معاون وزیر راه و شهرسازی:

مرزهای اربعین بسته هستند/ فروش تور اربعین غیرقانونی است

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: مرزهای اربعین در کشور بسته هستند و فروش تورهای اربعین نیز غیرقانونی است به همین دلیل مردم در این زمینه مراقبت کنند.

مرزهای اربعین بسته هستند/ فروش تور اربعین غیرقانونی است

داریوش امانی در سفر یک روزه به خوزستان و بازدید از اسکله و پایانه بار بندر امام خمینی با تأکید بر اینکه حمل کالاهای اساسی از بنادر یکی از موضوعات مهم کشور است، اظهار کرد: در سفر قبلی با روزانه یک هزار و ۹۰۰ کامیون روند جابه‌جایی کالاهای اساسی را از بندر امام انجام می‌دادند.

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد: اما بر اساس مصوبه شورای عالی ترابری و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقرر شده که این تعداد روزانه به دو هزار و ۵۰۰ کامیون برسد.

امانی اضافه کرد: از اول شهریورماه کالاهای اساسی در بندر امام خمینی روزانه توسط بیش از دو هزار و ۵۰۰ کامیون به سراسر کشور جابه‌جا می‌شود که نسبت مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد ۵۲ درصد حمل کالاهای اساسی از این بندر هستیم.

وی به افزایش ۲۰ درصدی تناژ کالاهای اساسی جابه‌جا شده از بندر امام خمینی اشاره کرد و گفت: اکنون روزانه ۹۲ هزار تن کالاهای اساسی از بنادر کشور جابه‌جا می‌شود که از این میزان ۶۲ هزار تن مربوط به بندر امام خمینی بوده و ۳۰ هزار تن دیگر از بنادر امیر آباد، انزلی، نوشهر، چابهار و فریدون کنار به سایر نقاط کشور جابه‌جا شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰ میلیون تن کالاهای اساسی از بنادر کشور جابه‌جا شده است که سهم بندر امام خمینی از این میزان ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تن است.

وی با بیان اینکه روند خروج کالاهای اساسی از بندر امام خمینی نسبت به واردات این کالاها بیشتر شده است، خبر داد: همچنین یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن کالاهای اساسی آماده حمل از این بندر و تا یک ماه آینده بارگیری خواهند شد.

امانی تأکید کرد: با تمهیدات اندیشیده شده این ظرفیت وجود دارد که جابه‌جایی کالاهای اساسی از بنادر کشور به روزانه ۱۰۰ هزار تن برسد.

بنا به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، واکسیناسیون رانندگان حمل‌ونقل جاده‌ای با پیگیری‌های صورت گرفته توسط ستاد کرونای وزارت راه و شهرسازی در حال انجام است.

مرزهای اربعین بسته است

امانی همچنین در جریان سفر خود به استان خوزستان و بازدید از پایانه مرزی شلمچه اظهار کرد: هیچ یک از مرزهای زمینی کشور برای خروج زائران باز نیستند و طبق اعلام ستاد اربعین حسینی تنها ۶۰ هزار نفر از طریق خطوط هوایی و طبق دستورالعمل‌های اعلام شده امکان حضور در مراسم اربعین امسال را دارند.

وی با بیان اینکه زائران اربعین حسینی تنها به اطلاعیه‌های ستاد اربعین توجه کنند به مردم توصیه کرد مراقب هرگونه کلاهبرداری در این خصوص باشند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تاکید کرد: در صورتی که با پیگیری صورت گرفته از سوی مسئولان نظام، مجوز تردد زائران از مرزهای زمینی اخذ و مرزها باز شوند، از سوی ستاد اربعین اطلاع رسانی خواهد شد.

امانی همچنین فروش تور اربعین حسینی را غیر قانونی اعلام کرد و گفت: تمامی مرزهای زمینی کشور بسته هستند.

منبع: مهر

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها