فرماندار شهرستان کبودراهنگ:

باغبانی با آب شرب در حیاط منازل ممنوع است

فرماندار شهرستان کبودراهنگ اعلام کرد: کاشت سبزیجات در حیاط منازل و ساخت‌ و ساز با آب شرب آن هم زمانی که خشکسالی را در پیش داریم، پا گذاشتن بر روی حقوق دیگران است.

باغبانی با آب شرب در حیاط منازل ممنوع است

حجت‌الله مهدوی در ستاد مدیریت بحران شهرستان کبودراهنگ که با هدف فرهنگسازی مصرف بهینه آب برگزار شد، اظهار کرد: از مردم شهرستان کبودراهنگ تقاضا داریم صرفه جویی و استفاده بهینه از انرژی های آب و برق در سال جاری که کاهش بارندگی داریم را امری واجب بدانند و حقوق شهروندی را ادا کنند.

وی از همه دستگاه های مربوطه به ویژه مدیر آب و فاضلاب و برق شهرستان درخواست کرد با اطلاع رسانی و تهیه انیمیشن های آموزشی به آگاهی مردم به ویژه کودکان در مصرف بهینه آب و برق بیفزایند.

فرماندار شهرستان کبودراهنگ بهره گرفتن از ظرفیت رسانه ها و خبرنگاران شهرستان را یکی از روش های سازنده برای اطلاع رسانی و فرهنگسازی مصرف بهینه انرژی ها برشمرد.

وی تصریح کرد: با وجود کاهش بارندگی ها در خشکسالی هستیم و همه باید صرفه جویی کنیم تا به بحران کم آبی دچار نشویم و این موضوع را باید عموم مردم در برنامه زندگی خود قرار دهند چراکه با افراد پرمصرف برخورد می شود.

مهدوی ادامه داد: باید آب تالاب شیرین سو و سدهای مبارک آباد و داس قلعه حفظ شود تا بتوانیم در زمان کاهش منابع آبی شهرستان مورد استفاده قرار دهیم.

وی از مردم شهرستان به ویژه روستاها خواست که از کاشت سبزی و صیفی جات خانگی و ساخت و ساز با آب شرب خودداری کنند و تأکید کرد: در سطح شهر از آب شرب برای آبیاری فضای سبز استفاده نمی شود.

فرماندار شهرستان کبودراهنگ در پایان بیان کرد: سه انتخابات مهم پیشرو داریم که در روز انتخابات داشتن آب و برق در شعب اخذ رأی در اولویت است و همه مردم، ادارات، ارگان ها و کارخانجات باید الگوی مصرف را در برنامه خود قرار دهند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها