معرفی انواع تجهیزات پزشکی خانگی

سلامتی بزرگ‌ترین نعمت است که با استفاده از تجهیزات پزشکی خانگی مختلف می‌توان آن را همیشه پایش کرد و از داشتن بدنی سالم لذت برد. این وسایل فرصت بررسی مداوم علائم حیاتی مهمی مانند ضربان قلب، فشارخون و قندخون را فراهم کرده و با نرمال نگه داشتن آن‌ها از بروز یا پیشرفت بیماری‌های زیادی جلوگیری می‌کنند.

معرفی انواع تجهیزات پزشکی خانگی

در گذشته برای انجام امور پزشکی ساده‌ نیز لازم بود به مراکز درمانی مراجعه کرد اما به‌لطف وسایل خانگی مختلفی که ساخته شده است می‌توان بدون طی کردن هیچ مسافتی و در خانه خود، وضعیت سلامتی را بررسی کرد که با مطالعه ادامه این مطلب می‌توان با انواع آن و کاربردی که دارند آشنا شد و بهترین آن‌ها را خریداری کرد.

معرفی کاربردی‌ترین تجهیزات پزشکی خانگی

بسیاری از بیماری‌ها و مشکلات جسمانی بزرگ از آسیب‌های جزئی و کوچکی نشأت می‌گیرند که به آن‌ها توجه زیادی نمی‌شود یا وسایل و امکانات لازم برای بررسی و بهبود آن‌ها وجود ندارد. اما با کمک تجهیزات پزشکی خانگی می‌توان زمینه سلامتی را فراهم و با مراجعه به‌موقع به پزشک، خطرات مختلف  را از جان خود دور کرد.

این تجهیزات متنوع بوده و در دسته‌های مختلفی قرار می‌گیرند که وجود و استفاده از برخی از آن‌ها برای افرادی که بیماری خاصی دارند ضروری است و مانع از عود کردن مشکل آن‌ها می‌شود. در ادامه به معرفی انواع وسایل پزشکی و کاربرد هرکدام می‌پردازیم.

تجهیزات پزشکی کنترل‌کننده

معرفی انواع تجهیزات پزشکی خانگی - تصویر 2

تجهیزات پزشکی خانگی کنترل‌کننده جزء کاربردی‌ترین و ضروری‌ترین وسایلی هستند که وجود آن‌ها در همه خانه‌ها به‌خصوص برای افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند اهمیت دارد که در ادامه انواع آن معرفی شده‌اند.

  • دستگاه فشارسنج: با قاطعیت می‌توان گفت که دستگاه فشارسنج خانگی تاکنون از بیماری و حتی مرگ افراد زیادی جلوگیری کرده است‌. افزایش یا کاهش میزان فشارخون و عدم کنترل به‌موقع آن عوارضی مانند سکته مغزی، حمله و نارسایی قلبی و تنگ شدن عروق چشم را به‌همراه دارد.

بنابراین، این وسیله بسیار کاربردی بوده و افرادی که به بیماری بالا بودن یا افت فشارخون مبتلا هستند می‌توانند وضعیت سلامتی خود را خیلی راحت و سریع و به‌صورت مداوم چک کرده و مقدار آن را در یک دوره مشخص به پزشک گزارش داد.

  • دستگاه تست قندخون (گلوکومتر): یکی دیگر از تجهیزات پزشکی خانگی کاربردی و مهم، دستگاه تست قندخون بوده که به یاری افرادی که قند آن‌ها بالا است یا افت دارند رسیده و با استفاده از آن می‌توان از عوارض جبران‌ناپذیر جلوگیری کرد.

به‌عنوان مثال، هنگامی که قندخون تغییرات فاحشی داشته باشد بدن فرد واکنش نشان داده و عوارض خطرناکی مانند سکته مغزی مشکلات بینایی و از کار افتادن یا آسیب به کلیه را به‌همراه خواهد داشت. بنابراین، نباید از نگه داشتن میزان قندخون در سطح نرمال و متعادل غافل شد.

  • دماسنج (ترمومتر): نرمال بودن میزان دمای بدن اهمیت زیادی دارد و درصورت بالا بودن آن و تب داشتن، لازم است که هرچه سریع‌‌تر اقدامات پیشگیرانه را انجام داد یا به پزشک مراجعه کرد. با استفاده از ترمومتر یا دماسنج خانگی مشخص می‌شود که میزان تب چقدر است. این دستگاه انواع مختلفی مانند دیجیتالی و لیزری دارد.
  • دستگاه پالس اکسیمتر: دستگاه پالس اکسیمتر نیز در دسته تجهیزات پزشکی کنترل‌کننده قرار دارد. با استفاده از آن سطح غلظت اکسیژن خون اندازه‌گیری شده که در شرایط عادی میزان آن باید بین 95 تا 98درصد باشد.

همه اندام‌ها برای عملکرد طبیعی به اکسیژن کافی نیاز دارند و پایین بودن سطح آن باعث هیپوکسی شده و نارسایی اعضای حیاتی و مهمی مانند مغز و قلب را به‌دنبال خواهد داشت. اما با استفاده از دستگاه پالس اکسیمتر نگرانی از بابت بروز این مشکلات وجود نخواهد داشت.

تجهیزات پزشکی توان‌بخشی و ارتوپدی

 کاربردی‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  • زانوبند، کمربند و کتف‌بند: با بستن و فشرده کردن قسمت‌‌هایی مانند زانو، کمر و کتف که آسیب دیده‌اند می‌توان از حرکت آن‌ها جلوگیری کرده و با ایجاد گرما، درد و التهاب مفاصل را بهبود بخشید.
  • ماساژور: ماساژ دادن عضلات به‌دلیل افزایش گردش خون باعث بهبود و درمان عضلات بدن می‌شود و افرادی که از درد نواحی مختلف رنج می‌برند می‌توانند با استفاده از ماساژور وضعیت خود را بهبود دهند. ماساژورها انواع مختلفی داشته که هرکدام ویژگی‌های خاصی دارند.
  • انواع واکر، ویلچر و عصا: ازجمله دیگر تجهیزات پزشکی خانگی می‌توان به انواع ویلچر، واکر و عصا اشاره کرد که برای افراد مبتلا به مشکلات و بیماری‌های حرکتی که توانایی ایستادن و راه رفتن عادی را ندارند کاربردی است. این وسایل نیز کاربرد زیادی دارند و با توجه به مشکل و آسیب ایجادشده می‌توان نوع مناسب آن‌ها را تهیه کرد.

تجهیزات پزشکی تناسب‌اندام

دسته دیگری از ابزارهای پزشکی نیز مربوط به تناسب‌اندام است که تجهیزات این حوزه نیز پرطرفدار بوده و با کمک به کاهش یا افزایش وزن به داشتن اندامی زیبا کمک می‌کنند که در ادامه به معرفی کاربردی‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.

  • دمبل: دمبل وسیله‌ای کاربردی برای داشتن اندامی ورزیده و زیبا است که در همه باشگاه‌ها وجود دارد اما با خرید این ابزار ورزشی کاربردی، می‌توان باشگاهی خانگی راه‌اندازی کرد و از مزایای زیاد آن بهره‌مند شد.
  • تردمیل: پیاده‌روی یکی از بهترین ورزش‌ها برای سلامتی و تناسب اندام است که با استفاده از دستگاه‌ تردمیل می‌توان در خانه خود این تمرین را به‌صورت اصولی انجام داد.
  • میله بارفیکس: یکی دیگر از تجهیزات پزشکی خانگی درزمینه تناسب اندام میله بارفیکس است که با استفاده از آن می‌توان عضلات قفسه سینه و بازوهای خود را با کم‌ترین هزینه تقویت کرد.

تجهیزات پزشکی سلامت محیط

برای داشتن محیطی سالم و تمیز می‌توان از وسایل پزشکی کاربردی این حوزه استفاده کرد که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  • مانومتر: مانومتر دستگاهی است که بالای کپسول اکسیژن نصب می‌شود و به تنظیم جریان گاز و اکسیژن برای بیمار کمک می‌کند.
  • دستگاه اکسیژن‌ساز: دستگاه اکسیژن ساز، اکسیژنی با غلظت بالا تولید می‌کند و برای افرادی که به بیماری‌های قلبی و ریه‌ای مانند آسم مبتلا هستند بسیار کاربردی است.
  • دستگاه بخور: دستگاه بخور باعث مرطوب شدن هوا می‌شود که 2 نوع سرد و گرم دارد و استفاده از آن به ازبین‌رفتن باکتری‌ها و کیفیت هوای محیط کمک می‌کند.

بالش و تشک طبی

اگر به‌دنبال خوابی راحت و در آسایش هستید می‌توانید با استفاده از بالش و تشک‌های طبی این هدف را محقق کنید. تشک‌‌‌های طبی برای عموم افراد کاربردی و مفید هستند اما نوع تخصصی‌تر نیز برای بیمارانی که زخم بستر دارند مناسب است و به پیشگیری و بهبود درد و مشکلات آن‌ها کمک می‌کند.

خرید تجهیزات پزشکی از آریا طب

معرفی انواع تجهیزات پزشکی خانگی - تصویر 3

آریا طب، به‌عنوان بزرگ‌ترین فروشگاه آنلاین تجهیزات پزشکی تنوع بالایی از این وسایل را با ضمانت کیفیت بالا برای متقاضیان فراهم کرده و نقش موثری در سلامتی عمومی و جلوگیری از بیماری‌ها و مشکلات ایفا کرده است.

با انتخاب آریا طب برای خرید ابزارهای پزشکی خانگی می‌توان هر وسیله‌ای را با بهترین قیمت تهیه کرد زیرا این مجموعه واسطه‌ها را حذف کرده و زمینه داشتن بدنی سالم با کم‌ترین هزینه را فراهم کرده است.

جمع‌بندی

برای داشتن بدنی سالم و جلوگیری از بسیاری از مشکلات و بیماری‌های بزرگ می‌توان از تجهیزات پزشکی خانگی استفاده کرد. با این ابزار‌ می‌توان علائم جسمی مختلف را آنالیز و کنترل کرد یا بهبود بخشید.

برای خرید باکیفیت‌ترین وسایل پزشکی و دسترسی یک‌جا به تنوع بالایی از این ابزار می‌توان به بزرگ‌ترین فروشگاه آنلاین این حوزه یعنی آریا طب مراجعه کرد که به‌دلیل حذف واسطه‌ها همه محصولات خود را با قیمتی بسیار مقرون‌به‌صرفه عرضه می‌کند.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد