جوان 18 ساله در سقوط 15 متری از کوه صفه جان سالم به در برد

مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی اصفهان گفت: چند جوان که به قصد ورزش دل به کوه زده بودند با عبور از مسیری بیراهه و غیر ایمن، یکی از آن‌ها با سقوط از ارتفاع حدود 15 متری به شدت مجروح می‌شود.

جوان 18 ساله در سقوط 15 متری از کوه صفه جان سالم به در برد

به گزارش خبر فوری به نقل از فارس، محمد شریعتی اظهار داشت: رأس ساعت 12:54 طی تماسی با سامانه 125 حادثه سقوط جوان 18 ساله‌ای از کوه صفه اعلام شد که بلافاصله ستاد فرماندهی اکیپ‌های تخصصی امداد و نجات کوهستان ایستگاه‌های 12 و 3 را به همراه دو مسئول ایستگاه به محل حادثه اعزام کرد.

وی در مورد این حادثه توضیح داد: شدت جراحات به حدی بود که جوان حادثه دیده در ابتدا علائم حیاتی نداشت ولی با تلاش نیروهای امدادی آتش‌نشانی و اورژانس و احیای قلبی‌ریوی علائم حیاتی با زدن نبض مشاهده شد.

مدیر روابط عمومی و سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان ضمن بیان اینکه اولین اکیپ نیروهای امدادی کمتر از 6 دقیقه خود را به موقعیت کوه صفه رساندند، گفت: چند جوان که به قصد ورزش دل به کوه زده بودند با عبور از مسیری بیراهه و غیرایمن، یکی از آن‌ها با سقوط از ارتفاع حدود 15 متری -دیواره کوه بالای آبشار- به شدت مجروح می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به موقعیت مصدوم، اکیپ تخصصی امداد و نجات در ارتفاع و کوهستان با رعایت موارد ایمنی و پس از تهیه کارگاه عملیاتی و ثابت کردن مصدوم بر روی برانکارد با استفاده از تجهیزات تخصصی عملیات در ارتفاع، وی را از محل خطر به پایین انتقال و تحویل عوامل اورژانس دادند.

شریعتی ضمن تشکر از کلیه عوامل اورژانس، انتظامی و عوامل کوه صفه که با همدلی و همکاری نزدیک به کمک ناجیان آتش‌نشانی شتافتند، گفت: یکی از همکاران آتش‌نشانی شهر بهارستان با مشاهده این حادثه در همان ابتدای کار به تیم امدادی ملحق و به یاری ناجیان شتافت و همچنین عوامل اورژانس نیز با حضور به موقع خود در محل حادثه و انجام مداوم عملیات CPR نقش موثری در امر احیا داشتند.

مدیر روابط عمومی و سخنگوی سازمان آتش‌نشانی در پایان با بیان اینکه افرادی هستند که به دنبال تنوع طلبی از مسیرهای فرعی و بیراهه عبور می‌کنند، گفت: آنچه رخ داده خواسته و ناخواسته از دیده و نظر پنهان نیست که همچون داغی فسون و حسرتی گران سایه افکنده و دیگر سستی و سهل انگاری پسندیده نیست، از این رو لازم است هموطنان عزیز با رعایت نکات و هشدارهای ایمنی و توجه به تذکرات امدادگران دیگر هرگز شاهد این‌گونه حوادث ناگوار نباشیم.

منبع: فارس

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها