ذوالنوری: سوم خرداد دوربین‌های آژانس خاموش می‌شود/ اگر مذاکرات برجامی به نتیجه نرسد

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اگر تا سوم خرداد مذاکرات به نتیجه نرسد محتوای دوربین‌ها امحا می‌شود و دوربین‌ها نیز خاموش خواهند شد.

ذوالنوری: سوم خرداد دوربین‌های آژانس خاموش می‌شود/ اگر مذاکرات برجامی به نتیجه نرسد

حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری با اشاره به ادامه مذاکرات برجامی در وین گفت: تاکنون اتفاق جدیدی رخ نداده و مذاکرات فرسایشی شده است.

وی با بیان اینکه "امیدواریم قفل مذاکرات شکست شود و مسیر با سرعت ادامه پیدا کند"، ادامه داد: اگر این قفل شکسته نشود طبق قانون راهبردی برای لغو تحریم‌ها، سوم خرداد ماه فرصت غربی‌ها برای عمل به تعهدات خود به پایان می‌رسد و جمهوری اسلامی ایران بر اساس این قانون اقدامات خود را انجام خواهد داد.

نماینده قم در مجلس با تأکید بر اینکه اولین اقدام در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات تا سوم خرداد عدم اجرای قطعی پروتکل الحاقی از سوی ایران است، اضافه کرد: در زمان حاضر دوربین‌های آژانس آف‌لاین در حال فعالیت در مراکز هسته‌ای کشورمان هستند، اگر تا سوم خرداد قفل مذاکرات باز شود آژانس می‌تواند به محتوای این دوربین‌ها دسترسی داشته باشد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: اگر تا سوم خرداد مذاکرات به نتیجه نرسد محتوای دوربین‌ها امحا می‌شود و دوربین‌ها نیز خاموش خواهند شد.

ذوالنور با اعلام اینکه پس از تاریخ تعیین‌شده ایران پروتکل الحاقی را که داوطلبانه اجرا می‌کرد دیگر اجرا نخواهد کرد اما بازرسان آژانس می‌توانند به بازرسی‌های خود ادامه دهند، اظهار داشت: این بازرسی‌ها در قالب NPT انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه هر توافقی در وین انجام شود مجلس باید در جریان آن باشد، عنوان کرد: اگر توافقات در چارچوب برجام باشد و موضوعی به آن اضافه نشود نیازمند این نیست که در مجلس به تصویب برسد، اما هر بند جدید اگر بخواهد به برجام اضافه شود باید در مجلس تصویب شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه طبق ماده 7 قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها در صورت اجرای تعهدات از سوی غربی‌ها باید دولت به مجلس گزارشی ارائه کند، گفت: پس از راستی‌آزمایی از سوی مجلس به دولت اجازه داده خواهد شد به تعهدات برجامی خود بازگردد.

منبع: تسنیم

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 17
  • ناشناس
    0

    اینم راهش را خوب یاد گرفته هر روز یه چرندی میگه تا بیاد در سطر خبرها برا فراموش نشدن شماها هم در دامش افتادید و سریع تیترش میکنید .

  • کاربر ناشناس
    0

    اعوذوابالله من الشیطان الرجیم انالله واناالیه راجعون فاعتبروایااوالی الابصار

  • سفیر
    0

    منفور تر از تو آدم ندیدم

  • Ebrahim
    0

    ذوالنور ی: سوم خرداد دوربین های آژانس خاموش می شود و کاسبی ملیارد دلاری ما رونق بیشتری می گیرد .

  • امیر
    0

    از ترس دارین دست پا میزنید ولی مردم از شما ها متنفر شدن دست نشانده باقر

  • حق دوست
    0

    عجب کاسب قهار تحریمی هستی

  • حق دوست
    0

    ازچهار درب موجود تعامل باجهان سه دربش روکه باعدم تصویب لایحه مبارزه باتروریسم وپولشویی بستین این یکی روهم ببندین مگه ازجیب مبارک هزینه میشه مگه ازویلاهاتون کم میشه مگه واکسن نزدین واهل وعیال محترم دغدغه کرونا ونان وکار دارن سرپهلو وجای گرم ونرم لم میدید وافاضات میفرمایید

  • عارف
    0

    چرند نگو سکوت سیره مردم چه گرفتارن با رای حداقلی این حرفا را نداره

  • میلاد
    0

    این دوربین ها اصلا نباید اجازه داده میشد نصب کنن که بخوان وجب به وجب از سایتهای ما زیر نظر داشته باشن یکبار مذاکره کردین نتیجه نداد تحریم هم که چند برابر شد چرا شما حق ما مردم در مذاکره با آمریکا بر باد میدید

  • سید
    0

    پیشرفت ها ی پیش روی کشور فدای برجام نافرجام شد از روز اول هم مشخص بود ولی کو گوش شنوا . اینان چگونه می خواهند جوابگوی این همه اشتباهات و خسارت ناشی از آن به مردم باشند از هزاران خصوصی سازی نا فرجام گرفته تا مشکل جدید ریئس سابق بانک مرکزی و خانه و مرغ و گوشت و بنزین و دلار و بورس و حقوق های میلیاردی و ....... روئسای بانکها و برادر ریئس جمهور و برادر معاون اول و دختر وزیر و با جناق وزیر و ...... خدایش اینان برای کار آمده بودند ؟ الان هم مدعی اول برای انتخابات هستند دم آنهایی گرم که دوباره می خواهند به اینها رای دهند گرم باید گفت داداش چی میزنی اینقدر سر خوشی ؟

    نظرات شما -
    • رضا
      0

      تو که رای منفی می دهی معلوم است از این همه بلوا برهم ریختگی خیلی کیسه ات پر شده

  • جانباز آتش به اختیار
    0

    هیچ توافقی نمیشود خییالتون راحت

  • وکیل
    0

    درسته مرگ بر انگلیسه ولی بدون صدم خرداد هم برسه کاری از تو و مجلس برنمیاد و روحانی برای شما و ملت هم تره خورد نمیکنه. در کل مرگ بر انگلیس

  • محمدطاها
    0

    مذاکرات دیگه فرسایشی شده دوربین هابرای همیشه خاموش بشه انشاالله دولت اقتصادراهم شرطی کرده تو راخدااین مذاکرات التماسی راجمع کنید

  • محمد طاهاتا
    0

    تا امثال شما قدرت دستتان باشه خبری نیست،خودتون که در رفاه اید مردم دیگه عددی نیستن

  • کار بر ناشناس
    0

    بایدم خاموش بشه برای دهن شونم زیادی بود

  • داود فاتحی
    0

    اینها همش تبلیغات انتخاباتی میباشد،؟؟دولت اگر فکر مردم تحریم زده ومعیشت بود ،حال وروز ما این نبود@

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها