قاتل مرد نیکوکار در یک قدمی چوبه‌دار

پرونده زوج جنایتکار که برای اخاذی یک مرد نیکوکار را ربوده و به قتل رسانده بودند برای اجرای حکم مجازات به دادسرای امور جنایی فرستاده شد.

قاتل مرد نیکوکار در یک قدمی چوبه‌دار

تابستان سال 1400 خبر ناپدید شدن مردی میانسال به پلیس شهر قم اعلام شد. با شروع تحقیقات مشخص شد که این مرد 66 ساله از افراد سرشناس و نیکوکار شهر بوده که صبح همان روز سوار بر خودروی پژو 206 خود از خانه خارج شده و دیگر برنگشته است.

در حالی که تحقیقات برای یافتن سرنخی از وی ادامه داشت، عصر روز بعد مأموران کلانتری فرودگاه امام خمینی(ره) حین گشت در منطقه به یک خودروی پژو 206 که در مسیری خلاف جهت در حرکت بود، مشکوک و متوجه شدند زن و مرد جوانی داخل خودرو با هم درگیر هستند.

مرد راننده به محض دیدن خودرو پلیس با سرعت فرار کرد و بدین ترتیب تعقیب و گریز آغاز شد.

 دقایقی بعد مأموران گشت پلیس موفق شدند خودرو را متوقف کنند.

هنگامی که مأموران برای بازرسی خودرو زن و مرد جوان را پیاده کردند، ناگهان با جسد مردی میانسال روی صندلی عقب رو‌به‌رو شدند که دست و پایش را بسته بودند.

گزارش کشف جسد به بازپرس کشیک قتل پایتخت اعلام شد و تیم جنایی راهی محل شدند.

در ادامه بررسی‌ها، مشخص شد جسد متعلق به همان مرد نیکوکار است که ناپدید شده بود. با شروع تحقیقات مرد جوان که اعتیاد به مواد مخدر داشت گفت: من و همسرم وضع مالی بدی داشتیم. از آنجا که این مرد در شهر قم به نیکوکاری معروف بود به همسرم گفتم سراغش برود و از او درخواست کمک کند. چند بار این اتفاق افتاد و او هم به همسرم کمک کرد تا اینکه تصمیم گرفتیم او را گروگان بگیریم و پول کلانی به جیب بزنیم.

روز حادثه همسرم سراغش رفت و از او خواست به خانه ما بیاید تا با کمک وی مرا برای ترک اعتیاد به کمپ ببرند.

 او که حرف همسرم را باور کرده بود، به خانه ما آمد و سه نفری سوار خودرواش شدیم اما در مسیر کمپ ناگهان من با چاقو به او حمله کردم و با تهدید دست و پایش را بستیم و روی صندلی عقب انداختیم بعد هم کارت بانکی‌اش را گرفتیم و به سمت تهران منطقه رباط‌کریم آمدیم و تا می‌توانستیم از حسابش پول برداشتیم.

برای اینکه سرو‌صدا نکند به او مواد مخدر تزریق کردم. روز بعد هم متوجه شدیم او مرده است. داخل خودرو با همسرم بر سر این موضوع که جسدش را کجا مخفی کنیم درگیر شدیم که پلیس ما را دستگیر کرد.

 با تکمیل تحقیقات پرونده به دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شد و زوج جوان پای میز محاکمه رفتند. در ابتدای جلسه فرزندان مقتول برای متهمان درخواست قصاص کردند.

 در نهایت پس از دفاع متهمان، قضات دادگاه کیفری مرد معتاد را به قصاص و همسرش را به 25 سال حبس به خاطر معاونت در قتل عمد و هر کدام را به 8 سال حبس برای آدم‌ربایی محکوم کردند. با تأیید این حکم در دیوان‌عالی کشور، پرونده برای اجرای حکم به شعبه دوم اجرای احکام دادسرای امور جنایی پایتخت ارجاع شد.

منبع: ایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ناشناس
    1

    بهترین تصمیم برای آدم نمک نشناس؟؟؟؟
    اول کمک دوباره کمک دیگه چرا قتل ،،،
    مگه چقدر میتونی یه روز از کارت بگیری؟ خوب میگفتی این خدا بیامرز میداد

    نظرات شما -
    • مهدی
      1

      نمک. نشناس زیاد داریم

    • عیدی محمد
      0

      مسئله کمک نبوده شاید چیزی بوده که قتل کرده اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها