرم بازم تست نمی دم دوکتر هم نمی رم چرا پول مفت به عیده مفت خور دروغگو بدم گرچند پولشه ندارم داشتم هم نمی دادم

  • رضا
    0

    اصلا کیت تشخیص کرونا در اختیار آزمایشگاه های بیرون نیست. البته این اطلاعاتم مال ۱۰ روز پیش هست. چیزی به اسم آزمایش covid19 به تنهايي هنوز وجود خارجي نداره و خيلي از پزشک های عمومی مطب خصوصی به این شکل در نسحه قید میکنن. که غیر اخلاقی هست. مگه اینکه از این هفته اضافه شده باشه که من خبر ندارم.که بعید میدونم. برای تشخیص ابتلا به بیماری آزمایش cbc , crp, اکثرا انجام می شود. بعد گرافی سینه. اگه مشکوک باشن ct scan سينه(ريه )

    نظرات شما -
    • رضا
      0

      داداش وقتی رانت هست فکر کنم ایران زندگی نمیکنی یا اصلا تو جامعه نیستی.!. وقتی ماسک کارخونه یا ماسکی که دولت از طریق گمرگ وارد کرده جای داروخانه میره انبارا برای گران فروشی یا صادر میشه، کیتای کرونا هم میاد ایران یا قاچاقی میفروشن به کشورای مرزی یا سراز ازمایشگاهای خصوصی سر در میاره.

  • خانلری
    0

    سلام به همه بزرگواران و مخاطبین فهیم خبر فوری من و همسرم دو روز پیش با تشخصی پزشک به آزمایشگاهی در باقرشهر مراجعه کردیم که گفتند هزینه تست هفتصد هزار تومان هستش البته پزشک حاضر در آزمایشگاه انشان با شخصیتی بود که با تشخیص پزشک درخواست کننده موافق بود برای مثبت بودن کرونای همسرم و گفتند هزینه اضافی نکنید و برید برای استراحت چون مشکل خاصی نداشتیم رفتیم برای غرنطینه منزل به امید خدا این گرفتاری زودتر از سر مردم رفع گردد اما هزینه های پزشکی نباید تو این وضعیت سخت اقتصادی به مردم فشار بیاره که صد البته مقصر این تحریم کنندگان هستند

    نظرات شما -
    • هموطن
      0

      دعا از ما.انشاءالله شفا از خدا.اللهم الشفع مرضانا

  • مجید
    0

    خیلی ساده لوحانه است اگه کسی بخواد حرف بعضی از مسؤلین بی کفایت رو باور کنه. تا الان هر چی گفتن متأسفانه خلافش بدجور ثابت شده.

  • رضا
    0

    فقط میگن امریکا بدبخت شد اروپا بیچاره شد اما از مردم خودتون خبر ندارین چه خبره.!. بابا خودتون صادق باشین با مردم، وقتی نیستین کسی یک کلمه حرفتونو باور نمیکنه تمام کشورای پیشرفته قرنطینه میکنن، ما که صد سال از اونا عقب تریم و جهان سومی هستیم میگیم قرنطینه مال جنگ جهانی اول بوده.!. شماها مدرک تحصیلیتونو از خیابون کیلویی چند خریدین اخه. بسه دیگه

  • علی شهبازی
    0

    من چند روز قبل تماس گرفتم و گفتند یک میلیون تومان برای تست می‌گیرند ‌

  • بابک
    0

    با سلام‌ فکر نکنم‌ تست کرونا در آزمایشگاههای خصوصی انجام شود فقط بیمارستانهای معین‌ که از طرف دولت‌تعیین شده و جهت درمان‌ بیماران‌ کرونایی این‌ازمایش را میگیرند تو شهر ما شاهین شهر که آزمایشگاه خصوصی این‌ازمایش را نمیگیرند

  • ---
    0

    این فرد هم انتظارات متوهمانه را در سر پرورش می دهد .. تو در ایران زندگی می کنی . سرزمین دروغ های مصلحتی . بدون هیچ خط قرمزی . از بهمن 57 دروغ مصلحتی با وعده رایگان شدن خدمات عمومی از زبان بنیان گذار این انقلاب شکوهمند شروع شد. بقیه هم همان خط سیر را برای پیش برد مصالح این ملت غیور پی گرفته اند .

  • ميلاد پاك
    0

    با سلام پيش از همه اين ها اين تست در آزمايشگاه كيوان هم انجام ميشد من خودم در اين مركز با مبلغ 250 هزارتومان تست كرونا انجام دادم حتي متوجه شدم برخي بيمارستان ها هم تست هاشون رو به اين مركز ميفرستن

  • ناشناس
    0

    ما ایرانی ها فقط بلدیم غر بزنیم هیچ کاری برای این مملکت نکردیم ماشاءالله توقع مون که.....

  • عباس زمانی
    0

    با سلام گویا ما در غار علی بابا و چهل دزد بغدادش اسیر شدیم و هرکدوم از این چهل دزد بهمراه دوستان و اشنایانشون بجون ما میوفتن و چون در غارهم بستس بناچار ما اینتو حبس شدیم و از هر گوشه غار یکی هر وقت پا میشه میاد سراغ ما اسیران دست از همه جا کوتاه نه میزارن فرار کنیم و بریم و نه انصاف دارن واز غارت زده هایی مثل ما دست بر میدارن.

  • امید
    0

    اون ادم یا بهتره بگم انسان که این خبر گذاشته و ریز تاکید کرده که نمیتوان تکذیب کرد به نظرم شاه مردانه دمت گرم

  • ناشناس
    0

    واقعا متاسفم برای افرادی که فقط میخواهند جو رو متشنج کنن. بر عکس دو مرکز دیگه ای که اجازه رسمی رو مثل این آزمایشگاه دارن و هم برای انجام آزمایش باید ساعتها تو ی صف ایستاد و هم با تاخیر جواب رو دریافت کرد. درسته وقتی این افراد جونشون رو کف دستشون گذاشتن و دارن کار تشخیص رو طبق تعرفه آزمایشگاه مرجع سلامت انجام میدن در موردشون اینجوری قضاوت کرد و کامنت گذاشت. یه مقدار برای کلیه کادر درمان بجز پزشک و پرستار هم احترام قائل باشیم.

  • ناشناس
    0

    واقعا متاسفم برای افرادی که فقط میخواهند جو رو متشنج کنن. بر عکس دو مرکز دیگه ای که اجازه رسمی رو مثل این آزمایشگاه دارن و هم برای انجام آزمایش باید ساعتها تو ی صف ایستاد و هم با تاخیر جواب رو دریافت کرد. درسته وقتی این افراد جونشون رو کف دستشون گذاشتن و دارن کار تشخیص رو طبق تعرفه آزمایشگاه مرجع سلامت انجام میدن در موردشون اینجوری قضاوت کرد و کامنت گذاشت. یه مقدار برای کلیه کادر درمان بجز پزشک و پرستار هم احترام قائل باشیم.این افراد هم همسران و فرزندانی دارن که نگران سلامتیشون هستن و همون استرسی رو که کل دنیا دارن تحمل میکنن با شدت بیشتری دارن تحمل میکنن تا عزیزشون بتونه وظیفه انسانیش رو انجام بده. کمی مهربان تر باشیم.

  • mina
    0

    من خودم ازمایشگاهی هستم..هنوز مجوزی برای انجام تست کرونادر آزمایشگاههای خصوصی صادر نشده..اگه صادر بشه حتما تعرفه اش بالا خواهد بود چون به روشpcr انجام میشه و نوعی شمارش ویروس هست..مرکز کیوان هم شاید با بیمارستانهای معین همکاری میکند در انجام تست های بیمارستانی.

  • پزشک سهمیه ای
    0

    چرا اینقد ارزون.کسی به فکر درامد ما پزشکان نیست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها