۱۲۶ موقوفه گنبدکاووس سنددار شد

رییس اداره اوقاف و امور خیریه گنبدکاووس با اشاره به امضای تفاهم نامه کشوری سال قبل جهت سنددار کردن موقوفات، گفت: از مجموع ۷۰۰ موقوفه این شهرستان مرزی تاکنون برای ۱۲۶ مورد آن سند صادر شده است.

۱۲۶ موقوفه گنبدکاووس سنددار شد

صالح محبی روز دوشنبه به مناسبت گرامیداشت دهه وقف (۲۴ مهر تا سوم آبان‌) اظهارداشت: بیشتر موقوفات گنبدکاووس در زمین‌های متعلق به بنیاد علوی واقع است که تلاش داریم در راستای تفاهم نامه امضا شده، به روند صدور سند دراین حوزه سرعت داده شود.

وی بابیان اینکه بیشتر موقوفات در گنبدکاووس مسجد و حسینیه هستند، افزود: ۷۰۰ موقوفه با ۸۱۷ رقبه در این شهرستان وجود دارد که ۶۹۳ موقوفه آن انتفاعی و ۱۲۴ مورد نیز منفعتی هستند که درآمد آنها در راستای نیات واقفان، صرف امور عمرانی موقوفه، انجام فعالیت‌های فرهنگی، برگزاری مراسم دینی و مذهبی و کمک به نیازمندان می‌شود.

به گفته محبی، امسال سه موقوفه منفعتی در گنبدکاووس ثبت شد که جدیدترین آن یک واحد مسکونی ۸۲ متر مربعی است که با نظر واقف، درآمد آن برای مسجد رضوی این شهر هزینه می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از بزرگترین موقوفات گنبدکاووس که درسال ۸۶ توسط "رحمت الله کمیلی بیرجندی" با نیت کمک به مساجد در ماه‌های محرم و صفر وقف شده، ۲۰ هکتار زمین کشاورزی است که امسال درآمد آن برای کمک به ۱۵ مسجد برای پخت نذورات و کمک‌های مومنانه هزینه شد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه گنبدکاووس همچنین گفت: با همکاری این اداره و هیات امنای امامزاده یحیی بن زید(ع) این شهر تا پایان امسال نیروگاه خورشیدی با ظرفیت تولید ۴۰ کیلو وات انرژی برق در محوطه آستان این امامزاده و نیز استخر پرورش ماهی در بوستان آرامش آن راه‌اندازی می‌شود.

محبی، دیدار با امامان جمعه شیعه و اهل سنت، عیادت از واقفان بیمار، برپایی محافل انس با قرآن، دیدار با کادر درمانی، اجرای طرح احسان ماندگار در قالب توزیع غذای گرم و نشست تخصصی "وقف و روحانیون" را از مهمترین برنامه‌های دهه وقف در گنبدکاووس اعلام کرد.

گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها