روحانی: اگر به عراقچی اختیار بدهیم، همین امروز می‌رود و توافق را نهایی می‌کند/ من‌درآوردی علت درست نکنیم برای مشارکت کم مردم

رییس‌جمهور گفت: این ۴۸ درصد مشارکت مردم در انتخابات باید یک بار در تاریخ ما باشد و دفعات بعد باید جبران کنیم. اگر مشکلی داشتیم آن را پیدا کنیم من‌درآوردی علت درست نکنیم.

روحانی: اگر به عراقچی اختیار بدهیم، همین امروز می‌رود و توافق را نهایی می‌کند/ من‌درآوردی علت درست نکنیم برای مشارکت کم مردم

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با تبریک میلاد مبارک امام رضا (ع) گفت: اگر زندگی امام هشتم را مرور کنیم یک بخش از زندگی ایشان نشانگر فهم و درایت و جایگاه فرهنگی ویژه ملت بزرگ ایران است. اولا اینکه مامون امام هشتم (ع) را به ایران و مرو دعوت کرد و اصرار داشت که امام رضا (ع) حتما این سفر را انجام دهد به‌رغم اینکه امام رضا (ع) می‌دانستند مردم ایران به اهل بیت علاقه مند هستند و اگر ایشان به ایران بیاید موجب استحکام قدرتش می‌شود.

رییس جمهوری افزود: امام هشتم هدف دیگری داشت. اما اینکه ملت ایران در پایان قرن دوم هجری یعنی در آغاز قرون اولیه اسلام جایگاهی را در دنیا اسلام داشته که هم مسلمان بوده و اسلام را با جان دل قبول کرده است و هم به خاندان رسالت احترام می‌گذاشته است. هیچ کجای تاریخ نیست که امام رضا (ع) وارد شهری از ایران شده باشد که مورد استقبال قرار نگرفته باشد که نشانگر فهم و درک و فرهنگ بلند ملت عزیز ایران است.

روحانی خاطرنشان کرد: می‌بینید وقتی امام (ع) به نیشابور می‌رسد چه غوغایی به پا می‌شود و وقتی می‌خواهد به سمت توس و مرو حرکت کند چه جمعیتی و با چه مشایعت، تقاضا و اشتیاقی برای اینکه کلام امام را بنویسند، بهره بگیرند و استفاده ‌کنند در آنجا بود که اینها را شما در تاریخ شنیدید. اما من غیر از این نکته می‌خواهم این را هم درباره ایران بگویم که ایران از آغاز عاشق خاندان رسالت بوده و این مساله مهمی است. مساله دیگری که برای ما اهمیت دارد سیاستی بود که امام هشتم (ع) اتخاذ کرد.

وی گفت: امام هشتم (ع) نمی‌خواست به ایران بیاید، ایشان نمی‌خواستند از مدینه خارج شود، خروج ایشان از مدینه و حرکت به سمت مرو، با فشار خلیفه وقت بود که البته آن زمان هنوز خلافت به ظاهر در دست امین بود و حاکمیت بخش شرق را برعهده داشتند اما در دوران خلافت برای استحکام کار خودش و راه خودش این کار را انجام داد.

روحانی خاطرنشان کرد: امام (ع) به خاطر حفظ مصالح دنیای اسلام این کار را انجام داد. می‌دانید که در دوران هارون الرشید که دوران قبل از امین و مامون است خاندان رسالت چه سختی‌هایی کشیدند و آن زندان طولانی امام موسی بن جعفر (ع) را در تاریخ همه به خاطر دارند.

وی افزود: حالا شرایطی پیش آمده که امام (ع) می‌تواند حقانیت تشیع، بیان واقعی این مکتب، بیان اسلام و تشریح اسلام در برابر ادیان دیگر را در مناظره و مباحثه تبیین کند.

رییس جمهوری یادآور شد: اینکه شما الان می‌بینید الان امام هشتم (ع) مورد علاقه نه تنها شیعه و سنی بلکه مورد علاقه همه ادیان است به این دلیل این که امام هشتم با تمام ادیان بزرگ آن زمان به مباحثه نشست. البته مامون از آن مباحثات هدف دیگری داشت اما آنچه حاصل شد این بود که حقانیت دین مبین اسلام، تبیین قرآن، راه و مسیر پیامبر و ائمه علیهم السلام توسط امام هشتم تبیین شد.

روحانی بیان کرد: البته آن زمان مساله ولایت عهدی هم بود که به امام هشتم (ع) تحمیل شد و حضرت نمی‌خواست بپذیرد اما ایشان تحت فشار و به این شرط پذیرفت که فرمود دخالت در هیچ امری نداشته باشد.

رییس جمهوری گفت: می‌خواهم تاریخ سیاسی امام هشتم (ع) را نسل جوان بخواند و روی آن دقت کنند. اینکه می‌گوییم مسلمان و انقلابی هستیم یعنی مصالح دنیای اسلام را رعایت کردن و اگر جایی هم اگر لازم است با حاکم وقت حرف زدن و با حاکم وقت همسایه شدن. خانه امام هشتم را کنار خانه مامون قرار دادند. برای اینکه مساله دنیای اسلام حفظ شود حتی امام سمتی (ع) را که نمی‌خواهد، با شرایطی می‌پذیرد. این موارد نکاتی از تاریخ زندگی امام هشتم است.

رییس جمهوری تصریح کرد: انقلابی بودن یعنی اهداف مهم را از یاد نبردن. در بحث انتخابات هم همین است هدف‌های اصلی انقلاب، نظام و ایران نباید به خاطر انتخابات فدا شود. اهداف بلند باید سر جای خودش باقی بماند.

روحانی گفت: بسیار خوشحال هستیم که بعد از قرن‌ها از ورود امام هشتم (ع) به سرزمین ایران و امروز مدفن آن حضرت در خراسان است که همچنان ملجاء همه عاشقان و علاقه‌مندان خاندان رسالت، ایرانیان، شیعیان و مسلمانان است و در همه روزهای سخت آن مضجع شریف، ملجاء ما بوده است و تا پایان خواهد بود و افتخار ما این است که پیرو راه امامان عزیزمان و پیامبر اسلام (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) هستیم.

وی با اشاره به انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: اصل انتخابات بسیار مهم و به یک مفهوم از ارکان نظام است. اگر گفتیم جمهوریت رکن بزرگ نظام است، جمهوریت بدون انتخابات حاصل نخواهد شد امکان ندارد بگویید جمهوریت داریم ولی در آن انتخابات نیست.

روحانی اضافه کرد: جمهوریت یک پایه بسیار مهم در کنار اسلامیت است و تمام توان ما باید این باشد که این پایه‌ها را حفظ کنیم. این پایه‌ها متزلزل شود کل نظام ما متزلزل می‌شود. انقلاب ما و همه تلاش‌ها که شده، همه خون‌ها، زندان‌ها و مجاهدت‌ها برای این بود که اسلامیت و جمهوریت در ایران عزیز محفوظ بماند.

وی گفت: همه تلاش کنیم به اسلام لطمه نخورد نمی‌خواهد به اسلام خیلی خدمت کنیم به اسلام لطمه نزنیم هرچه بتوانیم خدمت کنیم چه بهتر. اسلام جایگاه بلند و عظیمی دارد خیلی نیاز به ما ندارد ولی ما به اسلام لطمه نزنیم. اسلام دارای سیاست و اخلاق و احکام روشن و عدالت و احترام به همه قومیت‌ها و جنسیت‌ها است. در اسلام همه چیز سرجای خود است ما بد عمل می‌کنیم بحث دیگری است. اگر اخلاق نباشد و دروغ گفتن آدم را منفور می‌کند. باید جامعه‌ای داشته باشیم اگر کسی دروغ گفت هیچ کس به او اعتنا نکند بگویند او دروغگو است.

روحانی تاکید کرد: اسلامیت به این نیست که شعار دهیم و حرف بزنیم، قرآن بخوانیم و بگوییم ما مسلمان هستیم. آنچه اسلامیت، اخلاق و رفتار اسلامی است. در اخلاق و رفتار اسلامی، راستگویی، صداقت، احترام به شخصیت به مردم، حسن ظن به مردم داشتن، آبروی مردم را پایمال نکردن مهم و اساسی است. اگر اینها صدمه ببیند از اسلامیت چیزی باقی نمی‌ماند. این که شعار دهیم اسلامیت نمی‌شود. اسلامیت به معنی واقعیت کلمه در این کشور در همه بخشها و ابعاد آن باید حاکم شود.

رییس جمهوری تاکید کرد: اما مساله جمهوریت کمی آسانتر از اسلامیت است. باید مردم را سهیم و شریک کرد. در جمهوریت اگر بتوانید ۵۰ درصد مردم را سهیم کنید این کار حداقلی است. اگر بتوانید ۷۰ درصد مردم را سهیم کنید به نقطه قابل قبولی رسیدید اما اگر توانستید ۹۰ درصد مردم را سهیم کنید به نقطه اوج رسیده‌اید.

به خاطر یک دستمال قیصریه را به آتش نکشیم

روحانی گفت: در انتخابات و در جمهوریت باید فضا را باز کنیم. باید مردم را در آغوش بگیریم. طرد مردم که هنر نیست. ۵۰ تا ۳۰ درصد جمعیت را که به تفکری علاقه دارند را حذف کنیم بگوییم اینها نباشد این چه هنر و خدمتی به کشور می‌کند؟ اگر ۳۰ درصد مردم را کنار زدیم آیا به کشور و امنیت ملی و انسجام ملی خدمت کردیم؟ این که مردم نگران و ناراحت و اندوهگین شوند این خاصیتی برای ما دارد؟ این که اشکال کار از کجا است بحث دیگری است.

رییس جمهوری، اصل انتخابات را بسیار مهم دانست و افزود: یکی از کارهای مهم دولت دوازدهم در هفته‌های پایانی‌اش برگزاری انتخابات کاملا امن و سالم و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بود. این کار مهمی بود که انجام گرفت. این که دهها هزار صندوق در سراسر کشور از صبح زود تا پاسی از شب که مردم آزادانه بتوانند پای صندوق بیایند و در زمان کوتاهی رای گیری انجام بگیرد و صبح اول وقت فردا بتواند بگوید منتخب مردم کیست، هنر و کار بزرگی است.

وی گفت: این که در صندوقی نیم ساعت کسی معطل شود به دلیل آن کل انتخابات را زیر سوال ببریم یعنی به خاطر یک دستمال بخواهیم قیصریه را به آتش بکشیم، عقل و انصاف کجا رفته است؟

روحانی افزود: وزارت کشور، فرمانداران، استانداران و بخشداران و وزارت خارجه برای صندوق‌ خارجی و همه وزیران، ‌وزارت ارتباطات و آب و برق و صدا و سیما تلاش کردند و کار بزرگی انجام دادند. همه چیز به خوبی، امن و سالم و یک انتخابات بزرگ در کشور برگزار شد که باید به آن افتخار کنیم.

نباید با صندوق رای قهر کنیم/ دفعات بعد باید جبران کنیم

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است که در زمان بمباران و موشک باران مردم پای صندوق آرا آمدند. امام مردم را دعوت کرد و انتخابات برگزار کردند. این یک تودهنی نسبت به آنهایی است که علیه جمهوری اسلامی ایران حرف می‌زنند و می‌گویند این حکومت مردمی و مردم‌سالار نیست و مردم هیچ کاره اند. این حرف غلطی است مردم پای صندوق آرا می‌آیند و صندوق تعیین کننده است. اینکه ما غصه می‌خوریم چرا ۴۸ شد و ۵۸ درصد نشد، یعنی مردم و صندوق مهم است اگر مهم نبود، ‌ غصه نمی‌خوردیم که ۴۸ درصد شد بنابراین معلوم است تاثیر دارد.

وی اضافه کرد: اینکه مقام معظم رهبری با آن بیان صریح مردم را دعوت می‌کند و اصرار می‌کند و مراجع تقلید، فرهیختگان و مسئولین همه از مردم خواهش می‌کنند پای صندوق آرا بیایید، این به معنای آن است که صندوق و رای مهم است. البته اگر در یک دوره حضور مردم مقدار کمی کمرنگ بوده باید بررسی کنیم و آن را حل کنیم و نباید ادامه پیدا کند.

رییس دولت تدبیر و امید اظهار کرد: این ۴۸ درصد باید یک بار در تاریخ ما باشد و دفعات بعد ما باید جبران کنیم. اگر مشکلی داشتیم باید آن را پیدا کنیم از نظر من روشن است که مشکل چه بوده است. به هر حال محققین، دانشگاه‌ها و جامعه شناسان سیاسیون فکر کنند و بگویند اگر این مشکل نبود، شرکت مردم به جای ۴۸ درصد می‌شد ۵۸ درصد و ۶۸ درصد.

روحانی ادامه داد: من‌درآوردی علت درست نکنیم که مردم زندگی شان سخت بود برای همین نیامدند رای بدهند. درد و رنج مردم سیستان و بلوچستان که سخت‌تر بود، در آنجا آمار بالاتر بود. در شهرهایی شرکت کمتر است که اتفاقاً وضع معیشت و زندگی شان بهتر است. چرا در خارج از کشور کم شرکت کردند و آنجا هم زندگی شان بد بود؟ حرفی بزنیم که درست باشد و اساس داشته باشد.

وی ادامه داد: البته مردم سختی داشتند اینکه جای تردید نیست مردم در جنگ بودند و در داخل جنگ اقتصادی پای صندوق رای آمدند. اینکه مردم پای صندوق آمدند به آمریکا نشان دادند که تو در مسیرت راه غلط انتخاب کردی و نتوانستی ما را پشیمان کنی و ما را از صندوق و نظام جدا کنی مردم کار بزرگی کردند.

رییس جمهوری یادآورشد: مردم در شرایط کرونا مقداری احتیاط می‌کنند و این در همه جای دنیا طبیعی است. در جنگ و کرونا هستیم مسائل دیگری هم بوده است. شیوه و نحوه ای که کاندیداها چیده شدند، اینها همه مسائلی است که کنار هم قرار می‌گیرد و باید حل کنیم. اگر مشکلی بوده ما نباید با نظام و صندوق قهر کنیم این کار درست نیست. اگر مشکلی هست بنشینیم و مشکل را برای انتخابات بعدی حل کنیم.

در یک دورانی که جنگ اقتصادی به ما تحمیل شد که در تاریخ ایران و جهان کم‌سابقه بود. کشوری را از همه طرف محاصره کردند، همه بانک‌ها، روابط پولی‌ و ارتباطات خارجی‌اش، صادرات و واردات بستند. حتی برای وارد کردن دارو و مواد غذایی زجرهایی کشیده شد و مشکلاتی بوجود آمد

همه باید به دولت منتخب کمک کنیم

رییس جمهوری گفت: الحمدالله انتخابات به پایان رسید و وزارت کشور نظر رسمی خود و آمار و ارقام را اعلام کرد. برادر بسیار خوب ما حجت الاسلام والمسلمین رییسی به عنوان کسی که آرای لازم را کسب کردند، ۱۸ میلیون رای کسب کرد و رئیس جمهور منتخب مردم شد.

روحانی افزود: همه باید کمک کنیم و فرقی هم نمی‌کند این دولت، دولت دوازدهم است یا فردا سیزدهم و چهاردهم است همه ما یک نظام و یک ملت هستیم و همه باید به هم کمک کنیم.

وی ادامه داد: به محض اینکه صبح شنبه وزیر کشور به من اطلاع داد که تکلیف انتخابات تقریباً روشن شده است. ۹۰ درصد آرا شمرده شده و نتیجه روشن بود. وزیر کشور به من گفت که جناب آقای رییسی رییس‌جمهوری شده است. همان وقت تصمیم گرفتم و به آقای رییسی زنگ زدم و به او تبریک گفتم. همان وقت با او قرار گذاشتم که ساعت ۱۱ خدمت او بروم و طبق رسم متعارف سیاسی به دیدن نامزدی که بالاترین رای آورده بود، رفتم و حضوراً هم به او تبریک گفتم.

رییس دولت تدبیر و امید ادامه داد: البته در آن جلسه درباره مسائل سیاست خارجی، مسائل بین‌الملل مسائل داخلی مسائل اقتصادی در حدی که فرصت آن جلسه بود، بحث کردیم و آن جلسه را ما ادامه می‌دهیم. امروز ما جلسه دوم با رئیس‌جمهور منتخب داریم و بحث‌ها را ادامه می‌دهیم و باز هم جلسات مختلف را ادامه می‌دهیم باید همه واقعیت‌های کشور را دقیقاً و بدون کم و کاست برای دولت بعدی باید توضیح داده شود.

روحانی افزود: ما در شرایط بسیار سخت و مشکلی کشور را اداره کردیم و معتقد هستم دولت سیزدهم شرایطش آسانتر خواهد بود، نه اینکه دولت سیزدهم مشکل ندارد. می‌گویم که چرا کار دولت سیزدهم آسانتر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در یک دورانی که جنگ اقتصادی به ما تحمیل شد که در تاریخ ایران و جهان کم‌سابقه بود. کشوری را از همه طرف محاصره کردند، همه بانک‌ها، روابط پولی‌ و ارتباطات خارجی‌اش، صادرات و واردات بستند. حتی برای وارد کردن دارو و مواد غذایی زجرهایی کشیده شد و مشکلاتی بوجود آمد.

رییس جمهوری بیان کرد: با چه سختی توانستیم دارویی را وارد و با چه سختی توانستیم پول واکسن را تامین کنیم. مردم می‌دانند و آگاه و آشنا هستند.

روحانی یادآور شد: وزارت نفت در همین هفته گزارشی را در ستاد اقتصادی ارائه کرد که واقعاً جای افتخار بود که در طول این سه سال وزارت نفت چه کارهایی انجام داده است و با چه پیچ و خم‌هایی توانسته بخشی از نفت را بفروشد، برای این که ارز لازم را تامین و کشور اداره کند و برای اینکه به ترامپ بگوییم تو شکست خوردی و به آمریکا بگویم حریف ملت ایران نیستی.

وی اظهار کرد: اگر دولت دست روی دست می‌گذاشت و کار عظیم و بزرگی که وزارت نفت انجام داده را انجام نمی‌داد، اگر صادرات نفت خام و صادرات گاز البته در کنار آن کار بزرگی که برای صادرات برق، پتروشیمی و فولاد انجام شد نبود، چطور می‌توانستیم کشور را اداره کنیم؟

رییس جمهوری یادآور شد: همین‌طور می‌نشینند و حرف می‌زنند که دولت نگاهش به آسمان بود، بله نگاه ما به آسمان است، باز هم نگاه ما به آسمان است، نگاه ما به رحمت خداوند است، نگاه ما به آسمان است و به زمین هم نگاه می‌کنیم، نگاه ما به تلاش خود و کوشش ملت‌ و به آسمان و رحمت خداوند است.

روحانی گفت: شما می‌گویید به آسمان نگاه نکنید. ما از خدا می‌خواهیم، از ملت می‌خواهیم. این ملت در چهارچوب فرامین الهی کار و تلاش می‌کنند. مدام می‌گویند پس چی شد؟ نگاه‌تان به برجام بوده، نمی‌دانم برجام چه نیشی به آنها زده است که نمی‌تواند آن را تحمل کنند.

رییس‌جمهوری افزود: ما در این ایامی که برجام تعطیل بود و این ترامپ خائن و خبیث از برجام بیرون رفت، و دست ما از برجام خالی بود، آیا دست روی دست گذاشتیم؟ یا آنچه لازم بود وارد و صادر کردیم، یا جای نفت را جبران کردیم.

کشور را بدون نفت اداره کردیم

روحانی خاطرنشان کرد: کشور را بدون نفت اداره کردیم. یک نفر نیامد به دولت این را بگوید که خسته نباشید. برای اولین بار در طول این صد و خرده‌ای سال که نفت کشف شده، کشور ایران را بدون نفت اداره کردید.

رییس جمهوری تصریح کرد: یک نفر به آنهایی که تلاش، کوشش و فعالیت کردند که بتوان کشور را اداره کرد، نگفت دستت درد نکند.

روحانی گفت: حقوق سر روز پرداخت شده است و نگذاشتیم حقوق یک تا دو روز تاخیر بیفتد، همه اوراق ما سر ساعت پرداخت شده و این کار بی‌نظیر در دولت یازدهم و دوازدهم اتفاق افتاده است. اوراق، حقوق و کمک معیشتی‌ها سر موقع و به روز پرداخت شده است. شما دولت‌های قبل را نگاه کنید چرا بی‌انصافی می‌کنید و اینگونه حرف می‌زنید. چرا واقعیت را نمی‌گویید؟

وی افزود: دولت تا اینجا کار بزرگی انجام داده اول اینکه کشور را در این سه سال و نیم جنگ حفظ کرده و جنگ را با موفقیت به پایان رسانده است. به ملت ایران اعلام می‌کنم دولت جنگ را به پایان رسانده و در سایه ایثار و فداکاری مردم در سایه رهنمودهای رهبر معظم انقلاب آمریکا را پای میز مذاکره در وین کشانده و حرف زده و مسائل مهم را حل و فصل کرده است.

اگر بخواهند همین امروز می‌توانیم تحریم را تمام کنیم

رییس جمهوری عنوان کرد: اگر بخواهند همین امروز می‌توانیم تحریم را تمام کنیم. همین امروز -دوم تیر- می‌توانیم تحریم را تمام کنیم. برویم و همین الان اختیارات را به دکتر عراقچی بدهیم، او هم به وین برود در عرض چند روز توافق را نهایی کند، اعلام شود، تحریم هم برداشته شود.

روحانی بیان کرد: ما کارمان را انجام دادیم. یکسری پیچ و خم و گرفتاری‌های سیاسی دارد که نمی‌خواهم الان وارد آن شوم. این مردم الان روحیه‌ای دارند و نشاطی پیدا کرده‌اند و نمی‌خواهم نشاط مردم را از آنها گرفته شود.

وی خطاب به مردم گفت: مردم عهد ما با شما این بود ما برابر آمریکا تسلیم و خم نشویم و با سه سال و نیم جنگ بتوانیم کشور را اداره کنیم و مواد لازم را وارد کشور کنیم.

روحانی در ادامه گفت: هیچ کارخانه‌ای به دلیل عدم ورود مواد اولیه از خارج تعطیل نشد. هیچ بیماری به خاطر نبودن تخت بیرون بیمارستان نماند. این هنر و فداکاری ملت ایران است. این کار و راه را ادامه دادیم. در بین این مشکلات، مشکلات اساسی بانکها را هم حل کردیم. موسسات غیرمجاز را جمع و پول عظیمی هم پرداخت کردیم. فکر نکنید به این سادگی عمل شده و همش می‌گویند نقدینگی نقدینگی. این یک گوشه نقدینگی است. ۷۰۰ هزار میلیارد تومان به خاطر اصلاح بانکها صرف کردیم. سی و چند هزار میلیارد تومان برای موسسات اعتباری، حدود ۷۰ هزار میلیارد برای بانکهای نیروهای مسلح که سامان پیدا کند.

با دادگاه نمی‌شود جلوی فساد را گرفت

وی افزود: بیش از صدهزار میلیارد تومان پول پرقدرت را ضربدر ۷ کنید ۷۰۰ هزار میلیارد تومان برای این که بانکها را درست کنیم صرف کردیم. چه کسی گفت دولت وسط این مشکلات، با عمل جراحی بزرگ، بانکها را سامان داد و شفافیت را بوجود آورد. چه کسی گفت این دولت بود که جلوی فساد ایستاد. با دادگاه نمی شود جلوی فساد را گرفت. با شفافیت می‌توان جلوی فساد را گرفت. این ما بودیم که با فساد جنگیدیم و روبروی آن ایستادیم.

رییس جمهوری ادامه داد: امروز سامانه تجارت نشان می‌دهد چه کسی از بانک مرکزی پول گرفته و از کدام کشور خرید کرده و کالای او کجا است. چه زمانی به بندر و گمرک، انبار و بازار شهر می‌رسد. این شفافیت را چه کسی درست کرد؟ این کار بزرگ و عظیمی که این دولت برای مبارزه با فساد انجام داد کسی می‌تواند ادعا کند که می‌تواند؟

روحانی تاکید کرد: ملت بدانید هیچ راهی برای مبارزه با فساد جز شفافیت وجود ندارد. اطلاعات باید در اختیار مردم قرار بگیرد. آن دولتی که اطلاعات را در اختیار مردم گذاشت و قانون را اجرا کرد این دولت بود. آن دولتی که پهنای باند را درست کرد که مردم به راحتی از اطلاعات استفاده کنند که چه خبر است این دولت بود.

روحانی گفت: این که وزیر بهداشت، درمان و آموزش اعلام می‌کند که در یکسال اخیر تا پایان ماه مرداد ۱۴ هزار تخت افتتاح می‌شود، می‌دانید یعنی چه؟ تمام تاریخ ایران از آن اول تا آغاز دولت ما چند تخت داشته؟ در این دولت چند تخت درست شده است؟ چه تعداد تخت‌های قدیم را بازسازی کردیم؟ اینها را کنار هم بچینید. کار عظیم و بزرگی صورت گرفته است.

رییس جمهوری با تاکید بر این که حقوق ملت را این دولت تامین کرده است گفت: این که شما می‌بینید در غرب کارون استخراج نفت ۵ برابر شده، در پارس جنوبی بیش از دو برابر شده است یعنی این که ما از حقوق ملت دفاع کردیم.

روحانی افزود: همش می‌گویند اینها به برجام نگاه کرده‌اند؟ بله. به برجام هم نگاه کردیم. چرا نمی‌گویید که پارس جنوبی را چه کسی تکمیل کرده است؟ غرب کارون را چه کسی توانست به این مرحله برساند چرا اینها را نمی گویید؟ فلرها را چه کسی جمع کرد. ۶۰ درصد فلرها الان جمع شده است چه کسی این کار را کرد؟ گوره جاسک که به زودی خواهید دید، کدام دولت انجام داد. کدام دولت آب را به شرق کشور برد. کدام دولت ۵۷ سد ملی را به ثمر رساند. چرا نمی‌گویید که این دولت و مردم این کار را کردند.

وی تاکید کرد: وقتی می گوییم دولت، مردم فکر می‌کنند که مال حسن روحانی است. روحانی یک نوکر کوچک است. دولت میلیون‌ها آدم است. این همه کارگر و کشاورز همه تلاش کردند که به این نقطه رسیدیم.

رییس جمهوری گفت: امروز باید با آرامش، امنیت، همدلی قدرت را به دولت سیزدهم منتقل کنیم. هر سوال و اطلاعاتی داریم باید به آنها بدهیم. خوشحال شدم که رییس جمهوری منتخب گفته است دنبال شایسته سالاری هستم و دنبال حزب و جناح نیستم. الحمدالله ان شاء الله در مرداد مردم خواهند دید زمانی که وزیران و معاونان رییس‌جمهوری معرفی می شوند از یک جناح خاص نیستند. خیلی عالی است. ما کاملا استقبال می‌کنیم.

زمانی که رییس جمهوری شدم دو تا سه نفر از وزیران من عضو ستاد رقیب بودند

روحانی گفت: زمانی که رییس جمهوری شدم دو تا سه نفر از وزیران من عضو ستاد رقیب بودند. می‌خواستم دعوت کنم گفتند که آنها در ستاد رقیب بودند که گفتم باشد تشخیص داده آنجا بهتر است مشکلی ندارد. از آنها دعوت کردم و الان در دولت من وزیر هستند. افرادی بودند که در دوران فعالیت انتخاباتی لااقل کمک من نبودند من آنها را دعوت کردم. این حرفها یعنی چه؟ ما همه در یک کشوریم و همه هدف واحد داریم.

وی با بیان این که پیشرفت، ثبات، امنیت و توسعه کشور اصل اینها است و همه را باید سهیم کنیم گفت: دولتی که از جناح‌های مختلف دور میز آن حضور دارند آن دولت قوی و مقتدرتر است و امیدواریم که این چنین خواهد شد.

رییس جمهوری با تاکید بر این که دولت دوازدهم تا ساعت و دقیقه آخر پای کار است، گفت: به بعضی از حرف‌هایی که گوشه و کنار زده می‌شود توجه نکنید. فقط همت ما بر این باشد که تا ساعت آخر کار کنیم. ۴۰ روز از دولت ما باقی مانده است و در تمام این ۴۰ روز باید هم و غم ما خدمت به مردم باشد و بعد تحویل قدرت به منتخب مردم باشد.

روحانی با بیان این که روز دوشنبه ۷۰ هزار میلیارد تومان افتتاح داشتیم افزود: روز پنجشنبه خواهید دید که گازرسانی ۲ هزار و ۸۰۰ روستا به طور همزمان افتتاح می‌شود. ۲۱ شهر گاز آن افتتاح می شود. هر روز ما افتتاح های عظیم و بزرگ در شرایط کرونا و تحریم و جنگ اقتصادی داشتیم.

رییس جمهوری گفت: کرونا را به امید خدا با همه توان و تلاش در یک شرایط مناسبی تحویل دولت بعد خواهیم داد. البته ممکن است که تا آخر سال و حتی سال آینده هم چند ماه دیگر گرفتار کرونا باشیم. خیلی وضعیت کرونا روشن نیست. اما امروز یک آرامش نسبی در واخل کشور به خاطر واکسن به وجود آمده است.

وی با تاکید بر این که برای تهیه واکسن تلاش کردیم و می‌کنیم. باز هم واکسن می آید، گفت: واکسن‌های داخلی هم تولید شده و به بازار آمده است. از تمام شرکت های دانش بنیان و متخصصین و سرمایه داران و شرکت ها که کشور به این نقطه رساندند که واکسن تولید داخلی به بازار می آید تشکر می کنم که جزو فخر ما است. امیدواریم که در شرایط مناسبی دولت را تحویل منتخب و وزیران بعدی دهیم.

رییس جمهوری افزود: ما در این سه ماهه اول امسال صادرات غیرنفتی شرایط بسیار خوبی نسبت به سال گذشته است. ۶۹ درصد افزایش صادرات داریم. ده میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار صادرات ما در سه ماهه اول امسال است. تراز تجاری در این سه ماهه مثبت است. ۴۷۶ میلیون دلار مثبت بوده است. از همه کسانی که امروز در صادرات و تولید تلاش می کنند تشکر می کنم. همه توان خود را تا لحظه آخر برای خدمت به این مردم خواهیم گذاشت.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 136
  • منزجر
    0

    دروغگوی بزرگ به آینه نگاه کن و خجالت بکش.....

  • ترامپ
    0

    حسن شانس اوردی داری میری من 2024 برات برنامه داشتم حیف شد

  • کاربر ناشناس
    0

    نفت رابابک زنجانی به آتش کشید اعدامش نکردنندودیگران هم بیت‌المال رابه غارت بر دننددرخارج برای آقازادهاشون سرمایگزاری وکاخ وویلا خوشگزرانی وجوانان وطن رابیچاره وآواره وفرارکردنندبه خارج

  • امیر
    0

    مشکل خودتونید قرن 21 را میخواهید با افکار عصر حجر اداره کنید

    نظرات شما -
    • قلندر واقعی
      0

      عصر ما عصر بلا عصر لمس انتها عصر فقدان حقیقت عصر انکار خدا عصر تشویش و گله عصر پاپوش و تله عصر افعی عصر گرگ معصیت های بزررررررگ عصر خواری عصر ذلت دوره کوچ عصر هجرت موسم بی اعتنائی عصر بیمار روانی عصر بی هویت ما سر بلندی اراذل عصر بغض و عصر کینه عصر خرافات و حیله روی امتداد این عصر ما فراموش شدگانی یم نابجا فرمان بریم و پند و اندرز نستانیم بطن امتداد این عصر ناخلف از هم جداییم جانب ما را که دارد عنصر بی اعتباری

  • محمود
    0

    جناب به اصطلاح دکتر روحانی اگه اقتصاد و کشور رو ول میکردی هم همین اوضاع پیش می آمد ....

  • محسن
    0

    #رئیس جمهور زیر ۱۵ درصدی، #رئیس مجلس زیر ۱۰ درصدی، #رئیس قوه قضائیه انتصابی… به این میگن دموکراسی مُلّاکراسی

    نظرات شما -
    • ایرانی
      0

      محسن! من جای توبدم که مردم تودهن اربام زدند دق میکردم می مردم،توهنوزمث گربه نفس میکشی!؟

    • یاسر
      0

      ریسس جمهور 15درصدی - رییس مجلس 10درصدی ووو با رای کم بهتر از رییس جمهور24 میلیونی- نماینده مجلس 1/5 میلیونی و رییس شورای شهر 1/5 بی عرضه بی لیاقت هست دیدیم نماینده میلیونی مجلس صداش در نیومد توی این گرانی و شورای شهر ملیونی تهران رو دیدیم فقط چهار تا خیابون رو اسمشون عوض کردن و 4 تا شهردار رو عوض کردن حیف نون

    • ابومرگ
      0

      ایرانی خجالت بکش . فقط 42 درصد رای دادن . 15 درصد هم رای حرام دادن . ببند

  • نیما
    0

    دستت درد نکنه دست درجیب ومال مردم کردی همه رابه خاک سیاه نشاندی

  • روح
    0

    بدون نفت دست در جیب مردم یارو میرفت دزدی میکرد میداد به فقرا روحانی دست کرد تو جیب ملت داد به دولت و اغنیا

  • کاربر ناشناس
    0

    ما داریم روز شماری می کنیم که زودتر شر شما وامثال شما کم شود انشاالله

  • کاربر ناشناس
    0

    از بس دروغ گفتی من رای ندادم

  • کاربر ناشناس
    0

    ۴۰ درصد که نیامدند رای بدهند بر اساس بی کفایتی ریسی جمهوری وبی تدبیری دولت وقت بود

    نظرات شما -
    • محمدطاها
      0

      ۵۱/۱۲ درصد رای ندادن

    • ایرانی
      0

      توهم زدی 40 درصد رای ندادن.....؟!

    • رمضانی
      0

      سر درصدها دعوا نکنید در واقع رییسی منتخب اکثریت رای نداده است نه اقلیت رای داده به او

  • کاربر ناشناس
    0

    خدا لعنت کند دولت بی تدبیر ونامید را

  • کاربر ناشناس
    0

    ابروی اسلامیت را بردی

  • کاربر ناشناس
    0

    دروغگو کم حافظه است

  • امیر علی
    0

    ایران را بدون نفت اداره کردی واقعا خود گوئی و خود خندی عجب مرد هنرمندی پراید ۱۳۰ میلیون !!!!!......

  • ناشناس
    0

    اقای روحانی این نفت هدیه الهی برای ملت ایران است و باید برای ملت ایران هزینه شود مثل اینست که بنده کت و شلوار در منزلم دارم ولی با زیر شلواری بروم سر کارم شما میفرمائید نگذاشتند نفت را بفروشیم چرا تدبیر و سیاست نداشتیم چرا با قدرت های بزرگ مجادله کردیم که با قدرت و سیاست خودشان بر ما غالب شوندو جلوی فروش نفت را بگیرند . قدیمی ها چه خوب گفتند ( دستی که نمیشود قطع کرد باید انرا بوسید ) .این یعنی سیاست و مملکتداری مانمیتوانیم در توهم و خیال گردش چرخ فلک این جهان هستی را عوض کنیم

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اگر صدر درصد اختیارات هم در دست خاتمی بود باز هم ایشان توان اجرایی نداشتند .... اگر نبود حمایت های اجرایی و معنوی مرحوم هاشمی رفسنجانی از ایشان در دوره اول دولتشان که مرحوم دکتر حبیبی هم معاون اول خاتمی چهار سال باقی ماند همون روزهای اول سید محمد خاتمی سقوط می کرد حالا حمایت های بی دریغ رهبری از ایشان هم که سرجایش بماند . . .... رییس جمهورکشوری که هر 9 روز بایک بحران روبرو شود از تدارکاتچی هم کمتر است ... خوش تیپی و جذاب و با کلاس بودن و خوب صحبت کردن و دلبری کردن هیچگاه شرط یک تدارکاتچی خوب بودن نیست چه برسد به ریاست جمهوری .

  • کاربر ناشناس
    0

    دستت دردنکنه اقای روحانی

  • ایران زمین
    0

    شاید نرسد به فردای دگر...

  • موزی
    0

    از ۵۰ میلیون نفر توی بورس دزدی کردید، قیمت هر چیز رو ۱۰ برابر کردید، منتظر تشکری!

    نظرات شما -
    • ماس موسی
      0

      شما مشتی بیسواد قمار باز در بورس به نیت شیطانی قمار بازی سرمایه هاتون را گذاشتی پس حق اعتراض هم ندارین قماربازان همیشه بازنده هستن ای دندان گردها خوب اگر چند برابر سود از این قمار بورس میکردین الان به به چه چه می کردین مگر در تلوزیون میلی بارها مسؤولان هشدار ندادند که پول اضافه را در بورس بزارید چرا گوش نکردیچرا؟ چون شما طمعکار هستین و بسیار پول پرست هستین پس نق نق نکنید برید توبه کنید حیا هم خوب چیزی هسته بیده میده

  • ali
    0

    پس عراقچی هم مانند مردم ایران و ظریف سرکار هستند . همه فهمیده اند (ترامپ و بایدن هم فهمیده اند ) که در ایران بدون فرمان آقای خامنه ای هیچکاری انجام نمیشود راست میگفت آقای خاتمی که بنده رئیس جمهور نیستم , تدارکاتچی هستم قدرت در سایه معلوم نیست کی به آخر میرسد

    نظرات شما -
    • یوناس
      0

      کی بود در سال 94 در اوج خوش خوشان برجام میگفت تمام مسئولیت برجام با منه حالا تقصیر ها افتاد گردن رهبری دولت روحانی با خیال اینکه با لبخند میتونه تمام مشکلات تحریم حل کنه مست ومستونه با جان کری قدم میزد و نیی نی به لای هم دیگه مگذاشتن نمی دوست که دشمن غدار و مکار هست باید از او باید تضمین بگیره رهبری 9 بند رو گفت که یکیش تضمین از خود رییس جمهور و گنگره آمریکاست نگرفتن گفتن امضاء کری تضمینه حالا بدو که بدو 6ساله میگن داریم تحریمها رو برمیداریم زرررررررشک

    • سجاد
      0

      بهانه الکی دولت های اصلاحات برای روپوشی ناکارامدی ها شون ..... غلط کردین مسئولیت دولتی که توش تدارکات چی بودید قبول کردید .. درغگو های پست

    • ایرانی
      0

      اگررییس جمهورتدارکچی ست،پس چراسالهاست که براتصرف صندلیش ولع میزنند و8سال هم بخاطرش جیب مردم راخالی کردند.

    • به یوناس و سجاد
      0

      ای زاررررررررررت زاررررررررررت زاررررررررررت زاررررررررررت زاررررررررررت زاررررررررررت زاررررررررررت زاررررررررررت زاررررررررررت زاررررررررررت زاررررررررررت زاررررررررررت زاررررررررررت زاررررررررررت زاررررررررررت زاررررررررررت زاررررررررررتزاررررررررررت یه ساندیس روش شما رو فرا موش

    • اا
      0

      سجاد خدا عقل بده انگار خیلی سواد نداری برو با بزرگترت مشورت کن چی میگه

  • محمد
    0

    همانطور ک خیلی ها شمارو مقصر گرانیها میدانند خیلی ها هم تحریمهارو علت وضع موجود میدونن مردم بی نهایت زیر فشار گرانیها هستند هر روز باید یه چیزیو از سفرمون حذف کنیم به هر حال دست شما درد نکنه

  • حسین
    0

    دست خودت و خانوادت و فامیلات و هفت جد و آبادت خرد بشه که جیب مردم رو تو بورس خالی کردی برای خوش گذرانید

  • q
    0

    ای از خدا بی خبر عملکرد افتضاح و سیاه تو باعث قهر و مشارکت پایین بود واقعا چی به سر این کشور ومردمش آوردی

  • حق
    0

    افتخار میکنی که فشار رو روی مردم گذاشتی؟

  • مردم عادی کف خیابان
    0

    مردم سالهاست فهمیده اند که دولت هیچکاره است بخاطر همین هم با صندق قهر کرده اند و تا زمانی که قدرت اصلی به مردم بازنگردد و با انتخابات سیاست های داخلی و خارجی طبق نظر مردم تغییر نکند این قهر سال به سال هم بیشتر خواهد شد تا به بن بست برسد، الان دولت منتظر اوکی نهادهای بیرون از دولت است تا توافق را امضا کند، و ان نهاد هم اوکی نمی دهد چون زور و قدرت واقعی دست او است. پس مردم به چه امیدی به این دولت ها و مجلس های فرمالیته و فرمایشی رای بدهند، قضاوت با وجدانهای بیدار و سالم باشد

    نظرات شما -
    • مرتضی
      0

      امریکا گفته و بارها تاکید کرده تحریم را برنمی دارم ما اینجا نشسته ایم و به حرف حسن روحانی اعتماد می کنیم ؟ یکبار بس است تحریم را برداشت کافی است.

    • سجاد
      0

      دولت هیچ کاره بود این همه بلا سر ما آورد اگه کاره ای بود چیکار میکرد .... اره یه عده ای میخان بگن دولت میخاست واسه مردم کاری کنه ولی رهبری نذاشته ... خوب آقایان عقل کل مگه میشه رهبری بگفته خودتان دستور اجرای برجام رو بده بعد خودش بیاد مانع اجرای اون بشه که در انظار و افکار عمومی خودش رو ضایع کنه .. عقل هم خوب چیزی البته نه برای اونایی که عمدا چنین حرف هایی رو میزنند . بی عقلی و ناکارآمدی خودشون را دارن توجیح میکنن .

    • مردم
      0

      بروگمشومزدورکدخدا

    • رضا
      0

      متاسفانه درست میگید

    • ب سجاد
      0

      همه بلاها از نکبتی دولت سایه موازی است ولاغیر بشین با حال نداری تو ریاکار کاسب تحریم

    • سجاد
      0

      دولت اگه هیچ کاره بود پس چرا هنوز برجام رو ول نمی کنه..پس چرا دارن خودشون رو می کشن باز بیان توی دولت و قدرت رو دست بگیرن....خدمون رو گول نزنیم واقعادانتخاب روحانی اشتباه قرن بود...رییسی که نمیتونه شق القمر کنه هشت سال ویرانی و غارت به سبک قوم مغول حداقل ۲۰ سال طول میکشه باز مملکت درست بشه...

  • ایرانی
    0

    1/1/کاخ میبایستی متکی بر رای مردم با غوغاسالاران برخورد میکردی نه امروز که حتی آبدارچی هم درفکر بعدی است.

  • غفاری
    0

    جناب آقای روحانی ..... با دادگاه نمی توان جلوی فساد را گرفت حرف کاملا درستی است بخاطر همین دولت باید پیشگیری کند و خاستگاه فسادر را کور کند که نکرده و دادگاههای کشور را اسیر ناکارامدی خود نموده است . برادر آقای جهانگیری - پسرعموی آقای عراقچی - برادر جنابعالی یعنی حسین اقای فریدون ..... . بشمار بره از کجا سردر آورده بودند ؟؟؟ مظلوم نمایی که دیگه تاریخش مربوط به دوران مرحوم رفسنجانی بود که دورانش تمام شده و رفته . آقای روحانی برای وجود چنین تفکرات سطحی تان بسیار متاسفم . نه صرفا برای شما برای وجود این تفکرات توجیه گر .....

  • دن کیشوت
    0

    تا خر هست،خرسوار هم هست!

  • غیر قابل نشر
    0

    آخه مگه نشنیدی که خداوند انسان را وانسان توجیه را آفرید

  • شهربانو
    0

    اختیارات؟!!!! همون چیزی که منجر به سیمان کردن راکتور اراک شد؟ اختیار تسلیم و پذیرش شروط دشمن؟ اختیار برای اعطای همه چیز در برابر هیچ؟ چقدر اخلاق شما شبیه ترکمانچای است. اف بر تفکر ذلت پذیر.

  • ناقوس
    0

    فعلا که مشکل خود شما هستید مگر خلاف ان ثابت شود

  • جانباز آتش به اختیار
    0

    اختیار بدین یک روزه ایرانو بفروشه.مردک خجالت بکش برای تصمیم گرفتن یک معامله کوچک مثل خانه کلی فکر میکنن بعد تو میخوای یک روزه کشور .خون شهیدان .را بفروشی

  • کارگر
    0

    حقوق یک روز کار من تو این گرما دویست هزارتومان نمیشه .رفتم یک کیلو سیب .آلو .هلو و کاهو خریدم دویست هزار تومان .اگر این است دولت اسلامی پس برده داری چگونه است؟

    نظرات شما -
    • ب کارگر
      0

      ای نجومی بگیر ماهی 6میلیون درآمد داری نق میزنی پس من که دومیلیون و دویست میگیرم چی بگم سگها به روح نجومی بگیر

  • ناصر
    0

    فقط منتظریم ببینیم اینقدر رئیسی رئیسی میکنن چیکار میکنه.

    نظرات شما -
    • حسین
      0

      مطمئن باش بعد از ۸ سال همه چیز ۱۰ برابر نمیشه،اگر میخواهی ننتیجه بگیری امروز همه قیمتها را یک جا یادداشت کن و ۸ سال بعد مقایسه کن.با توجه به این که در ۸ سال کذشته همه جیز ۱۰برابر شده

    • ب حسین
      0

      حسین ساندیس خور در 3سال گذشته نه 8 سال گذشته ...5سال اول حتی قیمت‌ها از دولت قبلی ارزانتر هم شده بود برو کمی مطالعه کن ای زرررشک

    • محمد
      0

      قیمتهارو مینویسم حسین جان ولی به شرط اینکه تحریما برداشته نشه

    • سجاد
      0

      ب حسین... حرف مفت که خرجی نداره ....روحانی مثل مغول ایران رو ویران و غارت کرد...حالا فکر میکنید یک شبه گل و بلبل میشه و با تغییر دولت مملکت آباد میشه نه داداش رئیسی کار بسیار سختی داره ...الکی واسه هر چیزی شرط نذارین...رییسی خیلی زرنگ باشه یه کم ثبات ایجاد کنه ...چون روحانی همه چیز رو از ریشه زده

  • کیان
    0

    عراعچی از اینجا بهش میگن که به چه کسی دست بده و با چه کسی نه بعد بهش اختیارتان میدن؟ باید دید اول نظر ملکه و بعد باقر و مجلس چیست چند روز دیگه هم که قرار هست فیلم دوربین ها رو پاک کنن البته گمون نکنم جرات این کار رو داشته باشن

  • ناشناس
    0

    واقعا که خیلییییی پر رویییییی مسبب این شرایط تو هستی

  • محمد
    0

    حرف مفت زیاد میزنه چیزی که نداشت حال کار کردن برای ملت

  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    حالا هر روز آمار سازی کنبد و یک سری اعداد جدید آرا اعلام کنید برای توجیه این مهندسی انتخابات و انتصاب شورای نگهبان و حاکمیت !!! عدم مشارکت بالا علیرغم همزمانی با شوراها که خود ذاتا رقابتی و مشارکت زا است و همچنین میزان آرای باطله و تعداد فراوان رای های گمشده و..... جای تامل و کارشناسی و بازنگری قوانین و.... را دارد!!!!

  • رضا
    0

    جمهوریت ربطی به اسلام ندارد. اسلام با خلافت آغاز شد.

    نظرات شما -
    • مهدی
      0

      امامت امام بدون امت بی معناست...خلافت مربوط به اسلام سنی یعنی سقیفه نشین هاست که توش قبایل به جای امت تصمیم گرفتند...

  • دن کیشوت
    0

    کسی که اختیار ندارد،غلط می کند بیت المال را صرف خوشگذرانی در گرانترین هتل های اروپا به بهانه مذاکرات کند

  • سامان
    0

    نمونه ناب پرویی نجومی

  • شیخ
    0

    دیگه کسی به عباوعمامه رای نمی ده روحانی راانداخت به مردم رییسی راتحمیل کردن به مردم هرچی میکشیم ازطرف شورای نگهبانه

  • فرهنگی
    0

    حسن کید وکلید!تووجدان هم داری!؟ تومیدونی خجالت یعنی چه!؟واقعاکه پرو وبی عاری.

  • ناشناس
    0

    رو که نیست سنگ پای قزوینه، !!! مملکتو فلج کرده تازه طلبکار هم شده

  • وحیدیه q
    0

    واقعااونقده نفهم هستی که نمیفهمین دولت هیچ کاره است ریشه بدبختیها رانمیدونی خوب میدونی ریشه استبدادکجاس برای افکارروبه بیراهه میبری توچه مارموزی هستی ساندیس خور

    نظرات شما -
    • پاسخگو باش
      0

      دولت هیچ کارس! جاهل وطن فروش و مسخ شده اینترنت به خودت بیا

    • ع
      0

      ریشه بد بخت ها کدخدا پرستان ذلیل دشمن شاد کن هستند

  • حسین
    0

    عراقچی!!!! ظریف پس چی شد؟؟؟؟؟ برادر عراقچی پولای مردم رو برگردوند که این آقا که سر یک سفره با برادرش بزرگ شده منافع ملت رو حل کنه!!!! آقای روحانی برا این آقا اختیارات میدی!!خودتی!!!!!

  • ابوالفضل
    0

    برو رد کارت حیف اون رای که بهت دادم و باعث شادی افراد تندرو و تمامیت خواه و ضد مردمی شدی

  • مورچه
    0

    اعتقادات مردم رامنهدم کردی .گرسنگی دین وایمون نیشناسه دست بکشنه حسن فریدون

  • گربه نره
    0

    مطمئنا تمام خط قرمزهای ترسیمی برای حسن کلید، برای رییسی برداشته خواهد شد و قرارداد جدید با پروپاگاندا بعنوان پیروزی بزرگ به خورد ملت داده میشه،ما هم خاضعانه بخطر اینکه تورم از ۱۰۰٪ به ۸۵٪ رسیده ،قدرشناس دولت و مجلس انقلابی خواهیم بود، سر در جیْب فرو برده و به زندگی نباتی خود ادامه خواهیم داد.

    نظرات شما -
    • اکبر
      0

      روباه مکار. خط قرمزهای کشور او برجام نقض شد روحانی اختیارات زیاد داشت اما بجای کاهش تورم و بیکاری رفت دنبال جنجال و پوپولیست. دوچرخه سواری بانوان و کنسرت و ورزشگاه رفتن بانوان.

  • مهدی رحیمی۹
    0

    مشکل خود شمایی آقای روحانی

  • وطن دوست
    0

    مگه میشه مگه داریم...... خخخخخخخخ

  • داریوش
    0

    ۸ سال پدر کشور دا در اوردی تازه میخواهی بدونی چرا مشارکت پایین بوده؟عینکت را عوض کن دنبال خودت بگرد،حتی روز انتخابات هم رحم نکردی و نصف شهر های بزرگ ساعت ۱۰ به بعد شعبه ها باز شد،۱۰ روز به انتخابات قیمت نان را دو برابر کردی

  • ناشناس
    0

    همه دنیا میدونن ریس جمهور تو ایران هیچ کارست چرا الکی اینو فوش میدید نمیدونم والا

    نظرات شما -
    • به ناشناس
      0

      اگر هیچ کاره بود برای چی اینقدر وعده برداشتن تحریم وگشایش می داد? اگر هیچ کاره هست چرا همتی رو فرستاد کاندید شه? اگر هیچ کاره است چرا ۲۰۳۰رو امضا کرد?

    • ه
      0

      روحانی برای این مقام کلی دروغ و مکر به کار برد

    • به ناشناس
      0

      رئیس جمهور عالی ترین مقام اجرایی کشوره. همه چیز توی دست اونه. هی نگین هیچ کارس. سیاست گذاری کلان همیشه و همه جای دنیا تو دست رئیس جمهور نیست و نباید باشه. رئیس جمهور یک نفر در تیم سیاست گذاری کلان به حساب میاد. طبق قانون اساسی یه دسته اختیارات داره و یه دسته اختیارات هم نداره. طبیعی و منطقی هم هست. اتفاقا رئیس جمهور فعلی بیشترین اختیارات در بین تمام رئیس جمهور ها رو داشته. اگر میدونستی این آدم کیه، و البته یک ایرانی وطن دوست هم باشی، هرگز سنگشو به سینه نمیزنی که هیچ تازه یه ...

  • شبنم
    0

    افتتاح ها را آنچنان برجسته میکنند مثل اینکه خبرندارند پرواز کردن قیمتها خصوصا غذاهای استراتژیک چقدرخسارت به خانواده ها زده است . چقدر خانواده ها از هم متلاشی شدند . چقدر از جوانان بخاطر بیکاری وعدم توجه دولت به آنها تمایل به اعتیاد پیداکردند وبجای اینکه درخط تولید آنها را ببینیم درگورستانها ،دخمه ها ، آلوده مواد افیونی شده اند .چقدر دختران تحصیل کرده وازدواج نکرده از ادامه زندگی نامید شدند . چقدر بر پیکره بیجان ملت چنگه زدید . با ثروت آنان بازی کردید . برای اداره کردن دولت خودتان حتی به سرمایه های کوچک کودکان هم رحم نکردید . بنام ملت هر کاری از دستتان بر آمد کردید تازه از آنان هم انتظار حمایت مردمی واستقبال از صندوقهای رای داشتید . توجه به این ها بلحاظ مسائل مختلفی جرم تلقی میکنید وآن را مفید نمیدانید پس برای یکبار ملت را سر ببرید تا ما از دست شماها راحت شویم .

  • کمرجا
    0

    مشارکت کمتر از۲۸%بوده ،،نه ۴۸%

    نظرات شما -
    • ع
      0

      تا چهار سال تو خواب و بیداری این اراجیف را تکرار کن شاید بعد از چهار سال خنک شی

  • دلخوش بخانه بزرگت مباش که...
    0

    فکر نکن خرت از پل گذشت بدترین عذاب برای تو و یاران بی خیال و ناتوان همین بس که تاریخ نامتان را در لیست خیلی بدها مینویسد

    نظرات شما -
    • رمضانی
      0

      اتفاقا تاریخ به نیکی از او یاد میکند در دوره او درآمد نفتی تقریبا صفر شدول هیچگاه کالایی اساسی نایاب نشد و در شرایط فاجعه بار کرونایی هیچگاه تخت بیمارستانی کم نیامد

    • به رمضانی
      0

      دلیل اصلی مشکلات ما اینه که همه چیز رو بستند به تحریم و فروش نفت. اون یکی با پر رویی تمام میگه ما حتی مرغ هم نمیتونیم تولید کنیم. البته ایشون منفور ترین رئیس جمهوره اما به همه اثبات کرد که اصلاح طلبی(لیبرالیسم) نه تنها راه گشا نیست که سد کامل در مقابل زندگی مردمه و باید حذف بشه. اروپایی ها آرزو میکنن جایی مثل ایران مال اون ها باشه چون همه چیز توش هست. مرد حسابی کشور من و تو کل جدول مندلیف رو داره و با این حال به دلیل وابستگی مطلق، جزو بد بخت های دنیاییم...

  • ناشناس
    0

    این روحانی چقدر دوست داره توافق کنه ولی اختیاری نداره

    نظرات شما -
    • آرش
      0

      این اختیار نداشت کشور همینجوری دادبه کدخدا اگه اختیار داشت الان آبحی وننه ی توهم برای کدخدا کادو می کرد

  • ناشناس
    0

    رئیس جمهور در ایران یعنی مجری سیاستهای کلی و جزئی کشور که از طریق نظام بطور شفاهی و یا بطور کتبی به او ابلاغ می شود و او اختیاری نسبت به تعیین سیاستهای داخلی و خارجی کشور ندارد. خب با این وضعیت چه فرقی می کند رئیس جمهور خاتمی باشد یا احمدی نژاد یا روحانی و یا رئیسی و یا هر شخص دیگر!

    نظرات شما -
    • Fred
      0

      فرقش اینه که بعضی هاشون تا کمر جلو اروپا و آمریکا خم میشن و بعضی ها نه تنها خم نمیشن که مردانه می ایستن و از حق کشور دفاع میکنن

    • علی
      0

      یعنی اگر این روحانی دولا راست نمیشد جلوی غرب و آمریکا ، نظام مانعش میشد ، به نظر کوته نظری تو

    • رستم
      0

      فرقش اینه وقتی گیر یه رئیس غربگدا افتادیم همش چشمش به دست ودهان غربی هاست ببینه چی میگن اجازه میدن ما آب بخوریم یانه

    • هرمز
      0

      غربگدا نباشی میشی شرق گدا ....نوکر چین کمونیست...به نظرت بچه حزب الهی نوکر کدخدا بشی بهتره یا نوکر غلام کدخدا

  • ب
    0

    این بنده خدا نمیدونه با چه زبونی به این مردم جاهل ما بفهمونه ریاست جمهوری تو کشور ما صلاحیت نداره

    نظرات شما -
    • ا
      0

      این بدبخت گویا توعمرش چیزی بنام عذرخواهی و حقیقت گویی وجقیقت پذیری یادنگرفته

  • محمد
    0

    خداپرروترازشماجماعت خلق نکرده

  • م
    0

    آقای روحانی کدامیک از تحریمها برداشته شده که شما می فرمایید به عراقچی اختیار دهم توافق انجام شود؟ در ضمن درآمریکا هم رئیس جمهور اختیارات مطلق ندارد و در خیلی از موارد باید با سنا و ... هماهنگ کند

  • گمنام
    0

    همین حرف ها را زدید. و مردم هم گفتند وقتی که رییس جمهور ودولت اختیار ندارد. پس رای دادن ما چه ارزشی دارد. برویم رای بدهیم دولت اجازه نداشته باشد .کاری انجام دهد این خرف ها دروغ بیش نیست این حرف های روحانی تازه نیست بلکه از زمانی که برجامش یک طرفه توسط کدخدا پاره شد وبی ارزش شد از آن تاریخ تکرار این حرفها بین مردم بلغور شد یک خیانت به مملکت بود که این حرف ها باعث شد مردم در انتخابات شرکت نکرده اند هشت سال اگر اختیار نداشتی استفاء می دادی می رفتی دروغ بس است شیخ حسن

    نظرات شما -
    • شاهی
      0

      اختیار نداشتی توقلب راکتور بتون ریختی در20دقیقه برجام را امضا کردی غنی سازی 20درصد را به 3درصد رساندی خودرو را7برابرقیمت ومسکن را 10برابر قیمت کردی قحطی روغن وصفهای طولانی مرغ ایجادکردی اگر اختیار داشتی چه غلطی میخواستی بکنی

  • مکرونات
    0

    ایکاش ما هم آزادی و شجاعت فرانسوی ها را داشتیم

  • ناشناس
    0

    اخه این حرف ها دیگر خریدار ندارد حسن روحانی مگر تفاوق نکرده بودی چرا دروغ می گویی مگر بر جام را امضاء نکرده اند .پس آن اختیار دست کی بود . برو روراست باش بگو سر برجام زبان دنیا را بلد بودم وبودیم سر مان کلاه گذاشتن یارو به راحتی بر جامت را پاره کرد شما وزیر وزرایت را بخط کردی گفتی یک مزاحم از بر جام رفت روز اول هم همان شما که مزاحم گفتی می گفتی من با کدخدا مذاکره می کنم . دیگر زمان کاه گل گذشته الکی کاه گل نکش

  • علی
    0

    من موندم با چه عقل و منطقی بغضی ها باز دارن از دولت روحانی دفاع میکنند .این اصلاحاتی ها مثل گربه از ساختمان هفت طبقه هم پرت شن باز با چهار دست و پا پایین میان....فرار رو به جلو میکنن ..

  • بره ناغلا
    0

    تودستور بده همین الان مشارکت میره بالای ۷۰درصد معنی نداره کمتراز۵۰درصدباشه آخه اینجابه همه داره خوش می گذره با وجود شما ها ! رو هم خوب چیزیه خجالتم خوب چیزیه شمادیگه کی هستین

  • فتاحی
    0

    البته تقصیرت نیست این کاره نبودی باید دکتر عارف را انتخاب می کردن ، تازه خداوکیلی شما اصلاح طلبا اشتباه نکنید بیاید دیگه دل ببندید به جوانان خودمون. اعتماد کنید

  • آ
    0

    چراما‌باید‌اینقدر‌بدبخت‌باشیم؟۴۲سال‌گذشت.

  • منفجر
    0

    دولت کفگیر و ته دیگ.....

  • م
    0

    کد خدا پرستان هشت سال معطل مذاکرات ماندید

  • منصوری
    0

    در آخرین لحظه میخواد گند بزرگ بزنه.همان یک دفعه توافق کردی برای صد پشتمون بسه

  • لزگی اذری
    0

    جدا ازاین که شما در این اوضاع وتحریم وجنگ اقتصادی خدمت کردید شکی نیست واین بی انصافیست که خدمات دولت شما نادیده گرفته شود 'بزرگترین اشتباه شما در دولتتان گره زدن مشکلات کشور با گفتگو با اروپا وآمریکا بود وشما دل بسته بودین به اینها واینها به شما خیانت کردند ودست شما پیش مردمتان خالی ماند 'خدا هرکس در این کشور خدمت میکنه رو اجرش و بده وهر کس هم خیانت میکنه سزاشو ببینه

    نظرات شما -
    • حسین
      0

      فقط با قسمت دوم کامنت موافقم.روحانی هیچ خدمتی نکرد کلیدش هیچ قفل را باز نکرد بلکه درهای باز را هم قفل کرد

  • سیدحسین شاداب
    0

    باسلام : اگرفساد رخ داددولت شفاف سازی کردیعنی اطلاع رسانی به مردم شد!آیا وظیفه تمام است؟پس مجازات مفسد چه میشود؟این حرف ازیک عاقل، آن هم حقوقدان، بعید است( چون قبل ازحکم قطعی کسی نمی توانددرخصوص فساد کسی شفاف سازی کندآنوقت با خودش به علت آبروی دیگران برخورد قضایی خواهد شد!)

  • ع
    0

    خدا لعنتتون کند ۸ سال خون ملت را تو شیشه کردید امروز لبنیات بشدت گران شد . گوشت را میوه را از سفره مردم حذف کردید امروز دیگر مردم نان و پنیر هم نمی توانند بخورند شما اصلاح طلبان تدبیر و امیدی از صدر تا ذیل باید محاکمه شوید..

  • آ
    0

    پول‌مردمو‌گرفت‌‌وباپیروزیهای‌واهی‌سرکارشون‌گذاشت.

  • علی
    0

    بعد۸ سال هنوز نفهمیدی کاره ای نیستی

  • ناشناس
    0

    مشارکا برای اصلاح طلب ها کمتر از ۴/درصد بود

  • مش جمعه
    0

    آقای تدارکاتچی مگر قدرت تمام کردن برجام را داری.جناب روحانی همه منجمله روح بلند رضا خان میر پنج هم میداند که شما تمام کننده نیستی.

  • حمید
    0

    وای چهل روز دیگر میخواد خدمت کنه جون هر کی که دوست داری نمی خواهیم

  • دولت کذاب
    0

    سلام یکی به روحانی بگه خواهشا این آخر کاری فقط و فقط دهنشو ببنده

  • مبينا
    0

    زودتر بريد امضا کنيد و تحريمها تمام شود اينقدر پرزيدنت بايدن دوست داشتني رو عذاب نديد

    نظرات شما -
    • داروغه
      0

      جیگر تو خام خام

  • سلام
    0

    روحانی تو برو از غصه بمیر بخاطر آمار پایین مشارکت رای

  • میلاد
    0

    خدایا چرا ای 40روز تموم نمیشه

  • میثم
    0

    همون یک بار که اختیار دادی به هفت پشتمون بسه

  • ابطحی
    0

    روحانی کدخدا بهت محل نداد همون سال اول میرفتی با بقیه کشورها کار میکردی .حالا روسیه وچین ودیگر کشورها هم میگن برو همون کدخدات مشکلت رو حل کنه...کدخدا که کاری نکرد دیگران را هم از دست دادی

  • داروغه
    0

    میدونستی من حاضرم یه چک بهت بزنم بجاش پنج سال هم زندان بروم

  • احمد
    0

    چراازافتخاراتش توبورس صحبت نکرد

  • ناقوس
    0

    یک وکالت بلا عزل به ایشان بدهید تایکجا ایران را بفروشد وماهم بشیم یکی از ایالتهای امریکا

  • آ
    0

    جناب‌عالی‌این‌اختیاررادارید‌یا‌نه؟

  • آ
    0

    این۴۰‌روزو‌روزه‌سکوت‌بگیر‌تاببینیم‌چی‌میشه.لطفا.

  • ایرانی.
    0

    سلام.حسن.روحانی.خسته.نباشید.من.هشت.سال.ریس.جمهوربودی.من.به.اسم.حسن.روحانی.رای.دادم.ولی.گرانی.بیماری.دوپزشک.کمبود.دارو.فشار.رواورد.ولی.حمایت.می.کنم.حسن.روحانیخداسلامتی.به.شما.بده

  • ع
    0

    خداوندا مردم را از شر مهره های نفوذی انگلیسی، صهیونیستی راحت نما. هر جا که نگاه میکنی چند تا از این مهره ها را میبینی و در همه جا و در همه قوا نفوذ کرده اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها