بازگشت باورنکردنی ترامپ؛ پرزیدنت موطلایی، نزدیک‌تر از همیشه به کاخ سفید/ ترامپ رقیب دموکراتش را له می‌کند؟

هر چند شاید هنوز هم بسیاری از نظرسنجی ها بایدن را پیروز انتخابات بدانند اما اختلاف محبوبیت رئیس جمهور آمریکا و بایدن هر روز کم تر و کم تر می‌شود.

بازگشت باورنکردنی ترامپ؛ پرزیدنت موطلایی، نزدیک‌تر از همیشه به کاخ سفید/ ترامپ رقیب دموکراتش را له می‌کند؟

به گزارش خبر فوری ، بسیاری دونالد ترامپ را استاد بی‌بدیل بازگشت یا به قول فوتبالی‌ها کامبک سیاسی می‌دانند. او در سال 2016 زیر ضربات مهلک دموکرات‌ها و به خصوص هیلاری کلینتون قرار گرفت.

رسوایی جنسی ترامپ مخصوصا بعد از افشا شدن فایل صوتی منتسب به او و پخش شدن سخنان جنسی اش در مورد زنان، گرفتاری بسیاری برایش به وجود آورد. اما با این همه، میلیاردر آمریکایی تحمل کرد. او با روش مخصوص خود جو را آرام آرام به نفع خود کرد و در آخر هم با فاصله بسیار کم کلینتون دموکرات را شکست داد و رئیس جمهور آمریکا شد.

به نظر می‌رسد تاریخ یک بار دیگر در حال تکرار شدن است. رئیس جمهور مو طلایی آمریکا در این دو ماه اخیر دو ضربه مهلک دریافت کرد. یکی از جانب کرونا ویروس و دیگری از سمت معترضین به رفتار پلیس‌های آمریکایی با سیاه پوستان و تبعیض نژادی در آمریکا. محبوبیت ترامپ در این مدت به شدت پایین آمد. برخی از نظرسنجی‌ها حتی از اختلاف 25 درصدی بین او و بایدن سخن می‌گفتند و بعضی از کارشناسان و نظریه پردازان از پیروزی قطعی معاون اوباما در انتخابات 2020 حرف زدند( اینجا بخوانید).

با این حال، اندکی بعد ورق برگشت. هر چند شاید هنوز هم بسیاری از نظرسنجی ها بایدن را پیروز انتخابات بدانند اما اختلاف محبوبیت رئیس جمهور آمریکا و بایدن هر روز کم تر و کم تر می‌شود. حالا نرخ محبوبیت دونالد ترامپ هر روز بیشتر می‌شود و جمهوری خواهان بیش از گذشته روی او حساب می‌کنند.

شاید برای سخن گفتن از به قول معروف "کامبک" ترامپ کمی زود باشد. نباید فراموش کرد که مناظره های اصلی انتخاباتی هنوز برگزار نشده اند. این مناظره‌ها معمولا تاثیر بسیار زیادی در سرنوشت انتخابات ریاست جمهوری دارند. با این حال، ترامپ نشان داده قدرت اداره کردن مناظره را هم دارد.

او در سال 2016 هم توانست با مشی خاص خودش از پس کلینتون برآید و پیروز انتخابات شود. از این جهت، شاید باید گفت که انتخابات آمریکا در حساس ترین پیچ خود قرار گرفته و دونالد ترامپ بیش از گذشته به حریف دموکرات خود نزدیک شده است.

نظرسنجی‌هایی که چرخش داشته اند

همانطور که گفته شد، طبق نظرسنجی‌های اخیر ترامپ در حال کم کردن فاصله خود با بایدن است. سی ان بی سی آمریکا از اولین رسانه هایی بود که در گزارشی به این موضوع پرداخت. این شبکه در گزارش 26اگوست خود به بررسی نظرسنجی‌های مربوط به رقابت انتخاباتی و ارتباطش با بحران فعلی آمریکا و جهان یعنی کرونا پرداخت. طبق ادعای این شبکه، با کاهش تعداد مبتلایان در آمریکا، درصد محبوبیت ترامپ نیز در حال افزوده شدن است.

طبق گفته سی ان بی سی اگرچه ترامپ در 6 ایالت مهم هنوز از بایدن عقب است اما هم فاصله اش در این ایالات از بایدن بسیار کم شده و هم در سایر ایالات از محبوبیت بیشتری برخوردار گردیده است.

ایالت

ترامپ

بایدن

آریزونا

47 درصد

49 درصد

فلوریدا

46 درصد

49 درصد

میشیگان

44 درصد

50 درصد

کارولینای شمالی

47 درصد

48 درصد

پنسیلوانیا

46 درصد

49 درصد

ویسکانسین

49 درصد

44 درصد

طبق گزارش برخی رسانه‌های آمریکایی، تا حدود چند هفته گذشته در شش ایالت آریزونا، فلوریدا، میشیگان، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا و ویسکانسین، حدود 69درصد از مردم معتقد بودند که کرونا ویروس مهم ترین و اصلی ترین بحران کشور است و این مساله می‌تواند رئیس جمهور بعدی آمریکا را تعیین کند. این مساله هرچند درظاهر می‌تواند به ضرر ترامپ باشد اما در واقع، به نفع او است. چرا که با کاهش احتمالی کرونا در این شش ایالت ممکن است محبوبیت ترامپ بار دیگر از حالت کاهشی درآمده و شکل افزایشی به خود بگیرد.

با این حال، برخی مسائل دیگر در این شش ایالت وجود دارد که ممکن است وضع ترامپ را بد کند. طبق گفته سی ان بی سی، مردم این مناطق در کل نسبت به سیاست های اقتصادی ترامپ خوشبین نیستند و حدود 52 درصد از اهالی این ایالات به کارنامه اقتصادی ترامپ رای منفی داده اند.

این بدبینی در مورد سایر مسائل من جمله بحران محیط زیست نیز صادق است. طبق گزارش‌ها درصد زیادی از شرکت کنندگان در نظرسنجی ریاست جمهوری در 6 ایالت خاکستری فوق الذکر (ایالاتی که در آن نه جمهوری خواهان اکثریت را دارند و نه دموکرات ها و از این جهت در نتیجه نهایی انتخابات بسیار مهم هستند) معتقدند که دموکرات‌ها و بایدن در زمینه آلودگی هوا و جلوگیری از نابودی و تخریب محیط زیست عملکرد بهتری داشته و خواهند داشت.

همچنین همین الان هم 51 درصد از مشارکت کنندگان در نظرسنجی ریاست جمهوری در 6 ایالت خاکستری معتقدند ترامپ به خوبی در زمینه کنترل کرونا عمل نکرده و کارنامه قابل قبولی ندارد.

با این حال، درصد موفقیت ترامپ در زمینه مقابله با کرونا هر لحظه در حال بیشتر شدن است. طبق آخرین نظرسنجی‌ها بیش از 47درصد از مشارکت کنندگان معتقدند ترامپ در زمینه مبارزه با کرونا عملکرد بسیار خوبی داشته و به خوبی توانسته با این معضل مقابله کند. این عدد بالاترین درصد را از ابتدای شیوع کرونا تا کنون نشان می‌دهد و ممکن است با کاهش ابتلا به کرونا در روزهای آتی بیشتر هم بشود.

منبع: خبر فوری

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 67
  • آریایی
    0

    آخ آخ ؛ ترامپ پیروز بشه قیافه خیلی ها دیدن داره !!!!!!!!

    نظرات شما -
    • راه نما
      0

      چرا وطن فروشی کوتوله ها در کشور موج می زنه؟؟؟!!! --- امروزها وطن فروشی کوتوله موتوله ها با بهونه قرار دادن اوضاع اقتصادی فاجعه بار مصنوعی بیگانه پسند در مملکت ما اوج گرفته. خیلی وقته که آشکار می بینیم این بیماری جزام مانند منفور به بعضی از رسانه ها در انتخاب موضوعات و تیترهای مرموز و شماتت آسا و بیگانه پسند و عقده شکافانه با الهام گیری از سفارتخونه های وابسته به جاسوس خانه های بین المللی آشکار سرایت کرده. دست خودمونه که خرما پرستی را در کشور در مقابل خدا پرستی با خدا گریزی رسوای خویش خواسته و ناخواسته ترویج کردیم. ما با محو دنیا شدن چکه عرقی هم ، بعنوان شرم از خدایی که همه ی ثروتها را به ما داده و در همه جا حاضر و بر همه چیز ناظره ، از پیشونیمون نریخت. آیا هیچ احدی برای تغییر این وضع فاجعه بار مصنوعی که نابود کننده ی همه ی اصول ارزشی است بعنوان دلسوزی تا کنون برنامه ی درست و محکمی را به ما گوشزد نگرده است؟؟؟!!! ما حالا با فراموش کردن همه ی ارزشهای حیات بخش با قهر خدا خودمونو با پاهای خودمون و با انتخاب دنیا پرستان رسوندیم به این روز سیاه که هیچ فردای روشنی نداره. آیا هیچ گوش شنوای وفاداری در کشور در هشدار باش هست که در دقیقه نود این زنگ خطر رو خوب بشنوه و با جدیت و صادقانه با برنامه های علمی محکم به تغییر ریشه ای این اوضاع مصنوعی فلاکت زا بپردازه. ده ها میلیون هم وطن انقلابی خدا دوست شهید داده برای چشیدن سریع شیرینی تغییر مثبت و سازنده در کشور خویش که مالا مال از ثروتهای ارزنده ی خدا داده است در انتظار نشسته اند. آیا هنوز مسئولان دلسوز وفاداری در کشور باقی مانده اند که نگذارند انتظار این مردم وفا دار به نا امیدی تبدیل شود؟؟؟!!! کدام قشر دلار پرستی است که با قصد ؛ ارزش پول ملی کشوری را که آکنده از ثروتهای با دوام گران بهای کلان ملی خدا داه است با قصد بر ندازی بنفع دلار دشمنان ، روز به روز ، بیشتر به قعر حضیض سوق می دهد تا برای تامین اهداف دسیسه های پلید دشمنان بذر نا امیدی را در دلهای همه ی اقشار ملت بپاشد و ریشه دار کند؟؟؟!!!

    • جعفر طرخانی
      0

      بدون شک ترامپ پیروز است.

    • ناظر
      0

      موافقم باهات راه‌نما.

    • آریایی
      0

      راه نما ؛ مثل اینکه ساندیست رو نخوردی !!!!! خودت میدونی چی نوشتی ؟؟؟؟؟!!!!

    • ناشناس
      0

      تواریایی امریکا زاده هستی پس دفاع کن از مواضع کشور متبوعت

    • یکی
      0

      اینو خوب اومدی!

    • ایرانی
      0

      در پاسخ به راه نما استاد خانه از پای بست ویران است ، خانه کلنگی که ملات آن خشت وگل است و فونداسیون هم ندارد باید کلا تخریب و از نو ساخته شود .

  • مرتضی
    0

    امشب 20:30 میاد میگه تقلب شده خخخخخ

  • رضا.
    0

    خودتان را خسته نکنید. در این مدت مدام به نظر سنجی هایی که معمولا ضریب خطای بالایی دارند استناد کردید و بایدن را پیروز احتمالی دانستید ولی با توجه به عملکرد اقتصادی ترامپ و عمل به وعده های انتخاباتی(قابل توجه روسای جمهور خودمان) اکثریت آمریکایی ها تمایل دارند دور بعدی هم جمهوری خواهان در قدرت باشد و این خبر هولناکی برای ما و چین خواهد بود ولی خبر خوب اینکه ترامپ اهل معامله است و باید از این ضرفیت استفاده کرد مگر اینکه قصد خودکشی داشته باشیم

  • علی
    0

    ترامپ رای میاره شک نکن

    نظرات شما -
    • سعید
      0

      تودلار خریدی.

    • خودم
      0

      سعیدجان از بورس جونت چه خبر؟میگن گرگ‌ها الان دیگه گربه هم نیستن

    • حسین
      0

      سعید جان مشکل ما ایرانیا اینه که راجع به هر چیزی نظر میدیم شما برو قیمت سهام پتروشیمی جم رو از اول سال تا الان ببین بعدش زر بزن

    • تاجی
      0

      بورس را خوب اومدی اینقدر حال میکنم دارن ضرر میکنن... اینها پدر ملت را در آوردن با پول های زوری که از مستاجرهای بدبخت گرفتن

  • مهری
    0

    خواب معلومه ؟ کرنا،اعتراضات مردم و آتیش هم نمی توان ترامپ را از گردونه حذف کند! چون این یک سیاست است تقریباً در همه ی دنیا وجودداردیک نفر دو بار رئیس جمهوری یانخست وزیر می شود.درامریکا هم فکرکنم مردم مستقیما انتخاب نمی کنند؟؟ محض اطلاع این کاربر محترم ؟!! چه ترامپ وچه جوبایدن فرقی برای کسی نداردخیالت راحت کسی هم کورنمی شوداتفاقأ کاش ترامپ رئیس جمهور بشه تا اوضاعی امریکا بدتر از این شود. می‌دونم الان بعضی ها میگن خوب برای ماهم بد می شود؟! آب که ازسرگذشت چه یک وجب چه صد وجب!!! بزارید مردم اونجاهم مارادرک کنند؟! ترامپ یا جوبایدن؟؟ سگ زرد برادر شغال است.

  • کورش
    0

    جوبایدن بهترازترامپ دیوانه است۰

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      سیاست امریکا دشمنی با ایرانه حالاهرکی رئیس جمهور بشه همین سیاستو درپیش میگیره فقط اسماشون عوض میشه

  • نادان
    0

    42ساله که ایران پیروز ودرحال پیشرفت چشمگیره باز هم ما برنده هستیم منتظر باشید وتماشا کنید

    نظرات شما -
    • خخ
      0

      بازم هنوز خواب میبینی

    • حامد
      0

      شماره ساقی محلت لطفا

    • محمد
      0

      یاد دروازهای توهم محمدرضا شون افتادم

    • محمدرضا
      0

      یه جوری میگه پیشرفت انگار ژاپن هستیم از ما داغونتر تو منطقه نیست

    • نادان
      0

      دوستان مطلب منو نگرفتید هاااااااااااااااااااااااااااااااااا

    • نوستروداموسشون
      0

      اسمت را گذاشتی نادان و کامنتی گذاشتی که باید عکسش را تصور کنیم دمتگرم خخخخ

    • محمد
      0

      واقعااسمی که برای خودگذاشتی برازنده ته

  • محمدی
    0

    ید الله فقط ایدیهم ! ( قدرت خدا بالا ترین قدرتهاست) هیچکس و هیچ چیزی خارج از اراده و مشیت الهی نیست با صبر ؛ ایمان ودرایت می توان بر همه چیز حتی دشمنان فائق آمد.مذاکره به قصد عقد پیمان با تروریست وپیمان شکن اصلأ شایسته وصلاح نیست.

    نظرات شما -
    • حکیم
      0

      پس نتیجه میگیریم که اگر ترامپ دوباره رای بیاره و فشار روی مردم ایران بیشتر بشه خواست خداست ما ملتی که بیش از دیگران احکام اسلامی را رعایت میکنیم به خواست خدا له میشویم

    • Mohsen
      0

      به خواست خدا مسئولین پول دارتر و مردم بدبخت تر

    • ناصر
      0

      پس در اصل خواست خدا بوده که ترامپ ما رو تحریم کنه ... و خواست خدا بوده که آمریکا دشمن ماست پس ترامپ و آمریکا هیچکاره هستن ؟؟؟

  • Mohsen
    0

    چرا یه پست راجع به محبوبیت روحانی نمیزارید

  • ایرانی
    0

    بزن زنگ و که پهلوان میاد .

  • سعید
    0

    بایدن میادودلار میشه 7تومان

  • کاربر ناشناس
    0

    وقتی کسی به مردم خدمت کند مسلما رای میاره صدا وسیمای ما فقط گفت ترامپ دروغ میگوید از خدمات ترامپ به مردم آمریکا نگفت

  • ناشناس
    0

    چه با آب و تاب انعکاس دادی؛ سم طلایی دم حنایی

  • مجید
    0

    اگر پیشنهاد بدهید مطمئنا میتوانید رپرتاژ خبری هم برای رئیس جمهور محبوب خود آقای ترامپ کار کنید.

  • آزاد
    0

    سیستم انتخاباتی آمریکا با همه جای دنیا فرق میکنه آمریکا تنها کشوری هست در دنیا که ممکنه شخصی که رای کمتر بیاورد رئیس جمهور شود مثل دفعه قبل که خانم کلینتون حدود ۳ میلیون رای بیشتر آورد ولی ترامپ با رای کمتر شد رئیس جمهور باید دید پشت پرده تصمیم گیرهای اصلی تصمیم میگیرن کدومشون رئیس جمهور بشن برای ما هم فرق نداره کدومشون رئیس جمهور بشن تمام این تحریمهای که ترامپ انجام میده پایه گذاریشو اوباما کرد مثل تحریم بانکی قانون ویزا و تحریمهای ایسا

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      اونجا رای الکترا (افراد خاص ) مهمه نه رای عامه مردم . هرکی رای الکترای بیشتری بیاره رئیس جمهور میشه

  • رضا
    0

    ماملتی هسیتم هرچه فشارراتحمل‌میکنیم کاری‌به‌سرمان آمده برادر‌به‌برادررحم نمیکند ازروی فقرونداری عادت‌به‌ظلم‌‌درحق همدیگر دلمان‌خوشه که‌حج‌میرویم غافل‌ازآنیم‌که‌کج‌میرویم ۴۷سال‌ازعمرگرانبهایم میگذردمعنای رفاه‌وزنده بودن رانتوانسته‌ام‌بفهمم

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      داداش حق با توئه اما خب چه میشه کرد! کشور رو دو دستی تسلیم بیگانه کنیم وضعمون خوب میشه؟ بعدشم بشینیم به این روزهامون هم حسرت بخوریم!

    • به ناشناس
      0

      بنده خدا خیلی وقته کشور دست بیگانه ست اون از کیش که افتاد دست چین اونم از شمال که همه ویلاهاشو فروختن به عربها دیگه چیزی باقی نمونده غیر از ۸۰میلیون آدم بیچاره و رها شده

  • farhad
    0

    بنظر من ترامپ بمونه بهتر از اینه بایدن بشه شاید خیلی ها فکر کنن بایدن بشه اوضاع مملکت ما بهتر میشه ولی اشتباه میکنن، تصمیمهای اصلی رو جاهای دیگه میگیرن اینا فقط مترسکن، ترامپ بی پروا سیاستهای کلان آمریکا رو داره فریاد میزنه ولی بایدن همین سیاستها رو مزورانه پیش میبره به قول رهبر دست آهنی زیر دستکش مخملی... اگه ترامپ بمونه یکبار برای همیشه تکلیف سیاست خارجی ما با آمریکا مشخص میشه یا باید له بشیم زیر فشار تحریم یا کوتاه بیایم... ی بار برای همیشه بهتر از هزاربار خون به جگر شدنه

  • فضول خان
    0

    سگ زرد برادر شغاله چه فرقی می کنه هر کدوم بیان در دشمنی با مردم ایران کم نمیذارن

    نظرات شما -
    • نادان
      0

      برای مردم امریکا هر کی محبوبتر بود رای میاره چون واقعا انتخابات ازاد وکشور دوکراسی

  • سوسن
    0

    خبر فوری که عاشق ترامپه هر کی علیه ترامپ بگه سانسور میشه.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      درسته عاشق ترامپه اما خداوکیلی زیاد سانسور نمیکنه

    • جوان ناکام
      0

      خبر فوری تنها خبرگزاری که اصلا سانسور نمیکنه اگر جایی سانسور کنه حتما کامنت توهین آمیزی هست اتفاقا خبر فوری نه ترامپ را دوس داره نه بایدن فقط مردم ایران را دوس داره و به شعورشون توهین نمیکنه باید بری کامنت های مشرق و فارس را ببینی تا متوجه بشی سانسور یعنی چی من تنها خبرگزاری که دنبال میکنم همین خبر فوری هست

    • داروغه
      0

      من که هر چیزی می زارم نشر میده خدایی

  • علی
    0

    دوست دارم ترامپ رای بیاره تا تکلیف ایران و آمریکا به طور کامل مشخص بشه خسته شدیم از این شل کن سفت کنا یا ما میبریم آمریکا رو شکست میدیم یا هم تسلیم میشیم مرگ یکبار شیون هم یکبار

  • ح
    0

    چه تراپ چه تروپ فرقی ندارد خود ما خرابیم می دوزدیم می بریم اختلاس می کنیم

  • کاربر ناشناس
    0

    درست اگشب ۲۰ و۳۰ همین می گوید

  • .
    0

    مرگ واقعی اقتصاد نزدیکه..پیاپیش الفاتحه مع الصلوات

  • حمید
    0

    دلیل نمیشه چون ما از ترامپ بدمون میاد ملتش هم مثل ما فکر کنن شک نکنید ترامپ رای میاره واین خبر بیشتر از اینکه برای جو بایدن بد باشه برای ما نگران کننده هستش بخصوص ما مردم که باز هم باید تحریمها رو تحمل کنیم ولی خدا کنه یکسره بشه یا. رومی روم یا زنگی زنگ

  • نادر شا
    0

    درست گفته دوست ما که گفته ما پیروز هستیم بله ۸ سال تمام جوانهای که سیگار هم ندیدن زنها بیو شد حال سی چند سال هم گرسنگی درست گفت از این را بندی خدا مگر یک انسان چند سال عسق دارد از ۱۵ تا ۵۰ هیچ کدام ندیدیم انها خودشان یک عد می خورن یک افرادی را هم اجاره کردن همیشه دنبال اینها در خیابان مسجد وووووووووووو هستن ما هم درد می کشیم

  • حسین
    0

    الان که دارم اینجارو میخونم خودمو مقایسه کردم با یه جوون 23 ساله تو اروپا که دغدش این نیست که قراره چند ماه دیگه کی رییس جمهور امریکا بشه نه مثل ما که میگیم اگه ترامپ رای اورد قراره بدبخت ترشیم و اگه بایدن رای اورد قراره یکم فقط نفس بکشیم چی بگم کاش یروز خوب بیاد یروز که با خیال راحت بتونیم زندگی کنیم فقط همین !!!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      میدونی چراچوان غربی براش مهم نیست؟چونکه اروپا وامریکا هم پیمان هستن ومنافعشون یکیه کلا اروپا نوچه امریکاس وهیچ دشمنی بااروپا نداره چون امریکارو ارباب وکدخدا میدونه وهرجی بگه اروپا میگه چشم امپراطور

  • شهرام
    0

    ترامپ مرد باهوش و بزرگ و صادق برنده انتخابات هست به کوری چشم ملاها . بقول مموتی آب رو بریزید اونجاتون که میسوزه

  • علی
    0

    گلوبالیستا تمام زوره خودشون میزنن ک ترامپ رای نیاره..اما این اقا‌ رای میاره..وقتیم ک اورد باید فاتحه خودمونو بخونیم .

  • محمد
    0

    ماکه کل امید زندگی رو دیگه از دست دادم .اب که از سرم گدشت .فرقی نمکنه ..هرکدام شه دوسر باختم

  • قلندر
    0

    خبری چرا من هزار بار کامنت گذشته اما یه بار نظرات خودم ندیدم چرا آزار داری مگه?

    نظرات شما -
    • خبرفوری
      0

      یه کم

  • سرداردلها سلیمانی
    0

    اگر با آمریکا دشمنی نمی کردیم و وبه جای باج دادن به شغال وروباه ...ابر قدرت را نگه میداشتیم الان ایران گلستان بود...آمریکا تا تلافی سفارتش و گروگانهایش را درنیاره دست بر نمیداره فرقی نمیکنه؟ کی رای بیاره....

    نظرات شما -
    • مهدی
      0

      وطن فروش اون اسم حرمت داره ،برش دار ،

    • ایرانی
      0

      قاتل این سردار آمریکاست وطن فروش تویی که منتظری که شغال برادر سگ زرد رای بیاره و هدف آمریکا را فراموش کردی وفکر میکنی با شعار مشکلات حل میشه

  • Babakirani05152@gmail.com
    0

    چون نظرم مهم نیست، نظری نمیدم

  • سینا
    0

    ممنون از تمامی تلاش‌های ترامپ برای ایجاد صلح در خاورمیانه.اگه مقایسه کنید با ۵ سال قبل واقعا خاورمیانه را از جنگ پاک کرد.

  • ایرانی
    0

    شهرام جان مثل اینکه تو جاییت می سوزه ما به هیچ اجنبی چشم آبی دل نبستیم تحریم در طولانی مدت به نفع مردم وکشور است ما به خدا دوم به پشتکار جوانانمان امید بستیم مثل دوران جنگ تحمیلی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها