قاضی‌عسکر: امسال حجی آرام برگزار می‌شود

نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت با بيان اينکه مساله حج از روابط سياسی دو کشور جداست، گفت: امسال حجی آرام برگزار خواهيم کرد.

قاضی‌عسکر: امسال حجی آرام برگزار می‌شود

به گزارش خبرفوری به نقل از خبرآنلاین؛ به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج؛ حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسکر، در همايش زائرين حج تمتع گفت: پيش بيني ما اين است که به فضل الهي امسال امن ترين و آرام ترين حج را برگزار خواهيم کرد.

وي با اشاره به نظر مراجع عظام تقليد که خوف ايجاد شده مانع استطاعت حج نميشود، افزود: حج از ارکان دين مبين اسلام است و براي انجام اين فريضه حضرت ابراهيم خليل فرا خوان عمومي براي اهل اسلام داده است.

حجت الاسلام قاضي عسکر با اشاره به حديثي از امير المومنين امام علي (ع) که فرموده است: " الله الله بيت ربکم" و با تبيين آيات و احاديثي در مورد وجوب برگزاري حج عنوان کرد: در سال گذشته تمام تلاش خود را براي برگزاري مراسم حج به کار بستيم تا اين فريضه الهي اجرا شود ولي چون تعهد و تضمين دقيق و کافي از طرف سعودي در اين راستا به ما داده نشد عليرغم ميل باطني حج تعطيل شد ولي ما به هيچ وجه خواستار تعطيلي حج نبوديم چون دين اسلام به ما اجازه چنين کاري را نمي دهد.

سرپرست حجاج ايراني افزود: ما نمي توانيم حج نرويم. کعبه قبله ما مسلمانان است. هر روز پنج بار رو به سوي اين قبله نماز به جا مي آوريم؛ همه اعمال عبادي ما رو به سوي اين خانه خدا است. شش نفر از معصومين بزرگوار در مدينه دفن شده اند، ما عاشق ائمه اطهار و پيامبر عظيم الشان اسلام هستيم. اين اماکن مقدسه محل نزول وحي است. مهبط و محل نزول فرستگان الهي است. طبق حديثي از پيامبر (ص) بين منبر پيامبر(ص) و قبر شريف ايشان باغي از باغهاي بهشت است. به هيچ وجه با تبليغات سوء يک عده افراد مغرض و بي اطلاع نبايد از اين فريضه الهي دست کشيد.

سرپرست حجاج ايراني در ادامه گفت: امسال بعد از دريافت دعوتنامه رسمي از طرف مسئولين حج عربستان اقدامات مقتضي در اين خصوص انجام گرفت و توافق نامه اي بين ما و طرف سعودي امضا شد و تمام خواسته هاي ما در اين توافقنامه آمده است. وزير حج عربستان در ابتداي اين توافقنامه بيان کرده است که ما خوش آمد به زائران ايراني مي گوييم و تمام امکانات خود را بسيج مي کنيم براي اينکه زائران راحت باشند و امنيت و حرمت آنها تا زمانيکه درداخل عربستان و مکه و مدينه هستند کاملا حفظ بشود. اين توافقنامه توسط وزير حج عربستان امضا شده است و به ما قول داده اند که اين توافقنامه به طور قطع اجرا بشود و جاي هيچ گونه نگراني نيست.

وي با اشاره به اينکه حج ما ايرانيها به اعتراف خود سعوديها منظم ترين حج ها مي باشد، افزود: در طول سالهاي گذشته مشکل خاصي نداشتيم. اما حرکتي از پارسال و امسال شروع شده است عده اي که از فرهنگ اسلام بي خبر هستند شروع کرده اند با اصل حج مخالفت کنند و عنوان کردند که پول حج را براي فقرا هزينه کنيد اما غافل از اينکه حجاج ما هم به حج مي روند و هم به فقرا کمک مي کنند و بسياري از کساني که به حج مشرف مي شوند از خيرين عزيز اين کشور هستند.

حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسکر با اشاره به کليپ هاي پخش شده در فضاي مجازي براي تضعيف حج و منصرف کردن مردم ايران از اين سفر معنوي عنوان کرد: عده اي با توسل به دروغ مي خواهند در جلوي اين حرکت عظيم معنوي سنگ اندازي کنند. در طول سالهاي متمادي که حج برگزار شده است هيچ گونه تعرض و توهيني به زنان ايران و شيعه در حج نشده است.

وي در ادامه با ذکر نمونه هايي از اين موارد افزود: از جمله کليپي منتشر کرده اند که : "خطيب مسجد الحرام در خطبه هاي نماز جمعه گفته است خون شيعه هدر مي باشد." ما شش ماه خطبه هاي مسجد الحرام را بررسي کرديم و ديديم که چنين چيزي نيست بلکه اين کليپ يکي از مفتيان وهابي در اردن و مصر است که به نام امام جماعت مسجد الحرام پخش کرده اند و اين دروغ محض مي باشد.

وي ادامه داد: کليپ ديگري درست کرده اند و گفته اند که اين فرد سفير اسبق ايران در عربستان بوده است و اين فرد حرفهاي دروغ زده تا مردم را بترسانند ولي با تحقيقات انجام شده مشخص شد اين فرد يک ضد انقلاب فراري است که به اتهام فساد مالي ، کلاهبرداري و مسايل سوء اخلاق ، تحت تعقيب بوده و از کشور فرار کرده است.

سرپرست حجاج ايراني با بيان اينکه حج از روابط سياسي دو کشور جدا است، عنوان کرد: کليه توافقات در راستاي انجام عزتمندانه و آبرومند حج با طرفهاي سعودي انجام شده است و آنها اطمينان داده اند که امنيت و آرامش کامل را براي زائرين ايراني در اين سفر معنوي تامين کنند و من به عنوان نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت و سرپرست حجاج ايراني مي گويم که جاي نگراني نيست و امسال به حول و قوه الهي حجي آرام و عزتمندانه برگزار خواهيم کرد.

وي در پايان به زائرين توصيه کرد که در کلاس‌هاي آموزشي کاروانهاي حج به طور منظم شرکت نمايند و راهکارهاي لازم را از روحانيان و مديران کاروانها فرا بگيرند.

27

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها