روش‌های کمک به راه افتادن سریع نوزاد

کودکان ترجیح می‌دهند که در آغوش گرفته شوند و یا با خزیدن به همه جا، به اهداف خود دست پیدا کنند؛ بنابراین راه رفتن تنها گزینه مطلوب آنها نیست. به همین علت معمولا لازم است که برای راه افتادن سریع نوزاد به او کمک کنید.

روش‌های کمک به راه افتادن سریع نوزاد

اگرچه هر کودکی در سن متفاوتی ممکن است راه بیفتد اما والدین با انجام برخی کارها می‌توانند به کودک کمک کنند که سریع‌تر راه بیفتد. در ادامه به روش‌های کمک به راه افتادن سریع نوزاد پرداخته‌ایم که استفاده از آن‌ها می‌تواند برای شما مفید باشد.

زود شروع کنید
برای هر چیزی در زندگی، تمرین کردن ضروری است و این امر یکی از روش‌های کمک به راه افتادن سریع نوزاد است. بیشتر نوزادان از حدود چهار تا پنج‌ماهگی حمایت از خود برای ایستادن را شروع می‌کنند. علاوه بر این، شروع زودهنگام، به تقویت حافظه عضلات کمک می‌کند. این فعالیت اولیه ایستادن، کودک شما را به ایستادن بر روی پاها عادت می‌دهد و می‌تواند در شروع عضله سازی پاها و باسن موثر باشد.

کودک را پابرهنه بگذارید
برخی از متخصصان معتقدند که بهتر است کودکان پابرهنه باشند. وقتی می‌خواهید نوزاد را برای راه رفتن آماده کنید کفش‌ها را کنار بگذارید. متخصصان معتقدند که تا جایی که می‌توانید کودک خود را پابرهنه بگذارید. کودکان بر احساس خود تمرکز بالایی دارند و وقتی آن‌ها زمین را احساس می‌کنند می‌توانند تعادل خود را در حالت ایستاده بهتر حفظ کنند. سطوح مختلف به استفاده متفاوت از مفاصل، عضلات و حالت‌های بدن نیاز دارند و کفش‌ها مانع از احساس کردن فرزندتان می‌شوند یادگیری او نیز دچار مشکل می‌شود.

از واکر آموزشی کودک کمک بگیرید
وسایل و اسباب‌بازی‌های زیادی وجود دارند که می‌توانند به سریع راه افتادن نوزاد کمک کنند. به نظر می‌رسد واکر کودک در این زمینه موثر است. هنگامی‌که کودک در حال سینه‌خیز رفتن بر روی زمین است می‌تواند با صفحه واکر مشغول بازی شود. همچنین هر وقت کودک آماده راه رفتن بود واکر را بلند کنید و بگذارید کودک با آن شروع به راه رفتن کند.

در مقابل چشمان فرزند خود تنقلات قرار دهید
کودکان علاقه زیادی به اسباب‌بازی‌ها یا تنقلات دارند. یکی از روش‌های کمک به راه افتادن سریع نوزاد این است که یکی از مواردی که او به آن علاقه زیادی دارد در جلوی چشمانش و دور از دسترس او قرار دهید. در این صورت کودک مجبور است برای رسیدن به آن شروع به ایستادن، راه رفتن و تلاش کردن کند.

موارد ایمنی را رعایت کنید
اگر مطمئن باشید که خانه شما امن است، آموزش کودک برای راه رفتن آسان‌تر خواهد بود. به این فکر کنید که اگر کابینت‌ها قفل نباشد یا گوشه‌های میز، محافظ نداشته باشد چقدر راه رفتن کودک می‌تواند استرس‌زا باشد. اگر کل خانه خود را امین کرده باشید وقتی فرزندتان برای راه رفتن تلاش می‌کند اطمینان خاطر بیشتری خواهید داشت.

موسیقی پخش کنید
کودکان معمولا سعی می‌کنند همراه با موسیقی خود را تکان دهند. بنابراین، پخش موسیقی یکی از روش‌های کمک به راه افتادن سریع نوزاد است.

چمباتمه زدن را به کودک آموزش دهید
وقتی می‌خواهید یک حرکت جدید یوگا را یاد بگیرید لازم است اول بر روی رسیدن به آن کار کنید. قبل از انجام هر حرکت جدیدی شما باید اول قوی‌تر و با حرکات بیشتری آشنا باشید. برای یادگیری راه رفتن نیز می‌توان همین را گفت. قبل از اینکه کودک راه بیفتد اول باید نشستن، سینه‌خیز رفتن و غیره را بیاموزد. هنگامی‌که کودک شما بدون کمک می‌تواند بنشیند، به کمک کنید درحالی‌که هیچ حمایتی وجود ندارد روی چهارپایه کودک بنشیند. مراقب کودک باشید و اجازه دهید پاهایش زمین را لمس کند تا بتواند به آن فشار بیاورد. این مسئله به شما کمک می‌کند تعادل داشتن را به فرزندتان یاد بدهید.

فرزندتان را تشویق کنید
همه ما دوست داریم مورد حمایت و تشویق واقع شویم. کودکان نیز همین طورند. وقتی فرزندتان کوچک‌ترین کاری را انجام می‌دهد او را تشویق کنید. کودک کوچک شما عاشق توجه و احساس موفقیت است. به این معنی که او به راه رفتن ادامه می‌دهد که باعث افتخار خود و شما شود. اینکه کودک دایره واژگان گسترده‌ای ندارد به این معنی نیست که متوجه نشانه‌های اجتماعی از سوی والدین خود نمی‌شود.

عضلات مرکزی بدن کودک را تقویت کنید
شما با انجام چند روش می‌توانید عضلات مرکزی بدن کودکتان را تقویت کنید. به فرزندتان کمک کنید بپرد یا برای او یک توپ ورزشی بخرید و درحالی‌که از پشت نگهش داشته‌اید از او بخواهید که بر روی توپ بنشیند (بدون اینکه پاهایش روی زمین باشد). باسن فرزندتان را نگه دارید، او را به حالت نشسته بر روی توپ قرار دهید به طوری که کودک رو به شما باشد. فقط از طریق باسن فرزندتان را نگه دارید تا او سعی کند بالاتنه خود را نگه دارد و به این ترتیب عضلاتش برای تعادل و قائم ماندن قوی شود.

وقتی من حرکت می‌کنم، تو حرکت کن
این روش ممکن است ساده باشد اما یکی از روش‌های کمک به راه افتادن سریع نوزاد محسوب می‌شود. وقتی دستان نوزادتان را درحالی‌که راه می‌رود می‌گیرید و بازوهای او را بالا می‌برید و همزمان خودتان نیز راه می‌روید کمک زیادی به راه افتادن فرزندتان می‌کنید. در این صورت، نه‌تنها از کودک حمایت می‌کنید بلکه او می‌تواند به حالت قائم ایستادن را احساس کند. علاوه بر این، وقتی کودک با شما راه می‌رود احساس اطمینان و اعتماد به نفس بیشتری برای امتحان کردن چیزهای جدید پیدا می‌کند.

کودک خود را زمین بگذارید
ممکن است به بغل کردن فرزندتان عادت کرده باشید اما وقت آن است که کودک را زمین بگذارید و به او اجازه دهید که به سمت شما بیاید. اگرچه این روش می‌تواند بی‌رحمانه به نظر برسد اما بسیار موثر است. وقتی یک نوزاد به طور مداوم بغل شود ممکن است تنبل شود و دیگر علاقه‌ای به تلاش برای راه رفتن نداشته باشد. او می‌داند که والدینش به جای او این کار را انجام خواهند داد. این به این معنی نیست که هرگز فرزندتان را در آغوش نگیرید اما بگذارید هر چند وقت یک‌بار خودش برای حرکت کردن تلاش کند.

به فرزندتان فشار وارد نکنید
یادگیری چیزهای جدید خسته‌کننده است. بنابراین، به فرزندتان استراحت بدهید. بیشتر کودکان تا 15 ماهگی راه می‌افتند و برخی از کودکان راه رفتن را از هشت یا نه‌ماهگی شروع می‌کنند. هر چه کودک دیرتر راه بیفتد رشد مناسب استخوان‌های او به زمان بیشتری نیاز دارد. راه افتادن کودک در هرزمانی بین نه تا 18 ماهگی طبیعی است و اگر به فرزند خود قبل از اینکه آمادگی راه افتادن داشته باشد فشار بیاورید نتیجه معکوس می‌گیرید.

از کفش‌های صدادار استفاده کنید
اگرچه راه رفتن با پاهای برهنه برای برخی از کودکان یکی از بهترین روش‌هاست اما برخی دیگر پیشنهاد می‌کنند که از کفش‌هایی استفاده کنید که صدادار هستند. صدای این کفش‌ها ممکن است در تشویق کودک به راه رفتن بسیار موثر باشد.

درنهایت، همان‌طور که مطالعه کردید روش‌های کمک به راه افتادن سریع نوزاد بسیار زیاد است. توجه داشته باشید که از این روش‌ها زمانی استفاده کنید که فرزندتان آماده راه رفتن باشد و به‌هیچ‌عنوان کودک خود را برای راه رفتن تحت فشار نگذارید. هر کودکی در رشد کردن، سرعت مخصوص به خودش را دارد. در سایت گهواره تمام نکات مربوط به نوزاد از دوران پیش از تولد تا 2 سالگی توسط متخصصین جمع آوری شده و در اختیار والدین قرار داده شده است.

3931

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها