استاندارسیستان وبلوچستان:

سیستان و بلوچستان به جهت عمق محرومیت تاریخی نیازمند خدمات بیشتری است

استاندارسیستان وبلوچستان گفت: خدمات نظام در جای جای کشور و به ویژه در سیستان و بلوچستان قابل شمارش نیست ولی به جهت عمق محرومیت تاریخی، این استان نیازمند خدمات بیشتری است.

سیستان و بلوچستان به جهت عمق محرومیت تاریخی نیازمند خدمات بیشتری است

احمدعلی موهبتی در مراسم افتتاح همزمان پنج پروژه عمرانی فرمانداری‌های نیمروز و فنوج، مجموعه فرهنگی آموزشی ورزشی بانوان هامون و نیمروز و محور و پل بزرگ افضل‌آباد افزود: با توجه به نگاه رهبر معظم انقلاب به همه قوا و دولتمردان باعث شد تا اتفاقات خوبی در استان رقم زده شود و محور توسعه سیستان وبلوچستان درحوزه دانشگاه‌ها از میانگین شاخص‌های کشور جلوتر برود.

وی افزود: در حوزه آموزش و پرورش در سال ۹۸ و ۹۹ رکورد تحویل دادن بیش از یکهزار کلاس درس را داشتیم که در سال ۹۹ به بیش از یکهزار و ۱۵۰ کلاس رسید.

استاندار سیستان وبلوچستان با بیان اینکه هر روز ۲۹ کلاس در کشور ساخته می شود که ۱۰ درصد آن‌ها در سیستان و بلوچستان است تصریح کرد: در سال‌های گذشته مدارس ۶ ماهه تحویل داده می‌شد اما در سال ۹۹ ما مدارس را چهار ماهه تحویل دادیم.

وی خاطرنشان کرد: ۱۹ درصد از استخدام کشور در حوزه آموزش و پرورش به سیستان و بلوچستان اختصاص پیدا کرده بود.

موهبتی بیان کرد: در حوزه زیرساخت‌ها می‌توان به بندر شهید بهشتی و راه آهن اشاره کرد بطوریکه از سال ۹۳ تا ۹۹ مبلغ ۲ هزار ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار تزریق شد در شرایطی که کشور در محاصره‌های اقتصادی فراوانی قرار داشت.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اینک افزون بر ۲۰ کارگاه بزرگراهی در استان فعال است و سال ۹۹ بیش از یکهزار بزرگراه در کشور افتتاح که ۱۳۵ مورد آن در سیستان و بلوچستان بوده یعنی ۱۳ درصد آن مربوط به استان ما است.

استاندار سیستان وبلوچستان با بیان اینکه 1400 کیلومتر روکش آسفالت در سال ۹۹ انجام شد گفت: این آمار اعداد کمی نیست.

وی ادامه داد: در حوزه‌های مختلف از جمله مخابرات هم‌اینک اینترنت در بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ روستا متصل شده و تا پایان فصل بهار امیدواریم همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار به این آمار اضافه شوند.

موهبتی افزود: در حال حاضر بیش از ۶۰ هزار واحد مسکونی در سیستان وبلوچستان در حوزه محرومیت زدایی برای توجه به روستاها ساخته شده که ۸۰ درصد با ۶۰ هزار واحد در بلوچستان به جهت و شرایط به وجود آمده ساخته شده است.
وی خاطرنشان کرد: رشد بودجه سیستان و بلوچستان در این سه ساله رتبه دوم در بین استان‌ها بوده که رتبه اول به جهت وجود نفت و گاز متعلق به خوزستان است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • نا شناس
    0

    شما از نزدیک بیایید وضعیت زاهدان که مرکز استان است رو ببینید کوچه ها و خیابون های درب و داغون هستم باور کنید محرومیت تو خیلی از محله ها بیداد میکنه اصلا شهرداری زاهدان رسیدگی نمی کنه برای هر چیز کوچکی هم عوارض میگیره حتی اداره برق که مالیات و عوارض میگیره به روشنایی معابر کوچه ها رسیدگی نمی کنه اصلا این شهر مسئول نداره ....

  • ناشناس
    0

    اگه وضعیت اینقدر زیاده این تولید بچه چیه آنجا راه افتاده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها