علی باقری کنی کیست؟


26 شهریور 1400 - 21:40
6144cc08ef410_2021-09-17_21-40
دو ماه پس از انتشار عکسی از علی باقری‌کنی در نخستین دیدار دیپلماتیک رئیس دولت سیزدهم که شائبه نشستن او بر کرسی وزارت خارجه را تقویت کرده بود، او سرانجام جانشین عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت خارجه شد.

عراقچی در کلیه مذاکرات دو‌جانبه ایران با گروه ۱+۵ حضور داشت و حتی در مذاکرات اخیر برجام در وین بدون حضور مستقیم محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه سابق، گفت‌وگوها با ۱‌+۴ و از سوی دیگر مذاکره غیر مستقیم با آمریکا را پیش برد. او در واقع نفر دوم ایران در مذاکرات محسوب می‌شد. درست به دلیل سابقه حضورش در مهم‌ترین مذاکرات بین‌المللی و در نهایت توافق هسته‌ای ایران با ۱+۵ در تاریخ ۲۳تیر ۹۴، بود که بسیاری ادامه حضور او را در تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای برای ادامه پیگیری امور ضروری می‌دانستند.

علی باقری‌کنی، پیش از این در دوره ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد در حوزه مربوط به اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی فعالیت می‌کرد. نام او اما بیش از همه در همان دوران به عنوان دستیار سعید جلیلی در مذاکرات هسته‌ای بر سر زبان‌ها افتاد، مذاکراتی که در آنها هم جلیلی و هم باقری به داشتن مواضعی تندروانه و سرسختانه معروف بودند و آن مذاکرات هم نهایتا پس از ۶ سال به نتیجه‌ای نرسید.

او طی چند سال گذشته نیز به عنوان معاون امور بین‌الملل و رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه، فعالیت می‌‌کرد و به عنوان یکی از چهره‌های اصولگرا شناخته می‌شود. وی همچنین برادرزاده آیت‌الله محمدرضا مهدوی‌کنی است.

دو ماه پس از انتشار عکسی از علی باقری‌کنی در نخستین دیدار دیپلماتیک رئیس دولت سیزدهم که شائبه نشستن او بر کرسی وزارت خارجه را تقویت کرده بود، او سرانجام جانشین عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت خارجه شد.

پایگاه خبری خبر فوری (khabarfoori.com)

6144cc08ef410_2021-09-17_21-40
26 شهریور 1400 - 21:40

عراقچی در کلیه مذاکرات دو‌جانبه ایران با گروه ۱+۵ حضور داشت و حتی در مذاکرات اخیر برجام در وین بدون حضور مستقیم محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه سابق، گفت‌وگوها با ۱‌+۴ و از سوی دیگر مذاکره غیر مستقیم با آمریکا را پیش برد. او در واقع نفر دوم ایران در مذاکرات محسوب می‌شد. درست به دلیل سابقه حضورش در مهم‌ترین مذاکرات بین‌المللی و در نهایت توافق هسته‌ای ایران با ۱+۵ در تاریخ ۲۳تیر ۹۴، بود که بسیاری ادامه حضور او را در تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای برای ادامه پیگیری امور ضروری می‌دانستند.

علی باقری‌کنی، پیش از این در دوره ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد در حوزه مربوط به اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی فعالیت می‌کرد. نام او اما بیش از همه در همان دوران به عنوان دستیار سعید جلیلی در مذاکرات هسته‌ای بر سر زبان‌ها افتاد، مذاکراتی که در آنها هم جلیلی و هم باقری به داشتن مواضعی تندروانه و سرسختانه معروف بودند و آن مذاکرات هم نهایتا پس از ۶ سال به نتیجه‌ای نرسید.

او طی چند سال گذشته نیز به عنوان معاون امور بین‌الملل و رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه، فعالیت می‌‌کرد و به عنوان یکی از چهره‌های اصولگرا شناخته می‌شود. وی همچنین برادرزاده آیت‌الله محمدرضا مهدوی‌کنی است.

منبع: کانال رسمی روزنامه دنیای اقتصاد

38

نظرات 37
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد.
  • پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.
غیر قابل نشر 4 0 پاسخ 1400/6/27 -11:51

آقازاده ایست چون خیلی های دگر

ابراری 7 1 پاسخ 1400/6/27 -11:07

خداوند در دنیا واخرت روی انها که چوب لای چرخ حرکت تیم مذاکره کننده دولت روحانی گذاشتند و فقط وفقط به خاطر کسب قدرت وتمامیت خواهی مانع به ثمر رسیدن مذاکرات هسته ای شدند را سیاه کند وبه خاطر فقری که به ملت تحمیل کرده اندخود وخانواده هایشان را به فقر ومصیبت عظیم مبتلا نماید .تاریخ روزی چهره خائنین را رسوا خواهد کرد بدون شک .

فرهادی 5 0 پاسخ 1400/6/27 -11:01

وهمچنین برادر داماد رهبر معظم انقلاب اسلامی است

حمید کرمی کارشناس ارشد اقتصادوبیمه 1 0 پاسخ 1400/6/27 -10:19

انشالله موفق باشد . بشرطی که حداقل مشاوره از تیم قبلی وزارت امورخارجه را داشته باشد . همچنین نقطه نظر دکتر سریع القلم که می فرمایند:ببین در مشت ات که پای میز مذاکره مینشینی . چی داری . بامشت خالی جز قمپوز در کردن کار دیگری نمی توانی به کنی. ولی در کل برجام تا شش ماه دیگر هیچ خروجی ندارد . بجز تشدید تحریم

ا 12 0 پاسخ 1400/6/27 -09:23

این وجلیلی 6سال با هواپیما مفت اروپا را گشتند وعکس نمازخواندن به ملت نشان دادن

سید اصغر 1400/6/27 -10:01

نمازی که از آن رانت و فساد و قدرت طلبی و فامیل بازی درآید نماز نیست ،ریا کاریه،شمر هم نماز می خواند ،شیطان هم شش هزار سال نماز خواند....

سید اصغر 15 0 پاسخ 1400/6/27 -08:15

یک مفت خور و بیسواد ،چهار سال دیگه معلوم میشه

ملول 12 2 پاسخ 1400/6/27 -06:55

گل بود به چمن هم اراسته شد

کاربر ناشناس 10 10 پاسخ 1400/6/27 -06:04

خدا لعنت کند روحانی را که همه چیز را از دست داد

حسن 1400/6/27 -07:40

چیزی نمی دانی توهین نکن

آریایی 1400/6/27 -11:47

منم با نظر ایشان موافقم ؛ روحانی باید شجاعت به خرج میداد و تمام اسرار و دستهای پشت پرده را فاش میکرد ؛ ممکن بود در این راه جانش را نیز از دست بدهد ولی نامش در تاریخ بعنوان یک انشان شجاع و آزاد ثبت میشد نه الآن که بعنوان یک انسان ترسو و بزدل و خائن به رای طرفدارانش شناخته میشه !!!!!!!!

کاربر ناشناس 6 11 پاسخ 1400/6/27 -06:03

زمان جلیلی به کشورمان التماس می کردند ولی روحانی به کشورهاب عربی و غربی التماس می کرد ۸سال التماس به غرب

نعمت 1400/6/27 -07:42

اگر زمان جلیلی کشورها التماس می کردند چرا موفق نبود

بهمن امامیان 1400/6/27 -13:55

بی سابقه ترین قطع نامه ها در دوران جلیلی به ایران تحمیل شد

کاربر ناشناس 6 10 پاسخ 1400/6/27 -06:02

اگر ظریف نبود اینقدر کشورهای غربی پررو نمی شدند

ناشناس 15 6 پاسخ 1400/6/27 -01:15

یک بیسواد دیگه ای است که حتی بلد نیست خودش را به زبان انگلیسی معرفی کنه!!! دانشگاه امام صادقی است و ژن خوب!!!

غفاری 1400/6/27 -07:49

مهرعلیزاده نبود زبان شما در تخریب دولت رییسی تحت عنوان بیسواد تهی بود ........مهرعلیزاده با یک کلمه شیطنت آمیز در مناظرات نقل و نبات در دهان مخالفان رییسی انداخت . ولی روند امور مخالف میل شماها خواهد چرخید .

شیر 1 8 پاسخ 1400/6/27 -00:45

شما الان خبر نداری ظریف کجاست؟همان خیانت کاری که وزارت عریض و طویل خارجه و بزرگترین وزارت خانه اقتصادی را به وزارت برجام و خسارت محض تبدیل کرد

بهمن امامیان 1400/6/27 -13:58

تاریخ قضاوت خواهد کرد .ظریف خدمات بی سابقه ای کرد ولی با نامردی دستش روبستن.

ابی 6 0 پاسخ 1400/6/27 -00:41

ای کاش اعتقاد داشتین که خدای وجود داره خدا بشناسین این همه گرونی بدبختی مگه میشه خدا لعنتتون کنه از درد مردم خبر ندارین فقط بگیم مرگ بر اسرائیل مرگ ب آمریکا مسخره کردین خودتون چه بشه وای وای

فتاحی 0 2 پاسخ 1400/6/27 -00:32

شما که به نتیجه رسوندیدش پدر خودتون رو در اوردید ، نمیزارین یه مرد وارد میدون بشه .

فقرا 18 2 پاسخ 1400/6/26 -23:35

برادر داماد مقام مظعم رهبری

فرهنگی 2 30 پاسخ 1400/6/26 -23:31

علی کنی هرکه باشه، ازخانواده برادران دزدبیت المال ورانتی های غارتگر نیست!

ا 1400/6/27 -09:24

نگران نباش یادمیگیره

شبنم 32 4 پاسخ 1400/6/26 -23:22

ایشون یک تندروی مذهبی مانند عبدالهیان هستند که ملت را فدای بی عقلی و ندانم کاری های خود می کنند

تتا 1400/6/27 -01:01

با عقل! تو و همفکرات تو این هشت سال چه غ... کردین؟

متین 1400/6/27 -12:29

تتا .. معلومه به بدنه حرامخوران و اختلاسگران چسبیدی و عقل و شعورت کمه

مش جمعه 35 4 پاسخ 1400/6/26 -23:09

باقری کنی یک آخوندزاده هست که توسط عموی خویش بقدرت سیاسی رسید.ره صد ساله را یک شبه طی کرد.

علی 1400/6/26 -23:25

بازهم اکابر وبزرگان وصاحبان سیاست بدون تخصص دارند نظر می دهند !!! امثال مش جمعه وارد کارزار شدند تادیرنشده نظرات اصولی و فراگیر اما بی درو پیکر خودرا به خرد ملت بدهند !!!! جمع کنید آقا این بساط را !!! بعضی ها هم که استاد نظر پردازی هستند!!!!!

جنتی 27 4 پاسخ 1400/6/26 -23:07

فردی مثل ولایتی است که هیچ تخصصی در وزارت خارجه نداره ولی به امید خدا تو چند سال آینده چیزهایی یاد میگیره اقای ولایتی که یک پزشک بود و ابو مشاغل الان هم دوپسر گلش چندین شرکت در ایران و ترکیه دارند با رانت آقازاده ای

معلم 1400/6/26 -23:34

اقای ظریف متخصص که امضای کری براش ضمانت بود وکدخدایش هم تاگردنش کلام سرش گذاشت هم دیدیم!

یه عمویی 1400/6/27 -07:18

اونایی مه که میگفتن بلدم بلدم چه گلی به سر مات گرفتن که این نتونه بگیره ، یه عده با حافظه ی ماهی قرمزی هنوز طرف نیومده شروع کردن یه تخریب ، بزارید شروع کنه بعد جامه بدرید بابا