مدرسان آموزش خانواده سراسر کشور حدود ۸ هزار نفر هستند

مدیرکل دفتر مرکزی انجمن اولیا و مربیان گفت: فراهم کردن زمینه های مناسب برای نقش آفرینی خانواده ها در اجرای سند تحول از وظایف اصلی انجمن های اولیاست.

مدرسان آموزش خانواده سراسر کشور حدود ۸ هزار نفر هستند

صبح امروز نورعلی عباسپور در آیین افتتاحیه دوره ۲ روزه آموزشی ویژه منتخبین مدرسان آموزش خانواده با موضوع فلسفه تربیت در جمهوری اسلامی بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، در اردوگاه فرهنگی تربیتی شهید باهنر تهران، اظهار کرد: درک مشترک خانواده و مدرسه از ابعاد مختلف مفهوم تربیت مهم ترین هدف برگزاری این دوره آموزشی است.

وی آمار مدرسان آموزش خانواده سراسر کشور را حدود ۸ هزار نفر اعلام و عنوان کرد: در راستای اجرای سند تحول به سمت سویی می رویم که علاوه بر آگاهی بخشی به خانواده ها برای همراهی وهمسویی با آموزش و پرورش در اجرا کردن سند، مدرسان متخصص برای آموزش خانواده تربیت کنیم.

عباسپور علاقه و رغبت مدرسان را مهم ترین شاخصه مدرسان برای فراگیری دوره های آموزشی برشمرد و تصریح کرد: همه تلاشمان این خواهد بود که زبان مدرسه و خانواده را برای اجرای سند تحول، هماهنگ، همسو و همراه کنیم و لازمه آن درک مشترک اولیا و مدرسه از سند تحول بنیادین است.

وی خانواده را مسئول اصلی تعلیم و تربیت دانست و اظهار کرد: نباید نقش خانواده کم رنگ شود بلکه برای تفهیم مفاهیم اصلی سند توسط خانواده ها مهارت های لازمه به آنها آموزش داده شود.

مدیر کل دفتر مرکزی انجمن انجمن اولیا و مربیان گفت : سه کارگروه در محورهای روش آموزش، محتوای آموزش و تعیین صلاحیت های حرفه ای مدرسان آموزش خانواده تشکیل شده است که کیفیت بخشی به دوره های آموزشی را دنبال می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: بخش عمده ای از مسئولیت آگاه سازی خانواده ها از مفاد سندتحول بنیادین با مدرسان آموزش خانواده است و در ادامه این دوره سلسله دوره هایی برای شما طراحی و برگزار خواهد شد.

عباسپور از ارزیابی مستمر از فعالیت مدرسان آموزش دیده در طول سال خبر داد وافزود: در سال جاری حداقل ۴ساعت دوره آموزشی برای اعضای شوراهای انجمن اولیا و مربیان در سطوح استان، منطقه و مدرسه برگزار خواهد شد و تاکید می شود استفاده از روشهای موثر آموزشی و فنآوری نوین میتواند بر اثربخشی دوره ها بیافزاید.

منبع: مهر

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها