صفاری نطنزی در گفت و گو با خبرفوری:

آمریکا برای مذاکره با ایران صداقت ندارد/ شرایط مناسبی برای گفت و گو میان دو کشور وجود ندارد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: باتوجه به اینکه آمریکایی‌ها در برخورد با ایران صداقت ندارند بدون شک امکان مذاکره با آنها در شرایط فعلی وجود ندارد.

آمریکا برای مذاکره با ایران صداقت ندارد/ شرایط مناسبی برای گفت و گو میان دو کشور وجود ندارد

مرتضی صفاری نطنزی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره برقراری مذاکره میان ایران و آمریکا با توجه به پیشنهاد مجدد ترامپ برای امضای یک توافق جدید اظهارکرد: مذاکره به نفسه موضوع بدی نیست و یک ابزار گفت و گو و دیپلماسی است و در خیلی از موقعیت‎ها می‎تواند شرایط را تغییر دهد.

وی تصریح کرد: گفت و گو صرفا برای مذاکره صورت نمی‎گیرد و باید شرایط لازم را داشته باشد و طرفین باید در این تعامل دوسویه صداقت داشته باشند چرا که اگر صداقتی در میان نباشد کار پیش نمی‎رود و مذاکره نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای خاطرنشان کرد: آنچه آمریکایی‌ها در موضوع مذاکره با ایران مطرح کردند صداقتی در آن وجود ندارد چرا که در شرایط بدی این پیشنهاد ممذاکره مطرح شده است.

صفاری نطنزی اظهارکرد: ترامپ و سایر مقامات آمریکایی در شرایطی پیشنهاد مذاکره را مطرح می‎کنند که از طرف دیگر تحریم‎ها را علیه ایران کلید می‎زنند و در قالب طرحی به دنبال مذاکره هستند که نیت براندازی در آن وجود دارد.

وی تصریح کرد: پیشنهاد آمریکایی برای مذاکره در وضعیت فعلی قطعا نتیجه مثبتی برای ما نخواهد داشت چرا که اگر آمریکایی‎ها نیت صادقانه‎ای داشتند تحریم‎ها را شروع نمی‎کردند و از برجام خارج نمی‎شدند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اظهار کرد: آمریکایی‎ها بدهکار ملت ایران هستند چراکه مشکلات متعددی را برای ما در طی سال‎های اخیر ایجاد کردند از این رو اگر قصد گفت و گو و مذاکره با ایران را داشتند باید به گونه‎ دیگری عمل می‎کردند.

صفاری نطنزی درباره اظهارات رئیس‎جمهور کشورمان مبنی براینکه ایران حاضر به تعامل با کشورهای همسایه از جمله عربستان است تاکیدکرد: ما مشکلاتمان با عربستان و برخی کشورهای عرب منطقه بر سرمسائل سیاسی است و ما مشکلات حل نشدنی نداریم از این رو اگر مقداری انعطاف در مواضع دوطرف ایجاد شود امکان حل مشکلات وجود داردو

وی تاکید کرد: ما با کشورهای منطقه‎ای اختلافات ارزی و قومی نداریم و تنها رقابت‎هایی در حوزه منطقه بوده است که با تشکیل جلسات مستمر امکان حل این اختلافات وجود دارد در صورتی که آنها صداقت داشته باشند و به دستور دیگران وارد گفت و گو نیابتی با ایران نشوند.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها