وام‌های ۱۸ درصد منجر به توسعه اقتصادی نمی‌شود

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت:وام‌های ۱۶ و ۱۸ درصد منجر به توسعه اقتصادی نمی‌شود؛ یک محصول کشاورزی چقدر درآمد دارد که ۲۵ درصد به بانک ۱۰ درصد بابت هزینه کارکنان و چند درصد نیز بابت سود و جریمه هزینه کند

وام‌های ۱۸ درصد منجر به توسعه اقتصادی نمی‌شود

به گزارش خبر فوری به نقل از تسنیم از خرم آباد علی بختیاری صبح امروز در نشست تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی که با حضور اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس و استاندار لرستان در خرم‌آباد برگزار شد اظهار داشت: بر اساس مصوبات کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تمام استان‌ها را بازدید خواهیم کرد و پروژه‌های اولویت دار هر استان را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

وی با بیان اینکه پروژه‌هایی که نیاز به پیگیری دارند از طریق وزرا مشکلات آنها را پیگیری می‌کنیم خاطرنشان کرد: اگر لازم باشد که مواردی برای اتخاذ تصمیم در مرکز برنامه‌ریزی شود از وزرا دعوت می‌کنیم که برای بررسی و حل مشکلات در کمیسیون حضور پیدا کنند.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با توجه به قوانین جدید کمترین اختلاف بایستی میان جهاد کشاورزی و منابع طبیعی و اراضی وجود داشته باشد، افزود: حق آبه‌های زیست محیطی باید اعمال شوند و نیاز به قانون جدید ندارد لذا بحث حق آبه‌های کشاورزی باید بین وزارت نیرو و جهاد کشاورزی حل و فصل شود.

بختیاری با اشاره به اینکه جالب است لرستان رتبه اول پرورش ماهی در کشور را دارد، خاطرنشان کرد: اما اینکه مصرف گوشت قرمز در استان بالاست جای نگرانی دارد چراکه مصرف مازاد بر تولید سبب بلاتکلیفی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هرگاه کالاهای تولیدی کشاورزی مصرفشان بیشتر از تولید باشد مردم باید از آن نگران شوند، افزود: برای اینکه اقتصاد کشاورزی ما در استان توسعه داشته باشد باید مازاد بر مصرف، تولید محصول داشته باشیم.

نائب رئیس کمیسیون کشاودزی مجلس شورای اسلامی در بخشی از سخنان خود با اشاره به اینکه وام‌های 16 و 18 درصد منجر به توسعه اقتصادی نمی‌شود، افزود: یک محصول کشاورزی چقدر درآمد دارد که 25 درصد به بانک 10 درصد بابت هزینه کارکنان و چند درصد نیز بابت سود و جریمه هزینه کند.

بختیاری تصریح کرد: لازم است در خصوص تعیین تکلیف تولیدات باغداران و کشاورزان سرعت عمل بیشتری اعمال شود.

منبع: تسنیم

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها