عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

عفو عمومی درباره ایرانیان خارج از کشور که جنایتی نکرده اند و حقی نخورده اند، صادر شود/ برخی کسانی که قرار است با فساد مقابله کنند خودشان وضعشان خرابتر است/ بعضی از مسوولین همچون ماکسی میلیان در سریال مردان آنجلس هستند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اگر عفو عمومی در رابطه با کسانی که در خارج از کشور هستند صادر کنند و اعلام کنند به غیر از کسانی که جنایت کردند و یا حق مردم را خوردند، بقیه بتوانند به کشور باز گردند، می تواند به کشور کمک کند.

عفو عمومی درباره ایرانیان خارج از کشور که جنایتی نکرده اند و حقی نخورده اند، صادر شود/ برخی کسانی که قرار است با فساد مقابله کنند خودشان وضعشان خرابتر است/ بعضی از مسوولین همچون ماکسی میلیان در سریال مردان آنجلس هستند

سید احمد آوایی اظهار کرد: اعتقاد بنده بر این است که با این ساختار داخلی ما و روابطی که در دنیا داریم، هر دولتی هم بر سر کار بیاید،  نمی تواند نقش کلیدی در رابطه با حفظ ارزش پول ملی داشته باشد. ما چون رابطه بانکی با هیچ جای دنیا نداریم، لذا نمی توانیم پولی را در ارتباط با کشورها جابجا کنیم؛ بنابراین پول کشور از طریق دلال ها و صراف ها به هدر می رود.

وی در خصوص عفو عمومی و بازگشت ایرانیان خارج از کشور، گفت: بنده بارها گفتم و الان هم معتقدم که اگر عفو عمومی در رابطه با کسانی که در خارج از کشور هستند صادر کنند و اعلام کنند به غیر از کسانی که جنایت کردند و یا حق مردم را خوردند، بقیه بتوانند به کشور باز گردند، می تواند به کشور کمک کند. ایرانیانی که در خارج از کشور داریم اگر اعتماد کنند، بخش از سرمایه های خود را وارد کشور می کنند که آرامشی ایجاد می شود و باعث می شود دنیایی که همه با ما قهر هستند به سمت آشتی با ما روی بیاورند. بنابراین آنقدر به دولت اقای رییسی نقد نکنیم چون این دولت تصمیم گیرنده نیست.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فساد موجود در کشور، اظهار داشت: فساد عمیقی در سیستم اداری داریم که رهبر انقلاب آن را تعبیر به اژدهای هفت سر فساد کردند. برخی افراد فاسد در سیستم اداری کشور داریم، مکمل تحریم‌های خارجی و سربازان بدون یونیفرم دنیای غربی هستند که ما را تحریم کردند. فساد موجود در کشور، گسترده است و همان ابزاری که می خواهد با فساد بجنگد هم بعضا دچار فساد می‌شود. رهبر انقلاب اسلامی فرمودند که با یک دستمال کثیف نمی توان شیشه را تمیز کرد. بنابراین برخی کسانی که قرار است با فساد مقابله کنند خودشان وضعشان خرابتر است. در این میان نقش سیستم های نظارتی و دستگاه قضایی و نیروهای اطلاعاتی بسیار مهم است.

آقای آوایی خاطرنشان کرد: بعضی از مسوولین همچون ماکسی میلیان در سریال مردان آنجلس هستند که تازه از غار بیرون آمدند و مدعی هستند که بنزین مفت به مردم می دهیم درحالی که به این افراد باید گفت اجازه دهید که خودرو با قیمت واقعی به دست مردم برسد بعد از آن بنزین را هم با قیمت واقعی به آنها عرضه کنید. مردم با لیتری ۱۵ هزار تومان و ۲۰ هزار تومان بنزین می زنند نه ۳ هزار تومان چراکه ماشین های ما چند برابر ماشین های خارجی بنزین مصرف می کند اما اجازه نمی دهند خودروی برقی و هیبریدی وارد کشور شود. بنابراین اگر اجازه دهند این موارد که اشاره کردم انجام شود قیمت دلار هم پایین می آید.

منبع: شفقنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 12
  • پدر
    0

    ایرانیان خارج از کشور که جنایتی نکرده اند و حقی نخورده اند !!!!!! البته اونها كه تكليفشون مشخصه ولي فرزندان مسئولين كه خارج از كشور هستند چي ؟؟؟؟؟ خود اونهايي كه تو كشور جنايت كردند و حق مردم را مي خورند و هنوز سير نشده اند چي ؟؟؟؟؟

  • شهرام.ر
    0

    مهاجرینی که نه جنایت کرده اند و نه دزدی ، چرا باید برای بازگشت به کشور خودشون نیاز به « عفو عمومی» داشته باشند؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      چی کارش داری ..خودش داره می گه بیان ...اونم پشیمون می شه

  • ناشناس
    0

    با این حساب چه نیازی به عفو هست؟؟؟ مگر آنکه خودتان قبول کنید بسیاری از چیزها را که جرم حساب می کنید حقی از کسی ضایع نمی کند و جرم نیست

  • دیدگاهت رو عشقه
    0

    ممنون
    ما همه منتظر بودیم در لس آنجلس و شیکاگو و ونکور و توکیو و فرانکفورت و مونیخ و وین و پاریس و نیویورک و لاس وگاس و ...
    شما این متن رو بزارین سر ما
    دلارهامون رو چمدان کنیم برگردیم ایران کنار شما زندگی کنیم
    راستی فرزندان میخان خارج بمونن؟
    بر نمیگردم ؟

  • یک نفر
    0

    فقط شعار میدهید کاری نیستی شما در در حجاب که پیش پا افتاده است ماند ه است ماندید برای آمدن ایرانیان خارج که هیچ ارادی ندارید با چه امکاناتی!؟

  • ناشناس
    0

    تو این بگیر ببند و وضع جنگی هیچ عاقلی نمی خواد برگرده. داخلی ها هم فرصت پیدا کنن میرن. عف عمومی هم توهین به هم وطن هاست. ضرر مسولان داخلی از ایرانیان خارج بمراتب بیشتر و خانمانسوزتر است. مثل مردم خارج مثل بچه زرنگ درس خون و باهوش وکاری ولی نماز نخونه که پدر از خونه بیرونش کرده و بچه نماز خونی که هیچ کاری از دستش برنمیاد را نگه داشته و همه کارها را دستش داده.

  • ف
    1

    إبی میاد؟؟؟؟

  • ف
    1

    إبی دشت امامزاده حریم زنده می فهمه برای باور بودن جایی باید باشه باید....توی دشت سر به دامن

  • ناشناس
    0

    من هم به عنوان یک ایرانی دوست دارم هموطنانم برای رفت و آمد به ایران راحت بیایند و بروند ولی در بدو ورود به ایران نه تنها استقبال از ایرانی ها نمی شود بلکه تمام سعی بر این است که در فرودگاه با یک بهانه ی واهی رشوه بگیرند .من نمونه اش را در مورد یکی از نزدیکانم دیده ام.ترجیح می دهم درد دوری از عزیزانم را تحمل کنم ولی عزیزانم در مقابل راهزنان سر تعظیم فرود نیاورند .

  • ناشناس
    0

    مگه خر مغزشون رو گاز گرفته که برگردن ایران، همه اونایی که تو ایرانن میخان برن خارج!!🙄😳🤬🤔

  • ناشناس
    0

    مردک مگر کسیکه گناهی مرتکب نشده و جنایتی نکرده را بر فرض که خارج هم زندگی کند عفو میکنند !! عادت کردید هر روز مزخرفاتی ببافید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها