سود ریاست جمهوری بایدن در جیب میلیاردرهای آمریکایی

علی‌رغم این که جو بایدن اعلام کرده بود خواهان دریافت مالیات بیشتر و منصفانه‌تری از ثروتمندان است، آمارها نشان می‌دهد میلیاردرهای آمریکایی سود کلانی از ریاست‌جمهوری او به دست آورده‌اند.

سود ریاست جمهوری بایدن در جیب میلیاردرهای آمریکایی

علی‌رغم اینکه جو بایدن در شعارهای انتخاباتی خود اعلام کرده بود خواهان دریافت مالیات بیشتر و منصفانه‌تری از ثروتمندان است، آمارها نشان می‌دهد میلیاردرها آمریکایی سود کلانی در ابتدای ریاست‌جمهوری او به دست آورده‌اند.

طبق محاسبات بلومبرگ، در ۱۰۰ روز اول ریاست جمهوری بایدن، ثروت میلیاردرهای آمریکا روی هم رفته ۱۹۵ میلیارد دلار افزایش یافته است.

ثروتمندان آمریکا از زمان انتخاب بایدن تا زمان سوگند یاد کردن او هم ۲۶۷ میلیارد دلار به ثروت خود افزوده بودند. به این ترتیب جمع افزایش ثروت آنها از زمان انتخاب بایدن به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا به ۴۶۱ میلیارد دلار می‌رسد.

رشد ۱۳۵ میلیارد دلاری ثروت میلیاردرهای آمریکا

برای مقایسه باید اشاره کرد که در کل ۴ سال دولت ترامپ میلیاردرهای آمریکایی ۸۶۰ میلیارد دلار به ثروت خود افزوده بودند.

عمده این افزایش ثروت به علت بسته‌های حمایتی عظیم دولت در دوران کرونا بوده است که باعث شد بازارهای سهام با رشد قابل‌توجهی روبرو شوند.

به علاوه بسته کمک‌های کرونایی چند تریلیون دلاری آمریکا در زمان ترامپ، دولت بایدن هم یک بسته ۱.۹ تریلیون دلاری را به تصویب رساند.

گزارش جدید دولت آمریکا نشان می‌دهد در ۱۳ ماه گذشته ثروت جمعی میلیاردرهای آمریکا ۵۵ درصد رشد کرده و به ۴.۵۶ تریلیون دلار رسیده است.

منبع: مهر

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها