انهدام شبکه سازمان یافته تولید محتوای مبتذل در بوشهر

فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: شبکه سازمان یافته 13 نفره‌ای که در قالب مدلینگ اقدام به تولید و انتشار محتواهای مبتذل در بستر اینستاگرام می کردند با تلاش و رصد شبانه روزی کارشناسان پلیس فتا استان شناسایی شدند.

انهدام شبکه سازمان یافته تولید محتوای مبتذل در بوشهر

سردار حیدر سوسنی اظهار کرد: این افراد در رصد و پایش افسران سایبری پلیس فتا استان قرار گرفته و بر حسب وضعیت جرم ارتکابی، احضار و یا دستگیر شدند.

وی افزود: 2 خانم جوان سردسته این شبکه مجرمانه در قالب مدلینگ برای تبلیغ و جذب مشتری به سفارش 6 آرایشگاه در سطح استان و یکی از استان‌های مجاور با همکاری یک عکاس حرفه‌ای، اقدام به تولید محتواهای مبتذل کرده و با مشارکت چند ادمین صفحات اینستاگرامی دارای تعداد دنبال کننده بالا با هدف کسب درآمد، در فضای مجازی انتشار گسترده می دادند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر تصریح کرد: با احترام به مطالبات مردمی که خواستار برخورد با شبکه ها و باندهای سازمان یافته مجرمانه و تقویت سالم سازی فضای مجازی هستند، پس از حذف تمامی محتواهای مجرمانه غیراخلاقی از صفحات مذکور یا مسدودسازی تعدادی از این تارنماها و انجام تحقیقات تکمیلی از متهمین به خصوص اعضای سردسته این شبکه ، پرونده به مراجع ذیصلاح قضایی جهت سیر مراحل نهایی قانونی و تصمیم گیری ارسال شد.

سوسنی ضمن قدردانی از کاربرانی که با رعایت قوانین و ارزشها و هنجارهای اخلاقی جامعه،در فضای مجازی فعالیت می کنند، تاکید کرد: پیرو مطالبات مردمی و در راستای اجرای قوانین و حسب وظایف ذاتی تخصصی، رصد و پایش هدفمند پلیس فتا برای مقابله با باندها و شبکه های سازمان یافته مجرمانه با هدف سالم سازی این عرصه با همکاری شهروندان و دستگاه های مسئول تداوم خواهد داشت.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها