ویروس‌های هفت‌تیرکش عمو سام!

شیوع ویروس کرونا در کنار گمانه‌زنی‌های بین‌المللی درباره ایفای نقش این ویروس به عنوان یک عامل ترور بیولوژیک و احتمال دست داشتن آمریکا در این اقدام، مطالعه روی پرونده سنگین دولت ایالات متحده در این زمینه را، ضروری می‌کند.

ویروس‌های هفت‌تیرکش عمو سام!

شیوع عجیب ویروس کرونا و درگیر شدن بسیاری از کشورهای جهان با صدمات و آسیب‌های ناشی از آن، در کنار گمانه‌زنی‌های بین‌المللی درباره ایفای نقش این ویروس به عنوان یک عامل ترور بیولوژیک و احتمال قوی دست داشتن دولت آمریکا در این اقدام، مطالعه روی پرونده سنگین دولت ایالات متحده در این زمینه را، ضروری می‌کند. ظاهراً استفاده از عوامل بیماری‌زا برای ضربه‌زدن به طرف مقابل، قدمتی طولانی و به عمر تاریخ بشر دارد، اما در دوره معاصر، نخستین بار آلمانی‌ها در جنگ جهانی اول، اسب‌ها و حیوانات آلوده به کک طاعون‌دار را به سمت نیروهای نظامی جبهه مقابل خود فرستادند. ژاپنی‌ها هم، از اوایل دهه 1930، کار بر روی عوامل بیماری‌زا و تولید سلاح‌های بیولوژیک را در دستور کار خود قرار دادند و مطالعات آن ها، مبنایی شد برای فعالیت‌های آمریکایی‌ها در این زمینه.

ماهیت جدید سلاح‌های بیولوژیک

دولت ایالات متحده به صورت غیررسمی از سال 1942 و به صورت رسمی از 1945، به عرصه تولید سلاح‌های بیولوژیک پا گذاشت. آمریکایی‌ها ابتدا در فکر تولید سلاح‌های جنگی با ماهیت بیولوژیک بودند؛ کاری که طبق گزارش دکتر «استفان ریدل» در پایگاه اطلاع‌رسانی «PMC»(کتابخانه ملی پزشکی ایالات متحده)، ابتدا در «فورت دیتریک»مریلند آغاز شد و بعدها، دامنه آن در دیگر مراکز مطالعاتی گسترش یافت. اما با شتاب گرفتن جنگ سرد و پرهیز از رودررویی آشکار دو ابرقدرت، موضوع سلاح‌های بیولوژیک ماهیت جدید پیدا کرد؛ حمله‌های گسترده نامحسوس برای از پا درآوردن حریف، بدون آن‌که دست جانی در جنایت عیان باشد.

فاش شدن یک سند محرمانه

موضوع تعرض بیولوژیک با رویکرد جدید در سال 1948 و طی یک سند محرمانه، در پنتاگون مطرح شد. «گلوبال‌ریسرچ»، یک پایگاه خبری - تحلیلی معتبر در کِبِک کانادا، در چند گزارش مبسوط، به بررسی اسناد مربوط به این اقدامات پرداخته است؛ اسنادی که ظاهراً مشمول مرور زمان شده و در اختیار پژوهشگران قرار گرفته‌اند. در یکی از این سندها می‌خوانیم: «حمله با یک بمب یا اسلحه بی‌تردید یک حمله عمدی تلقی می‌شود. اما اگر یک بیماری فراگیر در شهری پرجمعیت شایع شود، به هیچ وجه این امکان وجود ندارد که فکر کنند کسی حمله‌ای انجام داده است. با مقدار اندکی از عامل بیماری‌زا، بخش قابل توجهی از مردم این شهر در مناطق انتخابی مورد هدف واقع‌شده، یا جان خود را از دست می‌دهند یا ناتوان می‌شوند.» در واقع، هدف اصلی حملات بیولوژیک آمریکایی‌ها، از بین بردن منابع انسانی و به تبع آن، ضربه زدن به دیگر کانون‌های قدرت در کشورهای مختلف است.

ابعاد هجوم جدید

اما هجوم بیولوژیک آمریکایی‌ها، قرار نیست تنها منابع انسانی را هدف قرار دهد. جفری.اس.کی، نویسنده پایگاه «گلوبال‌ریسرچ»، در گزارش ماه فوریه سال 2018 خود، به تفصیل موضوع حملات بیولوژیک آمریکا را به کره شمالی بررسی می‌کند؛ این حملات، فقط شهروندان کره شمالی را هدف قرار نمی‌داد؛ بخش مهمی از آن‌ها، زیرساخت‌های عمده کشاورزی پیونگ‌یانگ را هدف قرار داده بود تا اقتصاد فئودالی کره شمالی را ریشه‌کن کند. جولیان ریِل، نویسنده روزنامه «تلگراف»، چاپ لندن، در ستون مورخ 10 ژوئن 2010 خود، گزارشی تفصیلی از شواهد موجود درباره حملات بیولوژیک آمریکایی‌ها به کره شمالی ارائه و نشان داد که این حملات، چه تأثیر وخیمی بر اقتصاد و بهداشت کره شمالی داشته است. او فاش کرد که ابعاد برنامه‌های ترور بیولوژیک آمریکایی‌ها، بسیار گسترده‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد.

سرمایه‌گذاری‌های شوم

افزون بر این موارد، گزارش‌های دیگری هم در دست است که نشان می‌دهد آمریکایی‌ها در دهه 1960 و در زمان وزارت دفاع رابرت مک‌نامارا، دست کم 150 برنامه تسلیحات بیولوژیک را طراحی و اجرا کرده‌اند که بخشی از دستاوردهای آن در ویتنام مورد استفاده قرار گرفت. ایالات متحده، پس از تصویب پروتکل منع گسترش سلاح‌های بیولوژیک، در اواخر دهه 1960، حاضر به امضای آن نشد و کار الحاق به این پروتکل را تا 1975 کش داد. اما حتی پس از امضای پروتکل نیز، آمریکایی‌ها به صورت گسترده اقدامات خود در این زمینه را ادامه دادند. گزارش «گلوبال ریسرچ» نشان می‌دهد که ارتش ایالات متحده، در دهه 1980، سالانه 100 میلیون دلار برای مطالعه بر روی حملات بیولوژیک و امکان انجام آن‌ها، دریافت می‌کرده است. نکته جالب توجه این‌جاست که مطالعات مذکور، روی نمونه‌های انسانی هم انجام می‌گرفت و افزون بر تعدادی از شهروندان ایالات متحده، افرادی از ممالک دیگر نیز، برای آزمایش، به صورت ناآگاهانه، انتخاب می‌شدند. نمونه‌ای از این اقدامات را می‌توان در ماجرای شیوع تب زرد در چین شرقی بررسی کرد.

مهندسی آدم‌کشی در قرن 21

از سال 2000 به بعد و همزمان با فعالیت‌های جنگ‌طلبانه جرج بوش پسر، پروژه «بازسازی دفاعی آمریکا»، کار روی حملات بیولوژیک توسط دولت این کشور را یک گام دیگر به جلو برد؛ آن ها در این برنامه تصریح کرده بودند: «اشکال پیشرفته جنگ بیولوژیک که می تواند انواع ژن‌ها را هدف قرار دهد، این امکان را فراهم می‌آورد که جنگ بیولوژیک را به یک ابزار سیاسی مفید تبدیل کند.» به این ترتیب، آمریکایی‌ها نشان دادند که مانند دیگر موارد، اصولاً به هیچ یک از پروتکل‌های بین‌المللی پایبند نیستند. در طراحی‌های قرن 21، حملات بیولوژیک برای ایالات متحده، حکم یک ابزار سیاسی را دارد که می‌تواند مرزهای اقتصادی و فرهنگی را هم، مورد حمله قرار دهد.

منبع: خراسان

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 19
  • محمد
    0

    بس کنید این مسخره بازیا رو 1 شما باشی اون همه بودجه میدی یه ویرووس ظعیف تر از آنفولانزا بسازی?! توی حالت عادی نرخ سرما خوردگی بیشتر از کروناست ولی رسانه ای نمیشه چون مهم نیست اما کرونا شده و به نظر فاجعه میاد درحالی که آنفولانزای اسپانیایی یک فاجعه بود این بیشتر انگار گول زدن افکار عمومیه برای یه کار بزرگ 2 آمریکا و روسیه 100 ساله با هم دشمنن و علیه همدیگه خبر و داستان میگن شما رو چه که روی این موج سوار میشین. 3 سو مدیریت مدیران داخلی رو با این بهانه ها پنهان نکنید

  • فرج حمدالهی
    0

    مثلن الان دارید ازفرصتها استفاده میکنیدکه باتبلیغ برعلیه آمریکا،شیوع این بیماری روبه گردن آمریکابندازید؟واقعاحماقت درشمانهادینه شده،اگرکمی به گذشته نگاه کنید، شمایان همیشه آمریکارادشمن خودقلمدادمیکردید،اگرچنین است پس بایدهمیشه درمقابل دشمن آماده میبودیدتااینچنین غافلگیرنشوید،بااینکه قبلا هشدارداده بود،، پنجاه ودونقطه فرهنگی،،، راهدف خواهدگرفت، گرچه خوب هم هدف گرفت، همینکه نمازجماعات جمعه مراکزفتنه برعلیه دنیا واستحمار مشتی ساده لوح تعطیل شد،خودیکی ازشاهکارهای این حمله میتواندباشد، براستی تاکی میخواهیدباپاک کردن صورت مسئله آنراحل شده بپندارید، تاکی برای استحماراین مردم بودجه وهزینه خواهیدکرد؟ فکرمیکنم هجوم این ویروس نعمتی بودکه باعث آگاهی هرچه بیش ازپیش مردم گردید.

  • شهرام
    0

    باز یه سری متوهم دنبال قاتل بروسلی هستن و‌ میخان کثافت کاری که ماهان ایر عمدا به بار آورده رو بندازن گردن آمریکا . شما که میگی آمریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه چرا مملکت فلج شده؟ آمریکا مثل شما برادران ابله نیست گل به خودی بزنه مثل هواپیمای اوکراینی . این کارا فقط از چون شمایی برمیاد و لاغیر.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      داداش من اینا هر مسئله ای پیش نیاد میگن آمریکا. سیل میاد آمریکا ، زلزله میاد آمریکا ، مردم اعتراض می کنن آمریکا ، کرونا میاد باز هم آمریکا و ... یکی نیست بگه بابا آمریکا شما رو چه کار کرده که هی میگین آمریکا!!! می خوان فقط با گفتن آمریکا کثافت کاری های خودشون تمیز کنن.

    • وطن دوست
      0

      من کاری ندارم به عقاید کسی اما من میگم مرگ بر آمریکا چون از بعد انقلاب اینارو هیچوقت فراموش نمیکنم: 1_کودتای ژنرال هایزر امریکایی 2_تحریم تسلیحاتی در دوران جنگ تحمیلی 3_ حمایت از گروهک‌های تروریستی 4_توطئه‌های امریکا در فتنه 88 5_ ترور شخصیت های علمی و سیاسی و نظامی و راهبردی و.... 6_ تحریمی امریکا علیه ایران 7_سازماندهى و هدایت مخالفان 8_ تهاجم فرهنگی و جنگ نرم 9_ مقابله ایران به دستیابی به فناوری های روز دنیا 10_ اختصاص بودجه های کلان برای مقابله ایران. و هزار مورد دیگر. مگر ایرانی نیستید بجای تفرقه افکنی و خوشحالی آمریکایی ها دنبال انسجام و وحدت باشید. تنها چیزی که ایران رو روز به روز قوی میکنه فقط وحدت و انسجام هست.

  • پیمان
    0

    این موضوع قابل پیشبینی بود..اما در مرحله از آشفتگی جهان چرا هیچ صدایی از شریک آمریکا رژیم قاثب در نمیاید؟؟؟؟؟؟؟؟؟ و چرا هیچ پاسخی به اینگونه جنایتها تا بحال انجام نشده و دولتها ساکت هستند....وقتی که وقایع تاریخ در خصوص جنایتکاران و دولت مردان جنایتکار به وضوح برای عموم ملتها روشن و قابل بررسی است چرا عوامل تولید اینگونه سلاحهای کشتار جمعی و بیولوژیکی محاکمه نمیشوند.... مردم دنیا باید با بی رحمی به عاملان اینگونه حوادث پاسخ دهند تا بعد از این دنیا تحت تاثیر اینگونه نسل کشی و جنایت در جهت راهبردهای بردگی قدرتهای منفور و ظالم همسو نشود و به فراموشی سپرده نشود.....

  • ایرانی
    0

    داداش شهرام جان شما آلرژی ماهان گرفتین ها هیچ شر کنی حاضر نشد ایرانی ها را بیاورد ویا تجهیزات پزشکی از چین بیاورد بازم ماهان بود شماهاانقدر ماهواره دیدید آنقدر در توهم غرق شدید به چشم های خودتان هم اعتقاد ندارید ما هان فقط در ایران است صد و چهل کشور چی شما خودتان را به خواب زدید شما را نمی شود بیدار کرد انشالله تا قیامت هم بیدار نشوید اینجا ایران است تا ابد ایران اسلامی خواهد ماند تا امثال شماها آرزوی آمریکا ی نهی شدن را به گور خواهید برد ,

    نظرات شما -
    • شهرام
      0

      که ماهان فداکاری کرده اره؟ خوبه همین امروز مسئولین وزارت بهداشت جمهوری اسلامی خودتون گفتن مقصر ماهان و سازمان هواپیمایی بوده . شما آلرژی داری به کل دنیا آمریکا و اسراییل و فقط در برابر حسن نصرالله و برادر پوتین و اسد و شی جینگ پی آلرژی نداری حتی اگه نصرالله علنا بگه تمام مخارج و هزینه و موشک و خورد و خوراک ما از ایرانه ‌ تا ایران پول داره یعنی ما پول داریم باز شما با پررویی تکذیب میکنی

  • ازاد
    0

    آقا شهرام شما شاگردان مکتب سالمین سید نیا ومسیح علی‌نژاد هستید بیشتر از این انتظار نمی رود

    نظرات شما -
    • شهرام
      0

      از مکتب سعید طوسی بهتره حاج اقا

  • اذری
    0

    حمدلاهی عزیز ایرانی ها می‌دانستند آمریکا پست است خیال می کردند به جنگ سپاه ویا نظام ویا جوانان می آید نمدانستند انسان این قدر وقیح باشد که به جنگ پیر مردها و مریض‌ها بیاید ویا پرستاران بی دفاع بیاید قابل توجه کسانی که از آمریکا دم می زنند

  • ناشناس
    0

    کرونا نکشت گرونی بعد از کرونا مردم‌میکشه

  • نگین
    0

    چرا دوست دارید همه چیز را به گردن امریکا بیندازید چین خفاش خور و سوسک خور هر جنبنده ای خور پدید امده ان وقت می گویید کار کار امریکاست انقدر می گویید که چین هم که مقصر ناخواسته است بگه کار کار امریکاست از اول انقلاب مرگ بر تمامی کشور ها می گفتند قناعت به دو کشور شد بس کنید اگر از همان اول قم قرنطینه میشد و لاپوشانی نمی کردند به این وسعت نمی رسید بی کفایتی کشتار ابان و دستگیری منفجر کردن هواپیما و تحریم وحشتناک که گریبان مردم را می گیرد و ندادن جعبه سیاه با امدن کرونا از خاطره ها نخواهد رفت

    نظرات شما -
    • وطن دوست
      0

      احسنت برتو خوب بلدی فارسی تایپ کنی. یادنت در کناره همین حرف های که زدی همون آمریکایی که با گستاخی فرمانده ایرانی روی به شهادت رسوند، بدون حتی یک عذر خواهی ایران رو به حمله نظامی تهدید کرد. یا شما خیانتکار و منافق هستی یا یک شخص بدون داشتن سواد رسانی عقلی.

  • ایرانی
    0

    در پاسخ نگین جدیدا آمریکاییها اسم شأن ایرانی شده و فارسی یاد گرفتند. مطالب ایرانی ها بلد هستند بخوانند

    نظرات شما -
    • ایرونی
      0

      جدیدا عربا و روس ها و چینی ها اسم کاربری شون رو میذارم ؛ایرانی؛

  • ازاد
    0

    نگین جان در مورد هوا پیما نوشتی شبی که تو خواب ناز بودی سپاه پاسداران که پایگاه آمریکا را می گو بیدند خودشان را برای همه چیز آماده کرده بودنندحتی شهادت ولی آمریکای بز دل مثل که تو.ان مقابله نداشتند مثل همیشه به نا جوان مردانه در ناو بری هواپیما ساخت خودشان هست دست بردند این جنایت مرتکب شدند جهت کم حافظه ها سرنگونی هواپیمای مسافربری بر فراز توسط تروریستها ی آمریکایی مشکل از ماست که در وسط پایگاه های آمریکا قرار گرفتیم به این خاطر باور ندارم که ایرانی باشی

  • فرزند ایرانم
    0

    احسنت به عزیزانی که مردانه ازایران عزیز در برابرگفتار بعضی ازوطن فروشان به امریکای جنایتکار دفاع مکنن شمای که از امریکا خوشت میاد بفرما برو امریکا زندگی کن تا قیامت مرگ ولعنت خداوند بر دولت غاصب امریکا باد

  • علی‌وحدتی
    0

    عزیزان‌ما‌همه‌انسان‌هستیمفرقی‌نمی‌کندکجای‌دنیا‌زود‌درباره‌هر‌چی‌قضاوت‌نکنیم‌بگذارید‌ااهل‌فن‌برسی‌کنند‌همه‌چیز‌معلوم‌می‌شود‌ماه‌پشت‌ابر‌باقی‌نمی‌ماند‌خدا‌بزرگتر‌از‌ان‌است‌که‌مافکر‌میکنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها