علی مطهری: نحوه اداره صداوسیما باید به دوران قبل از بازنگری قانون اساسی برگردد

در حال حاضر رییس این سازمان را رهبری تعیین می‌کند و قوای سه گانه هیچ نقشی در این زمینه ندارند. قبل از بازنگری قانون اساسی شورایی از سه قوه مدیرعامل صدا و سیما را تعیین می کرد و هر سه قوه در اداره صداوسيما نقش داشتند. 

علی مطهری: نحوه اداره صداوسیما باید به دوران قبل از بازنگری قانون اساسی برگردد

علي مطهري در مورد احتمال تغییر در نحوه اداره صداوسيما گفت: در مورد چگونگي اداره صداوسيما بايد همان روش مديريتي قبلي يعني روشی كه قبل از بازنگري قانون اساسي بود اجرا شود. قبل از بازنگری قانون اساسی شوراي سرپرستي وجود داشت كه از هر قوه دونفر در اين شورا حضور داشتند و اين شورا مدير عامل صداوسیما را تعيين مي كرد، با اين شيوه هر سه قوه در اداره صداوسيما نقش داشتند .

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: در حال حاضر به شکلی شده است که رییس این سازمان را رهبری تعیین می‌کند و اتفاقا رهبری تا کنون چند بار عنوان کردند که من فقط رییس را تعیین می کنم و دخالتی در مدیریت آنجا ندارم. طبعا با شرایط فعلی همه چیز بر محور یک فرد می‌چرخد و البته از طرف دفتر رهبری نیز دخالت‌هایی می شود و قوای سه گانه هیچ نقشی در این زمینه ندارند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در مورد چرایی عدم نظارت درست بر نحوه فعالیت صداوسیما خاطرنشان کرد: در حال حاضر شورای نظارت بر نحوه فعالیت صداوسیما وجود دارد اما این نظارت به گونه ای است که جنبه استطلاعی دارد و فقط اطلاع می دهند. یعنی بعد از اینکه ممکن است برنامه ای پخش شود و اتفاقی بیفتد به رئیس سازمان نامه می‌دهند که رئیس صداوسیما می تواند ترتیب اثر بدهد و می تواند ترتیب اثر هم ندهد.

وی افزود: بنده خودم دوره‌ای عضو این شورا بودم و نهایتا اگر اعتراضی می شد ممکن بود که رئیس سازمان جواب بدهد و ممکن هم بود که اصلا جواب ندهد. زمانی که ما ماجرا را به رسانه می کشاندیم شاید جواب و واکنشی می‌دادند.

این نماینده مجلس در مورد بحث راه اندازی تلویزیون خصوصی در کشور گفت: راه اندازی این نوع تلویزیون در ابتدا باید با اصل ۱۷۵قانون اساسی سازگار باشد و مجوز آن را صداوسیما صادر کند.

مطهری تاکید کرد: اگر تلویزیون خصوصی شود مقداری از دخالت‌ها کم شده و به سمت توجه به نیازهای مردم در این حوزه می رویم.

منبع: عصرایران

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • علی
    0

    خواهشن آقای مصهری میشه بعد عمری به فکر یه لایحه برا حل مشکل دردآور اقتصادی ملت باشی ماندیدیم به جزء کارسیاسی کاردیگری بلد باشی هفته بعددرمورد حصر حتما صحبت میکنی مثل اینکه درمان تمام دردهای مردم رفع حصر وکارهای سیاسی هستش

  • حمید
    0

    مطهری چقدر حرف مفت بلغور میکند بابا این چرندیات را درج نکن همانطوری که مطلب من را درج نمی کنی

    نظرات شما -
    • احسان
      0

      این آقا جز حرف مفت زدن کار دیگه ای بلد نیست. مفت حرف زدن و مفت خوری کردن از منابع بیت المال تخصص این اقا هست.

  • احسان
    0

    به خدا قسم که یکی از خیانتکاران به نظام جمهوری اسلامی ایران و ولایت فقیه خود همین اقای مطهری هست. بابا تو نماینده مجلس هستی و دوره قبل نایب رئیس مجلس بودی این حرفهای مفت چیه می زنی مشکلات مردم را حل کنید. البته ببخشید نماینده مردم چهارراه ولیعصر به بالا.

  • علی
    0

    علی مطهری نسبتاً محترم ، تو حرف نزنی کسی نمیگه لالی

  • حسن
    0

    صدا و سییما هیچ زمانی برا خودش رقیب درست نخواهد.پس عمرا که مجوز بدهد

  • سلطانی
    0

    درود فراوان بر تو باید اداره صدا و سیما به قبل از انقلاب برگردد این تنها راه نجات ایران بدبخت میباشد

  • محمد
    0

    منتظر دستور تو بودند

  • ابوالقاسم
    0

    درود وصلوات به روح شهید فیلسوف مبارز دکتر مطهری که به واقع از پیشگامان جهاد ومبارزه علیه ظلم وبی عدالتی در جهان اسلام بود وارزوی سلامتی وطول عمر برای فرزند ایشان که حقیقتا پرورش یافته در مکتب عالم فرزانه شهید گرانقدر جناب اقای دکتر مطهری است که شهامت وشجاعت را از پدر بزرگوار شان اموخته که نان را به نرخ روز نخورده وانچه را که در راستای دفاع از اسلام راستین ومردم میداند با صدای بلند وبدون لکنت زبان وفارغ از مصلحت جویی ومنفعت طلبی اعلام مینماید وایکاش با همکاری فرزندان و وارثان شهیدان وپیشتازان مبارزات اقایان دکتر بهشتی ودکتر مفتح ودکتر علی شریعتی ودیگر عالمان وروشنفکران با تحقیق وتحلیل وبررسی در اثار مکتوب وسخنرانی های ان بزرگواران امال وارزوهاواهداف انان از جامعه اسلامی وحکومت اسلامی را نتیجه گیری و با استفاده ومقایسه با تجارب 40 سال گذشته درنظام اسلامی حاکم بر کشور نقاط ضعف وقوت را برجسته تا شاید به برنامه ودستورالعمل علمی وعملی متناسب با هزاره سوم دست یافته که به راستی زیبنده وشایسته نیست که بعد از حداقل نیم قرن دولتمردان مملکت بر اساس ازمون وخطا تصمیم گیری میکنند .جهت اثبات این ادعا از پنج شخصیت ریاست جمهور ونخست وزیر تاریخ بعد از انقلاب که هر کدام هشت سال سکان اداره کشور را عهده دار بودند سوال فرمایید به کجاوچگونه میخواستید بروید نه تنها بر خلاف همدیگر حرکت میکردند که بسا راه وروش هر ریاست جمهوری در دولت دوره اول نسبت به دولت دوره دوم خود در تناقض خواهید دید......

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها