دبیر شورای عالی فضای مجازی در گفت و گو با خبرفوری:

تلگرام فیلتر نمی‎شود/فعالان اقتصادی از نرم‌افزارهای داخلی استفاده کنند

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: بحثی درباره فیلتر تلگرام در شورای عالی فضای مجازی مطرح نشده است.

تلگرام فیلتر نمی‎شود/فعالان اقتصادی از نرم‌افزارهای داخلی استفاده کنند

ابوالحسن فیروزآبادی دبیرشورای عالی فضای مجازی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری با اشاره به اینکه تا به امروز بحثی پیرامون فیلتر کردن تلگرام در شورای عالی فضای مجازی مطرح نشده است اظهارکرد: ما فعلا تصمیمی را درباره فیلتر کردن تلگرام اتخاذ نکردیم.

وی درباره فعالیت تولیدکنندگان کشورمان در شبکه‎های مجازی چون تلگرام و اینستاگرام گفت: درکل باید به این موضوع اشاره کنم که ما در مجموعه شورای عالی فضای مجازی به دنبال اجرای سیاست‎‌های ایجابی هستیم اما معتقدیم اگر کسی و واحدی در شبکه‎های خارجی و برروی پلتفرم‎های آنها ثروت، دارایی و فعالیتی دارد باید از ادامه این کار خودداری کند چرا که این پلتفرم دارای ماهیت متزلزلی است.

دبیرشورای عالی فضای خاطرنشان کرد: پلتفرم خارجی دارای ساختار متزلزلی است زیرا این پلترفرم‎ها خودشان را مسئول تبعیت از قوانین کشور ما نمی‎دانند.

فیروزآبادی تاکید کرد: پلتفرم‎های(platform) خارجی حتی از سوی خود آنها نیز تعطیل می‎شوند چنانچه هفته گذشته شاهد بودیم شرکت گوگل بخشی از فعالیت‎های خود را تعطیل کرده است.

وی اظهار کرد: توصیه ما به کسانی که به صورت جدی در فضای مجازی کار می‎کنند این است که در کنار این اقدام در شبکه‎های داخلی هم فعالیت کنند از این رو بحث ما ایجاد محدودیت برای خارجی‎هاست.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه شورای عالی فضای مجازی هنوز درباره فیلترکردن تلگرام تصمیمی نگرفته است تاکید کرد: فعلا مسدود کردن پیام‎رسان‎های داخلی همچون تلگرام در دستور کار شورای عالی فضای مجازی قرار ندارد.

فیروزآبادی درباره اینکه آیا رایزنی از سوی شورای عالی فضای مجازی با مدیران شبکه‎های مجازی چون تلگرام در خارج از کشور پیرامون محدودکردن برخی از کانال‎ها که مسئولان نسبت به فعالیت آنها اعتراض دارند صورت گرفته است گفت: شورای عالی فضای مجازی در این راستا اقدامی انجام نداده است اما گویا دولت در حال انجام اقداماتی پیرامون این موضوع است.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها