تجمع هنرمندان و بیانیه خانه سینما در اعتراض به وضعیت مردم خوزستان


30 تیر 1400 - 22:01
60f85962bb551_60f85962bb553
خانه سینما، با انتشار بیانیه‌ای، خواستار توجه مسوولان به وضعیت سخت زندگی مردم خوزستان شد. چندین چهره هنری هم با تجمع در مقابل خانه هنرمندان، به بی‌آبی در این استان اعتراض کردند.

 پس از آن‌که تعدادی از چهره‌های هنری در اعتراض به وضعیت خوزستان در مقابل خانه هنرمندان تجمع کردند، خانه سینما هم بیانیه‌ای درحمایت از مردم آن استان منتشر کرد.

متن کامل بیانیه خانه سینما به شرح زیر است:

«خوزستانِ ایران، ملتی نگرانِ توست، همه ایران نگرانِ توست، سینمای ایران نگران توست. متأسفانه این روزها تصاویر ناخوش‌آیندی از خوزستان می‌بینیم. این پاره تن ایران، مهد تمدن عیلام با قدمتی به بلندای تاریخ کشور، سرزمین رودهای خروشان و دشت‌های حاصلخیز و هورها و تالاب‌های عظیم و مردمی که ایرانی‌ترینِ ایران هستند و بوده‌اند به شرایطی دچار شده‌اند که بی‌سابقه است.

شرایط این روزهای خوزستان و سیستان و بلوچستان، شایسته ایران ما نیست.

خوزستان بدون شک طی یک‌صد سال گذشته، بخشی بزرگ از هزینه‌های مالی و جانی کشورمان به‌خصوص در دوران جنگ را جانانه پرداخته است و شایسته نیست که مردمانش و پیکرش این‌گونه زخم خورده رها شوند.

با تأسف بسیار، در حالی که انواع و اقسام مصائب و بلایای طبیعی و دست سازِ بشر، امنیت و آرامش تمام مردم ایران را به‌بازی گرفته؛ مردم خوزستان، مصیبت بزرگ‌تری را هم تجربه می‌کنند که خاک و دام و طبیعت و جان‌شان را با شدت تمام تهدید می‌کند.

خشکسالی، بلایی است که می‌شد و می‌شود با یاری و همدلی، آثار ویرانگرش را تقلیل داد و با مدیریت درست و همراهیِ تمام قوا، تأثیراتِ مخربش را بر جان و چهرهِ خوزستان عزیز و دیگر سرزمین‌های تشنه ایران کاهش داد.

با این‌که خیلی دیر است، اما هنوز هم می‌شود ثابت کرد همه ایران یکی است. باید به مهر، دست هموطنان گرفتار خشکسالی را گرفت و اسباب نجات از این ورطه خانمان‌سوز را برای‌شان فراهم کرد.

به نمایندگی از سینماگران ایران، وظیفه خود می‌دانیم همراه با هموطنان مظلوم خوزستان از تمام مسئولین کشور بخواهیم به حکم قانون در رفع مشکلات مردم، به‌خصوص عوارض خشکسالی و دیگر مصائب خوزستان و ایران بکوشند.

تا دیرتر از این نشده، انجام دهید آنچه باید.»

بعدازظهر امروز (چهارشنبه ۳۰ تیر) هم، برخی از سینماگران با هدف حمایت از مردم خوزستان، مقابل خانه هنرمندان تهران جمع شدند.

چهره‌هایی چون مسعود کیمیایی، کیانوش عیاری، نوید محمدزاده، آزاده صمدی، پگاه آهنگرانی، فرشته حسینی، محسن امیریوسفی، مجید صالحی، محمد بحرانی و … از جمله حاضران در این تجمع بودند.

در این تجمع، پلاکاردهایی در رابطه با وضعیت بد این روزهای خوزستان در دست هنرمندان قرار داشت.

 

خانه سینما، با انتشار بیانیه‌ای، خواستار توجه مسوولان به وضعیت سخت زندگی مردم خوزستان شد. چندین چهره هنری هم با تجمع در مقابل خانه هنرمندان، به بی‌آبی در این استان اعتراض کردند.

پایگاه خبری خبر فوری (khabarfoori.com)

60f85962bb551_60f85962bb553
30 تیر 1400 - 22:01

 پس از آن‌که تعدادی از چهره‌های هنری در اعتراض به وضعیت خوزستان در مقابل خانه هنرمندان تجمع کردند، خانه سینما هم بیانیه‌ای درحمایت از مردم آن استان منتشر کرد.

متن کامل بیانیه خانه سینما به شرح زیر است:

«خوزستانِ ایران، ملتی نگرانِ توست، همه ایران نگرانِ توست، سینمای ایران نگران توست. متأسفانه این روزها تصاویر ناخوش‌آیندی از خوزستان می‌بینیم. این پاره تن ایران، مهد تمدن عیلام با قدمتی به بلندای تاریخ کشور، سرزمین رودهای خروشان و دشت‌های حاصلخیز و هورها و تالاب‌های عظیم و مردمی که ایرانی‌ترینِ ایران هستند و بوده‌اند به شرایطی دچار شده‌اند که بی‌سابقه است.

شرایط این روزهای خوزستان و سیستان و بلوچستان، شایسته ایران ما نیست.

خوزستان بدون شک طی یک‌صد سال گذشته، بخشی بزرگ از هزینه‌های مالی و جانی کشورمان به‌خصوص در دوران جنگ را جانانه پرداخته است و شایسته نیست که مردمانش و پیکرش این‌گونه زخم خورده رها شوند.

با تأسف بسیار، در حالی که انواع و اقسام مصائب و بلایای طبیعی و دست سازِ بشر، امنیت و آرامش تمام مردم ایران را به‌بازی گرفته؛ مردم خوزستان، مصیبت بزرگ‌تری را هم تجربه می‌کنند که خاک و دام و طبیعت و جان‌شان را با شدت تمام تهدید می‌کند.

خشکسالی، بلایی است که می‌شد و می‌شود با یاری و همدلی، آثار ویرانگرش را تقلیل داد و با مدیریت درست و همراهیِ تمام قوا، تأثیراتِ مخربش را بر جان و چهرهِ خوزستان عزیز و دیگر سرزمین‌های تشنه ایران کاهش داد.

با این‌که خیلی دیر است، اما هنوز هم می‌شود ثابت کرد همه ایران یکی است. باید به مهر، دست هموطنان گرفتار خشکسالی را گرفت و اسباب نجات از این ورطه خانمان‌سوز را برای‌شان فراهم کرد.

به نمایندگی از سینماگران ایران، وظیفه خود می‌دانیم همراه با هموطنان مظلوم خوزستان از تمام مسئولین کشور بخواهیم به حکم قانون در رفع مشکلات مردم، به‌خصوص عوارض خشکسالی و دیگر مصائب خوزستان و ایران بکوشند.

تا دیرتر از این نشده، انجام دهید آنچه باید.»

بعدازظهر امروز (چهارشنبه ۳۰ تیر) هم، برخی از سینماگران با هدف حمایت از مردم خوزستان، مقابل خانه هنرمندان تهران جمع شدند.

چهره‌هایی چون مسعود کیمیایی، کیانوش عیاری، نوید محمدزاده، آزاده صمدی، پگاه آهنگرانی، فرشته حسینی، محسن امیریوسفی، مجید صالحی، محمد بحرانی و … از جمله حاضران در این تجمع بودند.

در این تجمع، پلاکاردهایی در رابطه با وضعیت بد این روزهای خوزستان در دست هنرمندان قرار داشت.

 

منبع: خبرآنلاین

72

نظرات 38
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد.
  • پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.
زرگانی 1 0 پاسخ 1400/4/31 -17:35

اونایی که از این هنرمندان نفرت دارید، یه کاری کنید دیگه فیلم هاشون را نه تو تلویزیون ملی و نه تو شبکه نمایش خانگی نبینید اگه فحش میدید به اینا،دیگه فیلم هاشونم نبینید

محمد 2 3 پاسخ 1400/4/31 -14:43

مامردم خوزستان نیازی به حمایت هنرمندان نداریم شماهامواظب جیبتان باشید ما ملت سپاه پاسداران عزیزوبسیجیان جان برکف که هشت سال از کشوروخاک دفاع کردندرا داریم برایمان کافی است شماهنرمندان خون شهدارابا کارهایتان لگدمال کردید غرب پرستانید که دستاویزدشمن هستید نه دلسوزما مردم خوزستان

اکبری 1 0 پاسخ 1400/4/31 -14:39

مردم خوزستان اگر آب ندارند اگر هوا ندارند اگر آسایشی ندارند ساکت باشند تا خواب مسئولان خراب نشود و الا نیرو فراوان برای تامین همه چیزها که خواستند اعزام میشود.

ناشناس 5 2 پاسخ 1400/4/31 -13:52

ازکجا معلوم این سرتاشسه هاهنرمندند اسمشون هنرمنده یامیخوان خودی نشون بدن این سرتاشسیا وپیز قینا

باقری فرد 4 1 پاسخ 1400/4/31 -10:44

سلام خدمت مردم عزیز کشورمان بنده یه سیستانی هستم سالهاست مردم سیستان درپی خشکسالی چندین ساله هم دریاچه هامون وهم ریزگردها امان ما رو بریده ودراین مدت یک مسواک درست درمان نداشت که با کشور افغانستان درباره حق آبه سیستان در سازمان ملل دفاع کند خوشا به حال خوستان

ناشناس 10 3 پاسخ 1400/4/31 -10:04

لاتهای کوچه خلوت دوباره دور هم جمع شدن.

ناشناس 5 2 پاسخ 1400/4/31 -09:45

تو اوج کرونا با تلفات بالای چهار صد نفر اینجوری تهران را تعطیل نکردن چی شده الان 6روز تعطیل کردید؟ چرا ......

حامی 6 2 پاسخ 1400/4/31 -09:38

اینها همانهایی نیستند که خود شون را برای روحانی میکشتند تا زنها برن استادیوم.به این لجنها باید گفت:لی حال به هم زنها ۸ سال پیش اب داشتیم برق و مرغ داشتیم چهار ملیون مسکن مهر داشتیم گتدم داشتیم انرژی هسته ای و صنعت فضایی داشتیم،یارانه ۴۵۰۰۰تومانی با دلار ۲۰۰۰تومانی داشتیم،چرا خفه خون گرفتید

مودبی 1400/4/31 -14:40

هر حرف جایی و هر نکته مکانی دارد

ناشناس 8 4 پاسخ 1400/4/31 -09:21

کاش افرادی مثل فرشته حسینی که پدر و مادرشون از افغانستان فرار کردند و وضع کشورشون را دست طالبان و القاعده و .. میبینند بروند فکریذبهدحال کشور خودشون بکنند و توی مسایل میان مردم ایران و مسولانشون دخالت و فضولی نکنند مردم و مسولان ما اگر گوشت هم را بخورند استخوان هم را دور نمی ریزند و این را در این چهل سال بارها و بارها نشان دادند پس لطفا به کشورت برگرد و فکری به حال مردم کشورت و کشورت بکن

بهروز 11 7 پاسخ 1400/4/31 -07:28

عجب!! بازم سلبریتی ها،باید همشون را دستگیرکنند.

کاربر ناشناس 12 6 پاسخ 1400/4/31 -06:07

وقتی که داد می زدید به روحانی رای بدهید حالا بیاید جوابد دهید

کاربر ناشناس 10 5 پاسخ 1400/4/31 -06:06

متاسفم که چهارتا سلبریتی وخود فروخته که اگر یک ریال پولشان کم بشود برعلیه مملکتشان سروصدا می کنند شدند هنرمند

ناشناس 1400/4/31 -09:50

اینا خود فروخته قبول ..تو در مورد همدردی با خوزستان چه حرکتی داشتی ؟تو کرمحنت دیگران بی غمی -نشاید که نامت نهند آدمی

جمال 6 3 پاسخ 1400/4/31 -04:49

داداش گلم امید چیزی خوبیه ولی در جنگ می گوید وقتی میخواهی عقب نشینی کنی و یا فرار کنی آن منطقه را آتش بزن اصطلاحا زمین سوخته روحانی و تیمش از وزرا گرفته تا سلبریتی های مزدورش کشوررا از شمال ( سیل گلستان ) تا جنوب ( سیل فاضلاب بی آبی خوزستان) شرق و غرب کشور و حتی خزانه بانک مرکزی و ذخایر ارزی کشور را به آتش به آتش به آتش کشید آنوقت چطور آقای رئیسی سید اولاد پیامبر می‌تواند کشور طی ۴ سال درست کند مگر روحانی و تیمش و مزدوران داخلی و خارجی می‌گذارند

جمال 9 2 پاسخ 1400/4/31 -04:33

دقت کنید به اسامی شرکت کنندگان در این خبر همان کسانی بودند که ، یقه چاک می‌دادند برای روحانی و فریاد ها سر می دادند که اگر روحانی بیاید کشور گل و بلبل می شود هشت سال یک قدم عمرانی نه برای خوزستان بلکه برای هیچ جا نگرفت . در خبرها بارها دیدیم کارخانه ی را افتتاح کردن بعد از دو یا سه ماه تعطیل شد . ای هنرمندان دو رو و نان به نرخ روز خور

بهزادی 7 5 پاسخ 1400/4/31 -03:27

همین عتیقه ها ، روحانی رو انداختن به جون مردم و ملت ، الان هم معلوم نیست اسباب دست کدوم اجنبی شدن ؟؟؟!!!!

ح آ 8 4 پاسخ 1400/4/31 -03:19

یه جورایی میخوان خودشونو نشون بدن و الا خیلی از کشاورزا و دامدارا کمرشون زیر پایین بودن قیمتا شکسته و هیچکس ککش نمیگزه

عسل 3 2 پاسخ 1400/4/31 -02:35

باور کنید ما از شما خیلی بیشتر ناراحتیم و از شما خیلی بیشتر مشکلات جامعه را درک میکنیم و با مشکلات هر روز زندگی میکنیم ولی راه حل تجمع نیست تا مدیریت و فکر درست و همت نباشه خیلی از مشکلات کشور به قوت خودش باقی می مونه. هنرمند ایرانی ثابت کرده الگویی برای ما نیست واقعا اگه میتونند زندگیه خودشونو مدیریت کنند همش طلاق و فساد...بعضی هاشون که دستمزدهای کلان دارند شده یه حرکتی برای همون رشد فرهنگیه جامعه که وظیفشونه انجام بدند هیچکس تو جایگاه خودش درست کار نمیکنه و همه از هم نقد میکنند.

بهنام 6 2 پاسخ 1400/4/31 -02:22

باز سر و کله این نخودهای هر آش پیدایشان شد ، خدا را شاهد می‌گیرم برای خودنمایی است . اینها پول روزانه غذای سگشان به اندازه دستمزد یک ماه یک کارگر است ، سرو وضعشان را نگاه کنید همه چیز دستتان می‌آید . جان مادر و پدرتان شما دیگر فیلم بازی نکنید و دنبال حال خودتان باشید و دست از سر مردم خوزستان بر دارید و بگذارید به حال خودشان گریه کنند .

Ft 2 0 پاسخ 1400/4/31 -01:12

الان به نظر من بايد كمپين خريد آب براى خوزستان راه انداخت بطور موقت مشكل شون حل بشه تا يك تصميم درست اتخاذ بشه مردم منتظر يك شماره حساب از يك نهاد معتبر هستن

اب 5 1 پاسخ 1400/4/31 -00:02

شما هنرمندان باید خود را سرزنش کنیت اوضاع امروز کشور نتیجه حمایت کورکورانه شما از روحانی بود فراموش کردن حمایت از کسی هیچ برنامه ای نداشت شما باید امروز پاسخگو باشد ماار شما طلب کاریم شما هچ وقت با مردم نبودت فقط به فکر خود هستید

دن کیشوت 12 1 پاسخ 1400/4/30 -23:48

حرکت خوبی انجام دادند، ولی ایکاش به جای بیانیه دادن، اعتراض خودشان را با یک کار هنری تر و تمیز و اثر گذار انجام می دادند،نا سلامتی هنرمند هستند! همانند کاری که چند سال پیش،دانشجویان در حمایت از کودکان کار،در خیابان ها،شیشه ماشین ها را تمیز می کردند و یا گل و بادکنک می فروختند و درآمد حاصل را به کودکان کار،تقدیم کردند.

ایرانی 10 7 پاسخ 1400/4/30 -23:28

امثال فرشته حسینی مدل تبلیغات برای ما تعیین تکلیف نکنند تشریف ببرند به کشورشان اگر جرات دارند طالبان منتظرش هستند چطور در جنگ کل ایران پشت خوزستان ایستاد این دفعه هم کل ایران برای رفاه خوزستان عزیز تلاش می کنیم

ضد مفت خور 18 12 پاسخ 1400/4/30 -23:14

دوباره یه مشت سلیبرتی مفت خور جمع شدن!!! خدا میدونه دوباره چه نقشه ای دارن...... همینا باعث شدن کشور 8 سال عقب بمونه و آخرشم رئیس جمهور مذاکرات بی نتیجه موند و به آمریکا نمیشه اطمينان کرد...!؟؟

. 1400/4/31 -02:23

کاسبان تحریم باعث شدن تا کشور عقب بیفته.باز ساندیس باعث شده فراموشی بگیری؟

مرررررگ بر منافقین و اشرار 1400/4/31 -11:18

کاسبان تحریم.....!!!! خخخخخخخخخخخخخخخ برو یکم چشاتو باز کن بعدش میفهمی قضیه چیه!

ناشناس 14 23 پاسخ 1400/4/30 -22:46

اولا همین ها بودند شال بنفش داشتند تا 1400 با روحانی !!! پس ماست میخورن اعتراض میکنند ثانیا فرشته حسینی افغانی هست غلط میکنه تو مسائل ایران نظر میده #سلبرتی های اجیرشده سفارت انگلیس

محسن 1400/4/30 -23:11

انشاءالله سید محرومان همه مشکلات را حل خواهد کرد شما خودشو ناراحت نکن.

سینما 1400/4/30 -23:24

اگه سلبریتی ها اعتراض کنن میگید ،منافقن،میگید سلطنت طلبن،اگه اعتراض نکنن میگید مردم براشون اهمیت ندارن.با خودتون چند چندید؟

احمد 1400/4/30 -23:30

جوش نزن بچت میفته

بهنام 1400/4/31 -02:36

حالا همه شیر شدند از سلبریتی های خودنمای داخلی گرفته تا سلبریتی ‌‌های خارج نشین مثل مهناز افشار و حتی رضا پهلوی ، بقول معروف از عبدالکریم سروش گرفته تا خانم گوگوش فعلاً همه طرفدار خوزستان شدند !!!! چرا موقعی سر شاخه های کارون را بردند اصفهان و قم و یزد همه لال بودند ؟؟؟؟ از نمایندگان استان در مجلس گرفته تا استاندارد و فرماندار و..... حالا که کار از کار گذشته همه دلسوز و نخود داغ‌تر آش شده‌اند !!!! چرا الان کسی یقه قرارگاه خاتم‌الانبیا را نمی‌گیرد که آخرین انشعاب را یواشکی کشید ، اگر اشتباه نکنم ۳ انشعاب از سرچشمه کارون برای قم و اصفهان و یزد کشیدند که انشعاب آخری بدون کار کارشناسی و دزدکی توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا کشیده شد !!!!

به ناشناس 1400/4/31 -05:56

احسنت احسنت احسنت......

به بهنام 1400/4/31 -19:17

فعلا اصفهانه که داره به بقیه اب میده.

ایرانی آباد و آزاد 12 14 پاسخ 1400/4/30 -22:44

احسنت بر این همدردی با مردم کشورتان ....