مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان:

عامل انسانی مهمترین علت اصلی تصادفات جاده‌ ای سیستان و بلوچستان است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اینکه عامل انسانی دلیل اصلی تصادفات رانندگی این استان در سال گذشته بوده اصلاح و توسعه فرهنگ رانندگی به طور ویژه در دستورکار این اداره‌کل قرار دارد.

عامل انسانی مهمترین علت اصلی تصادفات جاده‌ ای سیستان و بلوچستان است

ایوب کرد، در دومین نشست کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل سیستان و بلوچستان اظهارداشت: سرعت غیر مجاز در مسیرهای ارتباطی استان سبب شده در این مدت واژگونی بیشترین علل بروز سوانح رانندگی را تشکیل دهند که عمدتا این گونه تصادفات به دلیل شدت ضربات وارده منجر به فوت سرنشینان شد.

وی گفت: این اداره کل سال گذشته به منظور افزایش ایمنی عبور و مرور کاربران جاده‌ای علاوه بر اجرای ۸۶۸ کیلومتر روکش آسفالت اقدام به خط کشی یکهزار و ۸۵۰ کیلومتر از مسیرهای ارتباطی با استفاده از توان تیم‌های امانی، نصب ۵۰۶ کیلومتر شیار لرزاننده، اجرا و نصب چهار هزار تابلو و علائم ایمنی و تنقیه ۸۴۲ دستگاه پل کرده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان افزود: همچنین این اداره‌کل پارسال با ایمن سازی ۸۷۴ مدرسه حاشیه راه‌ها و نصب ۵۱ سامانه ثبت تخلفات، آموزش فرهنگیان، اجرا و پخش دو برنامه صدا و سیمای راهبران و همچنین نشر اخبار در فضای مجازی اقدامات ارزشمندی را در راستای نهادینه سازی فرهنگ ترافیک در استان انجام داد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها