زنگ خطر پیک دوم شیوع کرونا در قم به صدا در آمده است/تمام مراکز درمانی در آماده‌باش هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با ابراز نگرانی از افزایش آمار دو برابر تعداد بیماران بستری در قم گفت: متأسفانه زنگ خطر پیک دوم شیوع ویروس کرونا در شهر قم نیز به صدا درآمده و باید بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی در شهر تعطیل شود.

زنگ خطر پیک دوم شیوع کرونا در قم به صدا در آمده است/تمام مراکز درمانی در آماده‌باش هستند

محمدرضا قدیر، ظهر امروز در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با بحران استان که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، به ارائه گزارشی از وضعیت شیوع ویروس کرونا در ایران و شهر قم پرداخت و اظهار داشت: متأسفانه شاهد افزایش و آغاز پیک دوم شیوع ویروس کرونا در اکثر شهرهای ایران هستیم.

وی، تعداد شهرهای بحرانی را نام برد و افزود: 9 استان کشور در وضعیت قرمز و 8 استان کشور در وضعیت بحرانی گزارش‌شده و این روند بسیار نگران‌کننده بوده و در تعداد فوتی جزء چند کشور نخست جهان قرار گرفتیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، خواستار محدود شدن فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی در شهر قم شد و تصریح کرد: باید مدیران تمهیدات لازم را سنجیده و موضوع عادی‌سازی به‌صورت جدی موردتوجه قرار گیرد.

ویف آمار مبتلایان قم را در چند روز گذشته دو برابر ماه گذشته اعلام کرد و گفت: ماه گذشته تعداد بستری‌ها در شهر قم به 80 نفر رسیده بود اما تعداد بیماران بستری در حال حاضر 175 نفر بوده و همه واحدهای درمانی در آماده‌باش قرار دارند.

قدیر، با ابراز نگرانی از شرایط ایجادشده خاطرنشان کرد: چنانچه شرایط با همین سرعت ادامه پیدا کند شاهد خسارات جبران‌ناپذیری به کشور و شهروندان خود خواهیم بود، لذا باید اجرای پروتکل‌های بهداشتی به‌صورت جدی پیگیری شود.

وی، استفاده از ماسک و دستکش را یکی از الزامات پیشگیری در شرایط کنونی دانست و یادآور شد: در حال حاضر هیچ درمان قطعی برای این بیماری وجود نداشته و باید زدن ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و شستن دست‌ها به‌صورت جدی توصیه شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، استفاده از ماسک را تا 80 درصد مانع انتقال بیماری خواند و ادامه داد: سه اصل استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و شستن دست‌ها باید باهم رعایت شود و اجباری شدن استفاده از ماسک قانون خوبی بوده و استقبال مردم قابل‌تقدیر است.

وی، تزریق امید به مردم را در شرایط کنونی نکته قابل‌توجه ای عنوان کرد و افزود: در کنار ارائه اطلاعات صحیح و حقیقی در شرایط اقتصادی کنونی، جامعه نیازمند امید نیز بوده و نباید یاس و ناامیدی را به بهانه اطلاع‌رسانی بین مردم تزریق کنیم.

قدیر، با اشاره به عدم افزایش تعداد فوتی‌ها در قم خاطرنشان کرد: متأسفانه زنگ خطر آغاز پیک دوم در قم نیز به صدا درآمده و دانشگاه علوم پزشکی خواستار لغو بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی در شهر قم است.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها