کشیده شدن پای تاجر مرموز اماراتی به تحقیقات مولر

بازرس ویژه رسیدگی به ادعای دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا پای یک تاجر مرموز اماراتی را نیز به میان آورده است.

کشیده شدن پای تاجر مرموز اماراتی به تحقیقات مولر

به گزارش خبر فوری به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه نیویورک دیلی، بازرسان رابرت مولر، بازرس ویژه رسیدگی به ادعای دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا، یک تاجر اماراتی را بابت تلاش‌های دولت امارات در کمک مالی به کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ در به دست آوردن نفوذ سیاسی مورد بازجویی قرار داده‌اند.

جورج نادر، مشاور لبنانی - آمریکایی حاکم دوفاکتوی امارات، به هدفی برای تحقیقات مولر تبدیل شد پس از آنکه سال گذشته میلادی چندین بار به کاخ سفید آمد.

بازرسان فدرال آمریکا مکررا می‌خواهند بدانند که آیا این فرد از جانب امارات برای تاثیرگذاری بر تصمیمات سیاسی دولت ترامپ مامور شده یا خیر.

این تاجر ۵۸ ساله مدت‌ها به عنوان شخصیتی مبهم و مرموز در واشنگتن مورد بررسی قرار داشته است.

این تاجر زمانی یکی از ناشران مجله "بینش خاورمیانه" بود که راهش را با حمایت از مذاکره کننده با سوریه در دولت بیل کلینتون، رئیس جمهوری پیشین آمریکا باز کرد.

مارتین ایندیک، سفیر سابق آمریکا در تل‌آویو و یکی از اعضای تیم کلینتون که برای مذاکرات صلح میان اسرائیل و همسایگانش تشکیل شده بود، گفت: در سال‌های دهه ۹۰ میلادی، جورج نادر عاملی بسیار موثر در روند صلح بود. اما بعدا ناپدید شد.

جورج نادر در واشنگتن به عنوان فردی مرتبط با محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی و امیر دوفاکتوی امارات بار دیگر خودش را نشان داد.

روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد، جورج نادر همچنین با الیوت برویدی، حامی مالی اصلی ترامپ نشست خصوصی در دفتر کار ریاست جمهوری آمریکا داشت.

برویدی که رئیس یک کمپانی امنیتی خصوصی است و صدها میلیون قرارداد با امارات دارد، درباره تشکیل یک نیروی شبه نظامی جدید برای امارات صحبت کرده و به ترامپ تاکید کرده بود تا نشستی را به صورت غیررسمی با ولیعهد امارات در حمایت از سیاست‌های این کشور و اخراج رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا برگزار کند.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها