لوکاشنکو برای معترضان بلاروسی خط و نشان کشید

رئیس جمهوری بلاروس به معترضان این کشور که از تابستان گذشته برای برکناری دولت وی اعتراضات خیابانی برگزار می کنند، هشدار داد که با آنها برخورد سخت خواهد شد.

لوکاشنکو برای معترضان بلاروسی خط و نشان کشید

الکساندر لوکاشنکو روز پنجشنبه از معترضان مخالفان دولت این کشور خواست تا از خط قرمز عبور نکنند.

وی با بیان اینکه از عهده رفع مشکلات اقتصادی برمی آییم، اظهار کرد: به هیچ وجه اعتراضات، ما را به ترس نمی اندازد. این اعتراضات که جریان دارد و اگر آرام برگزار شود، مانعی برای ادامه آن وجود ندارد.

وی ادامه داد: اما اگر معترضان از خط قرمز عبور کنند، با برخورد سخت مواجه می شوند. باید نظم و قانون رعایت شود. ما همه این وضع را تحمل می کنیم. باید وضع اقتصاد کشور بهبود یابد.

انتخابات ریاست جمهوری بلاروس روز ۱۹ مرداد ماه برگزار شد و الکساندر لوکاشنکو با کسب بیش از ۸۰ درصد آرا به پیروزی رسید و تیخانوفسکایا نامزد مخالفان تنها ۱۰ درصد آرا را بدست آورد.

مخالفان دولت بلاروس بلافاصله اعلام کردند که در انتخابات تقلب صورت گرفته و طرفداران خود را به خیابان‌ها کشاندند.

آمریکا و اتحادیه اروپا نتیجه انتخابات بلاروس را به رسمیت نشناخته و از دولت این کشور خواستار برگزاری انتخابات جدید شده و تحریم هایی علیه این کشور وضع کردند.

لوکاشنکو که حالا ۲۶ سال بر مسند ریاست جمهوری بلاروس تکیه زده است، تظاهرات داخلی را توطئه غرب خوانده است.

در همین حال به گزارش خبرگزاری دولتی تاس روسیه، مرکز دیده بان حقوق بشر بلاروس امروز (پنجشنبه) در بیانیه ای اعلام کرد که در زمان حاضر بیش از ۱۰۰ نفر از معترضان بلاروسی در بازداشت بسر می برند.

در بیانیه آمده است: ۱۱۲ معترض بلاروسی ازجمله ۱۸ زن در بازداشت بسر می برند که جوانترین آنها ۱۹ سال و مسن ترین ۶۲ سال سن دارند.

امروز لوکاشنکو گفت که سال نو را طبق معمول برگزار می کند و خوشگذرانی نخواهد کرد و در حالی که همه به لذت و خوشی می پردازند وی مانند کشیکی خواهد بود که هشیاری خود را ازدست نمی دهد و مراقب وضع کشور خواهد بود.

وی گفت: این سخنان برای تبلیغ خود نیست و همیشه در روزهای جشن و عید در کشیک بسر می برم.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها