همتی: کاسبان تحریم در سال گذشته، ۱۶ میلیارد دلار سود کردند؛ اینها نمی خواهند تحریم‌ها رفع شود/ چرا می گویند تحریم تأثیر نداشته، درآمد ارزی سال گذشته ۵ میلیارد دلار بود

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: برخی در مناظرات طوری صحبت می کنند که انگار تازه الان وارد فرودگاه امام خمینی (ره) شده اند و از خارج از کشور آمدند و در ۴۰ سال گذشته هیچ نقشی در کشور نداشته‌اند.

همتی: کاسبان تحریم در سال گذشته، ۱۶ میلیارد دلار سود کردند؛ اینها نمی خواهند تحریم‌ها رفع شود/ چرا می گویند تحریم تأثیر نداشته، درآمد ارزی سال گذشته ۵ میلیارد دلار بود

عبدالناصر همتی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما پاسخگوی پرسش‌ها بود. محور صحبت‌های او به شرح ذیل است:

- ما چاره ای نداریم و باید رشد اقتصادی سالانه را به بالای ۵ درصد برسانیم و بدون این رشد امکان خروج از وضعیت اقتصادی فعلی را نداریم.

- مشکل کشورمان این است که ۱۶ سال است رشد اقتصادی سالانه ما زیر ۲ درصد بوده است و این برای کشور بزرگی مانند ایران قابل پذیرش نیست.

- دولت عامل اصلی جهت ایجاد بستر لازم برای تولید و رشد از طریق بودجه های عمرانی و فضای کسب و کار است.

- دولت خودش را در سرمایه گذاری های تولیدی درگیر کرده است. دولت فقط باید سرمایه گذاری در زیر ساخت ها کند.

- فضای کسب و کار ما جزو ۲۰ درصد بدترین ها است و قابل قبول برای کشورمان نیست. جوانی که می خواهد فعالیت اقتصادی ایجاد کند باید از هفت خان رستم عبور کند.

- بجای مجوز باید گواهینامه صادر کرد. ما باید بر صنایع کاربر تاکید کنیم. بخش های مهمی از کشور نگاه اقتصادی ندارد. همه اقتصاد ما در مراکز و شهرهای بزرگ متمرکز شده است.

- باید رشد را در کل کشور توزیع کنیم. وظیفه سیاست پولی، ثبات اقتصادی است. سیاست پولی باید ثبات اقتصادی را با ابزارهایی که دارد فراهم کند که تولید با صرفه باشد، بخصوص سرمایه گذاری در میان مدت و بلندمدت. یعنی اقتصاد را پیش بینی پذیر کند.

- چون اقتصاد پیش بینی پذیر نیست عملا به سمت سفته بازی می رود. برنامه ای که دارم رشد اقتصادی باید از سال اول حداقل روی ۵ درصد باشد.

- خود دولت ۷۰ درصد بودجه امسال را بالا برد. ۳۰ درصد هم مجلس بالا برد یعنی بودجه ۱۰۰درصد بالا رفته است. یک بودجه وحشتناکی درست شده که برای دولت جهت سرمایه گذاری چیزی در نمی آید.

- بودجه امسال تورمی است. اگر نتوانیم تحریم ها را حل کنیم رشد اقتصادی ما محدود خواهد شد. دو دهه است بخاطر تحریم ها رشد اقتصادی ما آسیب دیده است. قدرت رقابتی ما کاهش پیدا کرده است.

- با دور بسته نمی شود پیشرفت اقتصادی ایجاد کرد. ما در کشورمان تعارض منافع داریم و شفافیت هم وجود ندارد. رانت خوار در کشور زیاد است و اجازه نمی دهند تولید راه بیفتد.

- مردم اعتماد شان را از دست داده اند. یک مجموعه ای چمبره زده اند به اقتصاد کشور و اجازه نمی دهند تولید در کشور شکل بگیرد.

- میانگین جهانی دریافت مالیات؛ درآمد مالیاتی نسبت به GDP نزدیک ۱۶ درصد است اما در کشور ما نصف این است. یعنی ۵۰ درصد اقتصاد ما غیر رسمی است.

- دو الی سه هزار نفر زیر ۱۸ سال ظرف یک هفته چهار هزار میلیارد تراکنش دارند. یک عده هستند که اجازه نمی دهند تحریم رفع شود که کاسبان تحریم هستند. ما در سال ۲۰درصد هزینه تحریم می دهیم. در سال گذشته فقط ، ۸۰ میلیارد حجم تجارت خارجی بوده ، اما ۱۶ میلیارد دلار هزینه مبادلاتی تحریم می شود این ۱۶ میلیارد دلار توی جیب چه کسانی می رود.

- باید تعارض منافع در کشور برچیده شود. افراد و گروه هایی ذینفع هستند و چمبره بر اقتصاد ما زده‌اند.

- از اقداماتی که برای مقابله با اینها انجام دادم به مقام معظم رهبری نامه زدم و ایشان هم حامی بودند و در پاسخ فرمودند همت خود را ادامه دهید که این وضع نابسامان پولی و بانکی و فعالیت های اقتصادی از بین برود.

- من یک قدرتی فراتر از بانک مرکزی می خواهم. ریل اقتصادی کشور دست دلالان و گروه های ذی نفع از تحریم افتاده که از تحریم و مالیات ندادن نفع میبرند.

- دولت فقط متمرکز بر کالاهای عمومی باشد و بقیه را به بخش خصوصی بدهد. مردم به این نتیجه رسیدند که همه چیز دست خودشان است و یک گروهی می‌خورند و می‌برند. درست می‌گویند. چندین بار مقام معظم رهبری فرمودند ساختار بودجه را اصلاح کنید، هدف ایشان (رفع) همین چیزها است.

- اگر لوایح شفافیت و تعارض منافع را مجلس تصویب نکند من خودم در دولت اجرا می کنم.

- تاکید جدی من این است که مدارس دولتی کیفیت خوبی داشته باشد.

- مشکل اساسی تورم، کسری بودجه دولت است و این کسری ناشی از سیاسی نگاه کردن به بودجه است.

- یکی از دلایل تورم، رابطه دولت با بانک مرکزی است. دولت هر چه دلش می‌خواد هزینه ایجاد می کند و نهایتا از بانک مرکزی دریافت می‌کند.

- ۱۵۰ کشور در دنیا مشکل تورم را حل کرده اند. مبارزه با گرانی اصلا معنا ندارد. وقتی پول زیاد از سوی بانک مرکزی چاپ شود تورم ایجاد می شود. بانک مرکزی دوست ندارد پول چاپ کند دولت است که دوست دارد پول چاپ کند.

- سال گذشته از طریق برداشت از صندوق توسعه ملی، برداشت کردند که نشان‌دهنده کسری بودجه است. برنامه این است که نقدینگی را کنترل کنیم، بانک مرکزی می تواند نقدینگی را کنترل کند.

- میانگین چند سال گذشته ۴۵ میلیارد درآمد ارزی بانک مرکزی بوده است. پارسال ۵ میلیارد دلار کلا وصولی بانک مرکزی بود. در مقاطعی صادرات نفت ما به ۱۰۰ یا ۲۰۰ هزار بشکه نفت رسید.

- در دو سال گذشته ۷۵ میلیارد دلار صادرات نفتمان کاهش داشتیم. این رقم را ضربدر ۲۰ هزار تومان کنید ۱۵۰۰ هزار میلیارد دولت کم آورد. معلوم است این رقم کسری برای دولت ایجاد می کند. چرا اصرار می کنند تحریم تاثیری بر اقتصاد نداشته است؟

- من بهترین اقتصاددان را رییس کل بانک مرکزی میکنم و دخالت هم در کارش نمی کنم. بانک قوامین چقدر به اقتصاد ما ضربه زد؟ چه کسانی پشت این بانک بودند؟ چندین ده هزار میلیارد ما ترازی و پایه پولی را بالا برد.

- من تعهد میکنم دست در جیب بانک مرکزی نخواهم کرد. چند شب پیش گرفتند چرا آقای همتی نمی آید نام ۱۱ بدهکار بانکی را اعلام کند؟ مگر وظیفه بانک مرکزی است؟ قوه قضائیه باید اعلام کند بعدا میگویند آبروی آدم ها را بردند.

- من اگر رییس جمهور شوم، در روزنامه ها و خبرگزاری ها اعلام خواهم کرد علیه همه کارگزاران دولتی و تمام مدیران هر خبری که نشانه فساد و رانت است اعلام کنند و به هیچ وجه علیه هیچ خبرنگار و رسانه ای شکایت نخواهم کرد.

- نقدینگی ما الان روند کاهشی پیدا کرده و به ۲۶ درصد رسیده است و این روند ادامه پیدا خواهد کرد. تحریم باید برداشته شود‌. حتما باید نقدینگی را کنترل کنیم. علت نقدینگی، برداشت دولت از صندوق توسعه ملی بود.

- خیلی ها فکر می‌کردند ایران ونزوئلایی خواهد شد که الحمدالله نشد. یارانه ها که حدود ۱۰ سال پیش پرداخت شد تاثیر خیلی خوبی در اصلاح ضریب جینی داشت. ضریب جینی نشان دهنده توزیع درآمد در بین مردم است.

- یارانه در بخشی از مردم تاثیر ندارد اما برای دهک اول خیلی تاثیر گذار است. ما به عنوان مسولین باید خجالت بکشیم که به بخش ضعیف کم یارانه می‌دهیم.

- برخی در مناظرات طوری صحبت می کنند که انگار تازه الان وارد فرودگاه امام خمینی (ره) شده اند و از خارج از کشور آمدند و در ۴۰ سال گذشته هیچ نقشی در کشور نداشته‌اند.

- من نمی خواهم از دولت دفاع کنم و دولت هم اشکالات خاص خودش را داشته است. بعضی عزیزان نان شب ندارند و گرسنه به بستر می‌روند. سوبسید های پنهان را باید شناسایی کنیم.

منبع: انتخاب

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 80
  • احمد
    0

    همتی جان تا زمانی که مثل دکتر ظریف حقایق را افشا کنی، شانس پیروزی خواهی داشت ... دمت گرم. افشا کن ...

    نظرات شما -
    • پدرام
      0

      ملت نادون از یه سوراخ صدبار گزیده میشید

    • نیما
      0

      بعد از انتخابات ماهیت همتی افشا خواهد شد.

    • ایران
      0

      شما بهتره نظر ندي درود بر آقاي رئیسی

    • المیرا
      0

      ظریف کجا حقایق رو افشا کرد؟؟؟! '' البته راست هم میگی. بالاخره باید يه روزی گندکاری هاش رو افشا کنه

    • الینا
      0

      دقیقا همینطور است آقای پدرام این ملت دوباره فریب می خورند و از روی نادانی و جهالت به آدم ناشایست و نالایقی همچون همتی رای می دهند!!! فریب دوباره فریب نخورید!!!

    • ناشناس
      0

      چه حقاااایقی ی ی ی افشا کرد این همتی؟!!! نکنه تو فضا زندگی میکنی؟!

    • ....... مد
      0

      به الینا. نترس بابا همتی رای نمی اره. جوش نزن

    • mohammad
      0

      الله اکبر مثل اینکه شماها میخواید این وضعیت ادامه پیدا کنه ، باز با وعده مذاکره میان امثال شماها رو گول میزنن بعد وقتی که دوباره گند زدن به اقتصاد مملکت میان تقصیرها رو گردن رهبر و نظام میندازن . شما چندبار میخواید از یه سوراخ گزیده شید؟

  • دانیال
    0

    اینکه ترامپ اومد بیرون از برجام مقصر کاسبه تحریمه؟ اخه چرا چرت و پرت حرف میزنی

    نظرات شما -
    • مصطفی
      0

      بیرون اومدنش را هم با مذاکره میشد حل کرد ولی کاسبان سریع جشن گرفتن

    • ناشناس
      0

      نه که قبل ترامپ و تحریم هاش وضعمون عالی بود!!!

    • ...
      0

      منظور اینه که وقتی ترامپ از برجام خارج شد و تحریم ها شدید شد باندهایی تو کشور از این موقعیت سو استفاده اقتصادی کردند

    • دانیال
      0

      جمع کنید باوو شما ترامپ رو هم کاسب تحریم میدونید خخخخخ استدلال پفکی

    • خوارو بار فروش
      0

      دانیال جان، افراط در خوردن ساندیس، باعث تباهی عقل است!!!!!

  • محمد
    0

    بسمه تعالی با سلام و درود من به خدا پناه می برم؟؟؟؟!!! معاون اول محترم که اکنون با توجه به رد صلاحیتش همچنان سکان این حوزه مدیریت مهم بعد از رئیس جمور را بر عهه دارد و هنوز در مسند قدرت است، این جمله را در حالی بیان می کند که از ظلم ها و بی عدالتی های یکی از معاونینش بی خیر است، یا اگر هم خبر دارد شاید به دلایلی از جمله برای اینکه جایگاه عمو اسحاق بودنش را از دست ندهد و یا ارتباطش با شیخ اصلاحات قزوین خدشه دار نگردد و...همچنان سکوت اختیارکرده است. در جهت تشریح این مقوله لازم است معاون هماهنگی و نظارت فرهنگی، اجتماعی و همکاری های منطقه ای معاون اول که ساختار معاونتش از اشتقاق و ایجاد ساختاری جدید آنهم صرفا برای پست دادن به ایشان شکل گرفته، سخن به میان آوریم و از این طریق به زوایای پنهان و آشکار واگذاری این پست به شخص مورد نظر در لوای سهم خواهی های انتخاباتی و یا بهتر بگویم روابط ها و موضوعیت آقا زاده بودن(فریاد و مطالبه امروز ملت) پی ببریم..مهدی علیخانی معاون هماهنگی و نظارت فرهنگی، اجتماعی و هممکاری های منطقه ای معاون اول کیست ؟ چگونه از دانشگاه آزاد اسلامی وارد نهاد ریاست جمهوری شد؟ این شخص با مدرک کارشناسی ارشد( مستخدم دانشگاه آزاد اسلامی) چگونه در یک پرسه غیر اداری و در تعارض با قوانین و مقررات سازمان اداری و استخدامی به این نهاد مامور شد و همزمان در پست رئیس امور فرهنگی و اجتماع معاونت هماهنگی و نظارت معاون اول به اخذ دکترای علوم سیاسی مفتخر گردید؟ و سپس در یک مدت زمان معنی دار و تامل برانگیز تا حد معاون وزیر و بالاتر از استاندار بدون داشتن رزومه مدیریتی – اجرایی ارتقاء شغلی یافت؟ ارتباط و نقش این شخص در موضوعات سیاسی و مهمتر مسائل اقتصادی در بعد شخصی و جمعی چیست؟ سکوت دستگاه های نظارتی برای چه بوده است ؟ چرا رشد سیاسی و اقتصادی این فرد با این جایگاه پایش نگردیده است؟ در اقتصاد ورزش نقش پنهان و آشکار این شخص (داماد سید رضا افتخاری مدیر باشگاه استقلال) چگونه ارزیابی می شود؟ خودی و غیر خودی کردن نیروهای معاونت تحت مدیریتش و تغیرات و جابجایی معنی دار و تامل برانگیز نیروهای فرهیخته و قدیمی شاغل در این معاونت و بنوعی جیدمان نیروهای خودی در پست های مدیریتی با چه هدفی است؟ و....

  • احمد
    0

    همتی جان، جان جان ، بازهم رفع تحریم ، مگر فقط شما می خواهید تحریم بر طرف شود و شما هم بهتر می دانی رفع تحریم راه حلهای مختلف دارد پس عزیزم مطمئنا این کار شما نیست حداقل ، پس الکی حرفهای بزرگ بزرگ نزن. ( می گویند عروسی رفته بود خانه بخت به محض ورود رفت بالای طاقچه و شروع کرد به گفتن کلماتی مانند آسمان ، کره ماه، سیاره و ... گفتند چی شده نیامده چرا اینطوری رفتار می کنی . گفت مادرم گفته رفتی خانه بخت بالا بالاها بشین و حرفهای بزرگ بزرگ بزن ).

  • حمیدپاپی
    0

    با سلام چرا فرافکنی و دروغ می گویی. اگر راست می گویی نام کاسبان تحریم را اعلام کن.

  • ناشناس
    0

    همان هایی که افراد زیر۱۸سال تراکنش بالا دارند چرا قبل تو همین رسانه ملی می آمدی چیزی نمی گفتی خوب این وظیفه تو ریس بانک مرکزی است داد بزنید و بگویید پول شویی

    نظرات شما -
    • گربه نره
      0

      شما تو اداره ميتوني سر رييست داد بزني بگي پولشويي؟ مشكل اينجاست كه اين رانتخواران انقدر بزرگند كه رييس بانك مركزي اگر هم بخواد نميتونه ثابت كنه.اينجاست كه فرق كشورهاي مترقي و در حال توسعه معلوم ميشه=اقتدار و استقلال نهاد قضايي. تو فرانسه شخص اول مملكت و نماد ميهن پرستي براحتي توسط دستگاه قضايي بخاطر رشوه ناچيز بازداشت ميشه. ايا قوه قضا در كشور ما مستقله؟ خودش الان يه حزب سياسيه. در حال حاضر ما دو دولت، دو وزارت اطلاعات، دو ارتش ، دو مجلس و... داريم كه هريك بكار خود مشغولند و براحتي با تهمت به همديگه خودشونو از بوجود امدن وضع كنوني بري ميدونند

  • رفراندوم
    0

    خدا رو شکر ،،یک نفر باسواد اقتصادی ،کاندید شد ،،کسی که درد و شرایط و حقیقت را می فهمن و توضیح میدهد،،،فقط اگر بتواند از دست برادران قاچاقچی در برود!!!

  • غریبه
    0

    خدایا این رانت خواران کیا هستند که هیچ کس نامی از اونا نمیبره ؟؟ آخه مرد مومن اسم کثیف شون هم بگو از کدوم نهاد آشغال یا خانواده بی اصل و نثب هستند

  • دیر شده
    0

    ملت نیز اینها را خوب میفهمند ولی بهتر بود شما قبل از این بعنوان رییس دستگاه مالی کشور افشاگری میکردی

  • م ف
    0

    همتی همچنان با قدرت و اطمینان در حرکت به سوی پیروزی پیش میرود

  • رمضانی
    0

    کاسبان تحریم همانهایی هستند که حیات سیاسیشان در بحران وتنش و وجود ی دشمن همیشگی است وآنانکه در انتخابات شرکت نمی کنند به قول دکترهمتی در زمین همفکران ترامپ ضد ایرانی و کاسبان تحریم هستند بیایید با لگد زدن به چرندیات شبکه های معاند مانند بی بی سی و دیگر شبکه های وابسته به سعودی علیرغم همه دلخوریها با رای به دولت تعامل دکتر همتی دست کاسبان تحریم را ازثروتهای ملی قطع کنیم

  • جانثاری
    0

    بنظرمیرسد با علم به اقتصاد ونظام مالی وپولی وسیاستهای اقتصادی پذیرفته شده درکشورهای جهان صحبت میکند برخلاف کسانیکه فقط دین ودین باوری را ملاک وتبلیغ میکنندولی آقای همتی - ایران با آن مجموعه عریض وطویلی که ما سراغ داریم ودرراس هرم قرار دارند بشما اجازه اعمال این سیاستها را نخواهند داد.چوب لای چرخت میگذارند تا موفق نشوی البته کاملا معلومه چه کسانی چوب لای چرخد میگذارند . درست همانهایی که سختی بمردم دادند وادعا کردند ما درکنار مردم هستیم غافل از اینکه این افراد دشمن ترین افراد درجامعه علیه مردم بودند

  • حسين
    0

    ما اقتصاددان مي خواهيم نه وعده تو خالي

  • حسین محمدی
    0

    اقای همتی دختر اقای هاشمی که بارها گفتند که اصلاح طلبان وشماها از خداتون بود تحریم زیاد بشه یعنی چراغ سبز دادین به امریکا پس در اصل کاسبان تحریم خودشما هستین

  • هادی
    0

    چه کسی توزیع کرد؟ یا توزیع کردی پس چرا ؟ یا توزیع نکردی, پس چرا استعفا ندادی؟

  • یوناس
    0

    اتفاقا اطرافیان شما در دولت روحانی به طرف مقابل میز مذاکره گرا میدهد تا انتخابات تحریم ها را برندارید اتفاقا اطرافیان شما در دولت روحانی گرا میدهند که کالاهای اساسی مردم که گروگان گرفته شده انبار و دپو شود ودر وقت انتخابات آزاد شود الان دم اتنخابات دولت روحانی داره کالاهای اساسی مردم و سفره معاش مردم رو داره از بنادر تخلیه میکنه دنبال کامیون میگرده تا اینها رو دم انتخابات به مردم برسونه تا 4 تا رای جمع کنه اتفاقا کاسبان تحریم شماها هستید مطالبات کشاورزان - پیمانکاران و بازنشستگان رو گرو نگه داشتید ولی الان بخاطر اتنخابات دارید ولخرجی میکنید و میگید تا آخر هقته همه طلب کشاورزان بزنشستگان و غیره داریم میدیم چرا این کارها رو 6 ماه قبل نمیکردید ریا کاری ذات دولت غربگرا و لیبرال روحانی و اصلاحطلبان هست

  • برديا
    0

    اگر يک انسان , اگر يک مرد درست و متعهد به کشور و مردم وجود داشته باشد شماييد اقاي همتي

  • پناهی
    0

    خب البته رکورد دارترین تورم و بدبختی ها که برای همین دولته. بعدش مگه قرار نبودبا مذاکرات و برجام تحریم ها رو برداره که کاسبان تحریم سود نکنن؟؟ البته پولی که از رانت ارز 4200 به جیب دلالا رفت به نظرم بیشتر از این سود 16 میلیاردیه

  • وحید
    0

    کاسب تحریم خود تو و رییست هستید،شما که اجازه نمیدید تحریمها لغو شوند،پناه میبریم به خدا ازدست افساد طلبان لیبرال

    نظرات شما -
    • حافظه
      0

      شما داری برعکس میگی اتفاقا این دولت بود که مذاکره کرد و برجام را امضا کرد تا در عوض آن تحریم ها برداشته بشه بتونیم نفت بفروشیم و گشایش اقتصادی بشه که البته ترامپ نامرد زد زیرش و برجام را پاره کرد و از آن خارج شد و تحریم ها را برگرداند و به اون اضافه هم کرد.و کشور و مردم ایران را تحت شدیدترین تحریم ها و با جنگ اقتصادی مواجه کرد. حالا هم که بایدن اومده و حرف از بازگشت به برجام وبرداشتن تحریمها میزنه دولت فعلی داره مذاکره میکنه که درصورت توافق تحریم ها برداشته بشه. این چیزیه که اتفاق افتاده و داره می افته. حالا دولت روحانی چقدر در اقتصاد و معیشت مردم موفق بوده یا نه بحث دیگری است که البته نقدهای جدی بر آن وارد است

    • خوارو بار فروش
      0

      افراط در خوردن ساندیس، باعث تباهی عقل است!!!!!!

    • در جواب خواروبار فروش
      0

      ساندیس خور باشی ولی باشرف بهتره تا اینکه کاسه لیس و پاچه خوار باشی و بی شرف

  • محمود
    0

    همیشه حقیقت تلخ است یه عده ۴۲سال است مشغول غارت وچپاول ایران وملت هستند وبه هیچ کس هم جواب نمیدن کسی هم جرات ندارد ازشون سوال کند. بعد میخوان مردم برند رای بدند خجالت داره شرم کنید عده ای شب گرسنه می خوابند پس انسانیت کجاست .

  • شروین
    0

    آره همتی لابد اون من بودم که رئیس کل بانک مرکزی بودم و اونجا رو به اختیار خودم به گند کشیدم و حالا می خوام کل کشور رو با رئیس جمهور شدنم به گند بکشم و نابود کنم

  • ناشناس
    0

    کاسبان تحریم حضرات دولتی هستند. تمااااام

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      کاسبان تحریم سپاه هست نه دولت بفهم.

    • امپراطوری پارس
      0

      در پاسخ توهین به سپاه : اگر همین سپاه نبود الان ناموست ۱۰ قلو از داعشی ها زاییده بود بی‌غیرت نادان

    • محمد
      0

      در جواب امپراطور پارس.لعنت به تو که اسمت گذاشتی امپراطور پارس بعد سنگ عرب به سینه میزنی همین حالا با خانواده سری به مشهد بزن عرب پرست و ببین و به خودت ببال.

  • نمازي
    0

    سلام / كشور قبل از تحريم تلكه ناني بود كم و بيش بعد از تحريم فقر بود فقر همه چيز رفت. پس مشخص شد مشكل بدبختي ملت كجاست تحريم ترامپ ويرانگر بود و فقط در 18 ما با 80درصد تحريم فلج شد مرگ ريال زده شد 75درصد سياست خارجي و ديپلماسي جنگ و نفرت كه رفع شود 85درصد مشكلات كم كم تا 5 سال حل مي شود 25 درصد هم بلده كار باشيم مي شيم امارات و عربستان قطر ولي متاسفانه ملت ايران بدون گناه دارند چوب 6هزار تندرو كه عشق كره شمالي يا كشور رماني اول انقلاب و روسيه كمونيست بي خدا و نوكرچين شدن اين شش هزار نفر لقمه 85ميليون دزديدن بايد دستشان از خون و جان و مال و ناموس ملت قطع شود و انتخابات و حداكثري شركت مي تواند مشتي محكم دهن كاسبان تحريم كه همين شش هزار نفر هستند زد . حال ملت دانا بياد پاي صندوق براي يه بار ديگه وقت بدهند شايد كشور را بتوانند اداره كنند و اگر شد بهتر و اگر نشد يك اصلاحات اصولي بايد در انقلاب اسلامي بشود قسمت جمهوري 10 برابر قدرتمند و پايان كار دخالت در خارج از مرزهاي ايران ما اكه زرنگيم بيائيم كشور خودمونو اباد كنيم نه سوريه ووو يمن ووو . چراغي كه به خانه رواست به مسجد خانه خدا حرام است چه برسه لبنان غزه و يمن سوريه و نيابتي ها

  • کاربر ناشناس
    0

    چه دانیدوپرسیدسوالتان خطاست

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      لعنت به تو که اسمت گذاشتی امپراطور پارس بعد سنگ عرب به سینه میزنی همین الان هم سری با خانواده به مشهد بزن عرب پرست.

  • احمد
    0

    بزرگترین کاسب تحریم همتی ویاران که در قضیه ارز کلی سود کردند

  • صالحی
    0

    سلام جناب همتی چطور درآمد ارزی ۵ میلیارد و سود کاسبان تحریم ۱۶ میلیارد بوده آخه اون یازده میلیارد اضافه کجاست

    نظرات شما -
    • زرگانی
      0

      خوب عقل که نباشه همینه بله دولت ارز ارزان داده بود اما زالو صفتان آن را شش برابر فروختن دولت روحانی نمی خواست واردات با ارزش بالا وارد شود تا به مردم فشار نیاد اما افسوس که مشتی اوباش دجال بی دین با معیشت مردم بازی کردن و رییس قوه قضاییه باید جوابگوی باشد لعنت خدا بر خوارج و متحجرین کاسه لیس مفلس مفلوک اقلیت تندرو نافهم

  • حمید
    0

    این که مردان میدان از این تحریمها بهره میبرند وملت را به خاک سیاه نشاندند حرفی نیست ولی خود شما هم کم به این کشورو ملت خیانت نکردی ......دلار 24000تومن را تو باید خجالت بکشی

    نظرات شما -
    • وحید
      0

      مردان میدان نبودند ناموست رو داعشیها به تاراج برده بودند

    • حمید
      0

      آقا وحید آدم بی غیرت ازناموسش یکی دیگه دفاع میکنه حالا بشین ببین از کدوم دسته ای

    • کاربر ناشناس
      0

      جمعش کن ایا همه کشورها مردان میدان دارند فقط ایران ناموس داره کشورای دیگر ندارند اقا وحید

  • مردم
    0

    آقا این کاسبان تحریم کیا هستن که هیچکس جرأت نداره اسمشونو به زبون بیاره، نترسید بگید مردم از مدیر شجاع حمایت می کنند همانطور که از احمدی نژاد عزیز کردند و الآن محبوبیت 80 درصدی دارد# شجاعت+حمایت مردم=پیروزی

  • کار بر
    0

    مگه دوره احمدی نژاد سکه از ۳۰۰ هزار تومن تا به ۳ میلیون تومن نرسید مگه حاجی بهمنی تو عرض دو سه ماه ۶۰ تا بخش نامه صادر نکرد مگه ارز ۱۵۰۰ تومنی تا ۴۵۰۰ نرسید وارز وسکه پخش نکردن اگه ریسی عدالت اجرا کنه باید بهمنی رو هم مثل سیف بگیره اصلا سیف کافر لا اقل یه جوالدوز به اینور میزنه یه سوزن ب اون طرف هم میزد چطور پرونده خیلی از مفسدین و میفرسته پهلوی صلواتی تا مفسد فی الارض شن ولی پرونده حسن رعیت یا بقولی ارباب رو میفرستن کیفری این مسایل ادمو به شک میندازه که فقط دولت روحانی مشکل ارز و سکه داشت ودولت امدی این مشکل و نداشت

  • ایرانی
    0

    شما به عنوان رئیس بانک مرکزی پست داشتید چرا تا به حال این مطالب قشنگ را نمی گفتید حالا شدید کاسه داغتر از آش .چند سال شده مردم با این وضعیت ننگین اقتصادی روبرو هستند . شما مگر احساس مسئولیت نکردین ؟ حالا شدین کاندید همین مردم با شکم خالی . شما دیگر جایگاهی ندارید بگذارید مردم با مرغ کیلویی 30 هزار تومان رنج ببرند . بگذارید مردم زیر بار وضعیت اقتصادی که حاصل زحمات شماست کمر خم کنند . این است عملکرد شما . لطفا شما از اقتصاد حرف نزنید که واقعا این کشور را گلستان کردید .در کوزه همان طراود که در او هست . چه برای گفتن دارید د!!!!!!!!!

  • کاربر ناشناس
    0

    سودش درجیب خودت ویاران ته جلوسیلتان آب بندی نکن لطفا

  • ایرانی
    0

    کاسبان تحریم هم مثل کرونا نا مرئی هستن شما که عرضه ندارید اسم از این گروه ببریدیا با ایشان همدست هستید یا دروغ گوئید انسان باید شرم داشته باشه شما ها بودید می گفتید احمدی نژاد خزانه را خالی کرده شما خزانه را ویران کردین

    نظرات شما -
    • زرگانی
      0

      احمدی نژاد خائن مملکت تمام پول ملت را صرف خانه سازی در ونزوئلا و بولیوی کرد باید دادگاهی بشه

  • محمد
    0

    انچه امروز کشور با ان مواجه شده و بعضا هم بعضی از اقایان هم تلویحا به ان اشاراتی دارند وجود کارها برنامه های موازی دولت های در سایه است که در این سالها بر حسب مقتضیات زمان بوجود امده و مانند یک دولت با وزرای تعیین شده کار خود را پیش می برد با یک چنین وضعی و با یک چنین نگاهی سخت خواهد بود تا بتوان برمشکلات فائق امد و نشان و نمونه بارز ان در دیدگاه کاندیداها که در مناظره ها صحبت می کنند مشخص است هیچ کدامشان برای اداره کشور و عبور از این بحرانی که کشور دجار ان شده برنامه مدونی ندارند و همه موردی دیدگاهشان را بیان می کنند من در فلان جا اینکار را کردم کشور داری فراتر از بیان یک مورد کار است باید به مشکلات و را حل ان دیدگاه کلان برای جامعه داشته باشیم در ثانی اقتصاد کشور هم اکنون با تحریهای همه جانبه در کلیه بخشها سطحی نگر شده واقعا جای دارد از اقتصاد دانان و ......در این زمینه ها استفاده شود جای دارد اعتماد به گفس را به کارشناسانمان بدهیم تا حرف بزنند و دیدگاهایشان را ارایه دهند دیگر شرائط سیاسی دنیا با دیروز تفاوتهای زیادی پیدا کرده بطور مثال نفت که تا دیروز یک کالای استراتژیک بحساب می امد امروز دیگر ان شرائط را ندارد یکی دیگر از چالشهای ما کمبود اب در کشور است اگر فکر اساسی برای این قضیه نکنیم تبعات اجتماعی و...را بدنبال خواهد داشت اکنون نیمی از مشاغل ما در بخش کشاورزی سنتی قرار دارد که بیشترین اب را مصرف می نماید و...در پایان اگر صاحب نظران یک برنامه بلند مدت بیست ساله با تلرانس قابل قبول برای کشور ارایه ندهند هر کسی هم بیاید فقط موردی به مسائل خواهد پرداخت ایجاد اندیشکده های اقتصادی در کشور لازمه این کار است

  • جوجی
    0

    شما راست می گوئید اما بر پدر دروغگو لعنت

  • علی
    0

    همتی بیخودی دست و پا نزن تا بیشتر آبروت نرفته بکش کنار میدونیم طرفدار روحانی هستی و روحانی تو رو فرستاده مردم را بیشتر بدبخت کنی

    نظرات شما -
    • رحیم آب منگل
      0

      برو جوجه فوکولی برو بسوز منحوس ساندیس خور احمدی نژاد با یاراش تو باش با ساندیس خوراش

  • محمود
    0

    یه گروه فاسد وجنایتکار ودزد تو ایران هستند که سالهای زیاد همه سران ومقامات از بردن نامهای انها پرهیز میکنند.ببینید هر ۴سال چند بار از این گروه نامبردن ولی هیچ کس جرات ندارد فاش کند. مردم باید چکار کنند باید رای بدن به کسانی که جرات حتی حرف ندارند

  • محمدهادی
    0

    آقا همتی ۱۶ میلیون کمک من کن ازدواج کنم شماره عابرم (۵۸۹۲۱۰۱۰۶۰۸۹۶۴۴۲) محمدهادی قربانی

  • ناشناس
    0

    همتی تو نه اصلاح طلبی نه اصول گرا ونه پیدار غیره پایدار تو از حزب اشرافی کارگزارن هستی غیر از کار گزاران هیچ کسی به تو رای نمی دهند فیلم بازی نکن

  • زخم خوردگان جهرم
    0

    وقت شما تمام شده ، امیدوارم افرادی مثل جهرمی ها که هنوز در قدرت هستند درس عبرت گرفته و جبران گذشته نمایند

  • امپراطوری پارس
    0

    چطوری جون دل ، حسن کلید این خادم سرتاپا صداقت ودرستکاری خوب هستند انشاا... ؟ ، قصه نخور اینقدر خدمات حسن زیاد بوده که ما دوباره میایم به تو رائ بدیم برای دولت سوم روحانی

    نظرات شما -
    • گروگان ساندیس خور
      0

      نه پ ن به ساندیس رسونت احمدی نژاد رای بده دلبندم زاررررررررررت

  • شیعه=اسلام آریایی
    0

    تا جایی که ما میدونیم مهدی جهانگیری ، حسین فریدون ، شبنم نعمت زاده ، داماد و دختر وزیر کاسب تحریم اند این حسن کلید و شاگردش همتی دقیقا منظورشان کدومه؟

    نظرات شما -
    • زرگانی
      0

      منظورش احمدی نژاد دزد و شریک چپاولگران کمونیسم است

  • ح ن
    0

    بنده احمدی نژادی هستم ورای نخواهم داد ولی خداروشاهدمیگیرم چندروزقبل تویکی ازروستاهابودم جوانان روستایی جلسه دورهمی سیاسی گرفته بودن اکثرشون هم طرفدار احمدی نژادبودن نکته تعجب آور ونظر انها این بودکه چون هیچ کدام ازاین کاندیدها نمیتونن وضعییت موجودراتغییربدهندوحتی ممکنه اوضاع اقتصادی ازاین بدترنیزبشه بهتره به همتی رای بدیم لااقل میتونیم به دولتش انتقادکنیم وچهارتافحش بدیم بلکه عقده ای نشیم ولی اگر تندروهابیان باید تحمل کنیم وخفه خون بگیریم

    نظرات شما -
    • reza
      0

      دقیقا حرف درست زدی . حزب حاکم از خداشه مردم شرکت نکنند چون فقط از این راه میتونن وارد جریان بشن . تمام تبلیغات که شرکت نکنید هم منشا و مبدشون خودشون هستند . الان مجلس دستشون هست اگر دولت هم دستشون بیفته ........ باید رای داد درسته هیچ اتفاقی نمیفته ولی خودمون انتخاب میکنیم که مکتب و نگرش علم الهدی برامون تصمیم بگیره یا دیدگاه ها و نظرهای متفاوت . مقصر سقوط اقتصاد فقط دولت نیست بلکه کسانی هستند که به پراید با افتخار نگاه می کنن و اونو لیاقت مردم میدونن .

  • ایران زمین
    0

    قطعا فساد، دزدی و اختلاس در کشور بیداد میکند .قاضی شرع و مدالعموم کجا بوده؟ چرا وظایفش را انجام نداده؟ چند نفر از مدیران و دم کلفت های مملکت را به دارمجازات آویخته؟ چه کسی مانع انجام وظایفش شده؟

  • روز
    0

    الان میگی ارز دولتی به کی دادی؟

  • خون
    0

    مردم عادی که نیستن دور بر خودتان را بگردین؟ ارز دولتی کجا رفت؟

  • علی
    0

    انتخابات انتصاباتی که برای مردم مستضعف فایده نداره رییس جمهور باید از انتخاب واقعی مردم باشد نه اونی که انتصاب شده از قبل باشه

  • یک دوست
    0

    خیلی جالبه که جناب همتی مثل روز روشن دروغ می گویند!!! جناب همتی مگر پست و مقام چقدر ارزش داره که برایش به راحتی دروغ بگویی؟؟؟!!! واقعا در محضر مردم خجالت نمی کشید. سال ۹۸ در جریان تصمیمات FATF و تصمیم مجمع تشخیص مصلحت نظام گفتی، رد یا تایید FATF تأثیری بر شرایط ارزی کشور ندارد!!! و حتی همراهان شما در مجلس قبل که در واقع مجلسی وکیل الدوله بود بارها و بارها بر عدم تأثیر FATF بر شرایط اقتصادی گفتند (از جمله خانم تاج الدینی و حتی مدیر کل مبارزه با پولشویی بانک مرکزی) اونوقت در جریان مناظره یکدفعه حرفتان عوض می شود!!!؟؟؟ چرا شما مدعیان مرعوب اصلاحاتچی اینقدر وقیحانه دروغ می گوئید.

  • یک دوست در پاسخ به reza
    0

    دوست عزیز، جناب احمدی نژاد اگر رد صلاحیت شده توصیه می کنم گفته های مشاورش درهمین خبرگزاری را ملاحظه بفرمائید. بنده هم به احمدی نژاد رای دادم، اما وقتی رفتار و عملکرد کسی مخالف منافع مملکت هست باید مسیر را از او جدا کرد!!! مملکت جای رمال بازی و جادوگری نیست توصیه می کنم حتما مسائل مطرح شده توسط جناب آقای قدری ابیانه سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک خصوصاً در ماجرای نمایشگاه آثار هنری ایران در مکزیک و ابتذال فرهنگی به اسم ایران رو ملاحظه بفرمائید. ..... اونوقت قضاوت کنید متأسفانه برخی از مردم ما گرفتار فراموشی واقعیت ها و تعمدی نگاه کردن به مسائل هستند. سئوال من این است که آقایون خودشان را متصل به امام زمان (عج) می داند. خب چه ارتباطی بین نماینده امام زمان عج و ابتذال فرهنگی چیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • کاربر ناشناس
    0

    جیب مردم راسه ساله زدی باسودسهام عدالت وبورس ودلارچهارهزارتومانی رسانده به چهل هزارتومان شمابرویددنبال همان رپ

  • کاربر ناشناس
    0

    همتی دروغ میگوید مانند بچه ها صحبت می کند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها