بهترین غذاهایی که پوستی سالم و درخشان به شما هدیه می‌دهند

هیچ چیز بدتر از وجود یک لکه و جوش بر روی یک پوست صاف و زیبا نیست. به شما می‌گوییم که برای برطرف کردن آن نیازی به انواع کرم ندارید فقط این خوراکی‌ها را بخورید.

بهترین غذاهایی که پوستی سالم و درخشان به شما هدیه می‌دهند

یک رژیم غذایی نامناسب، داشتن سبک زندگی ناسالم، اشعه خورشید و آلودگی هوا بیش از همیشه می توانند باعث ایجاد عفونت، لکه های تیره، آکنه و چین و چروک شوند.

آنچه شما نیاز دارید غذاهایی است که به شما کمک کنند تا پوست شما سالم و درخشان شود. این مواد غذایی مملو از مواد مغذی دارای خواص درمانی شگفت انگیزی هستند که برای پوست شما بسیار مفید است.

1. گوجه فرنگی

گوجه فرنگی غنی از لیکوپن است و لیکوپن یک کاروتنوئید است که به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند و علاوه بر دادن یک رنگ زیبا به گوجه فرنگی، این ماده به از بین بردن رادیکال های مضر اکسیژن نیز کمک می کند . رادیکال های مضر اکسیژن باعث تجمع سموم می شود که در نتیجه آن بثورات پوستی ، آکنه و پیری ایجاد می شود.

گوجه فرنگی
گوجه فرنگی

2. چای سبز

چای سبز فواید بی شماری برای سلامتی دارد. اپی گالوکاتچین-3-گالات (EGCG) موجود در چای سبز یک پلی فنول است که دارای خواص آنتی اکسیدانی ، ضد التهابی و ضد توموری است. دانشمندان گزارش کرده اند که EGCG موجود در چای سبز به محافظت از پوست در برابر اشعه ماورا بنفش مضر کمک می کند و همچنین رادیکال های اکسیژن را بی اثر می کند. همچنین به جلوگیری از بثورات پوستی ، آفتاب سوختگی و سرطان پوست کمک می کند.

چای سبز
چای سبز

3. سالمون

ماهی سالمون یک منتع غنی از اسیدهای چرب امگا 3 و آستاگزانتین است. آستاگزانتین که یک رنگدانه کاروتنوئید قرمز است به عنوان یک ماده اساسی در لوازم آرایشی استفاده می شود و این به این دلیل است که به محافظت از پوست در برابر اشعه خورشید کمک می کند و خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشد و باعث کند شدن روند پیری می شود.

سالمون
سالمون

4. هویج

هویج سرشار از بتاکاروتن است. بتاکاروتن یک کاروتنوئید است که به هویج رنگ قرمز یا نارنجی می بخشد. بتاکاروتن دارای خواص آنتی اکسیدانی است که از آسیب به سلول و DNA جلوگیری می کند. با این حال باید از مصرف زیاد هویج خودداری کنید زیرا ممکن است باعث تغییر رنگ پوست شود.

هویج
هویج

5. روغن زیتون

روغن زیتون نه تنها برای کاهش وزن مفید است بلکه سلامت پوست را نیز بهبود می بخشد. روغن زیتون مملو از ویتامین E است که به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند و باعث دفع سموم می شود. محققان ژاپنی دریافتند که استفاده از روغن زیتون به صورت موضعی می تواند از پوست در برابر اشعه ماورا بنفش محافظت کرده و خطر سرطان پوست را کاهش دهد . در مطالعه دیگری، دانشمندان چینی تأیید کردند که روغن زیتون می تواند با محافظت از پوست در برابر رادیودرماتیت به کسانی که تحت شیمی درمانی هستند کمک کند.

روغن زیتون
روغن زیتون

6. شیر

شیر حاوی کلسیم، ویتامین D و سایر مواد مغذی است. همچنین شیر حاوی آلفا هیدروکسی اسید (AHA) است که به ارتقا سلامت پوست کمک می کند. این ماده با تحریک کلاژن و الاستین کار می کند و باعث از بین رفتن لایه مرده فوقانی پوست می شود.

شیر
شیر

7.بادام

بادام سرشار از آلفا توکوفرول است که در خانواده ویتامین E موجود است. این ماده به محافظت از پوست در برابر اشعه ماورا بنفش مضر کمک می کند. بادام همچنین منبع بسیار خوبی از فلاونوئیدها است که این ماده سبب کاهش سطح استرس اکسیداتیو می شود. شما می توانید بادام را به صورت خالی بخورید و یا یک خمیر بادام درست کنید و آن را روی پوست خود بمالید تا پوستی روشن و سالم داشته باشید.

بادام
بادام

8. توت فرنگی

توت فرنگی حاوی ویتامین C، ترکیبات فنلی، فلاونوئیدها و فیبرهای غذایی است. به دلیل وجود این مواد مغذی توت فرنگی دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است. این خواص به ریشه یابی رادیکال های آزاد اکسیژن کمک می کند و منجر به کاهش بثورات پوستی، آکنه و خارش می شود.

توت فرنگی
توت فرنگی

9. سیر

سیر سرشار از ویتامین های C و B6، آهن، منیزیم، کلسیم، پتاسیم است و دارای خواص ضد میکروبی، آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است. بنابراین به مبارزه با عفونت های پوستی و دفع سموم کمک می کند و تورم و بثورات پوستی را کاهش می دهد.

سیر
سیر

10. اسفناج

اسفناج یک گیاه برگ سبز است که در مقابله با مشکلات پوستی بسیار موثر است. فیبر غذایی موجود در اسفناج به جلوگیری از مشکلات روده کمک می کند و از ایجاد بثورات پوستی جلوگیری می کند. همچنین اسفناج خاصیت ضد التهابی و ضد توموری دارد که به جلوگیری از بیماری های پوستی کمک می کند.

اسفناج
اسفناج

منبع: طلا

46

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها