آخرین اخبار از زلزله گناوه/ اعزام ۵ تیم ارزیاب هلال احمر به منطقه زلزله‌زده

جمعیت هلال‌احمر ۵ تیم ارزیاب به کانون زلزله در بندر گناوه اعزام کرده است.

آخرین اخبار از زلزله گناوه/ اعزام ۵ تیم ارزیاب هلال احمر به منطقه زلزله‌زده

بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر به نقل از مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امدادونجات هلال‌احمر، ساعت ۱۶:۲۲ امروز ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ زلزله‌ای با قدرت ۵ ریشتر در عمق ۸ کیلومتری زمین حوالی بندر گناوه در مرز استان‌های بوشهر و فارس را لرزاند.

جمعیت هلال‌احمر ۵ تیم ارزیاب متشکل از ۱۵ نجاتگر به کانون زلزله اعزام کرده است.

زلزله چقدر به شهر آسیب زده است؟

از زمان وقوع زلزله ۵.۹ ریشتری بندرگناوه در ۲۹ فروردین امسال تاکنون بیش از ۲۴۰ پس لرزه رخ داده است که درحال ثبت به یک رکورد در جهان شده است.

زمین لرزه های رخ داده اگرچه تلفات جانی نداشته و کمترین خسارت داشته است اما تداوم آن نگرانی شدیدی برای مردم بوجود آورده است.

نگرانی مردم از این جهت است که معتقدند تداوم زلزله ها باعث ضعیف شدن ابنیه و منازل مسکونی آنان خواهد داشت و در صورتیکه همچنان تداوم یابد، آینده به یک معصل درخواهد آمد.

آخرین زمین لرزه در بندرگناوه عصرجمعه ۳۱ ازدیبهشت در ساعت ۱۶:۲۲ دقیقه به بزرگی ۵ ریشتر رخ داد که در لحظات اولیه مردم دل نگران شدند و از منازل خود بیرون زدند اما خللی در زندگی مردم وارد نکرد.

براساس گزارش میدانی خبرنگاران از سطح شهر ، زندگی و کسب و کار مردم طبق روال قبل عادی است.

اما در سطح روستاهایی که در نزدیکی کانون زلزله قرار دارند، همچنان هراس و نگرانی بیشتری نسبت به سطح شهر وجود دارد.

فرماندارگناوه گفت: زمین لرزه ۵ ریشتری عصر جمعه در شهر تاکنون خسارتی دربرنداشته است اما کارشناسان مربوطه در حال ارزیابی هستند.

غلامرضا مهرجو افزود: به محض وقوق زلزله با دهیارهای ها و شوراهای اسلامی در روستاهای این شهرستان تماس گرفته شد و بخشدار مرکزی و تیم امداد و نجات هلال احمر جهت بررسی بیشتر وقوع زمین لرزه به مناطق روستایی اعزام شدند .

مهرجو یادآورشد: تاکنون گزارشی مبنی بر خسارت به روستاییان وصول نشده است.

وی اظهارداشت: بنا به گفته کارشناسان پس لرزه ها در گناوه در ادامه زمین لرزه ۵.۹ ریشتری ۲۹ فروردین امری طبیعی است اما مردم از تداوم آن دل نگران هستند.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر در ساعت ۱۱:۱۱ روز یکشنبه ۲۹ فروردین در ۲۸ کیلومتری شهرستان گناوه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد که باعث قطعی برق، تلفن ثابت، اینترنت، تخریب دیوارهای خانه‌ها، ریزش کوه، شکستن شیشه‌ها و اثاثیه منازل مردم و مصدومیت ۶ نفر شد.

شدت این زلزله در استان های خوزستان ، کهگیلویه و بویراحمد و فارس نیز احساس شد.

خدمات زیرساختی از جمله ، برق ، تلفن ثابت و اینترنت مناطق زلزله زده از بدو وقوع برقرار است.

منبع: خبر فوری

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    به حق فاطمه زهرا هیچکس چیزیش نشده باشه.التماس دعا.

  • کاربر ناشناس
    0

    تا ظلم هست خداوند بلا نازل میکند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها