رئیس کل دادگستری خراسان شمالی:

با مصادیق "روزه خواری علنی" در جامعه برخورد می‌شود

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: در مورد مسئله روزه خواری ماه رمضان، تذکرات و هشدارهای لازم ارائه شده و چنانچه مصادیق یا مظاهری از این قبیل جرائم مشاهده شود طبق موازین قانونی عمل و اقدام خواهد شد.

با مصادیق "روزه خواری علنی" در جامعه برخورد می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین اسدالله جعفری در حاشیه نشست شورای قضایی خراسان شمالی اظهار داشت: مردم استان خراسان شمالی، مردمی متدین، متعهد و ولایتمدار و معتقد به حفظ شعائر دینی هستند.

وی افزود: مبانی قانونی در مورد مسئله روزه خواری در اماکن عمومی را باید تبیین کنیم و به هنجارشکنانی که به اصول مذهبی و اعتقادات دینی مردم توجهی ندارند و به آن‌ها پایبند نیستند؛ هشدار می‌دهیم که با مصادیق روزه‌خواری برخورد خواهد شد.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی تصریح کرد: در جایی که تمهیدات پیشگیرانه راهگشا و سازنده نباشد، با افراد مجرم بدون اغماض و مماشات برخورد خواهد شد. در مورد مسئله روزه خواری، تذکرات و هشدارهای لازم ارائه شده و چنانچه مصادیق یا مظاهری از این قبیل جرائم مشاهده شود وفق موازین قانونی عمل و اقدام خواهد شد.

جعفری افزود: قاطبه مردم این استان با ورود به ماه مبارک رمضان و قرار گرفتن در حال و هوای معنوی این ماه، روزه خواری در ملاء عام را برنمی‌تابند و افرادی نیز که به هر دلیلی نمی‌توانند در این ماه روزه بگیرند حق ندارند در ملاء عام روزه خواری کنند و همان گونه که گفته شد این فعل از حیث مقررات قانونی جرم محسوب و مستوجب مجازات قانونی است.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها