۱۱۵ نفر از مقرری‌بگیران بیمه بیکاری سیستان و بلوچستان آموزش مهارتی فرا گرفتند

۱۱۵ نفر از مقرری‌بگیران بیمه بیکاری سیستان و بلوچستان آموزش مهارتی فرا گرفتند

به خبرگزاری تسنیم محمد جهانتیغی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در زاهدان اظهار داشت: بنا بر سقف تعیین شده توسط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور برای اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سیستان و بلوچستان، در سال جاری توانمندسازی مهارتی 70 نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری در دستور کار بوده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان افزود: در همین راستا 33 نفر از مقرری بگیران بیمه بیکاری در سه ماهه اول، 41 نفر در سه ماهه دوم و 41 نفر در سه ماهه سوم سال جاری آموزش‌های مهارتی را فرا گرفته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: گسترش دامنه آموزش‌های مهارتی منوط به برداشتن سقف تعیین شده است، چرا که در این صورت عده کثیری از مقرری بگیران از آموزش باز می‌مانند.

جهانتیغی بیان کرد: ایجاد اشتغال در جامعه در گرو مهارت‌آموزی است و توانمندسازی مهارتی افراد جویای کار تنها راه حل معضل بیکاری است و مهمترین هدف و رسالت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای نیز کمک به رفع بیکاری است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان اظهار داشت: از جمله مهمترین مشکلات بر سر راه توانمندسازی مقرری بگیران، انتخاب رشته‌های ساده و کوتاه مدت صرفاً با هدف گذراندن سقف 30 ساعت آموزش برای برقراری مقرری مربوطه است.

وی افزود: سوق دادن مقرری بگیران به سمت رشته‌های تخصصی و طولانی مدت، زمینه را برای اشتغال آنها در بازار کار فراهم کرده و باعث کم شدن نرخ بیکاری می‌شود.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها