کشف ۴۶ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در استان مرکزی

فرمانده انتظامی استان مرکزی از کشف ۴۶ میلیارد ریال کالای قاچاق و توقیف ۲۲ دستگاه خودرو در اجرای هشتمین طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان خبر داد.

کشف ۴۶ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در استان مرکزی

حسن مفخمی شهرستانی اظهار کرد: مبارزه با قاچاق کالا در سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی ها به عنوان یکی از سرفصل‌های مهم مأموریتی در برنامه ریزی های عملیاتی پلیس استان، با جدیت در دستور کار این پلیس قرار گرفته است و با این راهبرد، هشتمین مرحله طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا در استان به مرحله اجرا گذاشته شد.

وی افزود: این مرحله از اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا با اولویت برخورد با قاچاق کالاهای گمرکی، دخانی، ترانزیتی و پایش انبارها و محل‌های دپوی کالا با بهره گیری از توان عملیاتی پلیس استان از تاریخ ۲۳ مرداد ماه سال جاری به مدت سه روز اجرایی شد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: طی این مدت تعداد ۳۵ نفر از قاچاقچیان انواع کالا شناسایی و دستگیر شدند و از این افراد تعداد ۲۲ دستگاه خودروی سبک و سنگین توقیف شد.

مفخمی شهرستانی افزود: در اجرای این طرح، ۵۰ قلم لوازم آرایشی بهداشتی، ۳۴۰ کیلوگرم انواع شکلات صبحانه، تعداد ۷۸ دستگاه لوازم صوتی تصویری، ۱۵۷ طاقه پارچه، ۵۰۰ قطعه مختلف الکترونیکی، ۱۶۷ دستگاه لوازم خانگی بزرگ و کوچک، ۶۵۶ عدد لوازم و ظروف آشپزخانه، ۳۱ دستگاه انواع استخراج ارز، ۲ دستگاه گنج یاب ،۸۲۳ عدد انواع لامپ، ۶۱۰ عدد اسباب بازی، ۴۰ عدد مخزن فالکو، ۵۰۰ کیلوگرم انواع چوب و ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف شد.

وی ادامه داد: در ارزیابی‌های انجام شده از سوی کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی، ارزش کالاهای قاچاق کشف شده در این طرح سراسری، ۴۶ میلیارد ریال برآورد شد و دستگیرشدگان در این عملیات‌ها با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی در پایان با تاکید بر قاطعیت پلیس در تداوم اجرای با کیفیت طرح‌های سراسری مبارزه با قاچاق انواع کالا در این استان از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده و آگاهی از وقوع هرگونه جرایم اقتصادی و قاچاق کالا در جامعه از سوی افراد سود جو و فرصت طلب، اقدامات مجرمانه آنان را از طریق سامانه تلفنی ۱۱۰ به مرکز فوریت‌های پلیسی اطلاع دهند.

منبع: مهر

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها