مواد خوراکی صادرات ریلی خراسان بازگردانده می‌شوند

مدیرکل راه‌آهن خراسان گفت: محموله‌های صادراتی مواد غذایی که از طریق ریلی به مقصد ترکمنستان و کشورهای آسیای مرکزی بارگیری شده بود پس از ممانعت دولت جمهوری ترکمنستان از حمل آنها، به مبدا بارگیری بازگردانده می‌شوند.

مواد خوراکی صادرات ریلی خراسان بازگردانده می‌شوند

مصطفی نصیری ورگ با بیان اینکه ترکمنستان محموله‌های صادراتی مواد غذایی که از طریق ریلی به این کشور بارگیری شده بود را بازگرداند اظهار کرد: این اقلام خوراکی شامل خرما، بیسکویت و سایر اقلام خوراکی می‌شود که نیازمند دریافت مجوز قرنطینه هستند لذا دولت ترکمنستان پس از آغاز بحران بیماری کرونا در منطقه از ورود این اقلام از طریق مرز ریلی سرخس واقع در شمال خراسان رضوی به آن کشور ممانعت کرده است.

وی ادامه داد: به واسطه فسادپذیری محموله‌های غذایی و خوراکی، با اخذ مجوز از راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران بارگیری و بازگشت این اقلام به مبدا بارگیری شامل ایستگاه‌های راه‌آهن مشهد و شهید مطهری به صورت رایگان آغاز شده و هم‌اینک در جریان است.

مدیرکل راه آهن خراسان اعلام میزان و تناژ محموله‌های یاد شده را نیازمند بررسی دقیق دانست و افزود: بیشتر بارهای صادراتی مواد غذایی به مقصد آسیای مرکزی درخراسان رضوی بارگیری شده‌اند.

نصیری با اشاره به ممنوعیت ورود کامیون از مرزهای زمینی به ترکمنستان اظهار داشت: راه آهن آماده است نسبت به "ترانشیپمنت" این محموله‌های پشت مرز مانده اقدام کند و هم اکنون امکانات لازم از سوی راه آهن برای جا به جایی این بارها فراهم است اما تاکنون درخواستی از سوی مالکان بار و شرکت‌های حمل و نقل به راه آهن داده نشده است.

ترانشیپمنت عبارت است از انتقال کالا از یک وسیلۀ نقلیه به‌ وسیلۀ نقلیه دیگر. این نوع نقل و انتقال بیشتر در حمل‌ و نقل مرکب رایج است که در آن از وسایل نقلیۀ مختلف از جمله کشتی ، هواپیما ، قطار، کامیون، تریلر و سایر وسایل برای ارسال کالا به مقصد استفاده می‌شود و جریان انتقال غالباً با تخلیه و بارگیری مجدد کالا همراه است.

وی افزود: شرکت‌های حمل و نقل ریلی با همکاری بخش خصوصی مسوول تامین واگن امدادی برای انتقال محموله‌های یاد شده از کامیون به ناوگان ریلی و سپس مقاصد خود در آسیای مرکزی هستند و در راستای این اقدام محدودیتی برای عملیات ریلی جا به جایی کالا در راه آهن خراسان وجود ندارد.

منبع: ایرنا

2222

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد