یک روزنامه رژیم صهیونیستی

کابینه اسرائیل باید هرچه سریعتر از وزرای افراطی خلاص شود

یک روزنامه رژیم صهیونیستی با اشاره به وضعیت پیچیده و بی‌سابقه این رژیم تاکید کرد که کابینه نتانیاهو در بازگرداندن اسرا و ایجاد مشروعیتی بین‌المللی برای یورش به رفح شکست خورده و همراهی افکار عمومی جهان را از دست داد.

کابینه اسرائیل باید هرچه سریعتر از وزرای افراطی خلاص شود

روزنامه عبری زبان «معاریو» با اشاره به نگرانی‌هایی که «رونن بار» رئیس شین‌بت و دیگر مسؤولان رژیم صهیونیستی بابت تظاهراتی که نزدیک است از کنترل خارج شود، ابراز داشتند، نوشت: «بیشتر اسرائیلی‌ها عمیقا نگران هستند حتی آنهایی که در موج اعتراضات شرکت نمی‌کنند.»

معاریو در ادامه نوشت: «اسرائیل» با شرایط پیچیده و بی‌سابقه‌ای روبه‌رو است که در پی تشدید تهدیدهای ایران به انتقام‌، اعتراضات اردنی‌ها در اطراف سفارت اسرائیل و بحران ناشی از کشته شدن امدادگرانی از موسسه خیریه آشپزخانه مرکزی جهانی شدیدتر هم شده است، در واقع «اسرائیل» در بازگرداندن اسرا و ایجاد مشروعیتی بین‌المللی برای یورش به رفح شکست خورده و همراهی افکار عمومی جهان را از دست داد.

این روزنامه عبری زبان همچنین نوشت تل‌آویو در توجیه موضعگیری خود حتی در داخل اراضی اشغالی نیز به دردسر افتاده و هم حملات راکتی را از عراق دریافت می‌کند و این در حالی است که ارتشش به دلیل خسارات مالی و تلفات انسانی که در غزه داده، از هم پاشیده است، علاوه بر این تل‌آویو نمی‌داند در مرزهای شمالی (شمال فلسطین اشغالی) چه اتفاقی ممکن است رخ دهد.

معاریو در ادامه به بررسی شکست‌های متعدد نتانیاهو و در راس آنها حمله هفتم اکتبر پرداخت و از اینکه نتانیاهو به افراطی‌ها در کابینه‌اش اجازه داده اظهارات ناپخته‌ای را علیه خانواده‌های اسرای صهیونیست و دولت آمریکا بیان کنند، انتقاد کرد و افزود نتانیاهو باید این افراطی‌ها را از کابینه‌اش کنار بگذارد چراکه آنها دولت را به سمت بی‌ثباتی سوق می‌دهند.

این رسانه عبری زبان تاکید کرد نتانیاهو باید پس از شوکی که «اسرائیل» از حمله حماس دریافت کرد، در راستای جلب اعتماد دوباره شهروندان که بیشترشان دچار ناامیدی شدند، تلاش می‌کرد.

معاریو ضمن هشدار درباره خطر قریب الوقوعی که کابینه و اپوزیسیون رژیم صهیونیستی هر دو باید نگران آن باشند، از سران اپوزیسیون این رژیم خواست جایگزین‌ها و راه‌حل‌های واقعی را ارائه داده، در راستای تشکیل کابینه‌ای جایگزین از احزاب راست و میانه تلاش کرده و زمان برگزاری انتخابات سراسری را تعیین کند.

این روزنامه اسرائیلی در ادامه نیز باقی ماندن وزرای افراطی در کابینه رژیم صهیونیستی را هدیه بزرگی دانست که «بنیامین نتانیاهو» به «یحیی السنوار» رئیس جنبش حماس در غزه اعطا می‌کند.

معاریو در ادامه از نتانیاهو خواست هرچه سریعتر از این وزرا خلاص شده و یک دولت راست میانه متشکل از برخی احزاب اپوزیسیون فعلی را تشکیل دهد تا فعالیتش به مدت یک سال تا قبل از برگزاری انتخابات زودهنگام ادامه یابد.

همچنین این روزنامه عبری زبان هشدار داد که ادامه وضعیت موجود به معنای شکست در بازگرداندن اسرا و اتمام جنگ بدون پیروزی است.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها