یک مخاطب: مدیران دیجی کالا، مشتری به اندازه شما محترم است، دستکم توضیح دهید!


25 بهمن 1399 - 11:49
60278b89cd70c_2021-02-13_11-49
یک مخاطب خبر فوری از لغو سفارش خرید اینترنتی خود بدون دریافت توضیحی گلایه کرد.

این مخاطب برای ما چنین نوشته است:

سلام به خبر فوری، اتفاقی در رابطه با یکی از بزرگترین فروشگاه های اینترنتی برایم افتاد که بنا به وظیفه شهروندی فکر کردم باید آن رسانه ای کنم تا از احتمال تکرار آن کم کنم.

فروشگاه اینترنتی دیجی کالا که احتمالا تمام ایران آن را می شناسند و کاروبارش در دوره کرونا سکه شده، بدون اینکه هیچ توضیحی سفارش مرا لغو کرد. این توضیح نه قبل از لغو و نه بعد از آن صورت نگرفت.

من روز 15 بهمن کالاهای متنوعی را سفارش دادم و زمان پیشنهادی برای ارسال روز 21 بهمن ساعت 9 تا 12 بود. آن روز من در خانه ماندم تا بسته ام را تحویل بگیرم اما خبری نشد. حدود 20دقیقه بعد از 12 در قسمت چت نوشتم که چرا ارسال نشده، خیلی کلی جواب شنیدم که امروز نمی رسد و قطع شد. چند ساعت بعد، کلی در سایت گشتم تا شماره تلفنی یافتم. ظاهرا به عمد جایی گذاشته بودند که به راحتی در دسترس نباشد. تماس گرفتم و بعد از وارد کردن تعداد زیادی عدد (که احتمال انصراف از تماس را بالا می برد)، با اپراتور صحبت و اعتراض کردم، فقط گفتند کالا تحویل "شعبه" شده و 24 تا 48 ساعت دیگر از شعبه با شما تماس می گیرند. گفتم آخر چرا نباید به من اطلاع دهید؟ شاید من نیاز ضروری به آن کالا داشته باشم و برایش تدبیری بیندیشم. اساسا اگر قرار نیست به وعده خود عمل کنید چرا پول را ابتدا می گیرید و وعده ساعت مشخص می دهید؟

به من گفتند برای ثبت شکایت داخلی 5 را بگیرید، داخلی 5 فقط ضبط پیام بود و در وسط توضیحات من قطع شد.

روز بعد پول به حسابم برگشت و من هنوز نمی دانم چرا یک معامله بدون هیچ توضیحی فسخ شده و چرا یک شرکت معتبر، خود را از مشتری خود معتبرتر می داند و به خود حق می دهد ابتدا سه ساعت او را یک جا نگه دارد و سپس بدون هیچ توضیحی درخواست را لغو کند. زمان بندی، امتیاز خریدوفروش های اینترنتی است و اگر آن را از خود بگیرند، چندان معتبر نخواهند بود. اینها را نوشتم که بگویم واکسن کرونا که بیاید، رونق کسب و کارهای اینترنتی کمتر می شود، امتیازات را از خود نگیرید و هیچگاه فکر نکنید چون بزرگید، این اجازه را دارید که یک طرفه تصمیم بگیرید. مشتری به اندازه شما محترم است، دستکم توضیح دهید چرا این اتفاق افتاد.

یک مخاطب خبر فوری از لغو سفارش خرید اینترنتی خود بدون دریافت توضیحی گلایه کرد.

پایگاه خبری خبر فوری (khabarfoori.com)

60278b89cd70c_2021-02-13_11-49

این مخاطب برای ما چنین نوشته است:

سلام به خبر فوری، اتفاقی در رابطه با یکی از بزرگترین فروشگاه های اینترنتی برایم افتاد که بنا به وظیفه شهروندی فکر کردم باید آن رسانه ای کنم تا از احتمال تکرار آن کم کنم.

فروشگاه اینترنتی دیجی کالا که احتمالا تمام ایران آن را می شناسند و کاروبارش در دوره کرونا سکه شده، بدون اینکه هیچ توضیحی سفارش مرا لغو کرد. این توضیح نه قبل از لغو و نه بعد از آن صورت نگرفت.

من روز 15 بهمن کالاهای متنوعی را سفارش دادم و زمان پیشنهادی برای ارسال روز 21 بهمن ساعت 9 تا 12 بود. آن روز من در خانه ماندم تا بسته ام را تحویل بگیرم اما خبری نشد. حدود 20دقیقه بعد از 12 در قسمت چت نوشتم که چرا ارسال نشده، خیلی کلی جواب شنیدم که امروز نمی رسد و قطع شد. چند ساعت بعد، کلی در سایت گشتم تا شماره تلفنی یافتم. ظاهرا به عمد جایی گذاشته بودند که به راحتی در دسترس نباشد. تماس گرفتم و بعد از وارد کردن تعداد زیادی عدد (که احتمال انصراف از تماس را بالا می برد)، با اپراتور صحبت و اعتراض کردم، فقط گفتند کالا تحویل "شعبه" شده و 24 تا 48 ساعت دیگر از شعبه با شما تماس می گیرند. گفتم آخر چرا نباید به من اطلاع دهید؟ شاید من نیاز ضروری به آن کالا داشته باشم و برایش تدبیری بیندیشم. اساسا اگر قرار نیست به وعده خود عمل کنید چرا پول را ابتدا می گیرید و وعده ساعت مشخص می دهید؟

به من گفتند برای ثبت شکایت داخلی 5 را بگیرید، داخلی 5 فقط ضبط پیام بود و در وسط توضیحات من قطع شد.

روز بعد پول به حسابم برگشت و من هنوز نمی دانم چرا یک معامله بدون هیچ توضیحی فسخ شده و چرا یک شرکت معتبر، خود را از مشتری خود معتبرتر می داند و به خود حق می دهد ابتدا سه ساعت او را یک جا نگه دارد و سپس بدون هیچ توضیحی درخواست را لغو کند. زمان بندی، امتیاز خریدوفروش های اینترنتی است و اگر آن را از خود بگیرند، چندان معتبر نخواهند بود. اینها را نوشتم که بگویم واکسن کرونا که بیاید، رونق کسب و کارهای اینترنتی کمتر می شود، امتیازات را از خود نگیرید و هیچگاه فکر نکنید چون بزرگید، این اجازه را دارید که یک طرفه تصمیم بگیرید. مشتری به اندازه شما محترم است، دستکم توضیح دهید چرا این اتفاق افتاد.

18

نظرات 29
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد.
  • پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.
مسعود 0 0 پاسخ 1400/2/1 -10:17

جالبه که اگردیجی کالا کالایی رواشتباه یا خراب ارسال کنه،پس میگیره اما چه پس گرفتنی!!!!تواین اوضاع بدکرونایی بایدخودتون بلندشیدبریداداره پست کالای خودتون رومرجوع کنید.اونا اشتباه می کنندمشتری بایدتاوان بده ازطرف دیگه شما پولت توحساب دیجی کالاخوابیده وبات اون دیجی کالا بهره میگیره وتا کالای مرجوعی تعیین تکلیف وبشه وپول برگرده توحساب شماکلی طول میکشه.یه موضوع دیگه اینکه بعضی ازکالاها تودیجی قیمت به مراتب بالاتری ازبازاردارندمن حتی کالایی رودیدم که حدودیک میلیون تومان ازقیمت بازارگرونتربود.

مهدی 0 0 پاسخ 1400/1/24 -14:56

با سلام واحترام بنده هم سال گذشته کالای خریداری کردم روز ارسال چون کالا گران شده بود پول واریزی من را عودت دادن وگفتندموجودنداریم در صورتی که با نام کابری دیگری وارد شدم موجودبود ولی به قیمت جدید هر چقدر هم پیگیری کردم کسی پاسخ گو نبود من هم دیگر اگر جنسی رامفت بدهد ازش خریدنمی کنم

همتی 0 0 پاسخ 1400/1/18 -06:25

اینم خراب شد حیف

ali 0 0 پاسخ 1400/1/17 -14:42

بنده کلی هم خرید نکرده بودم و فقط یک مورد بود که بعد از 15 روز پیغامی برایم فرستادندکه فقط 50% کار رو میتونن بفرستند ولی خرد خرد کمش کردند . دمه عیدی قشنگ پول جمع کردند

فرهاد 2 0 پاسخ 1400/1/12 -10:48

خوب راست میگه وظیفشونه توضیح بدن نه اینکه فکر کنن هر کاریکه دلشون می خواد و هر رفتار زشتی دوست دارن میتونن با مشتری داشته باشن شما از صدقه سر همین مشتریها دارید نون می خورید هیچ وقت فراموش نکنید کرونا هم با چشم به هم زدنی تموم میشه فکر بعد از کروناتونم باشید که کسی دیگه محل نمیذاره اونوقت میفهمید احترام گذاشتن به مشتری یعنی چی

شهروندی در قرنطینه 2 0 پاسخ 1400/1/8 -20:51

دقیقا این اتفاق برای من هم افتاد، با همین تاریخ و همین شرایط. از شدت عصبانیت و پیگیری و بلاتکلیفی برای چندمین بار، تصمیم گرفتم به طور قطع دیجی کالا را بایکوت کنم، واقعا دیگر از دیجی کالا خرید نمیکنم.

جواد شرفي 1 0 پاسخ 1400/1/4 -07:51

سلام بله منم اولین بار تعدادی لباس گرفتم و نوبت چاپخونه گرفته بودم که باید میرسوندم که متاسفانه به بهانه های مختلف خیلی دیر رسید و همچنین قول دادن بیارن منزل که من مجبور شدم ۴ کیلومتر برم ازشون تحویل بگیرم

احمد رضا 5 1 پاسخ 1400/1/3 -22:10

من سال هاست از دیجی کالا خرید می کنم و منصفانه می گویم که این فروشگاه محاسن و امتیاز های زیادی دارد. اما چیزی که موجب بروز بی تفاوتی در فروشگاه های اینترنتی شده است و مختص دیجی کالا هم نیست دریافت وجه قبل از تحویل آن به مشتری است. با کمال تأسف باید گفت مراجع ذی صلاح و مسؤول هیچ نظارتی بر کار فروشگاه های اینترنتی ندارند و به مرور زمان اشکال های فراوانی از این رهگذر به وجود خواهد آمد. وقتی یک فروشگاه اینترنتی پول کالای فروخته شده را قبل از تحویل کالا گرفت دیگر اهمیتی به کیفیت و تحویل به موقع نخواهد داد. در نهایت هم بعد از چند روز پول فرد را پس داده و بهانه ای برای عدم ارسال کالا خواهد تراشید. مفسده های فراوان دیگری هم به دنبال دارد که در این مختصر از بیان آن خودداری می شود. بنابراین باید قانون و ضابطه ای وجود داشته باشد که دریافت وجه قبل از تحویل کالا را به کلی ممنوع کند. در حال حاضر فروشگاه های اینترنتی گاهی یک هفته یا بیشتر مانده به تحویل کالا ، پول آن را دریافت می کنند و بهانه ی آن ها گاهی اشاره به ویروس کرونا دارد. این در حالی است که خریدار می تواند بعد از تحویل کالا وجه آن را با استفاده از کارت بانکی و دستگاه پوز پرداخت کند.

کاربر 0 3 پاسخ 1399/12/26 -14:50

دیجی کالا خوب بوده

محمد 5 6 پاسخ 1399/12/22 -15:13

من چند ساله از دیجی کالا خرید میکنم و هیچوقت به مشکلی بر نخوردم همیشه تحویل سر وقت بوده و قابل مقایسه با پست نیست به همین دلیل نمیتونم زیاد به این حرفا اعتماد کنم .

ارش 5 8 پاسخ 1399/12/13 -16:50

دیجی کالا بهترین سایت خرید اینترنتی است من شاید نزدیک ۵۰۰ مورد خرید داشته ام به هیچ مشکلی نخوردم، احتمالا دلیل لغو ممکنه اشتباه در محاسبات باشه که شاید یک در میلیون باشد

میلاد علی پور 8 3 پاسخ 1399/12/8 -02:55

من خیلی خرید اینترنتی داشتم. اما به جرات می گم دیجی کالا بهترینه. هم کارمنداش مودب هستن، هم راحت کالا رو پس می گیرن هم اینکه سیستم توزیع و دریافت خودش رو داره که خیلی از پست سریعتره. دوستانی که از دیجی کالا انتقاد می کنید، لطفا خوبی هاش رو هم بگید. خب طبیعیه مشکلاتی پیش بیاد. برای خودمنم پیش اومد، یه بار جنس کارکرده رو به جای نو بهم فروخت. البته جنس مال فروشنده ی دیگه ای بود که از طریق دیجی کالا فروخت. اما خیلی راحت پس گرفت و عذرخواهی کرد. شما از فروشگاههای دیگه بخر، یه عمر طول می کشه که بتونی اینو ثابت کنی. تازه اگه بتونی. تازه اگه پولت رو بهت برگردونن.

مخاطب شاکی از دیجی کالا 8 1 پاسخ 1399/12/7 -17:23

سلام. من کسی هستم که این متن را به خبر فوری ارسال کردم و از آنها بابت انتشارش متشکرم. خواستم نتیجه کار را برایتان بگویم. بعد از دقیقا یک هفته پیگیری مداوم و چت با کارمندان دیجی کالا و تلفن زدن، بالاخره یک نفرشان گفت که موجودی یکی از کالاها را نداشتند و لغو کردند. آن هم به این دلیل که گفتم خبر خلف وعده شما در یک رسانه منتشر شده، پاسخ دادند. جالب بود که تا قبل از آن مدام چت ها را می بستند، بدون اینکه پاسخ مرا بدهند. خلاصه کارم این شده بود که یک ریز برایشان بنویسم چرا بدون دلیل لغو کردید. یک روز بعد از اینکه بالاخره یک نفر جواب داد، پیامک زندند که 20 تومن به خرید بعدی شما اگر تا اخر اسفند باشد، تخفیف می دهیم

محسن خان 7 4 پاسخ 1399/12/6 -22:01

متأسفانه بدقولی و تأخیرهای دیجی‌کالا خیلی زیاد شده، با این رویه اعتبارش از بین میره.

مرتضی 7 3 پاسخ 1399/12/5 -12:22

برای من هم این اتفاق افتاد و بدون اطلاع جنس را حذف کردن بعد اطلاع می دن که درخواست شما لغو شده. بعد متوجه شدم می خواستن جنس رو گرون کنن چون دوباره که می خواستم سفارش بدم دیدم همان جنس رو گرون کردن. فقط 20 هزار تومن به عنوان تخفیف کالا بهم دادن.

ناشناس 8 1 پاسخ 1399/12/4 -12:50

برای من هم اتفاق افتاده و خیلی بده که توضیح نمیدن و عذرخواهی در کار نیست

علیرضا طبیجی 6 2 پاسخ 1399/12/3 -11:33

همین اتفاق هم برای من افتاد. کالا را سفارش دادم و روز ارسال گفتن موجودی نداریم و سفارشم را بدون هیچ عذرخواهی لغو کردن و داستان تلفن که دوستمان آن را تعریف کرد

مهدی 10 0 پاسخ 1399/12/1 -21:34

سیستم حمل و نقل دیجیکالا نیاز به اپدیت فوری داره .حجم سفارشها بالاس و بعضا برای من اتفاق افتاده که در روز تحویل سفارش بدستم نرسیده و اما مزیتش عودت کالا با دلیل موجه هستش

علی 10 2 پاسخ 1399/11/29 -20:05

آقای دیجیکلا پاسخ بده . چرا بتدریج رو به وخامت و خراب شدن می روی

خریدار از دیجیکالا 7 6 پاسخ 1399/11/28 -14:49

من زیاد ازش خرید کردم. ال الان هم چند بار پیش اومده این موارد تاخیر و خرابی کالا ولی از حق نباید گذشت که پای اشتباهشون هستن. بارها شده از مغازه خریدم جنس رو و دوروز بعد متوجه شدم بهم انداخته یارو، ولی دستم هیچ جا بند نبوده... اما اینا لااقل ساپورت میکنن. تاخیر ارسال هم خیلی از شرایط کشور نشات میگیره من بیشتر خرید هام تو ادرس اسفراین هست؛ وقتی پست مملکت فشله به فرستنده چه دخلی داره؟

علی 6 9 پاسخ 1399/11/28 -13:38

در صورتی که مشکلی در ارسال سفارش وجود داشته باشد حتما موضوع به مشتری اطلاع رسانی می شود و کد تخفیف جهت دلجویی ارسال می گردد

خریدار دیجی کالا 1400/1/8 -20:53

کد تخفیف دیجی کالا مثل شوخی است، ۲۴ ساعته صربتی و با شرایط خاص

علی 10 4 پاسخ 1399/11/27 -23:14

تو ایران کسی برای ارباب رجوع و خریدار و کلا برای مردم عادی ارزشی قاپل نیست. اگر قانون درست و حسابی وجود داشت و واقعا برخورد میشد این اتفاقات و کلاهبرداریها عادی و روزافزون نمیشد اما مثل همیشه آنچه که در ایران کمترین ارزش را دارد جان و مال مردم عادی هست وگرنه کافیست با یک مسئول کمی تند صحبت کنند حسابشون با کرام الکاتبینه.

سرمد 10 2 پاسخ 1399/11/27 -19:06

تاخیر در ارسال سفارش زیاد دارند

کیان 7 4 پاسخ 1399/11/27 -11:29

کلآ در ایران کاسبی پر سود بدون کلاه برداری ممکن نیست .

مشتری دی جی کالا 10 3 پاسخ 1399/11/25 -18:52

حالا این که خوبه من که چند باری یا جنس معیوب فرستادند مثلا افشانه چند اسپری خراب بوده یا لباس زیر دو نوع و رنگ متفاوت سفارش داده بودم بعد دو تا دقیقا عین هم برام فرستادند!

بسه دیگه نخرین 22 7 پاسخ 1399/11/25 -17:13

آآآآآآآآآآآآآآآآقایون . خاااااانومهای عزیز . نخرین . خاهشن نخرین . از دیجی کالا . از سایتها خرید نکنین . برین مستقیم فروشگاه خرید کنین . رو در رو ببینین جنس رو بررسی کنین . جنس گرون میشه مثه خیار موز برنج و ... نخرین . توی اروپا گرون میشخ کس نمیخره تا روی دستشون باد میکنه خراب میشه مجبورن که با تخفیف 50 درصدی و لیس زدن کف پای مشتری التماس کنن که ازشون بخرن