ماجرای خروج ۸ میلیارد تومان از حساب مصاف به صورت نقدی

درحالی‌که بررسی حساب‌های موسسه مصاف نشان می‌دهد که مبالغ واریزی مردمی که به‌عنوان هدایا و نذورات به دست مؤسسین آن رسیده بدون اجازه صاحبان نذر در چند حساب شخصی جابه‌جاشده بدون آنکه منبع مخارج آن مشخص گردد، از نگاه هیئت تحقیق و تفحص مجلس از بانک‌ها این تبادلات شائبه نوعی پول‌شویی را برجسته می‌سازد.

ماجرای خروج ۸ میلیارد تومان از حساب مصاف به صورت نقدی

در بخشی از گزارش مشرق نیوز که به افشاگری مجلس از تراکنش مالی موسسه رائفی پور، آمده است:

در نتیجه‌گیری گزارش هیئت تحقیق و تفحص از مصاف به این موضوع مهم اشاره‌شده است که نوعی پول‌شویی از حساب‌های حقوقی مصاف که همان هدایا و نذورات مردمی بوده به‌حساب شخصی امیرحسین رائفی‌پور صورت گرفته است و برادر مدیر مصاف تنها واسطه این جابه‌جایی‌ها است!

موسسه مصاف ایرانیان در حالی حدود ۵۰ میلیارد تومان دریافتی تحت عنوان هدایا و نذورات داشته که تاکنون علی‌اکبر رائفی‌پور گزارش دقیقی (جز ویدئو منتشرشده در فضای مجازی) درباره آن نداده و به عبارتی اسناد حسابرسی آن منتشرنشده و تنها بیش از چند خط پیام اینترنتی نبوده است، این درحالی‌که است که دریافتی موسسه مصاف سرمایه شخصی یا خانوادگی مؤسسین آن نبوده بلکه متعلق به مردم و منابع عمومی است و باید تحت نظارت مرجع صادرکننده مجوز موسسه مورداستفاده قرار گیرد و رعایت قوانین پول‌شویی در آن الزامی است.

درحالی‌که بررسی حساب‌های موسسه مصاف نشان می‌دهد که مبالغ واریزی مردمی که به‌عنوان هدایا و نذورات به دست مؤسسین آن رسیده بدون اجازه صاحبان نذر در چند حساب شخصی جابه‌جاشده بدون آنکه منبع مخارج آن مشخص گردد، از نگاه هیئت تحقیق و تفحص مجلس از بانک‌ها این تبادلات شائبه نوعی پول‌شویی را برجسته می‌سازد، به‌عنوان نمونه در یک فقره ۸ میلیارد تومان از حساب موسسه مصاف به‌صورت نقدی از بانک دریافت شده و به‌حساب امیرحسین رائفی‌پور نشسته است و مشخص نیست پس‌ازآن در اختیار چه افرادی قرارگرفته و یا آنکه صرف چه اموری شده است!

در گزارش هیئت تحقیق و تفحص به این نکته مهم نیز اشاره‌شده است که مصاف در بانک‌های رسالت و پاسارگاد نیز حساب دارد که در گزارش نهایی به دلیل عدم همکاری این بانک‌ها قید نشده است که می‌تواند در بررسی نهایی قوه قضائیه به این حساب‌ها نیز دسترسی پیدا کرد.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • ناشناس
    2

    در انتهای متن نوشتید عدم همکاری این بانکها
    بانک اجازه نداره بدون دستور قوه قضاییه اطلاعات حساب را به غیر ذینفعان بدهد چون جرم محسوب میشود. همکاری؟!!!

  • ناشناس
    0

    از اول هم معلوم بود چه کاره است . مثل بقیه !!!

  • بهرام
    1

    اینها نشانه قدرت لایزال الهی است آنهایی که در این چند سال تا توانستند تهمت زدند و آبروی انسان های بی پناه و بیچاره را بردند و خدا هر روز پرده آنها را می درد و آبرویشان را که پشت دین و انقلاب و خون مطهر شهدا پنهان می کردند و به واسطه اتصال به دست های پشت پرده قدرت می تاختند می ریزد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      بهرام چرند نگو
      دارن پرونده سازی می کنند که حذفش کنند
      میخوان قالیباف رئیس شه
      مجلس از دست شون نره

    • محمد
      1

      خود رائفی پور کتمان نمی کنه، بعد تو میگی پرونده سازی. کاری به قالیباف نداره. اگه واقعا عدالت برات ذره ای اهمیت داشت از مفسد حمایت نمی کردی.

  • ناشناس
    4

    حذف رائفی پور شروع شد. باند چای دبش.باغ ازگل.فاطمی امین ایشان را بر نمی تابد!! حرف حق تاوان دارد! زنده باد رائفی پور.

    نظرات شما -
    • یتیم خانه ایران
      1

      یعنی رائفی پور با یه فوق دیپلم یا شاید لیسانس میخواد رییس مجلس بشه !!!!؟ یعنی مملکت این‌قدر بی صاحب شده ؟ بابا به خدا همون طالبانی که ما بهشون می‌خندیم خیلی از این با سواد تر هستند حالا تحصیلات به کنار طرز تفکر این بابا ! همونی نیست که می‌گفت خلیج فارس یعنی چی !!! برید بابا خواب دیدید خیر باشه

  • ناشناس
    0

    اين چه صيغه اي است كه هر كس مي تواند موسسه مي زند و سر مردم كلاه مي گذارد اين يك نوع گدايي دزد صفتي است چرا مملكت همينطوري رها شده و هيچ چيزي سر جايش نيست ؟

  • ناشناس
    0

    ناشناس در جواب بهرام سگ زرد برادر شغال است

  • ناشناس
    0

    نذورات یا حق السهم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها