اخبار ضد و نقیض درباره تسلط طالبان بر پنجشیر افغانستان/ ویدئو

در ادامه پیشروی‌های شب گذشته طالبان در ولایت پنجشیر، سخنگوی این گروه مدعی شد این ولایت به تسلط کامل طالبان درآمده است.

اخبار ضد و نقیض درباره تسلط طالبان بر پنجشیر افغانستان/ ویدئو

همزمان با ادامه درگیری‌ها در پنجشیر، طالبان مدعی شد بر این ولایت تسلط کامل پیدا کرده است.

«ذبیح الله مجاهد»، سخنگوی طالبان در اطلاعیه‌ای از سقوط کامل پنجشیر خبر داد.

وی گفت: آخرین تلاش‌ها برای امنیت کامل در کشور نیز نتیجه داده و ولایت پنجشیر تحت کنترل کامل طالبان قرار گرفته است.

به گفته طالبان، برخی از رهبران جبهه پنجشیر شکست خورده و مابقی از منطقه متواری شدند.

طالبان در پایان به مردم ولایت پنجشیر اطمینان داده که علیه آنها تبعیضی صورت نخواهد گرفت.

تاکنون منابع جبهه پنجشیر در این باره اظهارنظری نکردند.

پیش از این طالبان طی هفته گذشته چندین بار اعلام کرده بود که موفق شده پنجشیر را به طور کامل به تسلط خود در آورد.

شب گذشته در نتیجه پیشروی‌های طالبان در پنجشیر، برخی منابع از کشته شدن «فهیم دشتی» یکی از فرماندهان ارشد پنجشیر خبر دادند. ( اینجا بخوانید)

همچنین منابع خبری از کشته شدن «قاری فصیح‌الدین» یکی از برجسته‌ترین فرماندهان طالبان در خنج پنجشیر توسط نیروهای مقاومت کشته شد.

در همین حال دفتر «امر الله صالح» معاون رئیس جمهور سابق افغانستان نیز به پایگاه خبری الشرق خبر داد که «احمد مسعود» فرمانده جبهه مدافعان پنجشیر در جایی امن در داخل پنجشیر قرار دارد.

بر اساس ادعای این پایگاه خبری، طالبان سیطره بر مرکز ولایت پنجشیر را کامل کرده و امرالله صالح نیز به تاجیکستان گریخته است.

این در حالی است که احمد مسعود روز گذشته گفت اگر طالبان نیروهای خود را از پنجشیر و اندراب خارج کنند، جبهه پنجشیر از تحرکات نظامی دست کشیده و با این گروه گفت‌وگو خواهد کرد.

اما ساعتی پس از آن «محمد نعیم» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان پیشنهاد احمد مسعود برای گفت‌وگو را رد کرد.

وی گفت: «پس از آنکه احمد مسعود پیشنهاد ما برای صلح را رد کرد، دیگر چیزی برای مذاکره باقی نمانده است».( اینجا بخوانید)

تاکنون اطلاعی از سرنوشت احمد مسعود و امرالله صالح در دست نیست.

با این حال علی میثم، سخنگوی جبهه مقاومت ملی افغانستان در گفتگو با بی بی سی ادعای طالبان درباره تلسط بر پنجشیر را رد کرد.

کانال مقاومت پنجشیر: ادعای طالبان نسبت به سقوط پنجشیر، کذب است!

‏جبهه مقاومت ملی افغانستان در اطلاعیه ای نوشت: ادعای دشمن متجاوز [طالبان] مبنی بر تصرف پنجشیر نادرست است.
نیروهای مقاومت ملی در قرارگاه‌ها که از پیش ایجاد شده بود، حضور دارند و از شب گذشته تا اکنون جنگ در نقاط مختلف ادامه دارد. مردم افغانستان مطمین باشند که مقاومت تا رسیدن به آزادی و عدالت به نصرت خداوند ادامه می یابد. برافراشتن نمایشی پرچم طالبان در برابر فرمانداری ولایت به معنی پایان مقاومت و تسلط کامل طالبان نیست.

پنجشیر آخرین پایگاه مقاومت ملی افغانستان در شرایط دشواری بسر می برد و طالبان مدعی شده اند که به بخش‌های مرکز این استان وارد شده‌اند اما جبهه مقاومت این ادعا را رد کرده اند.

انتشار خبر کشته شدن "فهیم دشتی" از فعالان شناخته شده رسانه‌ای و از یاران احمدشاه مسعود همراه با ژنرال «ودود زره» خواهرزاده شیر پنجشیر برای دفاع از این استان واکنش‌های زیادی را در پی داشته است.

شماری زیادی از مردم مدعی شده اند که شب گذشته هواپیماهای بدون سرنشین پاکستانی با راکت های هدایت شده مواضع مهم جبهه مقاومت در پنجشیر را هدف حملات هوایی قرار داده اند و فهیم دشتی در یکی از این حملات جان باخته است.

«ضیاآریانژاد» نماینده استان سمنگان در مجلس سابق افغانستان در صفحه فیسبوک خود نوشته است که پهپادهای پاکستانی با استفاده از بمب‌های هدایت شده پنجشیر را بمباران کرده است.

شماری در فضای مجازی نوشته اند که پنجشیر با خطر نسل کشی مواجه است و طالبان تلاش دارد با جنگ مردم این سرزمین را نابود سازند.

نخستین توییت منسوب به احمدمسعود پس از اعلام سقوط پنجشیر از سوی طالبان

احمد مسعود فرمانده جبهه مدافعان پنجشیر با هشتگ نجات پنجشیر و مقاومت پنجشیر بدون تایید یا تکذیب سقوط این استان توییتی منتشر کرد.

احمد مسعود در توییتی منسوب به او: در امنیت هستم؛ نگران نباشید

منبع: خبرفوری

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 24
  • نسل سوخته
    0

    گوزنها فاطمیون مزدور کجا بودند

    نظرات شما -
    • مهدی
      0

      با این متن یا خودت مزدور هستی یا هم اطلاعات سیاسیت در حد سعودی نشیونال یابی بی سی فارس هست یکم با رک ایران بزرگ حرف بزن لطفا

    • پارسي
      0

      به مهدي ،،لطفا خفه شو ودهنتو ببند،،بله فاطميون اشغالهايي بودند كه پول دريافت ميكردند تا با مخالفان بشار بدردنخور تر از خودت بجنگند

    • ایمانی
      0

      آدمی که بند تنبان ندارد انتظار مردانگی داشتند خطاست اون افراد نه از اختیار که اجبار زندگی وادارشان کرد راهی سوریه شوند و بعد خوشنویسان هر چه خواستند نوشتند .

    • هی ...
      0

      کسی با فهاشی آدم نمیشه به حیوان هایی که درباره فاطمیون نوشتند میگم اگر شیعیان هزاره قراربود مقاومت کنند همگی قتل عام می شدند، اصلا از چی دفاع کنند از دولت اشرف غنی که اصلا دولت نبود قبل رسیدن طالبان به کابل فرارکرد، اگر دولت افغانستان مقاومت می کرد و شیعیان هزاره افغان هم درکنار آنها مقاومت می کردند میشد اما الان ... سیاست نمی دانید جنگ نظامی نمی دانید بعد دیگران به چی متهم میکنید و فکر میکنید خیلی می فهمید

    • بهروز ترکه
      0

      از سر بی اطلاعی ، هر چی دِلتان میخواهد کامنت بگذارید!؟

  • جواد
    0

    مبارک ظرفا باشه.

  • مملی
    0

    سفر ژنرال «فیض حمید» رئیس کل سازمان اطلاعات ارتش (ISI) به کابل چقدر سریع جواب داد!!!

    نظرات شما -
    • احمد شاه مسعود
      0

      این سازمان ،یکی از قویترین در نوع خودش است.پیر هندوستان را درآورده!ودر کشمیر چه اتفاقی خواهد افتاد؟؟؟؟؟؟؟

  • محمد
    0

    دفاع کردن عرضه میخواد.غیرت وتعصب ایرانی میخواد.کل افغانها توسراسرجهان دارندکارگری میکنندبعدانتظارمعجزه میکشند.ماامثال شهیدچمران داشتیم باوجوداینکه میتونست درخارج ازکشوربهترین زندگی راداشته باشه واومدازمیهنش دفاع کرد.خودبنده باوجوداینکه حقم خورده شده وانگیزه زندگی کردن ندارم ولی نمیزارم بیگانه ای نزدیک کشورم بشه

  • کت و کلّه
    0

    لی لی لی لی... پس از چهل سال سرانجام جنگ در افغانستان پایان یافت.

  • بابک خرمدین
    0

    ملت افغانستان تا وقتی سرشون رو کردن تو مذهب هرگز درست نخواهند شد

  • فرشادآزاد
    0

    طالبان اگرچراغ سبز ازجمهوری اسلامی ایران نمی گرفت قادربه انجام چنین کاری نبودماکه عادت کرده ایم همه جای جهان فضولی کنیم بودجه ملتمان راخرج حمایت ازاین گروه واون گروه خارجی کنیم ومدتهابوداحمدشاه مسعودرابرای مبارزه اش باظلم و وحشی گری طالبان قهرمان ملی وجهانی معرفی می کردیم طالبان وحشی ترازگذشته برگشته اماچه شده که مافرزندهمان شاه مسعودراتنهاگذاشتیم وپشت طالبان ایستاده ایم خدا عالم است دروهله اول که بودجه کشورماجای ساپورت جمعیت بیش از190میلیون کنونی راندارداما ازآنجایی که این یک رویه چهل ساله است اقلاتغییرموضع فاحشی نداشته باشیم مرور زمان نشان خواهد داد طالبان وحشی ترازداعش والقاعده است

  • حاعری
    0

    با سلام واحترام آیا هموطنان افغانی خواب هستند یا از طالبان بی دین می ترسند معلوم وقتی سالها است در دامن مزدوران آمریکایی ها پرورش شده اند دیگر حال جهاد ومبارزه ندارند طالبان نه تنها به هموطنان خود رحم نکردند بلکه طمع تصرف همسایگان خود رادارند ومانند پاکستان باج می دهد تا کاری با آنها نداشته باشند مسولین نظام بیدار شوید بعد از خواب بیدار شدن دیراست.

    نظرات شما -
    • آخرین ایرانی
      0

      افغانها میخوان طالب باشن خب به ما چی سرت تو کار خودت باشه

  • داریوش
    0

    تو هنوز هم میگی ضدو نقیض،بابا ته دیگش را هم خوردند،

  • علی اکبر
    0

    نمیدونم چرا این ولایتی همه حرفاش بر عکس از آب در میاد، به هرکی لقب شیر داد، موش شد و به هر که گفت موش؛ شیر شد، یادم باشه به عنوان مشاور انتخابش کنم، خیلی حالیشه

    نظرات شما -
    • مقدس
      0

      طالبان نشان داد بسیار تاکتیکی و هوشمندانه عملیات می‌کند ابتدا با یک درگیری سطحی توانست تعدادزیادی به اصطلاح اسیر بدهد در حالیکه اینها نیروهای از کماندهای ویژه نفوذی بودند که شب قبل طبق هماهنگی از داخل عمل کردند و نیروهای تک ور با پشتیبانی آتش پهپادی به سرعت وارد عمل شده و کار شیر پاکتی وابسته به تکفیریهای تاجیکستان مفلوک بی شرف را یکسره ساختند .

  • خشایار
    0

    افغانستان راه نیافتاده بدست استعمار استثمار جهانی و استحمار منطقه از هستی ساقط شد.مشتی عقب مانده تاریخی و خانوادگی با حمایت قدرتهای بزرگ وحشی تر از خودشان راه تنفس افغانستان را مسدود کردند .حال مردک خود را به خاطر جنایت های عامدانه و کشتن کودکان و زنان و ویرانی های بسیار امیرالمومنین میخواند و گروهی کثیف تر از خودش حلقه و حاله های تقدس برایش نقش میکنند تابیچاره عوام را سرکیسه کنند و خلق مستغرق در بدبختی و ضلالت به این مدفوع تعظیم کند و به دست بوسی رود.

  • محمد
    0

    طالبان گور خودشو کند تاجیکها دومین اقلیت قومی هستند ودیر یازود انتقام میگیرند

  • ناشناس
    0

    همه‌ش تقصیر بی‌بی‌سی خائنه. وسط صحبت با فهیم دشتی، یک لحظه قطع کرده، شماره تلفن فهیم دشتی رو روی صفحه نشون داده. طالبان هم از همون طریق ردیابی کردنش.

  • ناشناس
    0

    طالبان برای تثبیت قدرت خویش نیاز مبرم به چه دارد؟؟؟!!! --- طالبان با در نظر گرفتن شرایط محلی و منطقه ای و جهانی برای حفظ و تثبیت قدرت خویش سوای رویکرد دوستانه با ایران و تشکیل حکومت ملی فراگیر متکی بر یک قانون اساسی خشونت ستیز اعتدال گرا ؛ هیچ گزینه دیگری ندارد مگر این که تصمیم به نابودی تدریجی گروه خویش گرفته باشد.

    نظرات شما -
    • کمانگیر
      0

      اگر معمار طالبان آنست که همه میدانیم /پایه اش محکم بر گلوی افغان زد همه میدانیم.

  • ناشناس
    0

    بنظر می رسد طالبان ها از حکومت سوریه باهوش ترند استخوان لای زخم نگذاشتند. مواضع اخیر لاروف در مورد دولت فراگیر افغانستان از تمامی اقوام پشتون،ازبک،تاجیک و هزاره بسیار جالب است. حکومت قبیله ها یعنی همه با هم و همه بر هم. بنام قبیله ها و بکام بیگانگان.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها