۲۹ هزار هکتار از اراضی زراعی ابهر زیر کشت گندم است

مسئول تولیدات گیاهی جهادکشاورزی ابهر گفت: امسال حدود ۲۹ هزار هکتار از اراضی زراعی این شهرستان به کشت گندم اختصاص یافته است.

۲۹ هزار هکتار از اراضی زراعی ابهر زیر کشت گندم است

سمیرا حاجی‌خانی با اشاره به این‌که گندم یکی از محصولات استراتژیک کشور است که همه ساله کشاورزان نسبت به کشت آن اقدام می‌کنند، اظهار کرد: علف‌های هرز یکی از مزاحمان همیشگی در مسیر کشت گندم است.

وی با بیان این‌که تاکنون در بیش از ۴۵۰ هکتار از گندم‌زارهای شهرستان ابهر با علف‌های هرز مبارزه شده است، ادامه داد: این اقدامات همچنان ادامه دارد.

این مسئول با اشاره به مزایای مبارزه با علف‌های هرز، تصریح کرد: این عملیات مهم، علاوه بر جلوگیری از آفت‌زدگی و بیماری‌های مختلف گندم، کیفیت محصول را نیز برای فروش نهایی افزایش می‌دهد که این امر به نوبه خود سبب افزایش درآمد کشاورزان می‌شود، زیرا کیفیت در قیمت گندم تاثیرگذار است.

حاجی‌خانی با اشاره به این‌که مبارزه و ریشه‌کنی علف‌های هرز همچنین موجب افزایش ۲۵ درصد عملکرد گندم می‌شود، بیان کرد: گندم‌کاران ابهری که این روزها در مزارع خود مشغول مبارزه با علف‌های هرز هستند، از علم و فناوری روز در این زمینه استفاده می‌کنند.

مسئول تولیدات گیاهی جهادکشاورزی ابهر با اشاره به این‌که امسال حدود ۲۹ هزار هکتار از اراضی زراعی این شهرستان به کشت گندم اختصاص یافته است، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود گندم تولیدی این شهرستان امسال به بیش از ۴۰ هزار تن افزایش یابد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها