انواع غذاهایی که برای رفع کم خونی مناسب است

اگر کم خونی دارید، حتما از غذاهایی استفاده کنید که مشکل شما را برطرف می‌کند. در این گزارش به انواع غذاهایی که به درمان کم خونی کمک می‌کند پرداخته‌ایم.

انواع غذاهایی که برای رفع کم خونی مناسب است

اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که از کم خونی رنج می برند احتمالا پزشک داروهای تقویتی حاوی آهن مانند هماتینک؛ فروگلوبین ،ایزی آیرون و... به شما تجویز کرده است در ذیل درمان غذایی و گیاهی برای کم خونی آورده شده است.و در این نوشتار از روایات شیعی نیز استفاده گردیده است.

از نشانه های کم خونی زرد شدن چهره و تارشدن دید بعد از برخاستن است به رغم آنکه امروزه مردم گرسنه نیستند ، ولی بر اثر ناسالم بودن غذا و آلودگی هوا مشکل کم خونی دارند . کم خونی براثر کمبود هموگلوبین یا گلبول قرمز و یا پلاکت پدید می آید .

اولین درمان آن گوشت کباب یا بریان است که باید به عنوان غذا مصرف شود و درمان دارویی محسوب نمی شود .

گوشت کباب شده: گوشت سبب زیاد شده خون می شود ، به شرط آنکه بریان شود .

باقلا با پوست: باقلا درمان کم خونی و خون ساز است ودرمانی ریشه ای به حساب می آید. زیرا مغز استخوان را ترمیم و زیاد می کند و مغز استخوان عضوی است که خون تولید می کند . امام صادق علیه السلام می فرمایند: خوردن باقلا مغز استخوان را زیاد می کند و سبب تولید خون تازه می شود .

شکر نی شکر: مراد از شکر، شکری است که از نیشکر تهیه شده باشد... و همچنین درباره شکر نی شکر نقل شده است که خون زیاد را برمی گرداند و نیرو را زیاد می کند .

تره: تره درمان کم خونی است. چنان که در روایت آمده است. در مدینه به بیماری سختی مبتلا شدم و نزد امام کاظم علیه السلام آمدم ، امام فرمودند می بینم صورتت زرد است ، عرض کردم بله امام فرمودند تره بخور ، من هم خوردم و خوب شدم . البته زردی چهره می تواند معلول صفرا نیز باشد . ولی به قرینه روایات مراد کم خونی بوده .

شنبلیله : سرشار از آهن است که به حفظ آهن در بدن کمک می کند. برگ و تخم شنبلیله برای درمان کم خونی مفید است. به این منظور یک فنجان برنج را با دو قاشق چایخوری تخم شنبلیه بپزید. مقداری نمک به آن بیافزایید و یک بار در روز و حداقل به مدت دو تا سه هفته میل کنید. همچنین می توانید برگ شنبلیله را در غذاهایتان ، به ویژه در سوپ و سالاداستفاده کنید.

خرما : خرما سرشار آهن و ویتامین C است که برای جذب آهن در بدن لازم است. به این منظور دو عدد خرما را در یک فنجان شیر به مدت یک شب بخیسانید. روز بعد پیش از صبحانه خرما و شیر را میل کنید. همچنین می توانید مقداری خرمای خشک را هر روز صبح پیش از صبحانه میل کنید و پس از آن یک فنجان شیر گرم بخورید.

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها